Dat is wel heel apart ja!
Hehe, je zegt 'Ik wijd het nog altijd gewoon aan het effect van de LSD". Alsof het dan in één keer te verklaren valt, in één keer 'gewoon' maakt.
![:tonguewink:]()
Mensen zeggen weleens: het zit maar tussen je oren. Ja... inderdaad... de hele wereld zit tussen je oren, heb je daar weleens over nagedacht denk ik dan.
![:tonguewink:]()
Dat het "gewoon" aan de LSD lag verklaart nog steeds niet dat jullie ervaringen overeenkwamen.
![:wink:]()
Ook al was het allemaal voorstelling, hoe kunnen jullie dezelfde voorstelling hebben als er niet meer aan de hand is dan een drug nemen die je voorstellingsvermogen oplaait.
Hoe zie jij dit dan, als ik vragen mag?
Nou, volgens mij heb ik mijn mening daarover hierboven al uitvoerig beschreven, maar om het even kort te zeggen:
Wat als op het frequentie niveau van onze normale wereld (de wereld van tijd waarin we als personen door het leven gaan of anders gezegd: het ego-bewustzijn) alles min of meer chaotisch verloopt. Maar wanneer we naar een hogere "dimensie" gaan, (zoals bijvoorbeeld met mediteren, een hoge mate van mindfulness of tijdens trippen) de synchroniciteit van gebeurtenissen toeneemt. Dan verandert de chaotische aard van gebeurtenissen letterlijk naar die van synchroniciteit/orde. Dingen gebeuren niet zomaar willekeurig meer, maar volgens een hogere orde en connectiviteit. En jouw eigen mate van bewustzijn speelt hier een centrale rol in. Wanneer je dergelijke synchroniciteit allemaal niet zo heel bijzonder vind, zegt dat imo dat je vooral in de frequentie zit waarbij alles chaotisch verloopt (of lijkt te verlopen) met uitzondering van dergelijke 'toevalligheden'. Dat is geen kritiek of oordeel van mijn kant, want ik zit zelf zó vaak in die modus. Echter, stap ik uit die modus, dan verdwijnt de willekeur direct en worden gebeurtenissen meer en meer synchronistisch.