#1
Dit topic was 6 jaar niet in gepost!?
Wtf!!
Wtf!!
Het meisje in kwestie zit ik erg op 1 lijn mee. Ken haar nog niet lang, maar denk dat dat irrelevant is. Draait denk ik meer om op dezelfde golflengte zitten.Dit gebeurt mij alleen (zover ik me herinner) met mensen waar ik een sterke band mee heb. We zijn verbonden en pikken elkaars gedachten op lijkt het, je zou kunnen zeggen dat dit bij je partner komt omdat je elkaar kent en een beetje uit patronen kan inschatten wat er gezegd gaat worden, maar dit gebeurt zonder dat er eerst contact was.
Quantum entanglement.Net een filmpje proberen te vinden waarin het over een experiment ging waarbij 2 deeltjes gescheiden werden, en als ze deeltje 1 veranderden, reageerde deeltje 2 hierop, zonder nog verbonden te zijn.
Het zal dat ook blijven doen. We zijn daadwerkelijk onlosmakelijk verbonden met elkaar, alles en iedereen. Alles wat je doet heeft invloed op alles, hoe klein dan ook. Butterfly effect.Het alles is 1 verhaal scoort weer puntjes .
Ik zeg dit voorzichtig en bedoel het niet verkeerd, maar ik denk dat mensen die intellectueel sterk zijn (dus heel goed zijn in dat ontcijferen/verbanden leggen) weleens kunnen doorschieten in hun eigen complexe systeem van denken en het dan inderdaad soms zo is dat alleen zijzelf (en een selecte groep andere intellectuelen) écht volledig begrijpen waar ze het over hebben.
Ik begrijp je punt, maar denk daar iets anders over.
Het is niet zo dat mensen die zich bezighouden met spiritualiteit allemaal heel andere dingen zeggen. Er is een duidelijke overeenkomst tussen wat gezegd wordt en dat niet over een paar jaren, maar over duizenden jaren van geschiedenis en dat globaal over de hele wereld, zij het via verschillende culturele uitingen. Als je je er in verdiept, zie je dat je eigen inzichten en openbaringen exact overeenkomen met die van mensen door de eeuwen heen.
En puur onze eigen perceptie is denk ik juist dé weg omdat onze eigen directe perceptie het punt van contact met de realiteit is: het nu, dat wat is.
En hoe kun je als je op zoek bent naar echte antwoorden over je eigen bestaan uit de kennis van een ander putten? Alleen een dwaas ziet de wereld volgens het idee van een ander. Een ander kan je slechts een kant op wijzen, maar je moet zelf kijken.
Iets dat iedereen kan, mits men bereid is kennis op te geven.
Yep, spirituele ego's... Ben daar zelf ook vaak schuldig aan. Maar dat is natuurlijk niet spiritualiteit zelf, maar je ego die het claimt en kapot maakt, dus daar kun je spiritualiteit niet de schuld van geven.Ik denk dat dit gewoon inherent is aan het 'mens-zijn'. In zekere zin zit spiritualiteit dus in iedereen; het is enkel de vraag of je er iets mee wil doen. Maar los van dat, ik vind dat spirituele mensen soms ook erg kunnen doordraven. In dat geval luister ik liever naar iemand met een wetenschappelijke achtergrond.
Niet aan de oppervlakte nee, maar alles in je directe perceptie fungeert als een poort naar een diepere werkelijkheid. Je kunt geluiden bijvoorbeeld terug tracen naar hun bron, of visuele percepties, of sensaties, of gedachten. Dat bedoel ik met directe perceptie volgen. Het is niet zomaar een gevoel dat je hebt volgen (als in: dat geeft me een goed gevoel dus ik ga in die richting, dat geeft me een slecht gevoel dus dat ontwijk ik). Nee, daar heb ik het hier niet over. Ik heb het over je directe perceptie aanschouwen en de eigenlijke vibratie van licht/geluid terug tracen naar dat waar het uit komt. Het is in zekere zin ware wetenschap: puur weten, niet kennis vergaren.Ik weet niet of het verstandig is zoveel op je gevoel of perceptie te vetrouwen. Het leven heeft mij in ieder geval geleerd dat een mens niet altijd op zichzelf kan vertrouwen. Mocht je dat wel doen dan zou er zich een bepaalde scheefgroei kunnen ontwikkelen. Ik denk dat een balans vinden tussen spiritualieit en wetenschap een prima uitkomst zou kunnen bieden.
Ja, maar er wordt vergeten dat wetenschap voor een groot deel ook weer een religie is geworden.Er zijn een hoop mensen die hun kennis uit de Bijbel, Koran en Thora putten en het voor zoete koek slikken. Zelf nadenken wordt in dat soort boeken volgens mij niet echt gestimuleerd. Of het allemaal dwazen zijn weet ik niet, maar het komt er mijns inziens dichtbij in de buurt, ja.![]()
Vrijheid, peace of mind, onvoorwaardelijke liefde, spontaan intuïtief weten. Het is een absolute no-brainer als je weet wat de deal is (en dat is veel meer dan in woorden gezegd kan worden), maar de religie rondom wetenschap heeft kennis boven al deze dingen verheven. Niet dat wetenschap in zichzelf een verkeerd iets is, meer de cultuur daaromheen die zich bijna volledig daarop gericht heeft, ook als een soort afkeer tegen conventionele religie denk ik.Wat krijg je daarvoor terug dan?
Niet aan de oppervlakte nee, maar alles in je directe perceptie fungeert als een poort naar een diepere werkelijkheid. Je kunt geluiden bijvoorbeeld terug tracen naar hun bron, of visuele percepties, of sensaties, of gedachten. Dat bedoel ik met directe perceptie volgen. Het is niet zomaar een gevoel dat je hebt volgen (als in: dat geeft me een goed gevoel dus ik ga in die richting, dat geeft me een slecht gevoel dus dat ontwijk ik). Nee, daar heb ik het hier niet over. Ik heb het over je directe perceptie aanschouwen en de eigenlijke vibratie van licht/geluid terug tracen naar dat waar het uit komt. Het is in zekere zin ware wetenschap: puur weten, niet kennis vergaren.
Toeval bestaat. En nog veel meer.Toeval, het bestaat. Echt.
Chaos bestaat, maar is imo slechts de oppervlakte. Wanneer synchroniciteit ervaren wordt, prikt (hogere) orde imo door de chaos heen. Slechts mijn mening.Toeval bestaat. En nog veel meer.
Er gebeurt duidelijk van alles wat wij niet kunnen (maar ook 'niet willen') bevatten. Het is aangetoond dat groepen vrouwen die samen wonen op hetzelfde moment menstrueren. Dit is waarschijnlijk niet het soort synchroniciteit waar we in eerste instantie aan denken wanneer we het woord synchroniciteit horen, maar het duidt toch wel op zijn minst op 'stromen' van gebeurtenissen, energieën, etc. die op elkaar afgestemd, -gesynchroniseerd- worden door 'iets' wat ons huidige voorstellingsvermogen ontstijgt.- Dit is iets wat niet één keer is gebeurd, maar tientallen keren. Vaak wanneer ik mijn zusje besluit te appen, begint zij op exact datzelfde moment mij te appen. En het is niet dat wij zoveel appen met elkaar. Soms dagen of weken niet. Maar de keren dat we appen, gebeurd dit echt vaak, te vaak. Hetzelfde had ik een keer met mijn beste vriend toen wij een tijd lang geen contact hadden gehad en ik hem wou vragen om weer eens af te spreken. Na maanden elkaar niet gesproken te hebben, wou hij mij exact op datzelfde moment exact hetzelfde vragen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."