Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapeloosheid/Insomnia en slaaptherapie.

Slapeloosheid/Insomnia en slaaptherapie.

91 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het kan jaren duren voordat het is hersteld. Wat echt heel erg helpt , althans voor mij dan, is vitamine b3,6 magnesium, ltryptofaaan wat de basis is voor de slaaphormoon cyclus en uiteraard genoeg beweging. Toen ik in de avond minimaal een uur ging wandelen en verder ook van mijn telefoons afbleef en vanaf begin middag geen koffie meer ging het steeds een stukje beter. Het heeft bij mij zeker 6 jaar geduurd eer ik enigszins een normaal slaap patroon had. Het is er nog steeds niet helemaal en soms sla ik een nacht over om de dag erna wel 8 tot 10 uur te kunnen slapen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sliep je wel op benzo's?

Primaire insomnia is zeldzaam.
Maar dat is iets heel anders dan een tijdje slecht slapen.
Het kan een mens volkomen slopen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Dit heeft dus niet meer met (drug)gebruik te maken daar ik er al last van had voor ik ooit drugs had gehad
Klik om te vergroten...
Langjarig / overmatig drugsgebruik versterkt natuurlijk al fysiek en mentaal ongemak dat al in lichte(re) vorm aanwezig was. Heeft wel degelijk verband met elkaar.

Ik vrees dat je in dit topic vooral erkenning zult krijgen, maar het klinkt alsof je opzoek bent naar herkenning. Lotgenoten. Die zullen er misschien weinig zijn, zo erg als jij hier last van hebt. Misschien helpt het je om eens op zoek te gaan naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen of gewoon je hart te luchten. Ik proef die behoefte bij jou in dit topic. Klopt dat?

Sterkte
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damius zei:
Langjarig / overmatig drugsgebruik versterkt natuurlijk al fysiek en mentaal ongemak dat al in lichte(re) vorm aanwezig was. Heeft wel degelijk verband met elkaar.

Ik vrees dat je in dit topic vooral erkenning zult krijgen, maar het klinkt alsof je opzoek bent naar herkenning. Lotgenoten. Die zullen er misschien weinig zijn, zo erg als jij hier last van hebt. Misschien helpt het je om eens op zoek te gaan naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen of gewoon je hart te luchten. Ik proef die behoefte bij jou in dit topic. Klopt dat?

Sterkte
Klik om te vergroten...
Ja, dit. Bij mij heeft het ook een paar jaar geduurd voordat ik weet af en toe een goede nacht slaap had. Zeker wel 2 jaar, en tegenwoordig (bijna 4 jaar clean) heb ik af en toe ook nog een klotenacht waar ik uren wakker ben. Ik heb in gebruik mijn hele ritme ook jarenlang om zeep geholpen.

Mijn aanpak tegenwoordig is om op mijn normale tijd uiterlijk op te staan en bezig te gaan met iets. In bed blijven om toch te proberen nog een uurtje slaap te krijgen leverde mij alleen frustratie op. En als ik dan eenmaal bezig ben vergeet it 't helemaal.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damius zei:
Langjarig / overmatig drugsgebruik versterkt natuurlijk al fysiek en mentaal ongemak dat al in lichte(re) vorm aanwezig was. Heeft wel degelijk verband met elkaar.

Ik vrees dat je in dit topic vooral erkenning zult krijgen, maar het klinkt alsof je opzoek bent naar herkenning. Lotgenoten. Die zullen er misschien weinig zijn, zo erg als jij hier last van hebt. Misschien helpt het je om eens op zoek te gaan naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen of gewoon je hart te luchten. Ik proef die behoefte bij jou in dit topic. Klopt dat?

Sterkte
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dat je dat heel goed hebt gezien ja... Denk ook dat dit de enige antwoord is die me.... positief raakt en me liet beseffen wat ik eigenlijk wil. Wist het wel, maar kon het niet zo nog bij naam noemen en jij hebt me nu die gegeven. Ik ga dan ook zeker je advies opvolgen.

Werkelijke.... bedankt ! :praying3:


-----------------
Mensen blijven terugkomen op drug gebruik.... slaaphygiene... rust.... piekeren enz etc....
Vergetende dat ik dit al vanaf kinds af aan had en sterker nog rond me 12de jaar zelfs daardoor in het ziekenhuis was beland.... Buiten dat er Nul oplossing is te vinden om maar blijven te benoemen dat de drug niet geholpen heeft. Ik zou dan ook niet weten wat ik er NU aan heb om dat telkens te horen dat het niet geholpen heeft :shrugman:

Toch komt het nu natuurlijk allemaal door drugs.. Terwijl mijn gehele leven op het punt was dat ik eruit wilde stappen rond me 14 a 15de door de slechte nachten maar waar wiet toen mijn leven heeft gered.... Toen zaten mijn ouders en doktoren al met de handen in hun haar over het slechte slapen en mogelijke oplossing. Maar wiet.... tja... vanaf mijn eerste stickir werd me leven pas aangenaam en dat is dus niet overdreven.
Zonder dat... was het eigenlijk zeker dat ik er uit was gestap toen.... Weet dan ook nog goed hoe erg, vooral mijn pa, hiervan wakker heeft gelegen uit bezorgdheid.

Maar toen dat wietje kwam had mijn leven een totale omslag en had ik daar meer dan een prima leven. Letterlijk vanaf dat moment begonnen diploma's binnen te rollen, kreeg een goede baan enz.....
Ik heb echt, en dat kan ik zelf zeggen, best heeeeeel veel opgebouwd, altijd full time gewerkt, goed betaalde functies gehad, kortom alles wat ik nu heb...koophuisje, buscamper een eigen vakantieplek met stacaravan in bezit... enz enz. want dit zijn alleen nog de materialistisch dingen in mijn ogen.
Heeft deze man toch allemaal zelf in z'n uppie opgebouwd..... En ja daar ben ik heel trots op !

Pas toen de benzo in me leven kwam (3,5 jaar terug) werden sommige middelen gebruik pas problematisch.
Toen bij de benzo afkick werd het een mooi moment voor mij om te onderzoeken of het allemaal zonder me wietje kan ondanks ik een meer dan prima leven had. Ik zit nou toch in die molen dus maar meteenonderzoeken.

ENIGE reden dat ik nu gestopt ben met de dagelijkse wietje is dat ik nog steeds die wereld rond wil reizen en dat kan niet als ik afhankelijk ben. En een beetje omdat wiet achterlijk duur is geworden

Dus voor een relaxed leven is er gerust een oplossing maar niet als ik naar landen wil waar het verboden is. Medicinale wiet is daarom al wel benoemd. Alleen moet er op papier aangetoond kunnen worden dat alles alles alles eeerst is geprobeerd. Anders kom ik niet in aanmerking voor vergoeding.... Dan kan ik meteen ook weer stoppen met de DEX welke ik me gehele leven niet nodig heb gehad.

-- Ik ga maandag meteen het erover hebben of er en hoe ik bij eventuele lotgenoten in contact kan komen. Het zou inderdaad toch wel echt een verademing zijn om met iemand te praten, buiten de doktoren dan, die weet dat alle adviezen, die bij de gemiddelde mensen prima werken, totaal geen nut hebben om benoemd te worden bij mensen die met chronische slaapproblemen zitten. Gelukkig zijn de specialisten om mij heen daar al vele jaren mee gestopt :grimacing:

En ja we weten allemaal dat sommige dingen niet hebben geholpen zoals drugs gebruik. echter is dat maar een klein deel en echt bij lange na niet het primaire probleem dus dat elke keer horen van andere hangt dan je strot uit. (plus..... is het nu dus niet erger dan toen nog in mijn jonge tiener jaren. Sterker nog, ik denk dat het toen nog erger was want ik wil nu niet eens met me kleine teen uit het leven wil stappen)

Dus nogmaals @Damius .... Bedankt want misschien heb je zojuist het zetje gegeven die ik nodig had. Praten met lotgenoten die hetzelfde hebben zou mij zeker wel helpen denk ik ja. Merk gewoon dat praktisch niemand meer iets goeds kan zeggen bij me hierover... daar in de meeste gevallen die advisen al lang onderzocht zijn door mezelf EN medische specialisten.... "niet altijd alles heeft met middelen gebruik en al helemaal vaak niet is op te lossen met een wandelingetje of een theetje...."

Mijn dokter zei dan ook enkele weken terug..... Ze hebben gelijk dat drugs gebruik vaak de oorzaak is en of het verergert. Echter is er soms eerst een probleem, slecht slapen.... en daaaaaardoor beginnen mensen met drug... dus eerst een probleem en dan de drug. Wil dan niet zeggen dat drugs het niet verslechterd heeft maar ook dat de drugs het probleem niet is en was.
Een bepaald middel of drug was toen een voorlopig korte termijn oplossing om door te kunnen. Wat niet goed is, maar niet de rede en oorzaak is van je probleem.

Gezien mijn medische verleden kunnen we er allemaal vanuit gaan dat het bij Mezelf dus niet door gebruik komt al is stoppen wel een noodzaak om te onderzoeken waardoor het dan wel komt, ook de slaaphygiene in de breedste zin van het woord is alleen bekend dat daar geen oplossing in zit ...

Dit stoppen met dagelijks gebruik is dus nu nog maar 2 jaar aan de gang en is de aanpak voor slaap dus pas 2 maanden terug begonnen. Maar nu dus onder specialistisch begeleiding.

Bij dit gesprek werd toen ook over medicinale wiet gesproken. Maar, en dat wil ik zelf ook, eerst echt alles geprobeerd te hebben voor ik weer terug ga naar dat leventje waar ik altijd prima functioneerd heb en een fijn leven had.

Voor nu even doorzetten....
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Purplext zei:
En wat is het waar je dan wel zo over in zit? Want je geeft aan dat je je wel emotioneel voelt erover.
Klik om te vergroten...
In dit geval kwam het meer omdat mensen die dichtbij me staan mij totaaaaaal niet het gevoel kunnen geven me begrepen te voelen.

Dan zeggen... Ja ik had afgelopen nacht OOK even niet goed geslapen... Of mensen die zeggen doe je dan niet " gewoon" dit of "gewoon" dat?

Zoiets als tegen iemand met een depressie zeggen: Doe eens gewoon blij ! Je moet "gewoon" aan leuke dingen denken.
Iemand die bang is: Maar je hoeft toch niet bang te zijn? Er is toch geen gevaar?
Iemand die niet kan slapen: Doe je wel je ogen dicht als je probeert te slapen? :sweatsmile:

Purplext zei:
Meer dan wat hoop en sterkte toewensen kan ik helaas niet voor je doen...
Klik om te vergroten...
En natuurlijk is dat eigenlijk meer dan genoeg.... Dank :praying3:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mezelf zei:
In dit geval kwam het meer omdat mensen die dichtbij me staan mij totaaaaaal niet het gevoel kunnen geven me begrepen te voelen.
Klik om te vergroten...
Het klinkt vreemd maar mensen die iets psychisch hebben waaronder een slaapstoornis ook onder kan vallen ,worden zelden tot nooit begrepen door mensen die dit nooit hebben meegemaakt.
Ze vatten het dan op met een kilo zout .ik heb in het zelfde schuitje gezeten en gelukkig eruit weten te komen maar wat word je gesloopt zeg tot het panische toe!

Wens je veel sterkte en hopelijk een dag wanneer er een eind aan je hel komt!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
SoulAssassins zei:
Het klinkt vreemd maar mensen die iets psychisch hebben waaronder een slaapstoornis ook onder kan vallen ,worden zelden tot nooit begrepen door mensen die dit nooit hebben meegemaakt.
Ze vatten het dan op met een kilo zout .ik heb in het zelfde schuitje gezeten en gelukkig eruit weten te komen maar wat word je gesloopt zeg tot het panische toe!
Klik om te vergroten...
Exact precies dit en heb hier echt wel begrip voor hoor. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat het wel eens opbreekt en het gaat frustreren.

SoulAssassins zei:
tot het panische toe!
Klik om te vergroten...
tjah... inderdaad... heb dan ook vorige week zondag voor de tweede keer in me leven in een soort manie gezeten een dag lang. Voelde ergens niet vervelend maar is een duidelijke teken dat iets niet goed gaat. Eerste keer manie die ik ervaarde was tijden de detox 2 jaar terug trouwens.

Bedankt ook voor je steun :praying3:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
frustreren.
Klik om te vergroten...
Hier mag je dus ventileren zonder veroordeeld te worden.
Als je iets kan delen wat erg tegen zit kan het soms even opluchten als mensen met je mee proberen te denken.
Ik ben een Maagd ,vreemd genoeg denk ik met iedereen mee ,en niet tegen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
SoulAssassins zei:
Hier mag je dus ventileren zonder veroordeeld te worden.
Als je iets kan delen wat erg tegen zit kan het soms even opluchten als mensen met je mee proberen te denken.
Ik ben een Maagd ,vreemd genoeg denk ik met iedereen mee ,en niet tegen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het meer te maken heeft, helaas en sorry daarvoor, met je eigen ervaringen in het verleden.
Natuurlijk kan ik hier in jou geval (denk het niet gezien wat je deelt hier) het mis hebben, maar in veel gevallen komt het door eigen ervaringen waardoor men meer en beter met de ander kan meeleven. Empathie voor de ander gaat veeel makkelijker natuurlijk als je zelf datgene hebt meegemaakt.

Dit even buiten het (je) innerlijke karakter en of de (aangeboren) gevoeligheid (EQ). Waar je dus buiten een maagd/ik kreeft te zijn, een zeer liefdevol persoon zit :praying3:
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
een zeer liefdevol persoon zit :praying3:
Klik om te vergroten...
Ik kan niet meer leven zonder liefdevol te zijn.
Wil zoveel goedmaken wat ik vroeger fout heb gedaan ,dat maakt me een ervaringsdeskundige maar ook indd erg gevoelig en inlevingsvermogen/oplossend vermogen.
Dus ja we moeten lief voor elkaar zijn vind ik ,de wereld zit al vol genoeg met ellende.
De mensen die voor een ander een lichtpuntje kunnen zijn moeten er ook echt zijn !
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
In dit geval kwam het meer omdat mensen die dichtbij me staan mij totaaaaaal niet het gevoel kunnen geven me begrepen te voelen.

Dan zeggen... Ja ik had afgelopen nacht OOK even niet goed geslapen... Of mensen die zeggen doe je dan niet " gewoon" dit of "gewoon" dat?

Zoiets als tegen iemand met een depressie zeggen: Doe eens gewoon blij ! Je moet "gewoon" aan leuke dingen denken.
Iemand die bang is: Maar je hoeft toch niet bang te zijn? Er is toch geen gevaar?
Iemand die niet kan slapen: Doe je wel je ogen dicht als je probeert te slapen? :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Ik heb jouw probleem niet maar ik weet wel hoe onbegrip voelt en dat kan erg frustrerend zijn en dat kan er ook voor zorgen dat je dan maar niks meer zegt. Tenminste, zo werkt dat bij mij, maar het komt voort uit dezelfde vermoeidheid denk ik.

Ik dacht dat je gestopt was met blowen omdat je wilde kijken of het nu jaren later misschien wel zou lukken zonder wiet en i.c.m. met nieuwe methodes maar ik lees nu dat de reden net wat anders is.
Hoe dan ook, ik hoop dat er wat uit het traject komt wat voor jou een passende en leefbare oplossing is.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Gebruik(te) je enkel benzo's of ook Z-drugs?
Zoals je vast wel weet sukkel ik ook al heel lang met slaapproblematiek.

Z-drugs werken weliswaar nog altijd het beste voor mij.
Misschien helpen ze jou ook.
Klik om te vergroten...
Die hoek van middelen heb ik nog niet gehad nee en ergens... tjahh sochtends en smiddag aan de dex om 's avonds iets te nemen voor slaap.
Waarom zou dat dan beter zijn dan alleen 's avonds een wietje vraag ik mij dan ergens af ??

Deadwing zei:
Wat mij nogal eens verbijstert de laatste jaren is het stuitend gebrek aan inlevingsvermogen. Je totaal niet kunnen voorstellen dat een ander niet zo denkt als jij of als de mentale en fysieke klachten niet bekend zijn er helemaal geen voorstellingsvermogen bij hebben wat die ander meemaakt of meegemaakt heeft.

Ik probeer me op z’n minst voor te stellen wat een ander mankeert en zelfs dat kunnen velen blijkbaar niet eens. Of het interesseert ze gewoon niet..ik weet wat het is maar ik vind het heel zorgwekkend en beangstigend.
Klik om te vergroten...
Is dit voor jou de laatste jaren ja? Was dit niet altijd al zo een beetje...? Ik weet niet of mijn beeld daarop teveel vertroebelt is.....

Deadwing zei:
Ze worden zelfs vaak niet eens begrepen door mensen die min of meer hetzelfde hebben meegemaakt! En dat vind ik echt bizar.
Klik om te vergroten...
Nou dat !.... Thanks !
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Purplext zei:
Ik dacht dat je gestopt was met blowen omdat je wilde kijken of het nu jaren later misschien wel zou lukken zonder wiet en i.c.m. met nieuwe methodes maar ik lees nu dat de reden net wat anders is.
Klik om te vergroten...
Is ook wel 1 van de voornaamste reden hoor inderdaad.
Na de afkick van benzo en aanverwanten vond ik het de gekozen moment om dit in ieder geval te onderzoeken. Zou niet terecht van mij geweest zijn alles bij voorbaat af te keuren omdat het 20jaar geleden ook niet werkte. Dus ja dit is zeker een grote reden en dat heb ik hier niet expliciet gemeldt.

De grootste motivator blijft echter wel het vrij kunnen leven, over de gehele wereld, zonder de voor in sommige landen illegale middel nodig te hebben.
Deze 2 samen met de kosten dat wietgebruik met zich meebrengt zijn dit de grootste druppels in de emmer

Want mijn plannen waar wij twee, het twee jaar terug nog geregeld over hadden, is ongewijzigd.... De hele boel verkopen en met de buscamper de wijde wereld in en bij mijn vakantie paradijsje een nieuwe stacaravan neer te zetten om die als backup onderdak te hebben.

Maar eerst dit, voor ik niet geheel in balans deze toch wel erg grote stap en uitdaging aan ga. 💪
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
Sliep je wel op benzo's?

Primaire insomnia is zeldzaam.
Maar dat is iets heel anders dan een tijdje slecht slapen.
Het kan een mens volkomen slopen.
Klik om te vergroten...
Ja wie slaapt er uiteindelijk niet op benzo? Ik heb in het verleden de 15+ jaar gem. 5 tot 8 temazepammentjes van de dokter jaarlijk ongeveer. Dit om heftigere dan normaal slapeloosheid cyclus te doorbreken. Soort leren te slapen. Deed ik dan 2 nachtjes en dan ging het wel weer relatief.
Ondanks dagelijk blowen waren namelijk by far m'n slapen problemen weg maar toen was er zeer goed mee te leven.

Dus ja benzo hielpen, tot ik die ging misbruiken dus zeg 4jaar terug... Dus die bende never nooit meer !
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
ja.... lees nog eens :tearsofjoy:.... Dus je denkt dat mijn slaap problemen, dat ik dus al vanaf zeerjongs af aan heb, heeft te maken met wat b6 magnesium en of een beetje lopen etc? Dat ik opgenomen moet worden in een kliniek voor weken puur alleen voor slaap? dat doktoren dit al niet eerst opgenoemd zouden hebbe?
Je denkt dus dat iemand die de ghostpeople al ziet lopen zonder drugs inname dit niet al 20jaar terug geprobeerd zou hebben?

Ik waardeer je intentie maar dit is dus precies wat ik bedoel. Dit heeft dus niet meer met (drug)gebruik te maken daar ik er al last van had voor ik ooit drugs had gehad, heeft ook niet met slaaphygiene te maken want zoals ik zei kan ik daar een boek over schrijven. Ga dan dus niet komen met scherm tijden geen koffie en alles wat dus onder slaaphygiene valt. want dat was nou precies mijn klacht... ALSOF ik dat niet al LETTERLIJK meer dan 20 jaar doe en of geprobeerd zou hebben ....Cmon...

Nu 5de dag onder de 4uur geslapen.... Maandag krijg ik een telefonisch consult omtrent de klinische opname voor slaap die een verhoogde urgentie krijgt.
Dus hoop is nu even dat de opname snel kan gaan plaatst vinden en ben erg benieuwd wat zo'n opname voor slaap gaat inhouden. :praying3:
Klik om te vergroten...

Nee dat zeg of stel ik niet, ik zeg alleen wat voor mij gewerkt lijkt te hebben. Ik weet als geen ander hoe erg insomnia is en hoe wanhopig je de van kan worden. Een week wakker zijn en dan een keer een paar uur slapen met geluk was geen uitzondering.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#17
SoulAssassins zei:
Het klinkt vreemd maar mensen die iets psychisch hebben waaronder een slaapstoornis ook onder kan vallen ,worden zelden tot nooit begrepen door mensen die dit nooit hebben meegemaakt.
Ze vatten het dan op met een kilo zout .ik heb in het zelfde schuitje gezeten en gelukkig eruit weten te komen maar wat word je gesloopt zeg tot het panische toe!

Wens je veel sterkte en hopelijk een dag wanneer er een eind aan je hel komt!
Klik om te vergroten...
Ze worden zelfs vaak niet eens begrepen door mensen die min of meer hetzelfde hebben meegemaakt! En dat vind ik echt bizar. Maar ik vermoed dat personen met dezelfde ervaringen je dan liever op afstand houden. Gelukkig is natuurlijk niet iedereen zo.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deadwing zei:
Ze worden zelfs vaak niet eens begrepen door mensen die min of meer hetzelfde hebben meegemaakt!
Klik om te vergroten...
Dit is de ver van mijn bed gedachten, zolang hun het niet meer overkomt vinden ze het wel best.
Dat is gewoon de mens die zo gemaakt is ,er zijn uitzonderingen en dat zijn vaak geen artsen en zieleknijpers maar gewoon mensen die ook om een ander geven.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#19
SoulAssassins zei:
Dit is de ver van mijn bed gedachten, zolang hun het niet meer overkomt vinden ze het wel best.
Dat is gewoon de mens die zo gemaakt is ,er zijn uitzonderingen en dat zijn vaak geen artsen en zieleknijpers maar gewoon mensen die ook om een ander geven.
Klik om te vergroten...
Wat mij nogal eens verbijstert de laatste jaren is het stuitend gebrek aan inlevingsvermogen. Je totaal niet kunnen voorstellen dat een ander niet zo denkt als jij of als de mentale en fysieke klachten niet bekend zijn er helemaal geen voorstellingsvermogen bij hebben wat die ander meemaakt of meegemaakt heeft.

Ik probeer me op z’n minst voor te stellen wat een ander mankeert en zelfs dat kunnen velen blijkbaar niet eens. Of het interesseert ze gewoon niet..ik weet wat het is maar ik vind het heel zorgwekkend en beangstigend.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Deadwing zei:
Wat mij nogal eens verbijstert de laatste jaren is het stuitend gebrek aan inlevingsvermogen. Je totaal niet kunnen voorstellen dat een ander niet zo denkt als jij of als de mentale en fysieke klachten niet bekend zijn er helemaal geen voorstellingsvermogen bij hebben wat die ander meemaakt of meegemaakt heeft.

Ik probeer me op z’n minst voor te stellen wat een ander mankeert en zelfs dat kunnen velen blijkbaar niet eens. Of het interesseert ze gewoon niet..ik weet wat het is maar ik vind het heel zorgwekkend en beangstigend.
Klik om te vergroten...
Ik kan hier maar een paar worden over zeggen.

Geld willen ze verdienen ,over het lijk/leed van een ander.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."