Langjarig / overmatig drugsgebruik versterkt natuurlijk al fysiek en mentaal ongemak dat al in lichte(re) vorm aanwezig was. Heeft wel degelijk verband met elkaar.
Ik vrees dat je in dit topic vooral erkenning zult krijgen, maar het klinkt alsof je opzoek bent naar herkenning. Lotgenoten. Die zullen er misschien weinig zijn, zo erg als jij hier last van hebt. Misschien helpt het je om eens op zoek te gaan naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen of gewoon je hart te luchten. Ik proef die behoefte bij jou in dit topic. Klopt dat?
Sterkte
Ja ik denk dat je dat heel goed hebt gezien ja... Denk ook dat dit de enige antwoord is die me.... positief raakt en me liet beseffen wat ik eigenlijk wil. Wist het wel, maar kon het niet zo nog bij naam noemen en jij hebt me nu die gegeven. Ik ga dan ook zeker je advies opvolgen.
Werkelijke.... bedankt !
-----------------
Mensen blijven terugkomen op drug gebruik.... slaaphygiene... rust.... piekeren enz etc....
Vergetende dat ik dit al vanaf kinds af aan had en sterker nog rond me 12de jaar zelfs daardoor in het ziekenhuis was beland.... Buiten dat er Nul oplossing is te vinden om maar blijven te benoemen dat de drug niet geholpen heeft. Ik zou dan ook niet weten wat ik er NU aan heb om dat telkens te horen dat het niet geholpen heeft
Toch komt het nu natuurlijk allemaal door drugs.. Terwijl mijn gehele leven op het punt was dat ik eruit wilde stappen rond me 14 a 15de door de slechte nachten maar waar wiet toen mijn leven heeft gered.... Toen zaten mijn ouders en doktoren al met de handen in hun haar over het slechte slapen en mogelijke oplossing. Maar wiet.... tja... vanaf mijn eerste stickir werd me leven pas aangenaam en dat is dus niet overdreven.
Zonder dat... was het eigenlijk zeker dat ik er uit was gestap toen.... Weet dan ook nog goed hoe erg, vooral mijn pa, hiervan wakker heeft gelegen uit bezorgdheid.
Maar toen dat wietje kwam had mijn leven een totale omslag en had ik daar meer dan een prima leven. Letterlijk vanaf dat moment begonnen diploma's binnen te rollen, kreeg een goede baan enz.....
Ik heb echt, en dat kan ik zelf zeggen, best heeeeeel veel opgebouwd, altijd full time gewerkt, goed betaalde functies gehad, kortom alles wat ik nu heb...koophuisje, buscamper een eigen vakantieplek met stacaravan in bezit... enz enz. want dit zijn alleen nog de materialistisch dingen in mijn ogen.
Heeft deze man toch allemaal zelf in z'n uppie opgebouwd..... En ja daar ben ik heel trots op !
Pas toen de benzo in me leven kwam (3,5 jaar terug) werden sommige middelen gebruik pas problematisch.
Toen bij de benzo afkick werd het een mooi moment voor mij om te onderzoeken of het allemaal zonder me wietje kan ondanks ik een meer dan prima leven had. Ik zit nou toch in die molen dus maar meteenonderzoeken.
ENIGE reden dat ik nu gestopt ben met de dagelijkse wietje is dat ik nog steeds die wereld rond wil reizen en dat kan niet als ik afhankelijk ben. En een beetje omdat wiet achterlijk duur is geworden
Dus voor een relaxed leven is er gerust een oplossing maar niet als ik naar landen wil waar het verboden is. Medicinale wiet is daarom al wel benoemd. Alleen moet er op papier aangetoond kunnen worden dat alles alles alles eeerst is geprobeerd. Anders kom ik niet in aanmerking voor vergoeding.... Dan kan ik meteen ook weer stoppen met de DEX welke ik me gehele leven niet nodig heb gehad.
-- Ik ga maandag meteen het erover hebben of er en hoe ik bij eventuele lotgenoten in contact kan komen. Het zou inderdaad toch wel echt een verademing zijn om met iemand te praten, buiten de doktoren dan, die weet dat alle adviezen, die bij de gemiddelde mensen prima werken, totaal geen nut hebben om benoemd te worden bij mensen die met chronische slaapproblemen zitten. Gelukkig zijn de specialisten om mij heen daar al vele jaren mee gestopt
En ja we weten allemaal dat sommige dingen niet hebben geholpen zoals drugs gebruik. echter is dat maar een klein deel en echt bij lange na niet het primaire probleem dus dat elke keer horen van andere hangt dan je strot uit.
(plus..... is het nu dus niet erger dan toen nog in mijn jonge tiener jaren. Sterker nog, ik denk dat het toen nog erger was want ik wil nu niet eens met me kleine teen uit het leven wil stappen)
Dus nogmaals
@Damius .... Bedankt want misschien heb je zojuist het zetje gegeven die ik nodig had. Praten met lotgenoten die hetzelfde hebben zou mij zeker wel helpen denk ik ja. Merk gewoon dat praktisch niemand meer iets goeds kan zeggen bij me hierover... daar in de meeste gevallen die advisen al lang onderzocht zijn door mezelf EN medische specialisten.... "niet altijd alles heeft met middelen gebruik en al helemaal vaak niet is op te lossen met een wandelingetje of een theetje...."
Mijn dokter zei dan ook enkele weken terug..... Ze hebben gelijk dat drugs gebruik vaak de oorzaak is en of het verergert. Echter is er soms eerst een probleem, slecht slapen.... en daaaaaardoor beginnen mensen met drug... dus eerst een probleem en dan de drug. Wil dan niet zeggen dat drugs het niet verslechterd heeft maar ook dat de drugs het probleem niet is en was.
Een bepaald middel of drug was toen een voorlopig korte termijn oplossing om door te kunnen. Wat niet goed is, maar niet de rede en oorzaak is van je probleem.
Gezien mijn medische verleden kunnen we er allemaal vanuit gaan dat het bij Mezelf dus niet door gebruik komt al is stoppen wel een noodzaak om te onderzoeken waardoor het dan wel komt, ook de slaaphygiene in de breedste zin van het woord is alleen bekend dat daar geen oplossing in zit ...
Dit stoppen met dagelijks gebruik is dus nu nog maar 2 jaar aan de gang en is de aanpak voor slaap dus pas 2 maanden terug begonnen. Maar nu dus onder specialistisch begeleiding.
Bij dit gesprek werd toen ook over medicinale wiet gesproken. Maar, en dat wil ik zelf ook, eerst echt alles geprobeerd te hebben voor ik weer terug ga naar dat leventje waar ik altijd prima functioneerd heb en een fijn leven had.
Voor nu even doorzetten....