Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapeloosheid/Insomnia en slaaptherapie.

Slapeloosheid/Insomnia en slaaptherapie.

91 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Ohh eindelijk een goed advies !! ga ik vnvd proberen en laat je morgen wel weten of dat WEL werkt !
Eikel...!
Klik om te vergroten...
Wel strikt bij schapen houden. Ik heb ooit geiten geteld, maar dan ga je al gauw in tientallen, honderdtallen, duizendtallen, enz. tellen. En als je dan de volgende ochtend bedenkt hoeveel je geteld hebt, klopt dat niet. Dan heb je dus een geitenpaadje genomen en wie houd je dan voor de gek?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Vannacht weer de gebruikelijke 4uur slaap gehad
Klik om te vergroten...

Ben je ooit getest op slaapapneu?

Ik slaap ook relatief kort, of gebroken.
Moet nu de onderzoeksmolen in voor apneu.
Ik dacht altijd dat je wakker daarvan werd of je luid ging snurken. Maar blijkbaar hoeft dat niet. Het lichaam kan ook vroegtijdig een stil signaal geven "wakker worden"
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Ben je ooit getest op slaapapneu?

Ik slaap ook relatief kort, of gebroken.
Moet nu de onderzoeksmolen in voor apneu.
Ik dacht altijd dat je wakker daarvan werd of je luid ging snurken. Maar blijkbaar hoeft dat niet. Het lichaam kan ook vroegtijdig een stil signaal geven "wakker worden"
Klik om te vergroten...
Mijn ha gaf aan dat de slaappoli inderdaad eerst hiernaar zal gaan kijken. Dus hoogstwaarschijnlijk ga ik dat ook krijgen.
Ik weet haast zeker dat dit het niet is hoor. Ik knarsetand wel, of tenminste, mijn ex gaf dat wel eens aan dat te horen.

Ze gaan in iedergeval eerst onderzoeken of er dus lichamelijke ongemakken zijn die de slaap zouden kunnen belemmeren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Ze gaan in iedergeval eerst onderzoeken of er dus lichamelijke ongemakken zijn die de slaap zouden kunnen bebelemmeren
Klik om te vergroten...
Ɖn ze nemen een langdurig EEG af. Je moet zien te slapen met een bos draden aan je hoofd vastgeplakt
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou kort een wat tegenvallende update.
Zojuist met m'n psychiater gepraat waar er eigenlijk heel kort gezegd werd, leer er mee leven en kwa ondersteuning voorlopig quetiapine erbij nemen voor de avondden. Blijf doorgaan met de huidige slaaptherapie.
Ook telefonisch overleg gehad met de slaappoli maar deze waren eigenlijk ook maar heel kortaf met de boodschap, ga eerst verder met het huidige slaaptherapie want is niet gek als deze therapie pas na maanden aan gaat slaan.

Ik krijg er stiekem wel steeds meer een hard hoofd in dat dit de weg is die ik moet lopen. Het stemmetje van ga dan maar weer blowen want toen functioneerde ik vele malen beter dan nu met Dex en Seroquel, dat stemmetje begint wel steeds harder te roepen.

Deze week gaat de slaaptherapie helaas niet door maar volgende week vrijdag staat er weer een afspraak.

Afgelopen twee weken met de seroquel is mijn gemiddelde slaap tussen de 4,5 en 5uur wat echt al als een wereld van verschil voelt met de weken ervoor.
Eigenlijk voel ik me relatief erg goed en positieve stemming maar alleen het idee dat het niet zonder een middel kan staat me nog wat tegen.

Voor nu gaat het in iedergeval wel even goed en daar geniet ik dan maar even van.
Verder moet ik gewoon hard en consequent het slaap protocol blijven volgen.
Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en slaat de therapie binnenkort toch nog aan.

Have a good day all !
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Nou kort een wat tegenvallende update.
Zojuist met m'n psychiater gepraat waar er eigenlijk heel kort gezegd werd, leer er mee leven en kwa ondersteuning voorlopig quetiapine erbij nemen voor de avondden. Blijf doorgaan met de huidige slaaptherapie.
Ook telefonisch overleg gehad met de slaappoli waar deze waren eigenlijk ook maar heel kortaf met de boodschap, ga eerst verder met het huidige slaaptherapie want is niet gek als deze therapie pas na maanden aan gaat slaan.

Ik krijg er stiekem wel steeds meer een hard hoofd in dat dit de weg is die ik moet lopen. Het stemmetje van ga dan maar weer blowen want toen functioneerde ik vele malen beter dan nu met Dex en Seroquel, dat stemmetje begint wel steeds harder te roepen.

Deze week gaat de slaaptherapie helaas niet door maar volgende week vrijdag staat er weer een afspraak.

Afgelopen twee weken met de seroquel is mijn gemiddelde slaap tussen de 4,5 en 5uur wat echt al als een wereld van verschil voelt met de weken ervoor.
Eigenlijk voel ik me relatief erg goed en positieve stemming maar alleen het idee dat het niet zonder een middel kan staat me nog wat tegen.

Voor nu gaat het in iedergeval wel even goed en daar geniet ik dan maar even van.
Verder moet ik gewoon hard en consequent het slaap protocol blijven volgen.
Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit en slaat de therapie binnenkort toch nog aan.

Have a good day all !
Klik om te vergroten...
Ai kan me voorstellen dat dit rauw op je dak valt. Je hoopt toch dat ze met een oplossing komen ipv dat ze zeggen dat je er maar mee moet leren leven. Dooddoener!

4,5/5 uur slaap 😱, ga er maar aan staan. Strijder!

Waarom ben je gestopt met blowen? Probeer dat voor ogen te houden en dus niet toe te geven aan dat stemmetje.. (ik weet verder je geschiedenis niet m.b.t. blowen).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Baloudekoe zei:
Ai kan me voorstellen dat dit rauw op je dak valt. Je hoopt toch dat ze met een oplossing komen ipv dat ze zeggen dat je er maar mee moet leren leven. Dooddoener!

4,5/5 uur slaap 😱, ga er maar aan staan. Strijder!

Waarom ben je gestopt met blowen? Probeer dat voor ogen te houden en dus niet toe te geven aan dat stemmetje.. (ik weet verder je geschiedenis niet m.b.t. blowen).
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad beetje een dooddoener ja.... Ik blow eigenlijk vanaf mijn 15de tot zeg twee jaar terug, dus zeg 24 a 25 jaar en dan met name alleen 's avonds voor het slapen. Eigenlijk een soort zelfmedicatie voor de slaap problemen die ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren heb.
Doordat het met diverse andere middelen even totaal niet goed ging belande ik in detox 2 jaar terug en sindsdien probeer ik dus ook van het blowen af te komen.

Voornaamste reden om te stoppen met blowen is ten eerste de kosten. De prijs is zo erg omhoog geschoten waardoor het me dan zo zeg 5euro per dag kost.
Ten tweede en eigenlijk nog wel mijn primaire reden is dat ik in m'n buscamper (heb je al een foto van gezien toch op de app?) wil gaan rondreizen/wonen nadat ik het hele zooitje hier heb verkocht.

Echter is een zak wiet op zak in veel landen nog verboden. Dus als ik dan nog afhankelijk ben van wiet voor mijn slaap, wordt dat toch wel een probleem/risico. Zie mezelf namelijk niet graag in een spaans celletje oid terecht komen eerlijk gezegd haha šŸ˜… .

Dit dus zo'n beetje in het kort šŸ™‚
B
BaloudekoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Ja inderdaad beetje een dooddoener ja.... Ik blow eigenlijk vanaf mijn 15de tot zeg twee jaar terug, dus zeg 24 a 25 jaar en dan met name alleen 's avonds voor het slapen. Eigenlijk een soort zelfmedicatie voor de slaap problemen die ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren heb.
Doordat het met diverse andere middelen even totaal niet goed ging belande ik in detox 2 jaar terug en sindsdien probeer ik dus ook van het blowen af te komen.

Voornaamste reden om te stoppen met blowen is ten eerste de kosten. De prijs is zo erg omhoog geschoten waardoor het me dan zo zeg 5euro per dag kost.
Ten tweede en eigenlijk nog wel mijn primaire reden is dat ik in m'n buscamper (heb je al een foto van gezien toch op de app?) wil gaan rondreizen/wonen nadat ik het hele zooitje hier heb verkocht.

Echter is een zak wiet op zak in veel landen nog verboden. Dus als ik dan nog afhankelijk ben van wiet voor mijn slaap, wordt dat toch wel een probleem/risico. Zie mezelf namelijk niet graag in een spaans celletje oid terecht komen eerlijk gezegd haha šŸ˜… .

Dit dus zo'n beetje in het kort šŸ™‚
Klik om te vergroten...
Ja duidelijk! Nou laat dat stemmetje dan niet winnen zou ik zeggen.. Jij kan dit!

Toffe plannen!! En wat heerlijk dat je die vrijheid hebt. Je buscamper heb ik idd gezien, heel tof!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Helaas is mijn ervaring met een slaappolie, onderzoeken en dergelijke niet positief.
Ik heb er een afhankelijkheid aan zolpidem aan overgehouden.
Zonder dit preparaat slaap ik practisch niet meer dan 1 tot 1,5 uur...hetgeen echt afschuwelijk is, geloof me....

Tanja is nu een zeer goede hulpverlener tegen nachtmerries en een zeer goede metgezel natuurlijk.
Nachtmerries komen nu 2, 3 x per week voor, soms minder.

Ik blowde vroeger ook alleen om te kunnen slapen...maar ja, die bijwerkingen, die maakten er niet makkelijker op. Nee.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Eigenlijk voel ik me relatief erg goed en positieve stemming maar alleen het idee dat het niet zonder een middel kan staat me nog wat tegen.
Klik om te vergroten...
Deze hoor ik wel vaker.
Dan haal ik het voorbeeld van diabetes erbij; dan zeg je ook niet, stop maar met de medicijnen, ze zijn nou eenmaal nodig.

Heb je je optimale dosis Seroquel al gevonden?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Dan haal ik het voorbeeld van diabetes erbij; dan zeg je ook niet, stop maar met de medicijnen, ze zijn nou eenmaal nodig.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar diabetes is een fysiologische noodzaak. Bij slaapproblemen probeer ik eerst de oorzaak te begrijpen.

Vooralsnog doet 25mg seroquel voldoende om goed in slaap te vallen. Soms als ik echt al slaperig ben doe ik de helft.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Ja inderdaad beetje een dooddoener ja.... Ik blow eigenlijk vanaf mijn 15de tot zeg twee jaar terug, dus zeg 24 a 25 jaar en dan met name alleen 's avonds voor het slapen. Eigenlijk een soort zelfmedicatie voor de slaap problemen die ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren heb.
Doordat het met diverse andere middelen even totaal niet goed ging belande ik in detox 2 jaar terug en sindsdien probeer ik dus ook van het blowen af te komen.

Voornaamste reden om te stoppen met blowen is ten eerste de kosten. De prijs is zo erg omhoog geschoten waardoor het me dan zo zeg 5euro per dag kost.
Ten tweede en eigenlijk nog wel mijn primaire reden is dat ik in m'n buscamper (heb je al een foto van gezien toch op de app?) wil gaan rondreizen/wonen nadat ik het hele zooitje hier heb verkocht.

Echter is een zak wiet op zak in veel landen nog verboden. Dus als ik dan nog afhankelijk ben van wiet voor mijn slaap, wordt dat toch wel een probleem/risico. Zie mezelf namelijk niet graag in een spaans celletje oid terecht komen eerlijk gezegd haha šŸ˜… .

Dit dus zo'n beetje in het kort šŸ™‚
Klik om te vergroten...

Hier antwoord je ook op mijn vragen over blowen haha.
Goeie redenen om te stoppen wel! Alleen omdat het duur is stoppen werkt niet geweldig goed, maar voor die tweede reden is het inderdaad wel handig om niet afhankelijk te zijn van wiet!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."