Is dat inclusief toeslagen?
Je krijgt van het UWV een X bedrag als je een uitkering hebt.
Dit bedrag komt tot stand door het berekenen van je SV loon.
Volgens mij doet de arbeidsdeskundige dat (en niet de arts).
Op basis van je inkomen kun je een toeslag krijgen.
Heb jij te weinig ontvangen heb je dus mogelijk ook teveel toeslagen ontvangen.
En ik vrees dat betrokkenen dat dan ook mogen aftikken bij de belastingdienst.
Dus kortom, het houdt niet op bij het UWV denk ik.
Zijn ook hiaat verzekeringen, pensioenfondsen die doorbetalen bij ziekten etc.
Het raakt deze hele lijn.
Akkoord dat âuitgavenpatroon fixenâ uiteraard de enige oplossing is - zeker als je dat geld al die tijd onterecht hebt gekregen,
Maar het wordt een ander verhaal mijn inziens als je dat geld hebt gekregen en je niet weet of het al dan niet klopt.
Ik weet bv niet of het geld wat ik nu gestort krijg klopt. Het schijnt namelijk niet een heel makkelijke rekensom te zijn.
Krijg je meer uitkering dan je salaris of bv maar 10 procent minder, oké dan weet je dat er wat niet aan de haak is en moet je idd aan de bel trekken.
Je moet daarnaast ook natuurlijk rekening houden met andere stijgende kosten voor 2025. Boodschappen zullen heus niet goedkoper worden en onze ziekteverzekering wordt zo langzamerhand ook onbetaalbaar.Die kosten zijn voor velen al nauwelijks op te brengen en als je dan ook elke maand een paar honderd euro minder krijgt..
Precies dit.
Even paar honderd euro minder wordt een groot probleem voor veel mensen die toch al moeten rond komen van een uitkering.
Maar laten we ons ook niet gek maken.
Er gaan natuurlijk ook heel wat indianenverhalen rond.
Las wel iets dat het deze week in de kamer wordt besproken (of binnenkort),
@ljuv ?
Mogelijk dat dan al meer duidelijk wordt