Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroot aantal mensen geraakt door UWV rekeningfout

Groot aantal mensen geraakt door UWV rekeningfout

177 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Topper ben je.
Klik om te vergroten...
Jij dat je dit zo volgt voor iedereen!!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
43000 dossiers worden opnieuw bekeken:

www.nu.nl

UWV start grote operatie om fouten met mogelijk 43.000 uitkeringen te herstellen

Het UWV moet aan de bak om fouten in WIA-uitkeringen recht te zetten. Het blijkt om zo'n 43.000 dossiers te gaan die allemaal handmatig gecontroleerd moeten worden. "We hebben vaker hersteloperaties gedaan, maar nog niet op deze schaal."
www.nu.nl www.nu.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
www.nu.nl

Mensen met een 'fout' WIA-dossier moeten afwachten tot UWV contact opneemt

Het UWV gaat de WIA-dossiers van 43.000 mensen doorspitten op fouten. Een vastomlijnd plan ligt er nog niet, maar de mensen om wie het gaat worden vanzelf benaderd. "We nemen proactief contact op", belooft het UWV.
www.nu.nl www.nu.nl

UWV wordt zeker plat gebeld.
Ik vind het altijd jammer dat ze niet concreet iets zeggen: "Mensen worden in de periode tussen x en x terug gebeld".
Hebben we het dan over komende weken, maanden, jaren etc.
Mag de overheid nog wel wat van leren, maar misschien doen ze dingen ook wel bewust en gebeurd er meer achter de schermen dan we denken.

ljuv zei:
Jij dat je dit zo volgt voor iedereen!!
Klik om te vergroten...

Dank.
Voor degene die het niet weten: ik heb me hard gemaakt voor een groep lotgenoten die net als mij een IVA uitkering hebben gekregen in de periode 2020 - 2024. Daarom volg ik het op de voet en licht mensen in. Ik kan gelukkig nog wat filteren in mediaberichten. Veel lotgenoten niet en geloof me, als je al PTSS hebt zijn dit heel stressvolle dingen. Er is zelfs iemand al op de eerste hulp beland van alle stress hierover. Godzijdank kan ik het wat neutraler bekijken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat mevrouw Saris wilt kan toch niet, iedereen opnieuw laten keuren. Dan loopt het UWV he-le-maal vast. Onuitvoerbaar als je het mij vraagt.
Of misschien lees ik het wel verkeerd op de vroege maandagmorgen.
Die 5000 euro compensatie voor een snelle afhandeling is dan wel weer eens niet zo'n gek idee.

eenvandaag.avrotros.nl

Tweede Kamer wil niet wachten op minister, NSC en GroenLinks-PvdA komen zelf met plannen om WIA-fouten te herstellen

De herstelactie voor fouten bij het UWV schiet tekort, vinden NSC en GroenLinks-PvdA. Beide partijen presenteren vandaag een uitgebreider plan om de probleme...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
www.nu.nl

Mensen met een 'fout' WIA-dossier moeten afwachten tot UWV contact opneemt

Het UWV gaat de WIA-dossiers van 43.000 mensen doorspitten op fouten. Een vastomlijnd plan ligt er nog niet, maar de mensen om wie het gaat worden vanzelf benaderd. "We nemen proactief contact op", belooft het UWV.
www.nu.nl www.nu.nl

UWV wordt zeker plat gebeld.
Ik vind het altijd jammer dat ze niet concreet iets zeggen: "Mensen worden in de periode tussen x en x terug gebeld".
Hebben we het dan over komende weken, maanden, jaren etc.
Mag de overheid nog wel wat van leren, maar misschien doen ze dingen ook wel bewust en gebeurd er meer achter de schermen dan we denken.



Dank.
Voor degene die het niet weten: ik heb me hard gemaakt voor een groep lotgenoten die net als mij een IVA uitkering hebben gekregen in de periode 2020 - 2024. Daarom volg ik het op de voet en licht mensen in. Ik kan gelukkig nog wat filteren in mediaberichten. Veel lotgenoten niet en geloof me, als je al PTSS hebt zijn dit heel stressvolle dingen. Er is zelfs iemand al op de eerste hulp beland van alle stress hierover. Godzijdank kan ik het wat neutraler bekijken.
Klik om te vergroten...
Ik kan me zo goed voorstellen en inleven hoe stressvol dit voor heel veel mensen moet zijn. .vooral dus idd als je PTSS of iets anders hebt. Het is voor ‘ normale’ mensen al zenuwslopend..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Wat mevrouw Saris wilt kan toch niet, iedereen opnieuw laten keuren. Dan loopt het UWV he-le-maal vast. Onuitvoerbaar als je het mij vraagt.
Of misschien lees ik het wel verkeerd op de vroege maandagmorgen.
Die 5000 euro compensatie voor een snelle afhandeling is dan wel weer eens niet zo'n gek idee.

eenvandaag.avrotros.nl

Tweede Kamer wil niet wachten op minister, NSC en GroenLinks-PvdA komen zelf met plannen om WIA-fouten te herstellen

De herstelactie voor fouten bij het UWV schiet tekort, vinden NSC en GroenLinks-PvdA. Beide partijen presenteren vandaag een uitgebreider plan om de probleme...
eenvandaag.avrotros.nl eenvandaag.avrotros.nl
Klik om te vergroten...
Volgens mij is het punt van NSC inderdaad juist dat het uwv niet moet beloven dat bij iedereen alles tot in detail wordt herberekend. Dat doen ze nu inprincipe wel, waardoor het voor hen niet snel genoeg gaat. In hun plannen is het tweedelig en kan de gedeputeerde kiezen: of het duurt kneiter lang, of je krijg €5000 maar dan gaan ze je dossier niet uitgebreid uitzoeken. Met de garantie dat je nooit iets hoeft terug te betalen. Daarnaast beperken ze zich in de huidige plannen tot de wia uitkering, terwijl er bij andere uitkeringen ook fouten zijn gemaakt. Dat die nu niet hersteld worden vinden ze onrechtvaardig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Volgens mij is het punt van NSC inderdaad juist dat het uwv niet moet beloven dat bij iedereen alles tot in detail wordt herberekend. Dat doen ze nu inprincipe wel, waardoor het voor hen niet snel genoeg gaat. In hun plannen is het tweedelig en kan de gedeputeerde kiezen: of het duurt kneiter lang, of je krijg €5000 maar dan gaan ze je dossier niet uitgebreid uitzoeken. Met de garantie dat je nooit iets hoeft terug te betalen.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat ook een heel goede zet in.
Zo haal je mensen sneller uit hun onzekerheid.
Maar goed, er zijn ook mensen die teveel hebben gekregen.
Geef je die weer 5000 euro meer dan zou dat ook krom zijn. Of een risico van de overheid.

Maar hoe lees jij dat sociaal medische keuringen verhaal @ljuv ?
Kan toch niet zo zijn dat ze ieder dossier opnieuw gaan beoordelen, gericht op de medische beoordelingen?
Dan hebben we het over 220K dossiers in de afgelopen vier jaar.

Alle fouten herstellen​

En dan niet alleen de administratieve fouten, benadrukt Saris. "Ook de sociaal-medische beoordelingen. Niet alleen over de periode 2020 tot 2024, maar ook fouten van daarvoor." Daarnaast moet volgens haar de schade die mensen hebben geleden, worden gecompenseerd.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Ik vind het altijd jammer dat ze niet concreet iets zeggen:
Klik om te vergroten...
Dit is precies de hele cultuur bij de overheid. Dit is waar ze in uitblinken, hier zijn ze het best in.

Ze proberen ten alle tijden te voorkomen dat ze iets concreets zeggen omdat je ze daar anders later verantwoordelijk voor kunt houden als het niet blijkt te kloppen.
Volgensmij denken ze dat ze door deze stijl van communiceren geen fouten kunnen maken. Intern in elkgeval niet.
Dat je daar als burger weinig aan hebt, schijnt ze niet te deren of ze hebben het niet door.

En als ze wel iets concreets communiceren, dan is dat meestal net zo iets vanzelfsprekend als ademhalen.
Bijv : je kunt beter op de stoep lopen want daar rijden geen auto’s.

Volgensmij is dit de werkelijke kloof tussen de burger en de overheid.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Maar hoe lees jij dat sociaal medische keuringen verhaal @ljuv ?
Kan toch niet zo zijn dat ze ieder dossier opnieuw gaan beoordelen, gericht op de medische beoordelingen?
Dan hebben we het over 220K dossiers in de afgelopen vier jaar.
Klik om te vergroten...
Dat is wel wat ze bij de toeslagen affaire hebben gedaan…
Ik lees niet dat ze álles opnieuw gaan beoordelen. Ze hebben nu vastgesteld (of zijn daar nog mee bezig volgens mij) waar de fouten zouden kunnen zitten, dáár gaan ze opnieuw kijken naar de beoordelingen.

Dus ja: dat gaat nog lang duren. Daarom ook dat GL-PvdA plein voor duidelijkheid vooraf:
1. Besluit nu officieel dat mensen die te veel kregen dit niet hoeven terug te betalen. Dan hoeven ze niet ellende lang te wachten of ze “mogelijk” in de problemen komen.
2. Geef de mensen die te weinig kregen vooraf een keuze
2a Of krijg meteen €5000, maar je dossier wordt niet opnieuw beoordeeld
2b Of laat je dossier wel opnieuw beoordeeld worden in de wetenschap dat je niet weet wanneer je een compensatie krijgt en dat dat lang kan duren.

Kordie zei:
Geef je die weer 5000 euro meer dan zou dat ook krom zijn. Of een risico van de overheid.
Klik om te vergroten...
Dus nee, dit niet per se. De fouten worden opgedeeld in twee soorten: mensen die te veel en die te weinig kregen. Maar mensen die te veel kregen zitten nu in een dubbele onzekerheid: moeten ze dat gaan terugbetalen en zo ja wanneer. Daar wil GL-PvdA dus wat tegen doen.


alles gaat voorbij zei:
Dit is precies de hele cultuur bij de overheid. Dit is waar ze in uitblinken, hier zijn ze het best in.

Ze proberen ten alle tijden te voorkomen dat ze iets concreets zeggen omdat je ze daar anders later verantwoordelijk voor kunt houden als het niet blijkt te kloppen.
Volgensmij denken ze dat ze door deze stijl van communiceren geen fouten kunnen maken. Intern in elkgeval niet.
Dat je daar als burger weinig aan hebt, schijnt ze niet te deren of ze hebben het niet door.

En als ze wel iets concreets communiceren, dan is dat meestal net zo iets vanzelfsprekend als ademhalen.
Bijv : je kunt beter op de stoep lopen want daar rijden geen auto’s.

Volgensmij is dit de werkelijke kloof tussen de burger en de overheid.
Klik om te vergroten...
Euw ja joh? Heb je meer voorbeelden?

Je hebt wel gelijk dat áls je niets concreets toe kan zeggen, dat bij de overheid niet gebeurt. Lijkt me ook niet meer dan logisch toch? Je kan nu bijvoorbeeld wel zeggen “Alle mensen bij wie het UWV fouten heeft gemaakt worden voor 2027 gecompenseerd”. Maar ze weten bij het uwv nog helemaal niet wie dat zijn, om hoeveel geld het gaat, etc. Dus dan kún je dat helemaal niet beloven, zeker als je de krapte op de arbeidsmarkt en het personeelstekort bij het UWV meerekent. Dan kun je wel een concrete belofte doen, maar als je die niet waar kan maken ben je ook een onbetrouwbare overheid.

Toch is er wel een mate van zekerheid die je kan geven, maar zoals je hierboven leest: dat is evengoed een politieke keuze. Het is niet de “cultuur van de overheid” maar een bestuurscultuur die lang onder Rutte heeft bestaan (en onder Balkende, maar in veel mindere mate). Dat kost veel tijd en inspanning en het kiezen van de juiste partijen als bestuurspartijen om te veranderen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heel duidelijk @ljuv
Dankjewel.

ljuv zei:
Ik lees niet dat ze álles opnieuw gaan beoordelen. Ze hebben nu vastgesteld (of zijn daar nog mee bezig volgens mij) waar de fouten zouden kunnen zitten, dáár gaan ze opnieuw kijken naar de beoordelingen.
Klik om te vergroten...

Eerlijk gezegd vraag ik me af of dat kan.
Want stel X is gekeurd in 2023 en op basis daarvan is hem of haar een uitkering toegewezen.
Dan zou het toch heel vreemd zijn als degene in 2025 / 2026 opnieuw gekeurd wordt.

Note:
Dit kun je mijn inziens wel doen bij de mensen die sowieso om de zoveel tijd gekeurd zouden moeten worden. WGA'ers geloof ik.
Maar iemand met een IVA, die duurzaam ongeschikt is verklaard in het verleden, zou je mijn inziens niet meer mogen en kunnen keuren.
Mogelijk lees ik het verkeerd en gaat het ook om die eerste groep en niet om de IVA mensen.

ljuv zei:
Dus ja: dat gaat nog lang duren. Daarom ook dat GL-PvdA plein voor duidelijkheid vooraf:
1. Besluit nu officieel dat mensen die te veel kregen dit niet hoeven terug te betalen. Dan hoeven ze niet ellende lang te wachten of ze “mogelijk” in de problemen komen.
2. Geef de mensen die te weinig kregen vooraf een keuze
2a Of krijg meteen €5000, maar je dossier wordt niet opnieuw beoordeeld
2b Of laat je dossier wel opnieuw beoordeeld worden in de wetenschap dat je niet weet wanneer je een compensatie krijgt en dat dat lang kan duren.
Klik om te vergroten...

Klinkt op zich niet heel verkeerd.
Hoe ze ook meer duidelijkheid kunnen geven is: waar is het nu precies mis gegaan.
Het lijkt heel veel mis te zijn gegaan bij de individuele keuze budgets (dus iedere maand deel van je vakantiegeld, leasebak, fietsplan etc).
En veel minder bij de mensen met een weinig afwijkend ORT of loon. Als ze de knelpunten al eens kenbaar zouden maken zou er een meer duidelijkheid zijn. En zou je dus ook een keuze kunnen maken voor jezelf wat bij je past van bovenstaande punten.

Maar mensen die te veel kregen zitten nu in een dubbele onzekerheid: moeten ze dat gaan terugbetalen en zo ja wanneer. Daar wil GL-PvdA dus wat tegen doen.

Heb je teveel gekregen en hoef je niet terug te betalen is al een hele geruststelling.
Maar wat ook vooral de grote onzekerheid brengt. Hoeveel ga je dan precies terug.
Hebben we het voor het allergrootste merendeel over tientjes werk of heb je het over honderden euro's per maand.
De media blaast graag op, dus die zullen kiezen en schrijven voor dat laatste. Maar of dat zo is weet eigenlijk niemand.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Dan zou het toch heel vreemd zijn als degene in 2025 / 2026 opnieuw gekeurd wordt.
Klik om te vergroten...
Het gaat niet over opnieuw keuren, maar over of de keuring van destijds goed is verlopen en tot de juiste toeslag heeft geleid. Dus: alle informatie die bij een keuring is gebruikt heeft geleid tot een beoordeling, klopt die beoording obv de beschikbare informatie.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Het gaat niet over opnieuw keuren, maar over of de keuring van destijds goed is verlopen en tot de juiste toeslag heeft geleid. Dus: alle informatie die bij een keuring is gebruikt heeft geleid tot een beoordeling, klopt die beoording obv de beschikbare informatie.
Klik om te vergroten...

Ik snap hem. Lijkt me een lastige opgave, want op basis van dat uurtje gesprek is vaak een oordeel geveld.
Er wordt bv lang niet altijd medische informatie opgevraagd. Het gaat zich erom wat een arts op dat moment ziet.

Of zullen ze hier ook meer de administratieve stappen bedoelen:
Bijvoorbeeld: welke stappen hebben geleid tot bv het dagloon en dan beslissen is dat goed ja of nee? Of heeft de arts alles gedaan wat hoort in een keuring? (er zullen vast protocollen zijn waar ze zich aan houden tijdens een gesprek, en waaruit een beoordeling komt).

Heb je wel als UWV een uitdaging om dat op te lossen als het antwoord nee is.
Zeker bij de IVA gerechtigden, gezien die niet op herkeuring hoeven (en dat zwart op wit staat).
Maar goed, zoals ik net al schreef is ook niet duidelijk of het deze groep betreft of de andere groep waar herkeuring wel altijd kan
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Of zullen ze hier ook meer de administratieve stappen bedoelen:
Bijvoorbeeld: welke stappen hebben geleid tot bv het dagloon en dan beslissen is dat goed ja of nee? Of heeft de arts alles gedaan wat hoort in een keuring? (er zullen vast protocollen zijn waar ze zich aan houden tijdens een gesprek, en waaruit een beoordeling komt).
Klik om te vergroten...
Hier gaat het in eerste instantie om. Dit is wat het UWV en het ministerie voorstelt om te doen.
Hier zijn (volgens mij) ook de meeste fouten geconstateerd… Zo is soms de inflatie niet meergerekend en soms de indexering niet, zijn soms “niet uitbetaalde werkuren” meegerekend, wordt vakantiegeld verkeerd meegereken, ga zo maar door.

Kordie zei:
Ik snap hem. Lijkt me een lastige opgave, want op basis van dat uurtje gesprek is vaak een oordeel geveld.
Er wordt bv lang niet altijd medische informatie opgevraagd. Het gaat zich erom wat een arts op dat moment ziet.
Klik om te vergroten...
Dit is wat NSC op dat voorstel wil toevoegen. Ze zeggen daar ook bij: dat is knap lastig en gaat tijd kosten, maar mensen moeten krijgen waar ze recht op hebben dus het is nodig.

Overigens: medische gegevens hoeven dan normaliter dus ook niet opgevraagd te worden, lijkt me? Waarom zouden ze dat dan nu ineens wel doen? Nogmaals, volgens mij gaan ze niet het oordeel van de keuringsartsen herzien, maar de beoordeling die mét die keuring is gedaan door het UWV.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Ik weet niet hoe het bij wajong zit.
In mijn geval, en mensen om mij heen in hetzelfde schuitje, wordt het gezien als positief.
Zolang ik maar niks bij verdien of verplichtingen doe die horen bij vrijwilligers- of betaald werk.
Klik om te vergroten...
Ja dit is dus een lastig gebied.
Er is een voorbeeld (dacht Omroep Gelderland) waarbij een mevrouw tegen kostprijs zelfgemaakte kussenslopen breiden en zij op een gegeven allerlei boetes kreeg omdat zij dus werk had.
Er zijn wel meer voorbeelden die niet in me opkomen op het moment dankzij de Gin.
Misschien kom ik er later op terug.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leuk dat ze dat met 1/5 willen gaan verlagen en de ww willen halveren maar ze vergeten volgens mij dat die potten gewoon door werknemers en werkgevers zelf worden opgehoest. Gaan ze de afdracht van de sociale verzekering ook verlagen dan? Het begint een beetje ideoterie te worden. Zelfde als met de pensioenpotten. Die zijn zo groot en het rendement van de meesten op jaar basis is al genoeg voor de uitkering zelf. Elke sociale voorziening pot zien ze tegenwoordig als eigendom. Dat moet eens afgelopen zijn.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
BrieMetDeBril zei:
Ik hoor juist het tegenovergestelde.
Ikzelf ben voor 100% afgekeurd (best gek naar mijn idee maargoed, overschatting zit in mijn katakter) ik denk dat dit beeld vooral vanuit mensen komen die er niet veel mee te maken hebben.
Zoals @MR_CHIP heb ik ren Wajong en merk erg weinig ruimte in het invullen van je dag.
Hoe doe jij dat @MR_CHIP?
Klik om te vergroten...
Herken dat ook, krijg geen toeslagen maar wel omgerekend circa 340€rente in de maand wat het deels goed maakt terwijl ik op zoek ben naar een mooi huis.

Heb soort van geluk als je dat zo kunt noemen...

Plus als ik in de reken tabel mag lezen heb ik zeer veel geluk (R.I.P) soort van geluk ..

Maar heb het geluk dat mijn wæj́œońg nog steeds stijgt omdat ik onder de oude regeling val..

Nu dus z.s.m een huis kopen zodat ik weer enkele toeslagen krijg...

Peace 🕊️
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Nu dus z.s.m een huis kopen zodat ik weer enkele toeslagen krijg...
Klik om te vergroten...
Is het niet heel lastig een hypotheek te kunnen nemen onder de wajong? Ik weet dat het wel mogelijk is een huis te hebben met deze regeling ironisch genoeg. Echter heb ik veel op internet gelezen dat de meeste banken het niet aangaan.
Ik heb er lang geleden ook over zitten denken maar in mijn geval is de marge zo klein dat ikzelf het risico niet wil nemen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
BrieMetDeBril zei:
Ja dit is dus een lastig gebied.
Er is een voorbeeld (dacht Omroep Gelderland) waarbij een mevrouw tegen kostprijs zelfgemaakte kussenslopen breiden en zij op een gegeven allerlei boetes kreeg omdat zij dus werk had.
Er zijn wel meer voorbeelden die niet in me opkomen op het moment dankzij de Gin.
Misschien kom ik er later op terug.
Klik om te vergroten...
je mag idd niet zomaar bijverdienen alles moet je doorgeven qua inkomsten

en bij vrijwilligerswerk zit er ook een max aan

Van het UWV mag je divers vrijwilligerswerk doen, maar je dient dit altijd door te geven aan het UWV. De maximale onkostenvergoeding voor vrijwilligerswerk is € 150,- per maand en € 1.500,- per jaar.


mijn wajong netto is 1.442,86
en daar houd ik 700 euro aan over
omdat ze een eigen bijdrage rekenen voor wlz indicatie


en ooit is het de bedoeling dat ik dagbesteding krijg via justitie
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
je mag idd niet zomaar bijverdienen alles moet je doorgeven qua inkomsten

en bij vrijwilligerswerk zit er ook een max aan

Van het UWV mag je divers vrijwilligerswerk doen, maar je dient dit altijd door te geven aan het UWV. De maximale onkostenvergoeding voor vrijwilligerswerk is € 150,- per maand en € 1.500,- per jaar.


mijn wajong netto is 1.442,86
en daar houd ik 700 euro aan over
omdat ze een eigen bijdrage rekenen voor wlz indicatie


en ooit is het de bedoeling dat ik dagbesteding krijg via justitie
Klik om te vergroten...
Maar stel jij zou ergens aan de bak kunnen en laten we zeggen dat je 1000 of 1500€ per maand zou kunnen verdienen. Dan wordt dit toch verrekend met je uitkering en ga je er netto per maand toch op vooruit?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."