Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van al die mansen bij de vvd😆 brekelmans, karremans. Net buurtjes. Yesilmans. Maar ik vond rutte helemaal in het begin ook een enorme nozem. Trok ook wel wat bij. De mansen van de vvd zijn in mindere mate zoals rutte imo.
Klik om te vergroten...
IMG_2286.jpegIMG_2287.jpeg
🤢😭😭😭😭
Nooit meer. Van mijn. Netvlies.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Je kan de knopjes veranderen zanzje
Bekijk bijlage 67957
Klik om te vergroten...
Ahja. Je maakt het me ook wel moeilijk. Hier een gifje sturen heeft me al maanden gekost om onder de knie te krijgen.

Maar nog steeds is het niet heel absurd om die andere twee opties te hanteren. De favoriet is duidelijk. Maar het is ook geen handjevol stemmers die de andere opties slechts goedkeuren.

Ook bijzonder dat er een groep op die 3e club stemt als d66 stemmer😅
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Ahja. Je maakt het me ook wel moeilijk. Hier een gifje sturen heeft me al maanden gekost om onder de knie te krijgen.
Klik om te vergroten...
Och toch.

Zanza zei:
Maar nog steeds is het niet heel absurd om die andere twee opties te hanteren. De favoriet is duidelijk. Maar het is ook geen handjevol stemmers die de andere opties slechts goedkeuren.

Ook bijzonder dat er een groep op die 3e club stemt als d66 stemmer😅
Klik om te vergroten...
Minder dan de helft… das geen handje vol nee maar t is ook zeker geen hand vol die het onacceptabel vindt. En dat zijn dan nog de D66 kiezers… let alone de D66 leden. In een democratische partij hebben die toch ook flink wat in te brengen, anders blijft er binnen de kortste keren geen partij meer van ze over.

Het is ook zeker niet ondenkbaar dat het uiteindelijk uitkomt op de “centrum”rechtse variant. De VVD heeft zich nu eenmaal ontzettend vastgeluld namelijk. Maar de VVD is niet de grootste en heeft verloren. En het is zeker niet met afstand het meest logische zet, zoals jullie portretteren, en ik denk dat het ook niet heulemaal is waar deze uitslag echt om vraagt.
F
Fried RiceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben ik de enige die hier zich het liefst van distantieer? Nederland wordt niet meer zoals het ooit was zonder iemand als Pim Fortuyn.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dus met andere woorden: eigenlijk is het het allerbeste als Koning Willem-Alexander weer echt koning wordt en regeert als een ouderwetse vorst. Toch?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
annihilation zei:
Hoe komt dit toch?

www.nu.nl

Opvallend veel stemmen voor anti-azc-partijen: asiel speelt lokaal grote rol

Asielopvang stond bij de gemeenteraadsverkiezingen niet bovenaan het lijstje belangrijke onderwerpen, maar in meerdere gemeenten lijkt dat wel zo te zijn geweest. Daar kregen partijen met een anti-azc-campagne opvallend veel stemmen. Maar of ze een asielopvang kunnen tegenhouden, is de vraag.
www.nu.nl www.nu.nl
Klik om te vergroten...

Omdat veel mensen denken dat dat soort van partijen al hun beloftes kunnen waarmaken.

:smirk:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Die pillen vreten zichzelf niet!...
Klik om te vergroten...
Beetje flauw om het op drugs te betrekken terwijl er genoeg andere logische verklaringen zijn:

'shit, waar heb ik nou m'n bezemsteel geparkeerd?'
'ik had daarnet die dick pics van Timmermans niet moeten bekijken'
'de SP 19 zetels? waar is mijn bril?'
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Iedereen is ook zo blij dat de restzetel naar CU is gegaan want “Don Ceder is zo goed”😂 Die man zit nog net niet op schoot bij Netanyahu kop oppppppp.
50+ vind ik ook zó belachelijk. Domme klote boomers😂
Klik om te vergroten...
Ja maar heel eerlijk, klinkt weer heel wappie maar zionisten zitten overal en wat Rusland is gaan doen na de 2e wereld oorlog doen zionisten al 130 jaar. En zolang ze maar jaarlijks tempels shekels kopen kunnen ze zeggen, en hij zag dat het goed was 🤣😈


Religie , in ieder geval de Abrahamitische , bevechten elkaar en anderen al zolang en heeft zoveel slachtoffers gemaakt dat mensen de oorsprong van, maar ook het vertrouwen in het geloof, kwijt zijn geraakt.

Kan de naam Netenyahu en wat deze duivelse geest voor leed heeft aangericht niet meer horen of zien. Ga binnenkort een vreedzame bedevaart organiseren om deze puppeteer al knuffelend naar het ICS te brengen en te houden. Hij is nog steeds boos dat zijn grote held en broer door Palestijnen is afgeschoten. En , ocharme, heeft door die verschrikkelijke Palestijnen nooit de tijd gekregen om te kunnen rouwen. Vergeving is het grootse goed , na een grouphug en de nodige tempelshekels zal hij vol goede moed zijn laatste dagen slijten in de cel tot hij zijn publieke executie als in de stijl van Gadaffi.💪🏽👊🏽🙏🏽😓
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
He, ik zeg niet dat de rechtstaat omver geworpen hoeft te worden. Of dat de democratie totaal overboord moet. Maar ik heb wel grote twijfels bij de manier waarop we dat hier nu doen. Je weet precies waarop ik doel. Stemrecht, rechterlijke macht, enzovoort
Klik om te vergroten...
Jawel joh dat zeg je wel....dat is precies wat Europa weer nodig heeft. Een burgeroorlog ruimt lekker op zeg maar 😈🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Oke
Klik om te vergroten...
Dit is letterlijk de definitie van kort maar krachtig.🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Toevallig niet, maar dat doet er niet toe. Met “waar jij bang voor bent” probeer je het persoonlijk te maken en dat is onnodig. Ik heb het helemaal niet over waar ík persoonlijk bang voor ben, maar over iets wat iedereen onder aan de streep zal raken en waar iedereen dus bang voor zou moeten zijn. Waar het over gaat, is dat het misschien heel eng klinkt dat mensen opkomen voor dierenrechten of strijden tegen hun leed maar dat jij daar aan het einde van de dag helemaal geen greintje pijn aan overhoudt. Sterker nog, met de helft aan veehouderij in NL tov nu, kun jij nogsteeds elke dag vlees eten en racistische drek uitkramen, als je dat graag wil. In het geval van een autoritaire leider zal die leider op den duur ook jou nadelig behandelen. Als de staat jou niet aanstaat, is er geen rechtsstaat meer die je beschermt.

En jij kan wel niet willen dat de rechtsstaat omver geholpen wordt, maar dat is wel waar de mensen waar je op stemt naartoe werken.
Klik om te vergroten...
Hier wordt ik zo gelukkig van in de ochtend maar anderzijds: nationalisme en behoud van cultuur en behoud van eigen normen en waarden wordt tegenwoordig alnaar herkauwt als 'racistisch drek. '

Joh ik woon naast een AZC , dat tuig wat Europa in wordt gestuurd waar die lieve naïeve linkse zieltjes geen gevaar in zien. Dat zijn ze wel want dat zijn gewoon terreurcellen die ze Europa in sturen.

Ik ben opgegroeid tussen tussen diverse culturen en de afbraak van de integratie door politiek populisme heeft gemaakt dat ik zelf, na al 130 jaar Nederlander gewoon heel mijn leven ook te maken heb gehad met apartheidregime zeg maar en mij sinds de opkomst van Fortuyn wat in het dorp waar ik woonde goed aftrek vond, jijzelf geen Nederlander meer ben gaan voelen.
Het woord zwartnek was in mijn tijd gewoon normaal.

Kleine geschiedenisles:mensen vergeten dat het BNP van NL sinds de massa immigratie keer 30 is gegaan en dat na de 2e Wereldoorlog Nederland leegstroomde naar o.a. canada, Australië en bruinhemden meer naar Zuid Afrika en Namibië. Waarom?. Nederland lag in puin en men ging hun geluk elders zoeken. Ze hebben daar een populistische term voor tegenwoordig.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
merelkerel12 zei:
Ik vind burgerinitiatieven altijd wel een goeie. Laatst/nu was er op EU niveau een burgerinitiatief voor een verbod op Homogenezing/conversietherapie. Ik was zeer blij hiermee, omdat de kamer toen nog tegen stemde, dus hoopte op het verbod op Europees niveau. Nu is het CDA toch wel haar belofte nagekomen en is de motie op het verbod door in de kamer, maar nog steeds hoop ik ook dat het doorkomt in de EU.

Alle referenda mogen van mijn part met dit politiek klimaat wel even uitgesteld/vermeden worden. Ben eigenlijk ook niet zo pro referenda. Wel vind ik dat burgers beter betrokken moeten of kunnen zijn bij landsvertegenwoordiging (lokaal lukt dat al aardig, maar ja gemeenten dan weer niet met landsvertegenwoordiging haha)

Ik denk dat als we een raad met experts hebben, we wel moeten oppassen voor teveel outsourching wat eigenlijk al gebeurt.
Klik om te vergroten...
Waarom moet homogenezing worden verboden? Als mensen er een probleem mee hebben vanuit zichzelf en hun denken dat iemand dat kan genezen en dat zonder enige dwang aanvragen?

Behandelingen voor kanker geven 0% kans op genezing, kosten een hoop geld en veroorzaken eerst een hele hoop leed. Ook dat mensen die chemo helemaal niet willen maar door emotionele dwang wel doen?

En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen. Maar in dit geval toch ook algemeen geaccepteerd?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Ja nee duhuh dat snap ik. Niet dat de VVD in de afgelopen 20 jaar ook maar iets van middeninkomens daadwerkelijk beschermt… Maar goed: ze zeggen het dus dan wordt t geloofd.
Maar ook deze mensen liepen de afgelopen maanden bij de VVD weg - tot het laatste moment. Puur omdat Timmermans zo waanzinnig eng is? Ja bizar. M’n verbazing zit hem dus meer in de uiteindelijk uitslag tov de laatste peilingen.
Klik om te vergroten...
Naja, mijn 'pensioen' is bruto 40% gestegen de afgelopen 3-4 jaar. Als gevolg van de gigantische inflatie en netto maar 15% ofzo. Bruto staat dat heel stoer maar netto zie je hoe de VVD heel hard zijn best heeft gedaan 🤣
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Naja, mijn 'pensioen' is bruto 40% gestegen de afgelopen 3-4 jaar. Als gevolg van de gigantische inflatie en netto maar 15% ofzo. Bruto staat dat heel stoer maar netto zie je hoe de VVD heel hard zijn best heeft gedaan 🤣
Klik om te vergroten...
Goud, zilver, rolex en bitcoin en in mindere mate altcoins, aandelen en obligaties. Dat pensioentje an sich heb je sws niks aan. Sparen is voor wanneer je binnen een relatief korte tijd (3-12 maanden) een uitgave wil doen, waar je momenteel het geld nog niet voor hebt. Elke andere manier van banksparen levert netto het resultaat op wat jij benoemt. Of eigenlijk erger. Het wordt minder waard. Er is geen enkel waardemiddel zo hard gedaald als valuta in de afgelopen eeuw, sinds het losgekoppeld is van goud. De dollar is met 97% gedaald in waarde in 100 jaar. M.a.w.: als je in 1925 100 dollar had, was daar nu nog 3 dollar van over. Het zit niet in de nederlandse mentaliteit om geld anders te gebruiken dan utigeven of sparen. Daar zou wmb meer aandacht naar uit mogen gaan. Tuurlijk heeft beleggen risico's, maar als je dat gedegen doet (en dat kan veelvuldig) dan zijn die risico's vele malen kleiner dan banksparen. Sparen geeft je een gegarandeerde koopkrachtdaling. Al ziet men dat niet, omdat je netto meer over houdt. Vergeten wordt dat door inflatie dat cijfertje op je bankrekening wel anders geinterpreteerd dient te worden.
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Waarom moet homogenezing worden verboden? Als mensen er een probleem mee hebben vanuit zichzelf en hun denken dat iemand dat kan genezen en dat zonder enige dwang aanvragen?

Behandelingen voor kanker geven 0% kans op genezing, kosten een hoop geld en veroorzaken eerst een hele hoop leed. Ook dat mensen die chemo helemaal niet willen maar door emotionele dwang wel doen?

En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen. Maar in dit geval toch ook algemeen geaccepteerd?
Klik om te vergroten...
Ik mag hopen dat je weet hoe dit in de praktijk gaat... zo niet: Vaak jongeren, maar ook volwassenen, worden door sociale dwang zoals familie, kerk, en andere factoren toe gezet tot zo'n behandeling puur om hun geaardheid en wie ze zijn. Dit geeft veel psychische en sociale schade, want je kan niet veranderen wie je bent. Dit vergelijken met behandelingen voor kanker, vind ik echt een rare vergelijking en ook een nare vergelijking. Behandelingen voor kanker kunnen wel kans geven op genezing (ik ben hier zelf ook doorheen gegaan en zoals vele anderen) en heb dit niet onder dwang gedaan. Natuurlijk zijn er wel ethische vragen die oproepen bij geneeskunde, zoals of de behandeling wel bijdraagt aan de kwaliteit van iemand zijn leven etc. Ook zie je bijv in de kindergeneeskunde dat ouders en artsen soms niet kijken naar wat het kind zelf zou willen, en dat is jammer.

Als iemand vragen heeft over zijn geaardheid, seksuele verlangens of andere zaken rondom zijn/haar/diens identiteit, is er natuurlijk psychische hulp. Maar de beruchte conversie therapieën die verboden worden staan erom bekend veel schade aan te brengen. Het wordt verboden om mensen te beschermen, want het is ook zeer discriminerend. Je mag zijn wie je bent. Of vind jij soms van niet?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
IMG_2433.jpeg
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
merelkerel12 zei:
Ik mag hopen dat je weet hoe dit in de praktijk gaat... zo niet: Vaak jongeren, maar ook volwassenen, worden door sociale dwang zoals familie, kerk, en andere factoren toe gezet tot zo'n behandeling puur om hun geaardheid en wie ze zijn. Dit geeft veel psychische en sociale schade, want je kan niet veranderen wie je bent. Dit vergelijken met behandelingen voor kanker, vind ik echt een rare vergelijking en ook een nare vergelijking. Behandelingen voor kanker kunnen wel kans geven op genezing (ik ben hier zelf ook doorheen gegaan en zoals vele anderen) en heb dit niet onder dwang gedaan. Natuurlijk zijn er wel ethische vragen die oproepen bij geneeskunde, zoals of de behandeling wel bijdraagt aan de kwaliteit van iemand zijn leven etc. Ook zie je bijv in de kindergeneeskunde dat ouders en artsen soms niet kijken naar wat het kind zelf zou willen, en dat is jammer.

Als iemand vragen heeft over zijn geaardheid, seksuele verlangens of andere zaken rondom zijn/haar/diens identiteit, is er natuurlijk psychische hulp. Maar de beruchte conversie therapieën die verboden worden staan erom bekend veel schade aan te brengen. Het wordt verboden om mensen te beschermen, want het is ook zeer discriminerend. Je mag zijn wie je bent. Of vind jij soms van niet?
Klik om te vergroten...
Het klinkt heel grof maar ik zeg toch ook zonder dwang. En mijn vergelijking met kanker maakte ik omdat ik een aantal mensen hb gekend die onder die zelfde emotionele en familiare dwang behandelingen hebben gehad en aan het e8nde van de rit na jarenlang leiden zeiden had ik het maar niet gedaan. En ik ken mensen die niet accepteren dat ze niet op het andere geslacht vallen.

Maar dit is heel typisch, alles moet kunnen tegenwoordig en vrij en ruim denken wat is hier verkeerd aan dan anders dat jij feitelijk op basis van hou referentiekader er een oordeel tegenaan gooit? Ik zeg toch alleen maar als het 1 kan moet het andere toch ook kunnen als iemand daarvoor kiest....terwijl als het 1 gebeurt met familiaire dwang wordt het geaccepteerd maar het andere, waarin ik benoem zonder dwang, dat is uit de boze wereld. 🤣
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gebeurt zeker ook zonder dwang. Maar vaak wel uit de beweging dat men veel onvrede heeft met zichzelf. En dat komt vaak wel voort uit de sociale omgeving. Een andere geaardheid of genderidentiteit is dan onbespreekbaar binnen de familie, of is vanuit geloof gezien onbijbels of onrein.

Ik heb ook weleens een docu gezien van iemand uit een Pinkster gemeente die vrijwillig die conversie therapie heeft ondergaan, maar enkel ongelukkiger werd. Nu is diegene nog steeds aangesloten bij een strenge geloofsgemeenschap maar probeert juist homoseksuele jongeren te helpen en te waarschuwen voor de therapie.

Nu is dat slechts een enkele anekdote, maar feit is wel dat of het nu vrijwillig is of onder dwang: het brengt schade toe.
Uiteindelijk kom je er namelijk achter dat het niet werkt, hooguit een tijdje onderdrukt. En als dan de 'onreine' gedachtes terugkomen kan je gaan denken dat er wéér iets mis met je is. Dat God van jou helemaal niets moet hebben.

Terwijl er geen enkel bewijs is dat conversie therapie wèl werkt.

Van mij mogen ze het verbieden. Misschien beter om begeleiding te bieden in het vinden van een geloofsgemeenschap waar je wèl je geloof mag combineren met je geaardheid. Ik zie hetzelfde ook met mijn sponsee (aseksueel en gereformeerd). Ik denk dat je daar uiteindelijk veel gelukkiger van wordt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Los van de inhoud - Er is er door de Tweede Kamer begin september al ingestemd met een wet om (gedwongen) conversiebehandelingen (“homogenezing”) strafbaar te stellen, de wet ligt nu bij de Eerste Kamer. Een verbod zal er dus heel waarschijnlijk gewoon komen.

Initiatiefvoorstel-Paulusma, Becker, Westerveld, Dobbe en Kostic Wet strafbaarstelling conversiehandelingen (36.178)

www.eerstekamer.nl www.eerstekamer.nl

Edit: In de wet is het zo geregeld dat het verboden is om mensen “stelselmatig” of “op indringende wijze” te dwingen hun seksuele voorkeur te onderdrukken of veranderen. Mensen mogen deze therapie dus wel nog vrijwillig volgen, al mogen de therapieën niet meer openbaar worden aangeboden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eerste debat van de nieuwe Tweede Kamer over de formatie: https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Wilders heeft net de PvdA doodverklaard😂😂😂 Lijkt erop dat het frame van Wouter de Winter lekker blijft plakken! Jammer alleen dat zijn publieke taak is om frames te ontframen ipv te creëren🥲

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5960616263...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."