Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BrieMetDeBril zei:
Hier loop ik ook tegenaan met de WAO.
Je hoort horror verhalen van anderen die altijd open en eerlijk gecommuniceerd hebben en toestemming kregen om bepaalde dingen te doen en achteraf ineens vet in de problemen komen.
Klik om te vergroten...

Geeft alleen maar meer stress terwijl mensen met een WAO/WIA/Wajong etc er niet voor hebben gekozen altijd vanwege hun situatie. Maar ja neoliberalisme is full back met dit kabinet helaas.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
merelkerel12 zei:
(Lijkt wel een Nederlandse gewoonte te worden).
Klik om te vergroten...
Dit is al jaren gaande.
Ik heb met terugwerkende kracht mijn WAO gekregen, de bijstand terug betaald en nu moest ik er wel voor beide belasting betalen.
Maar word van de een naar de ander gestuurd en krijg nooit wat ik nodig heb.
Heb dus nu voor 2 jaarinkomen moeten dokke incl boetes en rente waardoor de rekening 400% duurder geworden is.
Ik ben witheet erover en kan het niet met m'n korte lont oplossen dus heb het maar betaald om ervan af te zijn.
Ben het echt spuigzat dat niemand weet waar je moet zijn, ze wijzen maar en je komt geen stap verder.
Bureaucratie is verschrikkelijk.

Maar heb jij kennis over vrijwilligerswerk met de WAO jong?
Ik kan namelijk tamelijk weinig erover vinden op internet en heb zelf ook geen papieren gekregen met de mogelijkheden en of regels en verplichtingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
www.salarisvanmorgen.nl

'Bevalboete: zwangere vrouwen leveren flink in door verlaging maximumdagloon' · Salaris Vanmorgen

Zwangere vrouwen worden hard geraakt door de voorgenomen verlaging van het maximumdagloon met 20%. Dit stelt vakbond CNV op basis van een analyse.
www.salarisvanmorgen.nl www.salarisvanmorgen.nl
🥲
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze krijgen er wel 42 zetels bij over gans Nederland, ja, maar op rechts is FvD dé grote winnaar met + 244 zetels.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Wat he-le-maal niet gek is.
Hoop geroep en gedoe, maar wat heeft het de stemmers (en het land) al die jaren opgeleverd? Vrijwel niks.
Als er iemand uitgepraat is op landelijk en gemeentelijk niveau dan is het de club van Geert wel denk ik. En dat ziet men ook als je gemeentelijk mag gaan stemmen.
Klik om te vergroten...
geert heeft nooit de kans gekregen omdie die stel kleuters niet met hem samen wou werken
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
geert heeft nooit de kans gekregen omdie die stel kleuters niet met hem samen wou werken
Klik om te vergroten...

Geert zegt dat inderdaad. Maar hij heeft het ervoor (al voor hij in het kabinet zat) al verknald. Niemand wilde afgelopen jaren met hem samenwerken door zijn gedrag en visie. Dus als de andere twee waren blijven zitten had de oppositie keihard tegengewerkt vrees ik. Zover ik weet heeft hij ook de stekke eruit getrokken en niet "die kleuters"
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Beslist zo'n gemeentelijke GLPVDA dan bijvoorbeeld echt alleen (met hun club), of krijgen ze als landelijke partij ook "orders" vanuit de landelijke politiek / Jesse en co?
Klik om te vergroten...
Haha nee dat laatste absoluut niet, eerder andersom.
Zou je eens stemwijzers van verschillende gemeenten moeten doen en je uitslagen (+ de partij uitleg) moeten vergelijken, dan zie je wel hoeveel lokale afdelingen van dezelfde partij kunnen versschillen.

Lokale politiek is gewoon echt heul andere koek.

MR_CHIP zei:
geert heeft nooit de kans gekregen omdie die stel kleuters niet met hem samen wou werken
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je? Er waren toch zeker 3 partijen die het met Geert in de regering geprobeerd hebben. Bovendien heeft Geert weinig in de PAPendrecht te brengen heur.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
we gaan zien wat ze in te brengen hebben hoop dat het programma van pvv Papendrecht gaat werken
Regeringspartijen tegen winnende lokale anti-azc-partijen: spreidingswet blijft - https://nos.nl/l/2606986

1000052824.jpg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
MR_CHIP zei:
geert heeft nooit de kans gekregen omdie die stel kleuters niet met hem samen wou werken
Klik om te vergroten...


Klopt niet. Ook de gedoogsteun lukte niet, remember?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe komt dit toch?

www.nu.nl

Opvallend veel stemmen voor anti-azc-partijen: asiel speelt lokaal grote rol

Asielopvang stond bij de gemeenteraadsverkiezingen niet bovenaan het lijstje belangrijke onderwerpen, maar in meerdere gemeenten lijkt dat wel zo te zijn geweest. Daar kregen partijen met een anti-azc-campagne opvallend veel stemmen. Maar of ze een asielopvang kunnen tegenhouden, is de vraag.
www.nu.nl www.nu.nl
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lemmy zei:
Omdat veel mensen denken dat dat soort van partijen al hun beloftes kunnen waarmaken.

:smirk:
Klik om te vergroten...
Alsof dat met de rest wel zo is..
Blanco stem gedaan hier
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Alsof dat met de rest wel zo is..
Blanco stem gedaan hier
Klik om te vergroten...

Nee.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
GL & PVDA worden dus "PRO"... :thinking:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
GL & PVDA worden dus "PRO"... :thinking:
Klik om te vergroten...
teleurstellend indd
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lemmy zei:
GL & PVDA worden dus "PRO"... :thinking:
Klik om te vergroten...

PRO ductief
PRO actief

:wink:
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
GL & PVDA worden dus "PRO"... :thinking:
Klik om te vergroten...
[PRO]xX_TaxTheRich_Xx420 was beter geweest
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Пусто zei:
[PRO]xX_TaxTheRich_Xx420 was beter geweest
Klik om te vergroten...
Waar kan ik me inschrijven 🤤
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De eerste coalities krijgen vorm, zoals bvb in Eindhoven: https://www.eindhoven.nl/nieuws/informateur-fiers-adviseert-coalitie-van-pro-cda-en-d66

Daar verandert er nu wel niks lol.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hopelijk brengt AI de mogelijkheid om in de toekomst een "liefdevolle stem" uit te brengen.
Een stem niet uit eigenbelang, maar een gebalanceerde stem, die het meest werkbaar/vruchtbaar is voor ons allen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
www.ad.nl

Kabinet zet verhoging eigen risico door: 455 euro in 2027

Zorgminister Sophie Hermans (VVD) trapt het gaspedaal in om het eigen risico in de zorg volgend jaar met 70 euro te verhogen. Nog voor de zomer zouden beide Kamers hiermee akkoord moeten gaan, ook al is een meerderheid in de Eerste Kamer vooralsnog in geen velden of wegen te bekennen.
www.ad.nl www.ad.nl

kassa
Klik om te vergroten...

Geen meerderheid.
Komt goed. Voor ons.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...606162636465
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."