En toen heb ik mij er mij nog zwaar over verbaasd.
Dat geloof ik. Zou ook niet kunnen bedenken waarom hun dat nodig zouden moeten hebben.
Ook niet voor 2023.
Waar ik mij vooral over verbaasd is dat het wat financiën betreft soms haaks op het verkiezingsprogramma van alle drie de partijen staat. Dat noemen ze volgens mij kiezersbedrog
Met je eens. Maar het zal hem wel zitten in het feit dat ze samen moeten werken en allemaal water bij de wijn moeten doen.
Maar wat heeft stemmen dan nog voor nut.
Het begint al met het mogen uitsluiten van partijen waar grote groepen mensen op hebben gestemd.
Los van het feit of zo'n glpvda, pvv, ja21 goede regeer partijen zijn. Maar puur kijkend door de bril van de burger wat nu fair is.
Hadden ze afgelopen maanden met meer monden gepraat dan was dit plan er niet uit gerold, maar was het plan wel verdedigbaar naar het land geweest. Want het is vertegenwoordigd door de man/vrouw waar de kiezer op gestemd heeft.
Doet ze zelf toch, zou eens mooi zijn als ze dat wachtgeld gewoon lekker afschaffen. Gewoon de ww in met een maximum dagloon net als iedere andere burger
Ik begrijp die constructie van wachtgeld ook niet. Maar daarvoor zit ik misschien niet diep genoeg in de politiek.
Mijn inziens zou het anno 2026 heel logisch zijn om is net als iedereen ww te krijgen. Kun je geen passende baan vinden door bv je geschiedenis ij de kamer ga je maar bij de Hema achter de kassa. De normale burger met ww moet dat ook.
Ik snap wel heel goed dat het vertrouwen in politiek heel broos is.
Het is meer hun (politiek) en wij (burgers).
Terwijl het meer zij zou moeten zijn.
En die ritssluiting opent steeds meer.
En niet bv eerst tien jaar op defensie bezuinigen en dan nu opeens pleisters gaan plakken, en daar nu opeens veel geld in pompen. De problemen die er nu op defensie gebied zijn al lang bekend / voorspelt. Maar naar de man in het veld werd nooit geluisterd.
En dan hoor ik gisteren Yesilgoz zeggen dat ze de militairen zo waardeert blabla. Ja nu we ze hard nodig hebben plakt ze er een positief label op. Jaren nooit wat van gemerkt.
GGZ ook prachtig voorbeeld ... die sector roepen al jaren dat er meer ernstig zieke mensen zijn die verward gedrag vertonen waar medeburgers last van krijgen. Denk aan een ziek brein met de uitkomst verkrachten, moord, pedofilie, geweldsdelicten.
Maar laten we lekker gaan bezuinigen op de zorg. Krijgen we nog meer zorgmijders en nog meer problemen.
Bovenstaande is een klein topje van de ijsberg.
Als je dat als politiek niet ziet sta je veel te ver van de normale burger, en krijg je vrees ik dit soort bizarre keuzes.