Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Jetten kondigt morgen de nieuwe naam aan, geen zorgeeeee


Terecht ook wel. Probeer maar eens aan een baan te komen na deze fophef van de media.
Klik om te vergroten...
Doet ze zelf toch, zou eens mooi zijn als ze dat wachtgeld gewoon lekker afschaffen. Gewoon de ww in met een maximum dagloon net als iedere andere burger. Zelfde als die zorgverzekering vergoeding die hun wel, en burgers niet krijgen(wanneer je boven de inkomensnorm zit). Zou ook mooi zijn als ze zoiets als een belangenbeding gaan invoeren wat het onmogelijk maakt voor politici om na hun 'stage' in de politiek bij een grote multinational te gaan werken. En al die nevenfuncties ook afschaffen. Ze moeten maar eens manieren gaan vinden om mensen aan te trekken die het land echt willen verbeteren en de puinhopen willen opruimen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brakka Mang zei:
Zelfde als die zorgverzekering vergoeding die hun wel, en burgers niet krijgen
Klik om te vergroten...

Krijgen hun een vergoeding voor hun zorgverzekering @Brakka Mang ?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Krijgen hun een vergoeding voor hun zorgverzekering @Brakka Mang ?
Klik om te vergroten...
In 2023 is er wel eea veranderd voor ambtenaren omdat het collectiviteitsstelsel toen is afgeschaft, ik zat het net even te zoeken maar kan het even niet vinden. Ik heb het onlangs ook opgezocht nav die verhogen eigen risico en toen heb ik mij er mij nog zwaar over verbaasd. Als ik dit weekend tijd heb ga ik er mijn missie van maken om het uit mien geschiedenis te halen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Doorrekeningen zijn inderdaad enorm slecht nieuws… Toch ook wel schrikbarend slecht: ik had stiekeme hoop op iets meer onzichtbare compensatie door investeringen op bepaalde terreinen.

Tegelijkertijd blijf ik erbij dat het geen shock is, gezien 2 van 3 partijen gewoon kei liberaal zijn (en bijvoorbeeld de WW halvering letttterlijk in hun programma hadden staan). Maar ook het CDA is traditioneel gezien meer op de hand van het bedrijfsleven (alhoewel inderdaad iets meer gericht op rentmeesterschap en dus op sociale voorzieningen in verhouding tot de andere twee).
Klik om te vergroten...
Waar ik mij vooral over verbaasd is dat het wat financiën betreft soms haaks op het verkiezingsprogramma van alle drie de partijen staat. Dat noemen ze volgens mij kiezersbedrog.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Brakka Mang zei:
Waar ik mij vooral over verbaasd is dat het wat financiën betreft soms haaks op het verkiezingsprogramma van alle drie de partijen staat. Dat noemen ze volgens mij kiezersbedrog.
Klik om te vergroten...
Polderen, compromissen sluiten waardoor eerdere stellingen verwateren.
En dan weer jarenlang het gepolder verdedigen. Praten kunnen ze wel.

Dit is nu eenmaal ons systeem, ik zie ook geen andere oplossing.

Zou fijn zijn als we wat stappen kunnen zetten in een ‘goede’ richting. Elke keuze heeft gevolgen.
En ook accepteren dat alles wat we willen geld kost en offers vraagt. Van iedereen.

Ik snap wel heel goed dat het vertrouwen in politiek heel broos is.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Polderen, compromissen sluiten waardoor eerdere stellingen verwateren.
En dan weer jarenlang het gepolder verdedigen. Praten kunnen ze wel.

Dit is nu eenmaal ons systeem, ik zie ook geen andere oplossing.

Zou fijn zijn als we wat stappen kunnen zetten in een ‘goede’ richting. Elke keuze heeft gevolgen.
En ook accepteren dat alles wat we willen geld kost en offers vraagt. Van iedereen.

Ik snap wel heel goed dat het vertrouwen in politiek heel broos is.
Klik om te vergroten...
Ik zag toevallig net een reclamespotje van sire over de polarisatie, wij van wc eend....🤣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
En toen heb ik mij er mij nog zwaar over verbaasd.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik. Zou ook niet kunnen bedenken waarom hun dat nodig zouden moeten hebben.
Ook niet voor 2023.

Brakka Mang zei:
Waar ik mij vooral over verbaasd is dat het wat financiën betreft soms haaks op het verkiezingsprogramma van alle drie de partijen staat. Dat noemen ze volgens mij kiezersbedrog
Klik om te vergroten...

Met je eens. Maar het zal hem wel zitten in het feit dat ze samen moeten werken en allemaal water bij de wijn moeten doen.

Maar wat heeft stemmen dan nog voor nut.
Het begint al met het mogen uitsluiten van partijen waar grote groepen mensen op hebben gestemd.
Los van het feit of zo'n glpvda, pvv, ja21 goede regeer partijen zijn. Maar puur kijkend door de bril van de burger wat nu fair is.

Hadden ze afgelopen maanden met meer monden gepraat dan was dit plan er niet uit gerold, maar was het plan wel verdedigbaar naar het land geweest. Want het is vertegenwoordigd door de man/vrouw waar de kiezer op gestemd heeft.

Brakka Mang zei:
Doet ze zelf toch, zou eens mooi zijn als ze dat wachtgeld gewoon lekker afschaffen. Gewoon de ww in met een maximum dagloon net als iedere andere burger
Klik om te vergroten...

Ik begrijp die constructie van wachtgeld ook niet. Maar daarvoor zit ik misschien niet diep genoeg in de politiek.

Mijn inziens zou het anno 2026 heel logisch zijn om is net als iedereen ww te krijgen. Kun je geen passende baan vinden door bv je geschiedenis ij de kamer ga je maar bij de Hema achter de kassa. De normale burger met ww moet dat ook.


Zeehond zei:
Ik snap wel heel goed dat het vertrouwen in politiek heel broos is.
Klik om te vergroten...

Het is meer hun (politiek) en wij (burgers).
Terwijl het meer zij zou moeten zijn.
En die ritssluiting opent steeds meer.

En niet bv eerst tien jaar op defensie bezuinigen en dan nu opeens pleisters gaan plakken, en daar nu opeens veel geld in pompen. De problemen die er nu op defensie gebied zijn al lang bekend / voorspelt. Maar naar de man in het veld werd nooit geluisterd.
En dan hoor ik gisteren Yesilgoz zeggen dat ze de militairen zo waardeert blabla. Ja nu we ze hard nodig hebben plakt ze er een positief label op. Jaren nooit wat van gemerkt.

GGZ ook prachtig voorbeeld ... die sector roepen al jaren dat er meer ernstig zieke mensen zijn die verward gedrag vertonen waar medeburgers last van krijgen. Denk aan een ziek brein met de uitkomst verkrachten, moord, pedofilie, geweldsdelicten.
Maar laten we lekker gaan bezuinigen op de zorg. Krijgen we nog meer zorgmijders en nog meer problemen.
Bovenstaande is een klein topje van de ijsberg.
Als je dat als politiek niet ziet sta je veel te ver van de normale burger, en krijg je vrees ik dit soort bizarre keuzes.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Doet ze zelf toch, zou eens mooi zijn als ze dat wachtgeld gewoon lekker afschaffen. Gewoon de ww in met een maximum dagloon net als iedere andere burger. Zelfde als die zorgverzekering vergoeding die hun wel, en burgers niet krijgen(wanneer je boven de inkomensnorm zit). Zou ook mooi zijn als ze zoiets als een belangenbeding gaan invoeren wat het onmogelijk maakt voor politici om na hun 'stage' in de politiek bij een grote multinational te gaan werken. En al die nevenfuncties ook afschaffen. Ze moeten maar eens manieren gaan vinden om mensen aan te trekken die het land echt willen verbeteren en de puinhopen willen opruimen.
Klik om te vergroten...
Politici en bewindspersonen zijn juridisch gezien geen werknemers en hebben daardoor geen recht op WW. Daarom is wachtgeld ooit bedacht, waarbij ze heel vergelijkbare rechten hebben als in de WW. Zo hebben ze bijvoorbeeld zelfs een sollicitatieverplichting. Dus je kan wel jenken over je BaAnTjEs CaRrOuSeL maar das een beetje het idee, zegmaar. Overigens krijgen ze geen wachtgeld meer zodra ze een (goede) baan hebben.

De politiek is een heel hard en risicovol vak. Er zijn nog maar weinig mensen die het willen en kunnen doen. Mede door mensen als jij die ze zwart maken om letterlijk elke poep en scheet die ze laten terwijl de meeste politici daar zitten omdat ze iets goeds willen betekenen voor het land. Omdat ze onze shit willen beteren volgens hun idealen. Daar maar best wat zekerheid tegenover staan.

Weet overigens niet waar je het over hebt met de zorgverzekeringvergoeding hoor…? Volgens mij is daar helemaal niks van waar.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Krijgen hun een vergoeding voor hun zorgverzekering @Brakka Mang ?
Klik om te vergroten...
Nee.

Brakka Mang zei:
In 2023 is er wel eea veranderd voor ambtenaren omdat het collectiviteitsstelsel toen is afgeschaft, ik zat het net even te zoeken maar kan het even niet vinden. Ik heb het onlangs ook opgezocht nav die verhogen eigen risico en toen heb ik mij er mij nog zwaar over verbaasd. Als ik dit weekend tijd heb ga ik er mijn missie van maken om het uit mien geschiedenis te halen.
Klik om te vergroten...
Je kan het niet vinden omdat je uit je nek kletst.

Politici zijn namelijk geen ambtenaren. Ook voor 2023 hadden zij geen collectiviteitsregeling. Arbeidsrechten voor politici zijn vastgelegd in de Algemene pensioen- en uitkeringswet politieke ambtsdragers.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Waar ik mij vooral over verbaasd is dat het wat financiën betreft soms haaks op het verkiezingsprogramma van alle drie de partijen staat. Dat noemen ze volgens mij kiezersbedrog.
Klik om te vergroten...
En ik ben echt heel verbaasd dat jullie hier allemaal zo verbaasd over zijn.

Behalve dat wat @Zeehond zegt: Je maakt als coalitie afspraken met verschillende partijen waardoor verschillende onderdelen van de verschillende verkiezingsprogramma’s wel en niet worden overgenomen. Ik weet niet hoe jij normaal afspraken maakt met mensen maar meestal komt dat uit op een compromis en krijg je niet volledig je zin.
Maar met deze partijen was het vooraf ZO duidelijk dat ze zouden knippen in de zorg en sociale zekerheid… Snap echt niet hoe je daar verbaasd over kan zijn. Bijvoorbeeld het verkorten van de WW naar 1 jaar, stond letttttterlijk in de programma’s van de VVD en D66.
Volgende keer misschien toch maar wat beter luisteren naar die linkse engnekken zoals Timmermans. Als de verzorgingsstaat je lief is dan.

Maar als je op de VVD of op D66 hebt gestemd omdat de persoon Timmermans je niet aanstond maar nu wel loopt te janken over deze liberale plannen van 2,5 LIBERALE partijen: Ja sorry, dat ligt echt aan je eigen domme keuze🤷🏻‍♀️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
De politiek is een heel hard en risicovol vak. Er zijn nog maar weinig mensen die het willen en kunnen doen.
Klik om te vergroten...

Maar dat geldt toch ook voor die ambulance medewerker, die ggz verpleegkundigen, politie, leraar in een achterstandswijk, beveiliger bv? Allemaal risicovolle beroepen waar de klassen niet voor vol lopen.
Maar waar wel heel veel risico aan zit en hard gewekt wordt. En als die tekorten zich voortzetten we een groot probleem hebben in Nederland.

Daarnaast krijgt een politicus al snel camera toezicht of bewaking aan huis.
Maar de ggz verpleegkundige niet, veel minder snel of zelf betalen.

ljuv zei:
Daar maar best wat zekerheid tegenover staan.
Klik om te vergroten...

Met je eens.
Maar dan wel voor iedereen.
Iedere burger in Nederland moet zekerheid hebben. En degene die risicol beroep hebben misschien net wat op een andere manier.

Ik wil niet de duivel uithangen. Maar ik hoop wel dat er in Nederland de cultuur "gelijke kappen" terug komt.
Rob of Henri is mijn inziens 0% in "waarde" meer dan mijn buurman die cipier is op een zwaar bewaakte afdeling of dan de straatgenoot die veldwerker is tussen de junks op straat.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Maar dat geldt toch ook voor die ambulance medewerker, die ggz verpleegkundigen, politie, leraar in een achterstandswijk, beveiliger bv? Allemaal risicovolle beroepen waar de klassen niet voor vol lopen.
Maar waar wel heel veel risico aan zit en hard gewekt wordt. En als die tekorten zich voortzetten we een groot probleem hebben in Nederland.
Klik om te vergroten...
En die krijgen ook geld als ze plots hun baan verliezen. Net als politici.

Prima voorstel om de appa te verkorten als ze de WW ook verkorten, wat mij betreft. Maar de bezwaren die jullie verder opgooien snap ik echt totaal niet en vind ik echt gejank.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Politici hebben ook gewoon huur of hypotheek te betalen he… Hebben ook kinderen die naar school moeten. En wist je… dat politici zelfs ZIEK kunnen worden??????!!?? Echt heel bizar.
Maar nog bizarder dat die politici dan net als mensen behandeld worden, natuurlijk.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Maar dan wel voor iedereen.
Klik om te vergroten...
Dit is wel echt typisch Nederlands!
‘Alles moet voor iedereen gelden’.
We moeten allemaal evenveel geld hebben en als iemand meer heeft moet diegene meer belasting betalen.
Het is allemaal niet zo simpel.
Je had ook de politiek in kunnen gaan.
Mensen maken keuzes.

We kunnen ook gewoon eens accepteren dat de ene betere voorwaarden heeft dan de ander.

Zo is het ook met arbeidsvoorwaarden in het bedrijfsleven. Die zijn niet voor iedereen gelijk.

Dat alles voor iedereen gelijk moet zijn, sorry ik vind dat zo’n onzin.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Politici en bewindspersonen zijn juridisch gezien geen werknemers en hebben daardoor geen recht op WW. Daarom is wachtgeld ooit bedacht, waarbij ze heel vergelijkbare rechten hebben als in de WW. Zo hebben ze bijvoorbeeld zelfs een sollicitatieverplichting. Dus je kan wel jenken over je BaAnTjEs CaRrOuSeL maar das een beetje het idee, zegmaar. Overigens krijgen ze geen wachtgeld meer zodra ze een (goede) baan hebben.

De politiek is een heel hard en risicovol vak. Er zijn nog maar weinig mensen die het willen en kunnen doen. Mede door mensen als jij die ze zwart maken om letterlijk elke poep en scheet die ze laten terwijl de meeste politici daar zitten omdat ze iets goeds willen betekenen voor het land. Omdat ze onze shit willen beteren volgens hun idealen. Daar maar best wat zekerheid tegenover staan.

Weet overigens niet waar je het over hebt met de zorgverzekeringvergoeding hoor…? Volgens mij is daar helemaal niks van waar.
Klik om te vergroten...
Ik maak ze niet zwart, dat hebben ze vooral zelf gedaan. Ik benoem vooral waar het niet goed gaat en dat de etter gewoon steeds meer begint te zweren.

Dat van die vergoeding zoals ik eerder al aangaf las ik niet lang geleden. Ik heb mij daar toen enorm over verbaasd maar zoals ik al zei ik zal daar op terugkomen wanneer ik tijd heb.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Ik maak ze niet zwart, dat hebben ze vooral zelf gedaan. Ik benoem vooral waar het niet goed gaat en dat de etter gewoon steeds meer begint te zweren.
Klik om te vergroten...
Ik heb het je vaker zien doen maar je doet het nu ook door onwaarheden en halve waarheden over de arbeidsrechten van politici te vertellen.

Brakka Mang zei:
Dat van die vergoeding zoals ik eerder al aangaf las ik niet lang geleden. Ik heb mij daar toen enorm over verbaasd maar zoals ik al zei ik zal daar op terugkomen wanneer ik tijd heb.
Klik om te vergroten...
Cant wait!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Ik heb het je vaker zien doen maar je doet het nu ook door onwaarheden en halve waarheden over de arbeidsrechten van politici te vertellen.


Cant wait!
Klik om te vergroten...
Ik zie niet waar ik halve waarheden en onwaarheden over arbeidsrechten vertel? Enlighten me.

En je ziet mij wat vaker doen, benoemen wat er beter kan en daarbij ook benoemen wie daarvoor verantwoordelijk zijn?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
die krijgen ook geld als ze plots hun baan verliezen. Net als politici.
Klik om te vergroten...

Het ging mij vooral om "ze doen risicovol en hard werk".
Het kan er bij mij bijvoorbeeld echt niet in dat die cipier hier uit de straat die met zwaar verwarde en gevaarlijke mensen werkt op het einde van de maand de touwtjes bij elkaar moet knopen, en een politicus financieel riant de maand mag afsluiten.

Dat een politicus meer mag verdienen spreekt voor zich. Dan komen we bij het stuk wat @Zeehond laatst terecht opmerkte; verantwoordelijkheid 24/7 etc.

Zeehond zei:
Dit is wel echt typisch Nederlands!
‘Alles moet voor iedereen gelden’.
Klik om te vergroten...

Ik vind inderdaad dat er meer gelijkheid in Nederland mag zijn.
Als ze fors moeten bezuinigen op dingen als zorg en sociale zekerheid mag je wat mij gerust bij de mensen en bedrijven aankloppen met de sterkste schouders. Maar niet alleen bij deze groep, maar eerlijk verdelen over alle "klasse van het land".

Slag om de arm; ik vorm mijn mening uit de media "laag en midden inkomens gaan er op achteruit, rijke worden rijker of worden niet getroffen". Of dat echt zo is weet ik niet.

Met je eens Zeehond dat de een er beter bij kan zitten dan de ander door betere arbeidsvoorwaarden bv. In het bedrijfsleven waar bedrijven zelf winst maken en deze winst aan hun medewerkers uitkeren is dit ook niet gek.

Maar ik vind vooral dat we er als land voor moeten waken dat bijvoorbeeld die verpleegkundige die op zondagochtend om 7 uur de verantwoordelijkheid voor een zieke patiënt draagt goed beloond mag worden, en niet hoeft te werken met een druk van bezuiniging in de nek op werk en privé gebied.
Zij is in mijn ogen absoluut niet meer dan die econoom met betere diploma's en arbeidsvoorwaarden die maandag om 8 uur zijn lease Saab parkeert en een super de luxe kantoorpand binnen stapt.


Zeehond zei:
Je had ook de politiek in kunnen gaan.
Klik om te vergroten...

Ik heb de kans gehad om in een politieke partij binnen de gemeente te stappen. Maar toen mij werd verteld dat ik eerst de kiezer warm moest maken en binnen halen, en daarna te kijken wat we konden doen ben ik afgehaakt.
Ik zou naar de kiezer willen luisteren en me daar hard voor willen maken als het gemeenschappelijk belang is. Desnoods met de bijl erin. Maar dat mocht niet, want over x jaar zijn er weer verkiezingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Het ging mij vooral om "ze doen risicovol en hard werk"
Klik om te vergroten...
Wat ik daarmee bedoel, is dat het heel veel voorkomt dat een politicus niet zo snel aan een baan komt nadat die politiek actief is geweest. Je moet namelijk standpunten en meningen verdedigen, waar nooit iedereen het mee eens is. Als bewindspersoon moet je zelfs keuzes maken en shit uitvoeren die mensen, bedrijven, sectoren heel direct raken. Dat heeft invloed op je baankansen daarna. Daarom vind ik wachtgeld heul logisch en goed. Er is steeds minder respect voor het vak. Je persoonlijke en professionele leven liggen steeds meer op tafel door de (sociale) mediadynamiek van deze tijd. Bedreigingen van alle kanten is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. En ja: daar kies je zelf voor. Maar door die veranderde omstandigheden zijn steeds minder mensen bereid dit belangrijke werk te doen. Het wegnemen van het wachtgeld zal daar nog meer aan bijdragen. Daarnaast vind ik dat als je kiest voor ál díe risico’s, je ook dergelijke zekerheid verdient.

Denk je bijvoorbeeld dat een gemiddelde PVVer snel daarna een baan heeft…? I mean, ik mot de mensen ook niet: maar ik vind wel dat ze vergelijkbare rechten hebben als ik nadat zij VOLGENS HUNZELF zich hebben ingezet voor het landsbelang. Zelfs racisten hoeven niet te verhongeren van me.

Daarmee zeg ik niet dat het werk meer of minder belangrijk is dan dat van een cipier, een verpleegkundige, een onderwijzer. Ik zeg ook niet dat het moeilijker is dan dat of dat er minder risico’s aanzitten. Maar volgens mij zeggen jullie dat onbewust/onbedoeld wel door te zeggen dat politici geen wachtgeld verdienen.

Kordie zei:
Het kan er bij mij bijvoorbeeld echt niet in dat die cipier hier uit de straat die met zwaar verwarde en gevaarlijke mensen werkt op het einde van de maand de touwtjes bij elkaar moet knopen, en een politicus financieel riant de maand mag afsluiten.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat dat oneerlijk voelt, maar dat is in de WW ook zo… als je meer hebt verdiend, krijg je ook een hogere WW. Dat heeft te maken met dat (beiden wetten) uitgaan van het principe dat je je moet kunnen worden voorzien in de levensstandaard die je gewend was, zodat je niet direct je huis hoeft te verkopen na ontslag.

Verder ben ik het met je eens dat de salarissen van een cipier, een onderwijzer, een verpleger, VEEL te laag zijn in verhouding tot andere salarissen en het belang van het werk dat zij doen. Maar dat is een andere discussie.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Is slecht te zeggen, je kan dan het beste naar de totaal aantal stemmen kijken en die zijn nog niet overal bekend. Als je een algemeen beeld van de lokale verkiezingen wil schetsen, moet je naar groei kijken en niet naar winst. D66 wint bijvoorbeeld zetels, maar verliest kiezers. GroenLinks en de PvdA lijken in de meeste gemeenten wel te hebben ingeleverd (maar niet altijd genoeg voor een zetel). Amsterdam is überhaupt nog niet bekend en daar zullen ze wel groot zijn… als Rotterdammert ben ik ook wel trots en opgelucht.

De lokalen zijn vaak de grootste geworden, maar zijn ook op veel plekken gekelderd en in het landelijke beeld zijn ze ook nog niet echt gegroeid. Ze zaten hiervoor op 35% van de stemmen en blijven daarop hangen. Op extreem en radicaal rechts is de groei het grootst. En somehow is de VVD stabiel…
Klik om te vergroten...

Beslist zo'n gemeentelijke GLPVDA dan bijvoorbeeld echt alleen (met hun club), of krijgen ze als landelijke partij ook "orders" vanuit de landelijke politiek / Jesse en co?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6162636465
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."