Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
82 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMAutist zei:
Bekijk bijlage 67765

“Dames en heren! Ik kom hier niet om te glimlachen! Ik kom hier om orde te brengen in dit theater van kletsers en koffiedrinkers! Wat ik hier zie is geen parlement… het is een praatgroep met Wi-Fi!”
"De mensen van het volk — ze willen huizen, veiligheid, brood! En wat krijgen ze? Discussies over stikstofmolletjes en subsidieparagrafen! Ik zeg u: in Duitsland zouden we dit in één vergadering oplossen. Eén! Zonder zeven commissies en een werkgroep!”
“En u daar, meneer Wilders, met uw haar als een wolk van opstand — u roept wel, maar waar zijn de daden? En meneer Timmermans! U praat over het klimaat alsof we in een broeikas wonen, maar het enige wat hier heet wordt is mijn hoofd van frustratie!”
“En dan Omtzigt... altijd rustig, altijd nadenkend. Maar soms denk ik, hij denkt zó lang na dat de regering alweer gevallen is voordat hij iets zegt!”
“Ik zeg: minder praten, meer doen! Een regering met discipline, energie en duidelijkheid! Geen politieke stoelendans, maar actie! Want als dit nog één maand zo doorgaat, is het enige wat nog overeind blijft... de koffiemachine!”

Bekijk bijlage 67766

“Dames en heren! Wat een farce. U praat over moderne pantservoertuigen alsof formaat niet telt — maar die tanks waar jullie geld aan uit willen geven zijn helemaal NIETS! Een karretje met plakband noemen jullie een strategische aankoop, en meneer Putin lacht er waarschijnlijk om! Het volk wil kwaliteit: een Tiger 6 of 7 — geen sardientjesblikje dat bij de eerste stap in een modderpoel uit elkaar valt!”
“En Mark Rutte als hoofd van de NAVO? Laat me niet lachen! Waar heeft die man zichzelf bewezen, behalve in het kabinetspel? Hij werd gepest op school, maar er is geen leraar om je te behoeden als een buitenlandse grootmacht je uitdaagt of aanvalt!. Leiderschap is méér dan een krantenkop en een glimlach op staatsbanketten!”
“Men praat hier over oorlog met Rusland alsof het een boek is dat je kunt dichtklappen als het spannend wordt. Oorlog is geen toneelstuk. Oorlog eist levens, gezinnen, toekomst. Als we íets serieus moeten nemen, dan is het voorkomen, de-escalatie en echte diplomatie — niet bluf en paradepaardjes.”
“Vijf procent van het budget naar wapens? Als die vijf procent daadwerkelijk veiligheid levert, prima — leg het maar voor. Maar als het slechts een stroom van glanzende brochures is, dan gooi ik die brochures terug uw gezicht in!”
“En over asielzoekers — iedereen klaagt over overlast, maar deze mannen zijn duidelijk gefrustreerd dat ze niet over de juiste wapens beschikten toen ze hun land van herkomst verlietsen. Vorm een elite eenheid van deze mannen en zet ze in!
Vandaag is het klaar. KLAAR met het gedraai, geklets en geklungel! Nederland is veranderd in een bureaucratische soep – en u, dames en heren politici, bent de pollepel die het aanbrandt!”
“Eerst: stikstof! U gooit de boeren onder de bus terwijl u wél soja importeert van de andere kant van de wereld! Boeren hier krijgen meetpalen in hun weiland, terwijl buitenlands vlees vrolijk binnenkomt zonder QR-code van de natuurinspectie. Wat een logica!”
“Dan het asielbeleid! Links wil meer bedden, rechts wil meer grenzen — maar niemand wil een plan! We hebben honderd commissies, duizend meningen, en nul beslissingen. Als praten geld opleverde, waren we rijker dan Shell!”
“En dan de woningnood! Jongeren wonen bij hun ouders tot ze 35 zijn. De huizenmarkt is zo krap dat zelfs de muizen huur betalen! En wat doet de regering? Subsidies voor zonnepanelen op huizen die er niet eens zijn!”
“Energieprijzen! Mensen zitten met drie truien op de bank, maar de energiereuzen boeken recordwinsten. Klimaatbeleid? Prima idee — maar misschien eerst zorgen dat de mensen het kunnen betalen voordat u het verplicht maakt!”
“En dan defensie! Vijf procent van de begroting naar wapens — maar we hebben niet eens genoeg personeel om de vlag recht te hangen! We kopen tanks waar de buurman om lacht, straaljagers die meer stilstaan dan vliegen, en noemen dat ‘vooruitgang’. Het volk wil veiligheid, niet propaganda met camouflageverf!”
“De Europese Unie! Brussel zegt wat we moeten doen, Den Haag zegt ‘ja’, en het volk zegt: ‘Wat gebeurt hier eigenlijk?’ We geven miljarden aan regels die zelfs Kafka niet had kunnen verzinnen. De EU is als een printer: duur, traag en je weet nooit waarom hij piept!”
“En dan het belastingstelsel — een spinnenweb van uitzonderingen, toeslagen en boetes. De enige die het nog begrijpt, is de computer van de Belastingdienst, en die is vorig jaar gecrasht!”
(Wilders en Timmermans beginnen te kibbelen. Henkler dondert:) “U twee! De één roept, de ander moraliseert, en samen produceren jullie meer lucht dan een windturbinepark!”
“Omtzigt, ik heb respect voor je dossierkennis — maar voordat jij een besluit neemt, is het alweer kerst! Nederland heeft geen denker nodig, maar een doener!”
“En dan dat drugsbeleid! We zijn de grootste exporteur van pillen in Europa — gefeliciteerd, Nederland, wereldkampioen hypocrisie! Je kunt hier legaal blowen, maar niet legaal bouwen!”
“Dus ik zeg u: schrap de rapporten, stop met vergaderen, en begin met regeren! Bouw huizen, verlaag lasten, pak de energieprijzen aan, en gebruik dat wapengeld voor mensen in plaats van machines! Want geloof me — een volk dat koud, dakloos en wanhopig is, heeft meer lont
dan elk kruitvat!”
Klik om te vergroten...
Gaap, wat een slappe A.I. text. 🥱
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eigenlijk zou de zorg geen punt van discussie mogen zijn;

https://www.telegraaf.nl/politiek/stevige-confrontatie-jetten-timmermans-op-thema-zorg-staat-gewoon-te-jokken/98633972.html?utm_medium=Social&utm_campaign=seeding-telegraaf-echobox&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawNipANleHRuA2FlbQIxMQABHuPUmeyQjTG8oRjUze8QgzaXkmeKiNvk2IrRYaEg8r3-R935eEGLsN7i_Eev_aem_ZUpTPDlMfn6yxzdK7YqOMQ#Echobox=1760912502

Een land als Nederland zou open moeten staan voor de nieuwste medicijnen.
We zijn geen derde wereld land.
En een eigen risico van 440 euro willen is echt bizar. Maar ook het verlagen want de wachtlijst zijn al enorm (dus druk zeer hoog). Laatst was ik bij een specialist en heb je maar 5 minuten. Wat een fabriek was dat in dat ziekenhuis.

Ooit waren we een goed land voor de zieke medemens. Vergelijk je het met anderen landen hebben we het nog niet slecht. Maar gezien er veel mensen ziek zijn en ziek worden (vergrijzing & zorg niet kunnen betalen) zou zorg toch mijn inziens de hoogste prioriteit moeten hebben in het verdelen van de miljarden.

Ik merk ook dat die politiek leiders dan toch ver weg van de burger staan, door dat ze de beurs zelf goed gevuld hebben. Mijn neef heeft na een maagverkleining bv geen last meer van zijn hart en suiker maar de vellen huis hangen als een mantel van Sinterklaas om hem heen.
Hij lijdt daar mentaal onder.
Hij moet een reconstructie zelf betalen omdat hij net te weinig overlap heeft maar kan dit niet als jonge vader met drie kids en schilder bij de woningbouw als beroep.
Bij een Frans zie je dit niet; voor hem zullen de "renovatie kosten" na zijn maagverkleining geen probleem zijn.
Ik vrees dat je dan ook anders tegen kosten aan kijkt, waarschijnlijk ook gewoon onbewust.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
1000030501.png

“Dames en heren! Ik kom hier niet om te glimlachen! Ik kom hier om orde te brengen in dit theater van kletsers en koffiedrinkers! Wat ik hier zie is geen parlement… het is een praatgroep met Wi-Fi!”
"De mensen van het volk — ze willen huizen, veiligheid, brood! En wat krijgen ze? Discussies over stikstofmolletjes en subsidieparagrafen! Ik zeg u: in Duitsland zouden we dit in één vergadering oplossen. Eén! Zonder zeven commissies en een werkgroep!”
“En u daar, meneer Wilders, met uw haar als een wolk van opstand — u roept wel, maar waar zijn de daden? En meneer Timmermans! U praat over het klimaat alsof we in een broeikas wonen, maar het enige wat hier heet wordt is mijn hoofd van frustratie!”
“En dan Omtzigt... altijd rustig, altijd nadenkend. Maar soms denk ik, hij denkt zó lang na dat de regering alweer gevallen is voordat hij iets zegt!”
“Ik zeg: minder praten, meer doen! Een regering met discipline, energie en duidelijkheid! Geen politieke stoelendans, maar actie! Want als dit nog één maand zo doorgaat, is het enige wat nog overeind blijft... de koffiemachine!”

1000030502.png

“Dames en heren! Wat een farce. U praat over moderne pantservoertuigen alsof formaat niet telt — maar die tanks waar jullie geld aan uit willen geven zijn helemaal NIETS! Een karretje met plakband noemen jullie een strategische aankoop, en meneer Putin lacht er waarschijnlijk om! Het volk wil kwaliteit: een Tiger 6 of 7 — geen sardientjesblikje dat bij de eerste stap in een modderpoel uit elkaar valt!”
“En Mark Rutte als hoofd van de NAVO? Laat me niet lachen! Waar heeft die man zichzelf bewezen, behalve in het kabinetspel? Hij werd gepest op school, maar er is geen leraar om je te behoeden als een buitenlandse grootmacht je uitdaagt of aanvalt!. Leiderschap is méér dan een krantenkop en een glimlach op staatsbanketten!”
“Men praat hier over oorlog met Rusland alsof het een boek is dat je kunt dichtklappen als het spannend wordt. Oorlog is geen toneelstuk. Oorlog eist levens, gezinnen, toekomst. Als we íets serieus moeten nemen, dan is het voorkomen, de-escalatie en echte diplomatie — niet bluf en paradepaardjes.”
“Vijf procent van het budget naar wapens? Als die vijf procent daadwerkelijk veiligheid levert, prima — leg het maar voor. Maar als het slechts een stroom van glanzende brochures is, dan gooi ik die brochures terug uw gezicht in!”
“En over asielzoekers — iedereen klaagt over overlast, maar deze mannen zijn duidelijk gefrustreerd dat ze niet over de juiste wapens beschikten toen ze hun land van herkomst verlietsen. Vorm een elite eenheid van deze mannen en zet ze in!
Vandaag is het klaar. KLAAR met het gedraai, geklets en geklungel! Nederland is veranderd in een bureaucratische soep – en u, dames en heren politici, bent de pollepel die het aanbrandt!”
“Eerst: stikstof! U gooit de boeren onder de bus terwijl u wél soja importeert van de andere kant van de wereld! Boeren hier krijgen meetpalen in hun weiland, terwijl buitenlands vlees vrolijk binnenkomt zonder QR-code van de natuurinspectie. Wat een logica!”
“Dan het asielbeleid! Links wil meer bedden, rechts wil meer grenzen — maar niemand wil een plan! We hebben honderd commissies, duizend meningen, en nul beslissingen. Als praten geld opleverde, waren we rijker dan Shell!”
“En dan de woningnood! Jongeren wonen bij hun ouders tot ze 35 zijn. De huizenmarkt is zo krap dat zelfs de muizen huur betalen! En wat doet de regering? Subsidies voor zonnepanelen op huizen die er niet eens zijn!”
“Energieprijzen! Mensen zitten met drie truien op de bank, maar de energiereuzen boeken recordwinsten. Klimaatbeleid? Prima idee — maar misschien eerst zorgen dat de mensen het kunnen betalen voordat u het verplicht maakt!”
“En dan defensie! Vijf procent van de begroting naar wapens — maar we hebben niet eens genoeg personeel om de vlag recht te hangen! We kopen tanks waar de buurman om lacht, straaljagers die meer stilstaan dan vliegen, en noemen dat ‘vooruitgang’. Het volk wil veiligheid, niet propaganda met camouflageverf!”
“De Europese Unie! Brussel zegt wat we moeten doen, Den Haag zegt ‘ja’, en het volk zegt: ‘Wat gebeurt hier eigenlijk?’ We geven miljarden aan regels die zelfs Kafka niet had kunnen verzinnen. De EU is als een printer: duur, traag en je weet nooit waarom hij piept!”
“En dan het belastingstelsel — een spinnenweb van uitzonderingen, toeslagen en boetes. De enige die het nog begrijpt, is de computer van de Belastingdienst, en die is vorig jaar gecrasht!”
(Wilders en Timmermans beginnen te kibbelen. Henkler dondert:) “U twee! De één roept, de ander moraliseert, en samen produceren jullie meer lucht dan een windturbinepark!”
“Omtzigt, ik heb respect voor je dossierkennis — maar voordat jij een besluit neemt, is het alweer kerst! Nederland heeft geen denker nodig, maar een doener!”
“En dan dat drugsbeleid! We zijn de grootste exporteur van pillen in Europa — gefeliciteerd, Nederland, wereldkampioen hypocrisie! Je kunt hier legaal blowen, maar niet legaal bouwen!”
“Dus ik zeg u: schrap de rapporten, stop met vergaderen, en begin met regeren! Bouw huizen, verlaag lasten, pak de energieprijzen aan, en gebruik dat wapengeld voor mensen in plaats van machines! Want geloof me — een volk dat koud, dakloos en wanhopig is, heeft meer lont
dan elk kruitvat!”
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De haat die Timmerfrans krijgt van rechtse krijgers op X is lachwekkend. Gaat het niet over hem, dan zeiken ze wel over D66.
P
PinnacleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aan mensen die het vroegen: blanco stemmen en niet stemmen is wel degelijk anders. Van blanco stemmen verandert de kiesdeler (zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kiesdeler). Dat betekent dat als je blanco stemt ipv niet er meer stemmen nodig zijn voor een zetel, dit komt doorgaans grotere partijen ten goede.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pinnacle zei:
Aan mensen die het vroegen: blanco stemmen en niet stemmen is wel degelijk anders. Van blanco stemmen verandert de kiesdeler (zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kiesdeler). Dat betekent dat als je blanco stemt ipv niet er meer stemmen nodig zijn voor een zetel, dit komt doorgaans grotere partijen ten goede.
Klik om te vergroten...
Nee, dit klopt niet.
Blanco stemmen tellen enkel voor het opkomstpercentage, niet voor de kiesdeler. Voor de kiesdeler worden enkel stemmen op kandidaten meegerekend. Het is dus nogsteeds anders dan niet-stemmen, want dan wordt het niet meegerekend bij de opkomst. Het is dus vooral een effectievere manier om je protest te laten horen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
There u go
www.kiesraad.nl

Blanco/ongeldig | Kiesraad.nl

Kiezers kunnen blanco stemmen. Iemand stemt blanco als hij of zij geen enkel vakje van het stembiljet aankruist. Het uitbrengen van een blanco stem heeft, net als niet-stemmen, geen invloed op de zetelverdeling. Voor de berekening van de uitslag...
www.kiesraad.nl www.kiesraad.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn schoonbroer heeft een bedrijf en zei dat hij de link van zijn site op het biljet zet ieder jaar. Is zijn stem dan überhaupt geldig?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Mijn schoonbroer heeft een bedrijf en zei dat hij de link van zijn site op het biljet zet ieder jaar. Is zijn stem dan überhaupt geldig?
Klik om te vergroten...
Nope😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Nope😂
Klik om te vergroten...

Haha ... ik zal het hem doorgeven. Veel keer voor niks naar de stembus getrokken dus. Ja ok, om reclame te maken :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik niet kan kiezen vul ik altijd meerdere bolletjes rood in. En dan zet ik erbij wat ik bedoel. Bijvoorbeeld 4 bolletjes is ieder 25% van de stem. Maar soms ook de eerste 2 voor 75% en die andere 2 de laatste 25%. En zo maak ik een hele legenda erbij met formules, zodat de mensen van de stembus begrijpen wat ik bedoel. Trek er dan een uur voor uit. Maar hee, dan heb je ook echt een goede overweging gemaakt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
merelkerel12 zei:
Ik merk dat deze onderwerpen toch weinig aan de orde komen bij politieke partijen (behalve de piratenpartij haha). PVV had daarin nog wel wat punten toen ze in de oppositie zaten, voor de rest ben ik echt niet een PVV'er. Maar weinig partijen branden hun vingers eraan helaas.. Of ik heb me toch weer te weinig erin verdiept
Klik om te vergroten...

Volgens mij heeft GL/PVDA het wel in het vizier.
Meer in de basiszorg zoals tandarts en fysio (dan heb je denk ik ook vaak minder aanvullend pakket nodig). Iedereen een huisarts dichtbij ipv digitaal. Eigen risico halveren etc.

groenlinkspvda.nl

Gezondheid en zorg | GroenLinks-PvdA

GroenLinks-PvdA kiest voor goede, betaalbare zorg in de buurt – voor iedereen. Lees onze plannen voor gezondheid en zorg.
groenlinkspvda.nl groenlinkspvda.nl
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Maar kunnen we het zien als; dat heeft hij als minister president gedaan? Of dat hebben de partijen die toen in de coalitie zaten gedaan?

Ik bedoelde meer met stabiel; hij en het kabinet werkte ergens aan (ben met je eens dat de inhoud anders had gemoeten) ipv nu al jaren dat gekwakkel / niks opbouwen / geroeptoeter
Klik om te vergroten...
Hij heeft als minister president en politicus een nieuwe standaard gezet namelijk die van liegen ,bedriegen en schijt hebben aan de grondwet en burgerrechten. Hoeveel schandalen zijn er geweest en hoeveel kabinetten zijn er gevallen? Verder heeft hij met het schrappen van het referendum en ook negeren van het Oekraïne referendum laten zien dat de politiek vooral de burger niet hoeft te dienen. Het enigste wat hij succesvol heeft bereikt is het afbreken van de democratie en rechtsstaat.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#14
PVV
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Highonlife zei:
Ik ben totaal geen fan van de VVD, zal hier ook nooit op stemmen.
Klik om te vergroten...
Grappig, want het programma van Ja21 lijkt er toch behoorlijk op…?

En ik snap je overtuiging dat rechts beter is voor het bedrijfsleven, ik ben daar zelf niet van overtuigd maar dat mag gelukkig ook.

Maar je had het eerder over de waarden van gelijkwaardigheid en vrijheid (die jijzelf toebedeelde aan links, maar ook zéker liberale waarden zijn). Mijn vraag is: hoe heeft het rechtse beleid van de afgelopen jaren hierbij geholpen? Of… wordt het toevallig pas een probleem als die vrijheden naar jouw idee in gevaar komen door de islam?

Of de woningnood nu… Het is rechts beleid geweest dat dit volledig over liet aan de markt en zelfs het ministerie van VROM opdoekte. Het is rechts beleid dat stopte met bouwen en vooral investeerders en speculeerders spekte. Het is rechtsbeleid dat al decennia niks doet aan stikstof, waardoor we nu geen kant meer op kunnen…
Hoe heeft rechts beleid dan geholpen de afgelopen jaren de wooncrisis tegen te gaan?

Highonlife zei:
Wij hebben geen eens een CAO. Dat maakt dat heel veel therapeuten stoppen omdat ze te weinig verdienen. De zorgverzekeraar heeft een veel te grote vinger in de pap.
Klik om te vergroten...
En ook dit, en eigenlijk alles van deze post, komt voort uit rechts beleid. Hoe kijk je daar naar dan?
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Ik begrijp je redenering maar de oorzaken van de huidige problematiek komen voort uit jarenlang wanbeleid en eigen belang van politici. Woningnood doordat corporaties In 2008-2010 miljarden zijn verloren door verotte derivaten van Amerikaanse zaken banken waardoor woning voorraad is verkocht , dat vrouwen in de islam. Iet gelijk zijn aan de man is regelrechte onzin, de vrouw is heilig . Overigens is de SGP veel vrouwonvriendelijker....ik ben overigens geen moslim, daarnaast wordt de woningnood in stand gehouden vanwege rechtse belangen waar bewindlieden zichzelf of investeringsmaatschappijen met grote portefeuilles dienen en gemeentes dik incasseren op WOZ waardes, ik kan zo nog wel even doorgaan hoor dus fijn dat je overtuigd bent van je eigen conclusies en een sterke mening hebt maar dat is nou de grootste oorzaak van de huidige staat van de maatschappij wat de ondergang van dit land gaat worden. Allemaal mensen met meningen en wijsheid die gewoon niet kloppen.
Klik om te vergroten...
Regelrechte onzin? Nee hoor, er zijn genoeg Islamitische landen waarin vrouwen wel degelijk praktisch minder rechten hebben dan mannen. Je slaat hier echt de plank volledig mis. Tenzij je een heel andere perceptie van 'heilig' hebt. Moet ik je de situatie even uitleggen hoe het eraan toe gaat in landen als Iran, Pakistan, Saoedi-Arabië (een modern Islamitisch land) of Afganistan. Ik vind dit altijd zo naïef.. Met betrekking tot de SGP heb je volledig gelijk, ook dat vind ik een nare club en zij zijn ook zeer vrouwonvriendelijk. Zij gaan echter enkel in de Bible belt wat stemmen behalen en zullen relatief klein blijven (verwacht ik). Maar nee, religie en gelijkheid: dat is een utopie. Verder ben ik het zeker met je eens dat investeringsmaatschappijen de woningnood alleen maar aanzwengelen. Dit is echter een gevolg van kapitalistisch VVD-beleid en hier sta ik ook niet per sé achter. Linkse partijen gaan echter de woningnood ook niet oplossen, tenzij er consessies gedaan worden op het gebied van milieu en stikstof. Iets wat nogal gevoelig ligt in die kringen. Er zijn ook partijen die een rechts geluid vertolken met een ander verhaal. Maar goed, ik respecteer jouw mening. Jij mijn mening helaas was minder. Maakt verder niet uit, stem waar je je goed bij voelt en succes aanstaande woensdag. No hate ❤️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
JA21'er per abuis aangezien voor 'vegan streaker'
"Kandidaat-Kamerlid voor JA21 Kevin Nuijten is tijdens het debat door de beveiliging uit het publiek gehaald, omdat ze dachten dat hij de 'vegan streaker' was die eerder deze week de tv-uitzending van Eva Jinek verstoorde. In het politiebusje werd vervolgens duidelijk dat het iemand anders was, meldt ANP.

Nuijten, nummer 19 op de kandidatenlijst voor JA21, laat weten dat hij niet is geschrokken, maar "goede gesprekken" had met de agenten terwijl ze moesten wachten. Nuijten was er naar eigen zeggen ongeveer ruim een kwartier zoet mee. Hij kon daarna weer terugkeren naar het publiek".


😂
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Grappig, want het programma van Ja21 lijkt er toch behoorlijk op…?

En ik snap je overtuiging dat rechts beter is voor het bedrijfsleven, ik ben daar zelf niet van overtuigd maar dat mag gelukkig ook.

Maar je had het eerder over de waarden van gelijkwaardigheid en vrijheid (die jijzelf toebedeelde aan links, maar ook zéker liberale waarden zijn). Mijn vraag is: hoe heeft het rechtse beleid van de afgelopen jaren hierbij geholpen? Of… wordt het toevallig pas een probleem als die vrijheden naar jouw idee in gevaar komen door de islam?

Of de woningnood nu… Het is rechts beleid geweest dat dit volledig over liet aan de markt en zelfs het ministerie van VROM opdoekte. Het is rechts beleid dat stopte met bouwen en vooral investeerders en speculeerders spekte. Het is rechtsbeleid dat al decennia niks doet aan stikstof, waardoor we nu geen kant meer op kunnen…
Hoe heeft rechts beleid dan geholpen de afgelopen jaren de wooncrisis tegen te gaan?


En ook dit, en eigenlijk alles van deze post, komt voort uit rechts beleid. Hoe kijk je daar naar dan?
Klik om te vergroten...
Ik zie wel degelijk verschillen in de programma's van JA21 en VVD. Een van de belangrijkste speerpunten voor mij als fysiotherapeut is dat de macht van de zorgverzekeraars fors minder moet worden. Bij VVD beleid zullen deze, in mijn ogen boeven, enkel meer macht krijgen, wat de zorg verder de vernieling in helpt. Verder ben ik het met je eens dat een links beleid uiteindelijk, puur als je naar de zorg kijkt, voor mij als zorgverlener niet slecht uit zal komen. De zorg wordt laagdrempeliger, echter zal een afschaffing of halvering van het eigen risico waarschijnlijk leiden tot premieverhoging. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen, GL/PvdA heeft het goed voor met de zorg. Maar dat hebben JA21 en zelfs de PVV ook, de VVD totaal niet. Ik ben het dan ook niet met je eens dat de programma's zo dicht bijelkaar liggen, lees ze maar eens goed door (mocht je dat nog niet gedaan hebben). Het stikstof probleem wordt ook in de hand gewerkt door bevolkingsgroei die zeer sterk gestimuleerd wordt door migratie. 'Dit komt door rechts beleid', zo zie ik dat totaal niet. Verder denk ik dat religie, waaronder de islam, vrijheid en gelijkheid ondermijnen. Dit geldt overigens ook voor het christendom. Met andere woorden: vrijheid van religie is een groot goed maar teveel verschillende opvattingen over Westerse normen en waarden in ons kleine kikkerlandje kan gevaarlijk worden. Het Christendom staat ook totaal niet meer in lijn met de huidige Westerse normen en waarden. De groep die dit echter nog duidelijk praktiseert is dalende (enkele regio's daargelaten). Het CDA heeft ook uitingen gedaan over homoseksualiteit die mij echt tegen de borst stuiten.

Hier in Nederland mag een vrouw in bikini op het strand liggen of in een naveltruitje rondlopen. Op het moment dat iemand uit Afghanistan hier komt wonen en het daar niet mee eens is, zal hij zich aan moeten passen aan onze waarden en normen. Dat geldt ook voor ons, als wij andere landen bezoeken. Ik heb niets tegen linkse idealen, ik denk echter dat ze totaal niet realistisch zijn. Maar goed, ik heb jouw posts met plezier gelezen en je kan je eigen mening uitstekend ventileren, waarvoor mijn respect. De eerlijkheid gebied echter te zeggen dat ik het nooit met je eens zal worden, en dat hoeft ook niet. Ik denk over bepaalde zaken ietsjes andes en dacht, ik laat ook mijn geluid eens horen. Succes met de verkiezingen! Spread the love ❤️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Highonlife zei:
Regelrechte onzin? Nee hoor, er zijn genoeg Islamitische landen waarin vrouwen wel degelijk praktisch minder rechten hebben dan mannen. Je slaat hier echt de plank volledig mis. Tenzij je een heel andere perceptie van 'heilig' hebt. Moet ik je de situatie even uitleggen hoe het eraan toe gaat in landen als Iran, Pakistan, Saoedi-Arabië (een modern Islamitisch land) of Afganistan. Ik vind dit altijd zo naïef.. Met betrekking tot de SGP heb je volledig gelijk, ook dat vind ik een nare club en zij zijn ook zeer vrouwonvriendelijk. Zij gaan echter enkel in de Bible belt wat stemmen behalen en zullen relatief klein blijven (verwacht ik). Maar nee, religie en gelijkheid: dat is een utopie. Verder ben ik het zeker met je eens dat investeringsmaatschappijen de woningnood alleen maar aanzwengelen. Dit is echter een gevolg van kapitalistisch VVD-beleid en hier sta ik ook niet per sé achter. Linkse partijen gaan echter de woningnood ook niet oplossen, tenzij er consessies gedaan worden op het gebied van milieu en stikstof. Iets wat nogal gevoelig ligt in die kringen. Er zijn ook partijen die een rechts geluid vertolken met een ander verhaal. Maar goed, ik respecteer jouw mening. Jij mijn mening helaas was minder. Maakt verder niet uit, stem waar je je goed bij voelt en succes aanstaande woensdag. No hate ❤️
Klik om te vergroten...
Dat er landen zijn waar dat gebeurt heeft niks met een geloof te maken maar met de cultuur. Maar i rest my case, 99% van de bevolking redeneert zoals jij.

Tsja en milieu en stikstof , daar ga ik geen woorden aan vuil maken haha
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
Dat er landen zijn waar dat gebeurt heeft niks met een geloof te maken maar met de cultuur. Maar i rest my case, 99% van de bevolking redeneert zoals jij.

Tsja en milieu en stikstof , daar ga ik geen woorden aan vuil maken haha
Klik om te vergroten...
Geloof wat je wil geloven, maar hier denk ik toch echt totaal anders over. Als 99% van de mensen (volgens jou) zo redeneert, dan zal er toch wel een kern van waarheid inzitten. Maar laten we idd maar ophouden, we worden het toch niet eens. Stem ze a.s. woensdag!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."