Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
Maar het zou toch veel beter zijn als je van te voren weet wat je krijgt als je ergens voor stemt.
Ik vind het absurd zoals het nu gaat.
Klik om te vergroten...

Je kiest wel een soort van richting / rode lijnen.
Daarom sluit een cda bijvoorbeeld een pvv uit. Die komen niet tot een richting.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Je kiest wel een soort van richting / rode lijnen.
Daarom sluit een cda bijvoorbeeld een pvv uit. Die komen niet tot een richting.
Klik om te vergroten...

Tja, die rode lijnen worden uitgezet door een stelletje egoïstisch narcisten……🙁
Die weinig reslutaat leveren.

Zal er veel coke gebruikt worden in de politiek?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
alles gaat voorbij zei:
Tja, die rode lijnen worden uitgezet door een stelletje egoïstisch narcisten……🙁
Die weinig reslutaat leveren.

Zal er veel coke gebruikt worden in de politiek?
Klik om te vergroten...

Ja hoor. Ook in België. Kijken we maar naar Theo Francken. En ik ben bloedserieus.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Maar zou dit ook niet stukje politiek / stemmen winnen zijn? Ik had in 2023 ook niet gedacht dat VVD bij PVV aan tafel kwam bv. Laat staan NSC.
Klik om te vergroten...
Nou, de VVD had wel heel expliciet gezegd dat dat weer een optie was, nadat Rutte dat zo lang had uitgesloten. En NSC had het vooral heel expliciet niet uitgesloten.

Maar absoluut is dit ook verkiezingsstrategie, ja. Zelfs de timing speelt een rol, Bontebal heeft ook deze week heel bewust laten weten de VVD boven de GL-PvdA te verkiezen. Toevalllllig bleek net uit kiezersonderzoek dat ze op rechts nog t meest te winnen viel voor het CDA.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kies wijs:

Nee21
Partij Voor de Zionistische Vrijheid
BontenbalDemocratischAppel
Zionistische Unie
StaatkundigGereformeerdeZionisten
D666
LijstPlasjePogrom
TimmermansLinks
Communistische Partij
Denkerhetjouwevan
Ampère
PartijVoorDeBeestjes
Zogezegd Voor Vrijheid & Democratie
ForumVanThierry
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stemwijzer zegt:

Piratenpartij op 1
Dan een hele zooi links
Hekkensluiter zoals elke keer de SGP, ik ben allergisch voor bijbels.
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Bekijk bijlage 67822
ik vond dit ook t opvallendste van het debat
verder matige prestaties van de politici
Klik om te vergroten...
Was te verwachten met Wilders aan tafel..
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#8
FvD! Enigste partij die nederland niet verder de afgrond induwt.

Rest zijn allemaal egotrippers en sloopkogels.

Kijk goed mensen waar wij nu staan... wil je emigranten/geweld/ontbetaalbare en 10 dubbele belastingen stem dan vooral VVD of op al die andere leugenaars.

Gebruik je gezonde verstand en FVD
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Deze komt voor mij ook goed uit. Veel eenvoudiger joh, dan eerst 30 stellingen beantwoorden.

Bekijk bijlage 67820
Klik om te vergroten...
gelukkig wordt de Piratenpartij niet vergeten (stem er niet op, maar blijft een leuk alternatief)
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
merelkerel12 zei:
Was te verwachten met Wilders aan tafel..
Klik om te vergroten...

Ik heb hem weer dingen horen zeggen waar van ik me af vraag of hij dit zegt voor de kiezers of dat hij er echt in dit geloven. Alles maar op asiel etc.

Als pvv de grootste wordt dan kan hij regeren riep hij.
Wordt hem gevraagd met wie hij dan wilt regeren en waarom hij niet heeft geleverd afgelopen jaren begint hij te schreeuwen. Ik denk dat hij heel goed weet wat de anderen bedoelen maar dan begint te roepen en wijzen.

Ik begrijp nu wel steeds meer waarom partijen op voorhand al zeggen dat met zo iemand niet samen te werken valt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pistebully zei:
FvD! Enigste partij die nederland niet verder de afgrond induwt.

Rest zijn allemaal egotrippers en sloopkogels.

Kijk goed mensen waar wij nu staan... wil je emigranten/geweld/ontbetaalbare en 10 dubbele belastingen stem dan vooral VVD of op al die andere leugenaars.

Gebruik je gezonde verstand en FVD
Klik om te vergroten...

Ligt eraan wie je bent. De FvD heeft absoluut niet het beste met mij voor.

Letterlijk het enige standpunt waar ik me bij hun in kan vinden is het gebruikt van kernenergie. Ik vind het dan wel weer typerend voor FvD dat ze dan specifiek spreken over Thorium reactoren, terwijl deze technologie helemaal nog niet ver genoeg ontwikkeld is om commercieel toe te passen.

En bindende referenda. Nee dank je. Ik heb nog steeds trauma's aan het Oekraïne referendum.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12

B*kkers in Paris 🤣🤣
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Ligt eraan wie je bent. De FvD heeft absoluut niet het beste met mij voor.

Letterlijk het enige standpunt waar ik me bij hun in kan vinden is het gebruikt van kernenergie. Ik vind het dan wel weer typerend voor FvD dat ze dan specifiek spreken over Thorium reactoren, terwijl deze technologie helemaal nog niet ver genoeg ontwikkeld is om commercieel toe te passen.

En bindende referenda. Nee dank je. Ik heb nog steeds trauma's aan het Oekraïne referendum.
Klik om te vergroten...
Ja dat bindend referenda was voor mij ook een puntje bij de Piratenpartij. Gezien hoe de huidige bevolking stemt, heb ik liever dit soort dingen niet. Toen het NSC ook kwam met een referendum voor het pensioenstelsel dacht ik ook echt, de meeste mensen snappen niet eens waarvoor ze gaan stemmen. En met deze extreem rechtse partijen krijg je nare referenda, en er zal dan ook veel manipulatie en desinformatie verspreidt worden (wat al gebeurt) waardoor we straks met rare nieuwe wetsvoorstellen zitten aangezien mensen vallen voor dit soort propaganda.
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Ik heb hem weer dingen horen zeggen waar van ik me af vraag of hij dit zegt voor de kiezers of dat hij er echt in dit geloven. Alles maar op asiel etc.

Als pvv de grootste wordt dan kan hij regeren riep hij.
Wordt hem gevraagd met wie hij dan wilt regeren en waarom hij niet heeft geleverd afgelopen jaren begint hij te schreeuwen. Ik denk dat hij heel goed weet wat de anderen bedoelen maar dan begint te roepen en wijzen.

Ik begrijp nu wel steeds meer waarom partijen op voorhand al zeggen dat met zo iemand niet samen te werken valt.
Klik om te vergroten...
Niet voor niks dat Rutte na Rutte I meteen klaar met Geertje was
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
merelkerel12 zei:
Ja dat bindend referenda was voor mij ook een puntje bij de Piratenpartij. Gezien hoe de huidige bevolking stemt, heb ik liever dit soort dingen niet. Toen het NSC ook kwam met een referendum voor het pensioenstelsel dacht ik ook echt, de meeste mensen snappen niet eens waarvoor ze gaan stemmen. En met deze extreem rechtse partijen krijg je nare referenda, en er zal dan ook veel manipulatie en desinformatie verspreidt worden (wat al gebeurt) waardoor we straks met rare nieuwe wetsvoorstellen zitten aangezien mensen vallen voor dit soort propaganda.
Klik om te vergroten...

Ja precies! Veel wetsvoorstellen zijn behoorlijk complex en de gevolgen lastig te overzien. Dat is soms al zo voor mensen die er verstand van hebben, laat staan voor de gemiddelde burger.

Ik vind mezelf geen domme jongen. Maar dat Oekraïne referendum was behoorlijk complex en lastig te doorgronden. Eerlijk gezegd had ik geen idee waarvoor ik exact ging stemmen, en dus heb ik voor gestemd. Gezien de wet zo duidelijk aangenomen was in de kamers.

Ook toen was er al veel desinformatie. Met het huidige politieke klimaat zou dat alleen maar erger zijn dan 9 jaar terug.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
FerdFatoehaus zei:
Enige*
Klik om te vergroten...

Ik moest mezelf inhouden om deze correctie niet te doen 🤣

Thanks!
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Ja precies! Veel wetsvoorstellen zijn behoorlijk complex en de gevolgen lastig te overzien. Dat is soms al zo voor mensen die er verstand van hebben, laat staan voor de gemiddelde burger.

Ik vind mezelf geen domme jongen. Maar dat Oekraïne referendum was behoorlijk complex en lastig te doorgronden. Eerlijk gezegd had ik geen idee waarvoor ik exact ging stemmen, en dus heb ik voor gestemd. Gezien de wet zo duidelijk aangenomen was in de kamers.

Ook toen was er al veel desinformatie. Met het huidige politieke klimaat zou dat alleen maar erger zijn dan 9 jaar terug.
Klik om te vergroten...
Ik was toen nog net te jong om te stemmen, maar kan me nog ontzettend veel herinneren van die tijd. En inderdaad die desinformatie toen was enorm, en snapte ook niet het punt waarom dit referendum er was. Misschien was de FVD lekker gesponsord door het Kremlin haha.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
merelkerel12 zei:
Ik was toen nog net te jong om te stemmen, maar kan me nog ontzettend veel herinneren van die tijd. En inderdaad die desinformatie toen was enorm, en snapte ook niet het punt waarom dit referendum er was. Misschien was de FVD lekker gesponsord door het Kremlin haha.
Klik om te vergroten...

Ja en echt of all things... Waarom de fuck moesten we precies daarover stemmen. Iets dat voor veel mensen toch als een ver-van-mijn-bedshow is.

Had dan iets gekozen dichterbij huis en begrijpelijker.

Ik vond het zo'n onzinnig referendum. Echt een totale verkwisting van ons belastinggeld. Het kost nogal wat, om verkiezingen te organiseren.

Een wijs man heeft mij ooit gezegd: als je iets niet begrijpt, dan gaat het over geld.
Je zou inderdaad denken dat FvD hiermee gesponsord is door het Kremlin.

Thierry moest iets om zijn neus te kunnen blijven poederen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pistebully zei:
Rest zijn allemaal egotrippers en sloopkogels.
Klik om te vergroten...
Ah ja - kenmerkend voor de FvD-prominenten: zo nederig en niet-zelfingenomen, constructief en verbindend❤️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pistebully zei:
FvD! Enigste partij die nederland niet verder de afgrond induwt.

Rest zijn allemaal egotrippers en sloopkogels.

Kijk goed mensen waar wij nu staan... wil je emigranten/geweld/ontbetaalbare en 10 dubbele belastingen stem dan vooral VVD of op al die andere leugenaars.

Gebruik je gezonde verstand en FVD
Klik om te vergroten...
Enige*

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5152535455...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."