Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
99 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bontenbal en Jetten publiekslieveling bij groot aantal burger om minister president te worden. Geen Timmermans of Wilders.

www.hartvannederland.nl

Slechts twee lijsttrekkers krijgen meerderheid steun als mogelijke premier

Nederlanders zijn kritisch over wie er na de verkiezingen premier mag worden. Uit onderzoek onder het Hart van Nederland-panel blijkt dat slechts een paar lijsttrekkers op brede steun kunnen rekenen.
www.hartvannederland.nl

Maarja in hoeverre zoiets telt ...
Wij als (brave) burger stemmen niet op de minister president. Zou overigens misschien wel goed zijn
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Highonlife zei:
Een toekomst waarin bepaalde dingen die nu vanzelfsprekend zijn, mogelijk niet meer vanzelfsprekend zijn.
Klik om te vergroten...
Kijk, en die angst deel ik. Alhoewel vanuit een totaal ander perspectief, maar toch een heel belangrijke gedeelde grond.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Kijk, en die angst deel ik. Alhoewel vanuit een totaal ander perspectief, maar toch een heel belangrijke gedeelde grond.
Klik om te vergroten...
Ik ook maar dat heeft niet met religie te maken, of Naja ik hoor regelmatig dat ze geld macht en controle aanbidden in hun ivoren torentjes en kinderbloed drinken🤣

Nee maar ik mij wel serieus zorgen om onze vrijheid en grondrechten danwel die van mijn kinderen. Of eigenlijk voor die van hun. Ik radicaliseer binnen een milliseconde wanneer hun kwaad wordt aangedaan😈😁

PS AIVD en NCTV met radicaliseren bedoel ik dat ik dan direct op GroenLinks/PVDA ga stemmen ipv FVD. Overigens ben ik ook verhuisd en woon ik nu op de Sneeuwlaan nummer 1 3 iglo van links te Antarctica
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Brakka Mang zei:
Ik ook maar dat heeft niet met religie te maken
Klik om te vergroten...
Haha bij mij uiteraard ook niet.

Brakka Mang zei:
Nee maar ik mij wel serieus zorgen om onze vrijheid en grondrechten danwel die van mijn kinderen
Klik om te vergroten...
Maar dit inderdaad wel. En ik denk dat dat niet veel verschilt van waar @Highonlife uiteindelijk bang voor is, alleen zien we andere oplossingen/oorzaken. Maar ik denk dat het heel relevant is om deze gezamenlijke grond (waaruit we die politieke keuzes) maken, vaker benoemen.
In het huidige gepolariseerde landschap vergeten we namelijk snel dat we uiteindelijk allemaal hetzelfde willen, en tegen dezelfde problemen aanlopen. Dat we de zelfde waarden hebben, maar die in andere normen vertolken. Dat maakt het lastig te accepteren wanneer de ander “wint”. Maar als je weet dat die mensen aan hetzelfde doel werken, is dat vaak beter te verkroppen. Zelfs ook al is de manier waarop in jouw ogen nog zo fout. En dat is weer goed voor het vertrouwen in elkaar, maar ook in de politiek en de maatschappij.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Haha bij mij uiteraard ook niet.


Maar dit inderdaad wel. En ik denk dat dat niet veel verschilt van waar @Highonlife uiteindelijk bang voor is, alleen zien we andere oplossingen/oorzaken. Maar ik denk dat het heel relevant is om deze gezamenlijke grond (waaruit we die politieke keuzes) maken, vaker benoemen.
In het huidige gepolariseerde landschap vergeten we namelijk snel dat we uiteindelijk allemaal hetzelfde willen, en tegen dezelfde problemen aanlopen. Dat we de zelfde waarden hebben, maar die in andere normen vertolken. Dat maakt het lastig te accepteren wanneer de ander “wint”. Maar als je weet dat die mensen aan hetzelfde doel werken, is dat vaak beter te verkroppen. Zelfs ook al is de manier waarop in jouw ogen nog zo fout. En dat is weer goed voor het vertrouwen in elkaar, maar ook in de politiek en de maatschappij.
Klik om te vergroten...
Ja precies dat laatste, het systeem is zo ingericht door het internet dat de politiek de volledige bevolking kan bereiken waar de volledige informatie voorziening gericht is op misleiding en het aanwakkeren van angst met als gevolg verdeeldheid en polarisatie en een groot deel van de bevolking volgt als een mak lammetje de wolven in schaapskleren. Vroeger waren tv en de krant de media om mensen te bereiken maar deze bereikten slechts een gedeelte van de bevolking. Nu met het internet is de dekking veel groter met als gevolg dat de groep mensen die geen kranten lazen of intellectuele programmas keken nu gebombardeerd worden met informatie die ze eigenlijk niet begrijpen en kunnen verwerken en alleen de woorden onthouden die ze wel kennen zoals asielzoekers , islamisering, allochtonen, bezuinigingen, terrorisme etc. Klinkt misschien denigrerend maar is helaas wel grotendeels waar.

De grootste goocheltruc sinds Rutte 1 is de PVV Zogenaamd veel socialer dan de VVD maar geen van de sociale partij punten worden uitgevoerd en heeft een gigantische groep linkse kiezers(die PvdA stemden want bijstand uitkering en sociale voorzieningen zodat ze gesubsidieerd de hele dag eigen merk bier en zware shag roken tijdens het zwart werken) overgeheveld naar het rechtse blok waardoor Nederland volledig de regie heeft overgedragen aan globalisten en multinationals en hun beleid uitvoert waar links wel in dienst was van het volk. Tijdens debatten leken ze aartsvijanden maar in de achterkamertjes lachen ze zich suf. Die dikke wallen van Wilders komen niet van vermoeidheid maar van de lachen gieren brul partijen in diezelfde achterkamertjes. 😂

Nu begrijp ik overigens ook dat Roodkapje niet anders was dan een verborgen boodschap, wauw ik wordt hier even stil van. Heeft 30 jaar geduurd voordat het kwartje is gevallen. ,,,,,🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brakka Mang zei:
Ja precies dat laatste, het systeem is zo ingericht door het internet dat de politiek de volledige bevolking kan bereiken waar de volledige informatie voorziening gericht is op misleiding en het aanwakkeren van angst met als gevolg verdeeldheid en polarisatie en een groot deel van de bevolking volgt als een mak lammetje de wolven in schaapskleren.

De grootste goocheltruc sinds Rutte 1 is de PVV Zogenaamd veel socialer dan de VVD maar geen van de sociale partij punten worden uitgevoerd en heeft een gigantische groep linkse kiezers(die PvdA stemden want bijstand uitkering en sociale voorzieningen zodat ze gesubsidieerd de hele dag eigen merk bier en zware shag roken tijdens het zwart werken) overgeheveld naar het rechtse blok waardoor Nederland volledig de regie heeft overgedragen aan globalisten en multinationals en hun beleid uitvoert waar links wel in dienst was van het volk. Tijdens debatten leken ze aartsvijanden maar in de achterkamertjes lachen ze zich suf. Die dikke wallen van Wilders komen niet van vermoeidheid maar van de lachen gieren brul partijen in diezelfde achterkamertjes. 😂

Nu begrijp ik overigens ook dat Roodkapje niet anders was dan een verborgen boodschap, wauw ik wordt hier even stil van. Heeft 30 jaar geduurd voordat het kwartje is gevallen. ,,,,,🤣
Klik om te vergroten...
Hahahahaha jij bent op zoveel manieren een aanwinst voor dit topic ik ga stuk😂
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Hahahahaha jij bent op zoveel manieren een aanwinst voor dit topic ik ga stuk😂
Klik om te vergroten...
Ik merk dat serieuze boodschappen met een twistje humor beter binnenkomen, vindt mezelf ook erg grappig de laatste tijd maar of dat cynisme uit wanhoop of aftakeling van mijn hersens door ouderdom als oorzaak heeft weet ik nog niet.

Maar thanks , mijn eerste compliment zo op de vroege maandagochtend omarm ik met heel veel liefde ♥️😜 Jouw hoef ik niet te vertellen dat je een aanwinst bent voor dit topic want dat is al zoveel gedaan dat als er nog wat veren bij worden gestoken je voortaan niet meer hoeft te drukken tijdens de grote boodschap.....Ja het niveau daalt drastisch🤣
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar @Brakka Mang, ik ben toch wel benieuwd naar je keus voor FvD nav je berichtgeving. Moet zeggen dat ik aan het gissen was en ergens Fvd wel door mijn hoofd schoot, vooral door je posts over de kabinetten Rutte, maar ik toch ook vooral aan meer linksgeorienteerde partijen dacht, hoewel ik ook daar mijn twijfels over had, gezien de weer andere standpunten die je innam.

Nu ik dit zo opsom en het nog eens tot me neem, komt FvD idd als logische keus bij me op.

Edit: je bent vrij dit nog toe te lichten, maar tijdens het schrijven werd ineens alles helder😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
www.rtl.nl

GroenLinks-PvdA doet aangifte om 'lasterlijke' AI-afbeeldingen van Timmermans

GroenLinks-PvdA gaat aangifte doen vanwege mogelijk lasterlijke beelden die met kunstmatige intelligentie zijn gemaakt van lijsttrekker Frans Timmermans.
www.rtl.nl www.rtl.nl

Beschamend dat twee kamerleden van de PVV zoiets doen.
Goede reclame voor de club zo net voor de verkiezingen, ahum ahum.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Dat heeft vooral te maken met mijn vieze fantasieën die ik op dagelijkse basis heb over Thierry en ik door de kgb wordt betaald om dat dagelijkse 100 keer te posten minimaal🤣

Nee maar serieus mijn keuze komt voort uit het feit dat ze kritisch zijn en onderwerpen durven te benoemen die door de overige partijen in de complot hoek worden weggemoffeld. Ook na de vorige winst werden ze heel snel monddood gemaakt en volledig geweerd uit de media. Dat zei mij al genoeg. Ook is Gideon van Meijeren echt een baas hoe hij strijd voor het behoudt van de rechtstaat en burgerrechten. Wat helaas weinig resultaat heeft omdat het laatste kabinet Rutte redelijk dicht aan schuurde tegen dictatoriaal regeren waarin het kabinet dan als dictator fungeerde. Ook de Rusland beschuldingen die bijvoorbeeld ook tegen Trump werden gebruikt maakten heel duidelijk dat de FVD als een gevaar voor de heersende orde werd gezien. Ht is wel zo dat er banden met Rusland zijn maar dat hebben zoveel politici, banden met politici, landen , denktanks waarvan je weet dat ze invloed uitoefenen dmv methodes die tegen het illegale aan schuren. Zijn voorbeelden zat van.

Primair zegt de FVD hetzelfde als andere rechtse partijen maar benoemen en onderbouwen het feitelijk correct ipv van populistisch roeptoeteren. Ook hebben de kandidaten enorm veel kennis ipv dat bij elkaar geraapte zooitje van de andere partijen. De standaard tegenwoordig is niveau Hugo de Jonge en boer zoekt vrouw kandidaten.
Klik om te vergroten...
Duidelijk. Het is een partij met veel standpunten waar ik ook achter sta. Ja'21 is immers een afsplitsing van forum. Neem het altijd mee in mijn overweging maar, behoudens de PS verkiezingen in 2017, niet meer op gestemd. Wellicht dat het in de komende jaren, met Baudet wat naar achter geschoven, weer een serieuzere optie wordt. We zullen zien.

Edit: kijk net nog even naar de standpunten. Maar vooral de kopjes "Democratie en kartelbestrijding" en "geopolitiek etc" staan me niet aan.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Overigens de enige partij die serieus over crypto is. Geen enkele partij heeft iets zinnigs daarover in hun programma staan. Ik vind dat in deze tijd echt bizar. Maar goed
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stemt morgen allen wijs, vrienden en vriendinnen. :smirk:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Overigens de enige partij die serieus over crypto is. Geen enkele partij heeft iets zinnigs daarover in hun programma staan. Ik vind dat in deze tijd echt bizar. Maar goed
Klik om te vergroten...
Het doel van crypto was systeem onafhankelijk transacties kunnen doen. Nu is het gewoon een speculatie middel geworden en het ultieme middel voor de overheid om totale controle te verkrijgen . Waarschijnlijk is dat de hele opzet geweest, Satoshi Nakamoto ofwel NSA. Heeft een gigantische hoeveelheid off the record black budget opgeleverd waarmee het congress volledig buitenspel is gezet. De macht van de geheime diensten is ongekend groot tegenwoordig. Maar ik dwaal lekker af. Wel een goed verhaal. Ga er een boek over schrijven.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Het doel van crypto was systeem onafhankelijk transacties kunnen doen. Nu is het gewoon een speculatie middel geworden en het ultieme middel voor de overheid om totale controle te verkrijgen . Waarschijnlijk is dat de hele opzet geweest, Satoshi Nakamoto ofwel NSA. Heeft een gigantische hoeveelheid off the record black budget opgeleverd waarmee het congress volledig buitenspel is gezet. De macht van de geheime diensten is ongekend groot tegenwoordig. Maar ik dwaal lekker af. Wel een goed verhaal. Ga er een boek over schrijven.
Klik om te vergroten...
Ik ben het over veel niet eens met wat je schrijft, maar je eerste zin wel. Dit is echter geëvolueerd naar hetgeen zoals het nu is. En dat is dus geen speculatiemiddel, integendeel.

Overigens vind ik ook dat we bitcoin even los moeten zien van de gehele crypto sector. En daarachter nog een verdeling kunnen maken van een aantal altcoins die serieus van waarde kunnen zijn en daadwerkelijk toepasbaar fundament hebben. Maar vooral bitcoin als alternatief waardeopslag, een hedge tegen inflatie, zoals goud dat ook is, kunnen bekijken. Het plan van fvd om een nationale bitcoin reserve aan te houden, lijkt mij in die zin dan ook zeer zinvol. Maar goed. We zullen zien hoe de komende jaren het ene na het andere land adopteert en je achter de feiten aan loopt. We zijn hier in het westen op veel vlakken heel progressief tov grote delen van de rest van de wereld, maar op dit soort zaken loopt men, van links tot rechts, hopeloos achter imo.

Ik zou je boek wel lezen trouwens. Laat even weten als je het af hebt.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar ik blijf het opvallend vinden waarom je zoveel over gaza etc hoort, maar amper tot niets over Oekraine.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Ik ben het over veel niet eens met wat je schrijft, maar je eerste zin wel. Dit is echter geëvolueerd naar hetgeen zoals het nu is. En dat is dus geen speculatiemiddel, integendeel.

Overigens vind ik ook dat we bitcoin even los moeten zien van de gehele crypto sector. En daarachter nog een verdeling kunnen maken van een aantal altcoins die serieus van waarde kunnen zijn en daadwerkelijk toepasbaar fundament hebben. Maar vooral bitcoin als alternatief waardeopslag, een hedge tegen inflatie, zoals goud dat ook is, kunnen bekijken. Het plan van fvd om een nationale bitcoin reserve aan te houden, lijkt mij in die zin dan ook zeer zinvol. Maar goed. We zullen zien hoe de komende jaren het ene na het andere land adopteert en je achter de feiten aan loopt. We zijn hier in het westen op veel vlakken heel progressief tov grote delen van de rest van de wereld, maar op dit soort zaken loopt men, van links tot rechts, hopeloos achter imo.

Ik zou je boek wel lezen trouwens. Laat even weten als je het af hebt.
Klik om te vergroten...
Ik schrijf onder het pseudoniem Annie MG Schmidt, heb in het verleden weleens wat boeken geschreven ook
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lemmy zei:
Stemt morgen allen wijs, vrienden en vriendinnen. :smirk:
Klik om te vergroten...
Wijs, is dat een nieuwe politieke partijen? 😜
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
Wijs, is dat een nieuwe politieke partijen? 😜
Klik om te vergroten...

Ja, van de overblijfsels van NSC. Veel zetels zullen we niet halen, maar deelnemen is belangrijker dan winnen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zit Ned1 te kijken, nu weet ik ook wie Dijk en Bontebal zijn.
Wordt er nou nog meer beloofd dan andere jaren?
Het lijkt wel pakjesavond.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom staat die roltrap aan daar tijdens het debat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."