Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
96 weergaven
18-5-2026
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Relmuis zei:
Even tactisch GL en D66 overwogen maar ik ken mezelf, daar krijg ik spijt van.
Het is SP geworden, dan stemt daar tenminste nog iemand op. :grimacing:
Klik om te vergroten...
Maar goed ook: als je twee vakjes aangekruist hebt, is jouw stem ongeldig.

Taktisch stemmen heb ik in het verleden twee keer gedaan.
Ook dit keer overwogen, maar toch hetzelfde gestemd als de vorige keer ⚡
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Was bijzonder om te zien.
Zag er echt uit als een gezellig uitje.
Zullen wel op doorreis zijn, denk niet alleen voor te stemmen een bus gehuurd
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd wie of wat de bushuur betaald heeft !

Jaja, zo schuilt er in iedereen een complotdenker.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
Ik ben wel benieuwd wie of wat de bushuur betaald heeft !

Jaja, zo schuilt er in iedereen een complotdenker.
Klik om te vergroten...

De buschauffeur zat zelf ook in pvv kleding. Dus gok gratis vervoer van een club pvv'ers ergens naar toe, en onderweg gestemd.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Ik heb voor het eerst op een vrouw gestemd. Zo progressief
Klik om te vergroten...
Wie zegt dat ze zich identificeert als vrouw🙃
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bizar dat zoiets rond gaat op social media

1761760356036.png



(klopt dus niet, gewoon 1 rondje)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Bizar dat zoiets rond gaat op social media

Bekijk bijlage 67869



(klopt dus niet, gewoon 1 rondje)
Klik om te vergroten...
En dan ook nog eens buiten de lijntjes kleuren!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
En dan ook nog eens buiten de lijntjes kleuren!
Klik om te vergroten...

Ja, schijnen veel mensen ingetrapt te zijn.
Maar goed dat is ook social media. Weet je niet. Misschien over een paar uur.

Van welke partij zal dit een streek zijn?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ljuv
Gaat het nog een beetje? :grimacing:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Ja, schijnen veel mensen ingetrapt te zijn.
Maar goed dat is ook social media. Weet je niet. Misschien over een paar uur.

Van welke partij zal dit een streek zijn?
Klik om te vergroten...
Tsja… is lelijk maar dat gebeurt vice versa ook. En ook wel beetje eigen schuld als je er intrapt😬
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Ja ik had m'n hoop ook gevestigd op Amsterdam. Limburg is in z'n volledigheid PVV gebied volgens mij.
Klik om te vergroten...

Ja, D66 geluk dat hij flink heeft kunnen cashen in Amsterdam. Dat zal in Limburg niet lukken.
Op de briefstemmers na moet Venray geloof ik alleen nog binnen komen. Maar of Geert daar meer dan 10K weg trekt?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
De Chinese Communistische partij vindt dat ook. Zie Tiananmen Square.

Klinkt eerder als extreem links 😉
Klik om te vergroten...
Daarom klopt jouw voorgaande post ook meer. Het zit m meer in progressief/conservatief imo
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Daarom klopt jouw voorgaande post ook meer. Het zit m meer in progressief/conservatief imo
Klik om te vergroten...

Ik begin nu te begrijpen wat voor partijen je in die lege gaten krijgt in het Kieskompas.

Linksonder ergens krijg je dus de CCP. Rechtsboven de LP.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Voor mij is dit nou echt een centrum kabinet. Vvd rechts. Cda centrum rechts. D66 centrum links glpvda links. Zo kijk ik ernaar iig qua benaming. Zou gl pvda zelfs extreemlinks willen noemen én vvd centrum rechts, maar goed daar zal je het niet mee eens zijn
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
GL/PvdA extreem links? 🤣
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Was te verwachten hier. Maar, ja. Ik vind het groenlinks gedeelte extreem links te noemen.
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Ja zo zou ik de dierenpartij dan benoemen.

Weet nooit welke term "erger" is. Radicaal of extreem. Maar de ergste dus voor pvdd en de minst erge voor gl
Klik om te vergroten...
Politicologisch natuurlijk klinkklare onzin.

“Uiterst” = extreem + radicaal
Radicaal = ondermijnt de rechtstaat BINNEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Dus zulke partijen dragen uitdrukkelijk anti-rechtstatelijke waarden uit (ik noem maar wat: mensen met een migratieachtergrond zijn tweede rang burgers), maar willen dit wel via de democratische weg veranderen.
Extreem = ondermijnt de rechtsstaat BUITEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Ze verwerpen dus de beginselen van de parlementaire democratie en gebruiken daar eventueel geweld bij. Denk bijvoorbeeld aan de kapitoolbestorming en het niet accepteren (of zelfs bewerken) van verkiezingsuitslagen.

Dus… vertel mij nu eens hoe GroenLinks-PvdA anti-democratische of anti-rechtstatelijke standpunten inneemt of welke anti-democratische of anti-rechtstatelijke zij methodes toepassen😇
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
België en Nederland zijn ook zeer belangrijke handelspartners. Er zijn natuurlijk verschillen tussen onzer beide landen, een Groot-Nederland zou nooit werken, maar dat is net goed. Het zal goed zijn voor de samenwerking dat er een stabiel kabinet wordt gevormd. Ben een groot "fan" van de Benelux unie en de interregio Vlaanderen-Nederland.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Links en rechts hebben toch vooral te maken met hoeveel een overheid zich met het land bemoeit?
Klik om te vergroten...
Traditioneel gezien wel

Maar inmiddels heb je daarnaast ook economisch links/rechts en cultureel links/rechts.

LucidLucy zei:
Nu lijkt het vaak als de grootste geitenwollen sok is extreem links en de grootste Tokkie extreem rechts 🤣
Terwijl dat helemaal niet altijd iets over politiek links of rechts hoeft te zeggen. Zo kan de geitenwollen sok extreem liberaal zijn, bijvoorbeeld op drugsbeleid. En de Tokkie juist erg leunen op uitkeringen. Raar wereldje hoor, dat links/rechts gedoe.

Wel grappig dat Kieskompas D66 dan weergeeft als centrum links. Terwijl ze zich classificeren als progressief liberaal en dus eigenlijk meer rechts zouden zitten.
Klik om te vergroten...
Daarom dus dat we met meerdere assen en meerdere kompassen werken, tegenwoordig.

Sowieso, het kieskompas baseert zich op stellingen, niet op ideologieën. Het hangt dus sterk af van hoe een partij díe specifieke stellingen invult en hoe andere partijen dat doen en dus hoe zij zich daartoe verhouden op de as.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Politicologisch natuurlijk klinkklare onzin.

“Uiterst” = extreem + radicaal
Radicaal = ondermijnt de rechtstaat BINNEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Dus zulke partijen dragen uitdrukkelijk anti-rechtstatelijke waarden uit (ik noem maar wat: mensen met een migratieachtergrond zijn tweede rang burgers), maar willen dit wel via de democratische weg veranderen.
Extreem = ondermijnt de rechtsstaat BUITEN de middelen van de democratische rechtsstaat. Ze verwerpen dus de beginselen van de parlementaire democratie en gebruiken daar eventueel geweld bij. Denk bijvoorbeeld aan de kapitoolbestorming en het niet accepteren (of zelfs bewerken) van verkiezingsuitslagen.

Dus… vertel mij nu eens hoe GroenLinks-PvdA anti-democratische of anti-rechtstatelijke standpunten inneemt of welke anti-democratische of anti-rechtstatelijke zij methodes toepassen😇
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik al geantwoord.😘

Maar dan ben ik dus radicaalrechts? Bedankt voor de toelichting van de terminologie. Ik zal mezelf en eventueel julllie voortaan radicaal noemen.

Ik vind zelf radicaal veel radicaler klinken dan extreem. Misschien kunnen we daar nog een petitie voor starten? Jullie dan he, ik doe niet aan petities.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij is het tijd om dit weekend even lekker radikaal te gaan in de kroeg jongens en meiden.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
www.vrt.be

Twee jaar geleden nog een van de winnaars, nu uit parlement verdwenen: waarom het NSC even snel onderging als opkwam | VRT NWS Nieuws

Het is niet de eerste keer in de Nederlandse politiek dat een partij bij de ene verkiezing als een komeet omhoogschiet, om bij de volgende weer ter aarde te storten. Deze keer is het de beurt aan Nieuw Sociaal Contract (NSC). De partij van Pieter Omtzigt verdwijnt net als haar oprichter uit het...
www.vrt.be www.vrt.be
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
FerdFatoehaus zei:
Volgens mij is het tijd om dit weekend even lekker radikaal te gaan in de kroeg jongens en meiden.
Klik om te vergroten...

Be careful what you wish for!

Bij mij wordt een radicale kroegentocht al vrij snel extreem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."