de wetgever voorziet een termijn van maximaal 45 dagen ter kennisgeving resultaat . deze termijn is 4,5x overgeschreden. ik haalde dit al aan bij de advokaat en die lachte en zei : u heeft vast wel gemerkt dat de wetgever geen sanctie voorziet bij het overschrijden van deze termijn . daarom is het in elk geval afzonderlijk aan de rechter om te oordelen of de termijn al dan niet 'redelijk' is . wel, idd benieuwd of dit 'redelijke termijn' is ... dan is 70/u waar 50mag ook echt redelijk
Edit: kom er trouwens wel nu pas achter dat je in België gepakt bent, dit alles wat ik zeg gaat over de Nederlandse wet en of afhandeling. Over de Belgische kan ik helaas niets zeggen, dus ook niet hoe zij naar termijnen kijken etc..
Komt omdat er overal tekorten zijn in personeel. Ook vindt een rechter, wat ik overigens logisch vind, dat een verlate uitslag niets afdoet van het feit dat er onder invloed is gereden. Een rechter ziet ook dat er een termijn is gesteld, maar dat dit door personeelstekorten lang niet altijd lukt, echter heeft dat niets te maken met het feit dat er onder invloed is gereden.
Uiteraard uitzonderingen daargelaten en is 7 maanden wel erg lang. Hier kan een rechter zomaar wat van gaan vinden, maar dat moet op dat moment blijken. Als je echter in Spanje gaat wonen en je rijbewijs daar omruilt gaat dit geen problemen opleveren. De EU heeft helaas nog geen systeem waarbij het goed samenwerkt met de invordering van rijbewijzen, mocht dit bij jou het geval worden. Iemand kan in een ander land zijn rijbewijs voor meerdere jaren kwijt zijn door bijv. rijden onder invloed, een veel te hoge snelheid of nadat diegene iemand heeft doodgereden, maar vervolgens vraag je in NL een nieuwe aan en kan je gewoon rustig verder rijden. Het enige wat je niet moet doen is rijdend het land binnengaan waarin je je rijbewijs verloor..
wordt tijd dat ze in ieder geval in de EU eens samen gaan werken m.b.t. het invorderen van rijbewijzen en dat je ook in je eigen land of in een ander land niet weer de weg op mag, maar dat is een ding voor een ander topic
![:grimacing:]()