Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vraag over drugs in het verkeer

Een vraag over drugs in het verkeer

106 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lekker die straffen leer je goed om iets niet meer te doen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
In Belgie zijn de straffen voor het rijden onder invloed zeer hoog heb ik op de TV gezien.
Teveel drank betekent al direct 15 dagen niet rijden en meteen een boete van 1000 euro.
Door een buitenlander direct te betalen.
Maar 6800 euro door een jointje is wel heel erg straf vind ik....
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#3
mr chip ... sorry maar dat is randdebiel niveau , jou reactie . chipmalfunction ??
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
TunedArt zei:
mr chip ... sorry maar dat is randdebiel niveau , jou reactie . chipmalfunction ??
Klik om te vergroten...
Nee hoor eindelijk goed mensen aanpakken die onder invloed rijden
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
Nee hoor eindelijk goed mensen aanpakken die onder invloed rijden
Klik om te vergroten...
De regelgeving mbt thc en rijden is echt belachelijk.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Zei dat jochie van 14 vast ook voor die de hemel in gereden werd🤪

Ik snap dat het onrechtvaardig voelt, maar zo lang er geen betere test methodes zijn en onderzoek uitwijst dat deze grenswaarden de risico’s op ongelukken beperken, is het toch gewoon rete onverstandig de wet aan te passen omdat een paar stoners denken datze zo geweldig kunnen rijden.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat de wet linea recta moet aangepast worden. Betere test methodes en..
ljuv zei:
https://www.forensischinstituut.nl/binaries/nfi/documenten/wob-verzoeken/2023/11/28/recente-literatuurinzichten-grenswaarde-voor-enkelvoudig-gebruik-van-cannabis-met-logo-en-begeleidende-nota/Recente+literatuurinzichten+grenswaarde+voor+enkelvoudig+gebruik+van+cannabis+met+logo+en+begeleidende+nota.pdf
Literatuuronderzoek van vorig jaar.
Ook hier staat dat meer onderzoek nodig is naar de effecten bij regelmatig gebruik en ik heb dat ook nog niet gevonden. Maar in general is er dus een heel duidelijk verband tussen risico op ongelukken na canabisgebruik.
Klik om te vergroten...
Meer onderzoek!
D.P. zei:
Scheelt dat even dat het werkelijkwaar niemand iets boeit of jij het met de wvw eens bent.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor deze nuttige bijdrage.

De Zandman zei:
Je bent al dan niet onder invloed van een stof,
Klik om te vergroten...
Dat het in je bloed zit betekent dus niet direct dat je onder invloed bent met restwaarden.

De Zandman zei:
Dat is verboden als je over grenswaarden heen gaat.
Klik om te vergroten...
Dat ontken ik ook nergens. Maar ik betwist of het terecht is. Zoals al 100x toegelicht in dit topic.

De Zandman zei:
De testwijze is uitvoerig onderzocht en c'est ca.
Klik om te vergroten...
Pertinent onjuist zie de link van @ljuv hierboven.
De Zandman zei:
Ook al denk jij, dat je nog goed kunt rijden, dit is domweg bewezen dat dit niet zo is.
Klik om te vergroten...
Ik rij nooit direct na het blowen en ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt dus dat is niet bewezen.

De Zandman zei:
Die dronken arts, die mij het ziekenhuis in Reed, dacht ook dat hij nog goed kon rijden.
Met als gevolg, dat als er nog een keer iemand onder invloed mij of de mijnen aanrijdt, een heel zware pijp gaat roken, dat kan ik garanderen!
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk triest voor jou maar wederom gaat het over alcohol en dat is niet waar dit topic over gaat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het over rijden onder invloed.
Niet alleen over alcohol!
Trouwens, maakt het middel in casu echt iets uit? M.i. niet.
Jij wilt dus rijden terwijl je restwaarden in je bloed hebt.
Jij hebt nog nooit een ongeluk gehad.
Dat is vlgs jou het bewijs, dat jij dus met restwaarden in je bloed kunt rijden.
Dat is kort door de bocht en pertinent onjuist .
Zijn de restwaarden te hoog, dan ben je domweg een gevaar in het verkeer.
Daar is onderzoek over gedaan en adhv dat onderzoek zijn de hoogten van de restwaarden bepaald. Niet op eigen ervaringen! Zou een grote chaos worden....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
https://www.forensischinstituut.nl/binaries/nfi/documenten/wob-verzoeken/2023/11/28/recente-literatuurinzichten-grenswaarde-voor-enkelvoudig-gebruik-van-cannabis-met-logo-en-begeleidende-nota/Recente+literatuurinzichten+grenswaarde+voor+enkelvoudig+gebruik+van+cannabis+met+logo+en+begeleidende+nota.pdf
Literatuuronderzoek van vorig jaar.
Ook hier staat dat meer onderzoek nodig is naar de effecten bij regelmatig gebruik en ik heb dat ook nog niet gevonden. Maar in general is er dus een heel duidelijk verband tussen risico op ongelukken na canabisgebruik.
Klik om te vergroten...
Merci, ik ga het lezen!!
De Zandman zei:
Ik heb het over rijden onder invloed.
Niet alleen over alcohol!
Trouwens, maakt het middel in casu echt iets uit? M.i. niet.
Klik om te vergroten...
Dit topic gaat over thc en speekseltesten dus er zijn betere plekken om alcohol verhalen te delen.

Rijden onder invloed is altijd fout.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als jij niet geblowd hebt of lang genoeg gewacht hebt, hoef jij je ook niet druk te maken over speekseltesten en restwaarden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Merci, ik ga het lezen!!

Dit topic gaat over thc en speekseltesten dus er zijn betere plekken om alcohol verhalen te delen.

Rijden onder invloed is altijd fout.
Klik om te vergroten...
Ja de geciteerde onderzoeken zijn interessanter hoor, deelde deze vooral zodat je er wat makkelijker op kan doorzoeken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Als jij niet geblowd hebt of lang genoeg gewacht hebt, hoef jij je ook niet druk te maken over speekseltesten en restwaarden.
Klik om te vergroten...
En als mijn tante wielen had dan was ze een bus
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Moet ze wel flinke wielen hebben....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ik heb het over rijden onder invloed.
Niet alleen over alcohol!
Trouwens, maakt het middel in casu echt iets uit? M.i. niet.
Jij wilt dus rijden terwijl je restwaarden in je bloed hebt.
Jij hebt nog nooit een ongeluk gehad.
Dat is vlgs jou het bewijs, dat jij dus met restwaarden in je bloed kunt rijden.
Dat is kort door de bocht en pertinent onjuist .
Zijn de restwaarden te hoog, dan ben je domweg een gevaar in het verkeer.
Daar is onderzoek over gedaan en adhv dat onderzoek zijn de hoogten van de restwaarden bepaald. Niet op eigen ervaringen! Zou een grote chaos worden....
Klik om te vergroten...

Volledig met je eens.
Restwaardes in het bloed zijn net zo gevaarlijk als gewoon alcohol drinken. In de zin van niet goed te praten.

Maar @De Zandman : je hebt een behoorlijk alcohol verleden. Drinkend vanuit de kroeg. Ging jij daar lopend of fietsend naar toe?
Respect namelijk dat je niet dronken achter je stuur kroop (of zit ik ernaast?)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Maar @De Zandman : je hebt een behoorlijk alcohol verleden. Drinkend vanuit de kroeg. Ging jij daar lopend of fietsend naar toe?
Respect namelijk dat je niet dronken achter je stuur kroop (of zit ik ernaast?)
Klik om te vergroten...
Ik ging meestal op de fiets, en soms idd lopende naar de dichtbij gelegen kroeg.
Heel lang geleden reed ik idd met de auto.
Dat leerde ik al snel af gelukkig!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik heb het over rijden onder invloed.
Niet alleen over alcohol!
Klik om te vergroten...
Appels met peren vergelijken is dit.
De Zandman zei:
Jij wilt dus rijden terwijl je restwaarden in je bloed hebt.
Klik om te vergroten...
Klopt, als bewezen wordt dat dit geen extra risico met zich meebrengt. Goed onderzoek op dit gebied is er (nog) niet.

De Zandman zei:
Dat is vlgs jou het bewijs, dat jij dus met restwaarden in je bloed kunt rijden.
Klik om te vergroten...
Waar haal je dat vandaan?

De Zandman zei:
Zijn de restwaarden te hoog, dan ben je domweg een gevaar in het verkeer.
Klik om te vergroten...
Bron?
De Zandman zei:
Daar is onderzoek over gedaan en adhv dat onderzoek zijn de hoogten van de restwaarden bepaald. Niet op eigen ervaringen! Zou een grote chaos worden...
Klik om te vergroten...
Bron?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik van mijn kant sluit deze discussie over dit onderwerp.
Anders moet ik gaan haarkloven en dat is me te vermoeiend.
Ik ga ervan uit dat wel duidelijk is wat mijn standpunten over deze materie zijn, wellicht kan iemand anders deze discussie overnemen.
Rijden onder invloed is gewoon een grote no go, daar zijn we het allemaal over eens.
Wanneer je strafbaar rijdt onder invloed is m.i. ook duidelijk.
Voila. C'est la codicile de Napoleon.
S
Sj@antjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat het wel per generatie bepalend is!! Niet dat rijden onder invloed mag en gehonoreerd moet worden maar er is wel degelijk verschil tussen automobilisten die 45 jaar ziin en al langer blowen. Dan iemand die net 19 is met rijbewijs en stoned achter stuur gaat zitten.... niet dat t goed gepraat wordt.... maar is ook verschil met mensen die verantwoording nemen en veilig rijden dan mensen die de verantwoording nemen maar niet kunnen inschattem of willen inzien dat veilig t geen is wat zij niet kunnen garanderen maar ook zeker niet gaan toegeven of tewel groot moed!! En gaan rijden dit niet kunnen...maar toch doen....
S
Sj@antjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Buitendat ook al heeft iemand 2 dagen eerdee een joint of andere versnaperingen gebruikt.... na die 2 dagen ongeluk maakt en ze bloed gaan controleren. Maakt her voor de beordeling of veroordeling niet ui wordt t daarop gegooit.....ipv andere redeneringen.....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
www.vice.com

Stoned rijden is niet zo gevaarlijk als de overheid het doet lijken

Niemand gaat beter rijden van wiet, maar medische cannabisgebruikers mogen nu in principe nooit meer de weg op, en dat is sterk overdreven.
www.vice.com www.vice.com
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Lol wat een onzin politie zeker in Duitsland of België kan zie of die is ingevorderd
Maakt niet uit waar je woont normaliter krijg je een dagvaarding in huis soms zelfs eventueel via beveiligde email Zivver
Klik om te vergroten...
Das geen onzin. Een rijverbod geldt alleen binnen het land waar deze is opgelegd. Niet in het buitenland. Ook kunnen landen niet zien of een rijbewijs is ingevorderd in een ander land. Zolang het rijbewijs getoond kan worden is er niks aan de hand.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."