#1
dat maakt vrij weinig uit je bent ten alle tijde strafbaarVolgens de wet inderdaad. Maar ben je echt onder invloed en heeft dat invloed op je rijvaardigheid?
dat maakt vrij weinig uit je bent ten alle tijde strafbaarVolgens de wet inderdaad. Maar ben je echt onder invloed en heeft dat invloed op je rijvaardigheid?
No shit. Mijn probleem hiermee is dat het niet goed onderzocht is en op basis van mogelijk onjuiste gegevens mensen gestraft worden.dat maakt vrij weinig uit je bent ten alle tijde strafbaar
Volgens mij geef ik aardig wat nuance.Klopt, een mooi tegengeluid jegens iedereen die alleen maar roept: je mag niet onder invloed rijden. Zonder nuance.
Dat is dus lijkt dus niet objectief te testen. Dus is er een objectieve grenswaarde.Volgens de wet inderdaad. Maar ben je echt onder invloed en heeft dat invloed op je rijvaardigheid?
'Je hebt niet het idee dat...', dat is dus subjectief. En daarom wettelijk gezien geen snars waard.En dat vind ik onterecht. Ik blow vrijwel elke avond dus ben de sjaak (denk ik) als ik de volgende dag moet testen. Terwijl ik niet het idee heb dat ik onder invloed achter het stuur zit.
Hoe?Of de manier van testen moet veranderd worden
Zodat elke malloot die boven de grenswaarde komt kan zeggen 'ja maar was van gisteren, ik kan prima rijden1'?of er moet onderzocht worden of na nachtrust nog steeds je rijvaardigheid wordt beïnvloedt.
Is jouw mening.Zo kijk jij er naar want dit heeft geen invloed op jouw persoonlijke situatie.
Zolang er geen oplossing is voor het reeds in vorige posts aangehaalde probleem kun je je energie inderdaad blijven stoppen in het roepen van dit soort dingen. Maar dat gaat het probleem niet oplossen.Deze draak van regelgeving moet op de schop.
Ik doel niet op jou hiermeeVolgens mij geef ik aardig wat nuance
Met de huidige testen niet inderdaad. Daarom vind ik dat daar meer onderzoek naar gedaan moet worden. Als je dergelijke straffen op wil leggen als overheid moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om alles er aan te doen om valse veroordelingen te voorkomen.Dat is dus lijkt dus niet objectief te testen. Dus is er een objectieve grenswaarde.
No shit, daarom staat het ook tussen haakjes. Dat dit subjectief is moge duidelijk zijn.'Je hebt niet het idee dat...', dat is dus subjectief. En daarom wettelijk gezien geen snars waard
Ik begrijp deze attitude niet helemaal. Zodat er er eerlijk getest kan worden en zodat we zeker weten of het wel of geen invloed op je rijvaardigheid heeft.Zodat elke malloot die boven de grenswaarde komt kan zeggen 'ja maar was van gisteren, ik kan prima rijden1'?
Ik ben hier ook niet om een probleem op te lossen. Zolang dit probleem bestaat blijf ik het roepen. Want ik heb er last van. En met mij vele anderen.Zolang er geen oplossing is voor het reeds in vorige posts aangehaalde probleem kun je je energie inderdaad blijven stoppen in het roepen van dit soort dingen. Maar dat gaat het probleem niet oplossen.
Dat is wél wetenschappelijk onderzocht, en meerdere keren zelfs. Daarom is die wet er ook gekomen.Volgens de wet wel. Maar of dit je rijvaardigheid beïnvloedt is niet onderzocht.
Ja, de bekende "illusion of sobriety".Als je het niet merkt heeft het dan invloed op je rijvaardigheid?
Daar ben ik heel benieuwd naar. Mocht je het tegenkomen, kan je me dan taggen?Ben nu te lui om het weer op te zoeken, maar had de papers volgens mij al eerder op dit forum gepost.
Ik denk niet dat ken best. Ik voel gewoon geen verschil met wel of niet geblowd hebben.Dat je denkt "ken best" en vervolgens de kreukelzone van je auto uittest op een gezin die een zebrapad oversteekt (even als extreem voorbeeld).
Uiteraard.Daar ben ik heel benieuwd naar. Mocht je het tegenkomen, kan je me dan taggen?
Dat is precies de definitie van "illusion of sobriety": je denkt dat je geen verschil voelt, en gaat er daarom vanuit dat er ook daadwerkelijk geen verschil is. 😁Ik denk niet dat ken best. Ik voel gewoon geen verschil met wel of niet geblowd hebben.
@TunedArt dit is al jaaaaren zo'n hekel punt. THC blijft tot dagen in je bloed en dat wordt gemeten door die tests en bloedonderzoeken. Je bent gewoon nuchter en rijvaardig, als er ganse nacht of enkele dagen tussen joint en rijden zit...maar toch test je positief op THC, met alle onnodige ellende tot gevolg, voor eigenlijk niets. Wekelijks je jointje, zit je bijna steeds met angst tijdens autorit, bij een controle.
En ik ken heel wat peopz, ook (ex)collega's die vb na late shift, thuis chill jointje opstak, meer dan 12u later is dat totaal uitgewerkt, om aan je volgende shift te beginnen, maar bij politie-controle zedde volledig de pineut, zonder er echt iets aan de hand is. Vind die drugtests, aangeschreven waarden vd pot gerukt.
Ken volk die medicatie voor ADHD nemen en hier bij drugstest tijdens politiecontrole, positief testen op amfetamine, ook al kan je bewijs van voorschrift voorleggen. Na bloedtest, krijg je uiteindelijk bevestiging v negatieve uitslag, maar ondertussen sta je uren aan de kant. Soit, srry vr uitgebreid verslag (is door de 4f-mph😜).
thx voor deze info. was ik inderdaad al meermaals tegengekomen in mijn zoektocht .
In belgie komt het er dus op neer, dat wanneer men in het verkeer gepakt wordt met een hogere waarde dan toegelaten, men moet kunnen aantonen via het vias (zoals cbr in nl) via speeksel en haaranalyse dat men 6maand drugsvrij is . slaag je daar niet in, dan krijg je je rijbewijs niet terug .
Slaat helemaal nergens op . Als je een weekje met vakantie gaat naar weet ik veel waar mag het ook niet . ook al laat je de auto een week staan, het mag niet . Ik leg mij hierbij niet neer . dit is belemmering van mijn vrijheid als persoon . Ik doe in mijn huis , in mijn vrije tijd wat ik wil . Het is aan de staat om mij te pakken als ik 'onder invloed' rijdt ... de staat gaat niet bepalen of ik al dan niet een joint rook als ik niet met de wagen weg moet . Ik zal daar ook alles aan doen via mijn advocaten . de staat dient ook binnen UITERLIJK 45 dagen nieuws te brengen ivm de bloedtest . Natuurlijk is er in de wet GEEN strafmaat bepaald bij het overschrijden van deze termijn . 45 dagen max werd maar liefst 7 maand ! de rechter dient te oordelen of deze termijn redelijk is . Uiteraard zal hij stellen dat de termijn redelijk is . Wie ben je dan als burger , als een termijn 4 x overschreden wordt door de staat, maar dit geen probleem is , terwijl een lage restwaarde thc van gebruik de dag ervoor meer dan wat ellende meebrengt . had ik 0,4promille alcohol in het bloed gehad , en dit voor de eerste keer, had ik gewoon een minnelijke schikking ontvangen . zo hypocriet is dit apenland !
als dat een NL rijbewijs is kunnen ze die ongeldig laten verklaren door het CBR en dan ben je zeker weten de lulja dat klopt . ik ga niet in beroep gaan want ik heb mijn rijbewijs bij me . Maar vindt het wel te gek voor woorden dat als je een nieuw adres in het buitenland nalaat op de gemeente waar je je uitschrijft voor vertrek, dat de overheid dan niet weet waar ik woon .
ik denk dat het normaal kiezen is tussen theorie en praktijk al vind ik dat zeer apart voor iemand die 25j ongevalvrij rijdt. wat is daar het nut van behalve de kas spijzen en de kosten te laten oplopen .
Volgens mij heb je geen rijbewijs hoor, al denk je van wel.. Ik ben geen specialist maar volgende lijkt me een logische gedachte:ja dat klopt . ik ga niet in beroep gaan want ik heb mijn rijbewijs bij me . Maar vindt het wel te gek voor woorden dat als je een nieuw adres in het buitenland nalaat op de gemeente waar je je uitschrijft voor vertrek, dat de overheid dan niet weet waar ik woon .
ik denk dat het normaal kiezen is tussen theorie en praktijk al vind ik dat zeer apart voor iemand die 25j ongevalvrij rijdt. wat is daar het nut van behalve de kas spijzen en de kosten te laten oplopen .
Je maakt het wel onnodig moeilijk voor jezelf zo.ja dat klopt . ik ga niet in beroep gaan want ik heb mijn rijbewijs bij me . Maar vindt het wel te gek voor woorden dat als je een nieuw adres in het buitenland nalaat op de gemeente waar je je uitschrijft voor vertrek, dat de overheid dan niet weet waar ik woon .
ik denk dat het normaal kiezen is tussen theorie en praktijk al vind ik dat zeer apart voor iemand die 25j ongevalvrij rijdt. wat is daar het nut van behalve de kas spijzen en de kosten te laten oplopen .
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."