Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vraag over drugs in het verkeer

Een vraag over drugs in het verkeer

106 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lol wat een onzin politie zeker in Duitsland of België kan zie of die is ingevorderd
Maakt niet uit waar je woont normaliter krijg je een dagvaarding in huis soms zelfs eventueel via beveiligde email Zivver
T
TunedArtLid
01-01-2024, 00:00
#2
dat klopt Hierendaar . rechter kan enkel rijbewijs intrekken binnen landsgrenzen . als je fysiek je rijbewijs kan voorleggen in het buitenland is het dus wel geldig tot het vervalt . ik ben belg, geen nederlander .
Vandaag de leuke verrassing gekregen dat al mijn belgische rekeningen zijn geblokkeerd tot betaling van de boete , die maar 4000 euro betreft .
wil je dan ook ooit je rijbewijs terug, reken daar dan nog een 2800 bovenop ... een cadeautje van 6800 euro om het roken van een jointje de dag ervoor ...
De strafmaat in belgie is bij elke rechter anders ... sommige komen weg met een relatief kleine boete en 15 dagen rijverbod . ik heb blanco strafregister en NUL voorgaande op enige rechtbank ... en dat is het geschenk ... degoutant walgelijk woke schijtland .
Als dit allemaal nog iets met verkeersveiligheid te maken heeft, ben ik de volgende paus .
emigreren was het beste dat ik ooit heb gedaan. bah !
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
Lol wat een onzin politie zeker in Duitsland of België kan zie of die is ingevorderd
Maakt niet uit waar je woont normaliter krijg je een dagvaarding in huis soms zelfs eventueel via beveiligde email Zivver
Klik om te vergroten...

Weet wel dat een invordering van het rijbewijs alleen geldig is in het land waar deze is ingevorderd. Als jouw rijbewijs bijvoorbeeld in Duitsland is ingevorderd n.a.v. rijden onder invloed of snelheid of iets dergelijks, dan kun je in NL gewoon een nieuw rijbewijs aanvragen. Je moet alleen niet gaan rijden in Duitsland voor de periode dat je rijbewijs ingevorderd is.

Veel mensen denken, ten onrechte, dat een invordering in andere landen ook geldig is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Wat is er mis bij de manier van testen?
Klik om te vergroten...
Als je veel blowt test je positief, ook als het al even terug is dat je voor het laatst hebt gerookt.
Zeebats zei:
Niks, zo moeilijk is het toch niet om niet te blowen als je de volgende dag moet rijden?
Klik om te vergroten...
Zelfs dan kan je positief testen. Terwijl je niet onder invloed bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je bloedwaarden boven een wettelijk bepaald gehalte uitkomen, dan ben je dus onder invloed.
Ongeacht wanneer je geblowd hebt.
Toen ik nog blowde was ik vaak de dag erna nog altijd suf en traag.
Wel degelijk onder invloed dus.
Zoals we allemaal weten blijft thc ontzettend lang in je systeem aanwezig.
Dat houdt dus in, dat je zeer lang onder invloed bent, ook al merk je dit niet direct.
Jammer, maar c'est ca.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
TunedArt zei:
mr chip ... sorry maar dat is randdebiel niveau , jou reactie . chipmalfunction ??
Klik om te vergroten...
Het verkeer in met drugs is “randdebielniveau”.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Onder invloed rijden wordt ook hard bestraft omdat de gevolgen gewoon HEEL GROOT zijn. Zegmaar een mensenleven.
Klik om te vergroten...

Zou heel streng gestraft moeten zijn.
Of dat zo is weet ik niet.

nos.nl

14-jarige jongen omgekomen bij aanrijding met vrachtwagen in Maassluis

De vrachtwagenchauffeur is aangehouden. Volgens de politie was hij mogelijk onder invloed van verdovende middelen.
nos.nl nos.nl

Dit bericht. Zo vroeg onder invloed.
Oppeppend middel? Een restdrugs?
Wel een mensenleven
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
Lekker die straffen leer je goed om iets niet meer te doen
Klik om te vergroten...

Dus u bent een drugsgebruiker die voor nog hardere straffen is?

Drinken of andere drugs nemen en rijden gaan (vaak) niet samen, maar er is nu al een overdreven focus op dergelijke controles in het verkeer, de gevangenissen zitten nu al vol.

Bezorg ons eens je volledige standpunt hierover. :thinking:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lemmy zei:
Dus u bent een drugsgebruiker die voor nog hardere straffen is?

Drinken of andere drugs nemen en rijden gaan (vaak) niet samen, maar er is nu al een overdreven focus op dergelijke controles in het verkeer, de gevangenissen zitten nu al vol.

Bezorg ons eens je volledige standpunt hierover. :thinking:
Klik om te vergroten...
In het verkeer mag je los gaan op straffen ja icm met drugs
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Als je bloedwaarden boven een wettelijk bepaald gehalte uitkomen, dan ben je dus onder invloed.
Klik om te vergroten...
Volgens de wet wel. Maar of dit je rijvaardigheid beïnvloedt is niet onderzocht.

De Zandman zei:
Ongeacht wanneer je geblowd hebt.
Klik om te vergroten...
Dit is veel te kort door de bocht.

De Zandman zei:
Toen ik nog blowde was ik vaak de dag erna nog altijd suf en traag.
Klik om te vergroten...
Ik heb daar helemaal geen last van dus dit is vrij anekdotisch.
De Zandman zei:
Dat houdt dus in, dat je zeer lang onder invloed bent, ook al merk je dit niet direct.
Klik om te vergroten...
Als je het niet merkt heeft het dan invloed op je rijvaardigheid?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lemmy zei:
Dus u bent een drugsgebruiker die voor nog hardere straffen is?

Drinken of andere drugs nemen en rijden gaan (vaak) niet samen, maar er is nu al een overdreven focus op dergelijke controles in het verkeer, de gevangenissen zitten nu al vol.

Bezorg ons eens je volledige standpunt hierover. :thinking:
Klik om te vergroten...
Chip zit weer aan de drugs dus verwacht geen steekhoudende argumenten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Chip zit weer aan de drugs dus verwacht geen steekhoudende argumenten.
Klik om te vergroten...
Lol dit gaat wel heel erg te ver hou op mij te bashen omdat ik af en toe gebruik
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
In het verkeer mag je los gaan op straffen ja icm met drugs
Klik om te vergroten...

Als daar geen zwaar ongeval uit voortgekomen is, zou een fikse boete moeten volstaan. Zelfs een rijverbod zou ik niet zomaar opleggen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
Lol dit gaat wel heel erg te ver hou op mij te bashen omdat ik af en toe gebruik
Klik om te vergroten...
Je bashed jezelf door statements te gooien zonder enige nuance en argumentatie.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
argumentatie
Klik om te vergroten...
Rijden onder invloed is genoeg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Lol dit gaat wel heel erg te ver hou op mij te bashen omdat ik af en toe gebruik
Klik om te vergroten...

Nee het is blijkbaar zo dat wanneer je gebruikt je raaskalt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat betreft de 'ja maar ik ben dan niet meer onder invloed'-discussie: er word getest op een grenswaarde. Daarbij is niet te bepalen of die 3.0 microgram per liter bloed oud of nieuw is. Dan moet er dus een keuze gemaakt worden: pakken we iedereen die boven die grenswaarde uit komt, of laten we mensen lekker stoned rijden? Lijkt me een heldere keuze.

Als een structurele stoner dan ook bij een dag (of twee) niet blowen boven die waarde uit komt is dat niet de schuld van de staat/wetgever/politie. Eigen verantwoordelijkheid.

Manu76 zei:
Wtf! Blowen is echt niet aan te raden gedurende het rijden, maar na 30 minuten is het wel gezakt. Maar ok, nu ik niet meer blow mogen ze testen wat ze willen.

Ik zou zeggen, gewoon mensen niet meer laten rijden vanaf 2028. Snel die autopilot ontwikkelen en we zijn van het gezeur af!
Klik om te vergroten...
Als je 30 minuten na het blowen achter het stuur stapt ben je ten eerste een eikel en ten tweede gewoon onder invloed.

En dames, doe eens lief tegen elkaar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
MR_CHIP zei:
Rijden onder invloed is genoeg
Klik om te vergroten...
Perfect voorbeeld van dit:
FredKroket zei:
Je bashed jezelf door statements te gooien zonder enige nuance en argumentatie.
Klik om te vergroten...

Mevrouw Pløp zei:
Wat betreft de 'ja maar ik ben dan niet meer onder invloed'-discussie: er word getest op een grenswaarde. Daarbij is niet te bepalen of die 3.0 microgram per liter bloed oud of nieuw is. Dan moet er dus een keuze gemaakt worden: pakken we iedereen die boven die grenswaarde uit komt, of laten we mensen lekker stoned rijden? Lijkt me een heldere keuze.

Als een structurele stoner dan ook bij een dag (of twee) niet blowen boven die waarde uit komt is dat niet de schuld van de staat/wetgever/politie. Eigen verantwoordelijkheid.


Als je 30 minuten na het blowen achter het stuur stapt ben je ten eerste een eikel en ten tweede gewoon onder invloed.

En dames, doe eens lief tegen elkaar.
Klik om te vergroten...
Dit betekent in mijn ogen dat de manier van testen niet goed is. Want zo scheer je een heleboel gevallen over dezelfde kam.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Perfect voorbeeld van dit:


Dit betekent in mijn ogen dat de manier van testen niet goed is. Want zo scheer je een heleboel gevallen over dezelfde kam.
Klik om te vergroten...
Dus hoe zou er (betaalbaar!) getest moeten worden langs welke tijdlijn de thc waarde is opgebouwd?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Dus hoe zou er (betaalbaar!) getest moeten worden langs welke tijdlijn de thc waarde is opgebouwd?
Klik om te vergroten...
Geen idee, ik ben geen expert. Maar een betere manier van testen lijkt me wenselijker dan onschuldigen hun rijbewijs afpakken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."