Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"mr chip ... sorry maar dat is randdebiel niveau , jou reactie . chipmalfunction ??"
"zelfde situatie voor mij als voor bas ... maandagnamiddag drugtest bij de klootflik van de zone ... zondag avond geblowd .... test positief .... mee naar bureau en bloedtest . resultaat na 7!!! maand ontvangen (6,9ng) gevolgd door een brief 2 weken nadien met uitnodiging voor rijgeschiktheidsonderzoek . dit is toch echt van de pot gerukt !"
"ik ben ook gepakt in februari (BELGIE). steeds dezelfde klootflik die systematisch mensen tot een bepaalde leeftijdsklasse controleert . De gebruikte checklist daarvoor is zo belachelijk dat men altijd tot controle kan overgaan . Op mijn lijst stonden dingen aangeduid als : waterige ogen, verwijde pupillen, bleke huidskleur (winter?). ik was positief op cannabis . Wat een specialisten toch, dat ze dat zo zien dat ik de dag ervoor geblowd had 🤡. onmogelijk. ook de aangeduidde kenmerken hangen niet echt samen met cannabis ... nu goed ... hij staat ervoor gekend en gaat er lekker mee door . Dus meegenomen naar politiebureau na ongelooflijk lomp en boertig behandeld te zijn . bloed getrokken en ik kon beschikken . een week later een dikke enveloppe met een bundel van onze vriend . Zelf verklaard hij hier nog verzwarende factoren zoals 90 vastgesteld via ongeijkt toestel waar 50 mocht ( vervalt want ongeijkt maar wel echt erg van dit te verklaren wanneer ik maximaal 65-70 per uur reed . ) terwijl de dokter mijn bloed poogde te prikken (lukte niet goed direct na de fitness) werden mij enkele papieren aangeschoven die ik diende te tekenen. ik vroeg wat dat was en het antw was : dat is dat we je hebben meegenomen en ivm bloedonderzoek. ik heb dit dus niet gelezen en getekend . Bij het doornemen thuis van de enveloppe , merk ik op dat de man bepaalde dingen had ingevuld met enkele woorden op het derde blad , waarin hij verklaart dat ik heb verklaart 5 joints per week te roken . dat heb ik helemaal niet verklaard (wel getekend (idioot)) Nooit bij stilgestaan dat er agenten waren die je maar liefst zo diep mogelijk in de shit steken, ook al ben je ongekend en strafbladvrij .alweer typerend voor deze klootzak . Nu zijn we intussen 4maanden verder en heb ik nog steeds geen uitslag van bloed . Nochtans schrijft de wet voor dat het resultaat binnen de 45 dagen , startende vanaf de dag na aankomst in het labo , aan de bloedgever moet worden meedegedeeld zodoende die 14dagen heeft vanaf dag verzending bericht , om een tegenanalyse te laten doen . stalen worden 6 maand bewaard in het labo . Ik sprak mijn advocaat , met kennis ter zake, hierover aan en de man lachte naar me toen ik dit aanhaalde . Ik vroeg dus, of er procedure fout kon worden gepleit wegens niet respecteren van de termijn van 45 dagen . Hij antwoorde me daarop dat ik vast zelf ook had gelezen dat er geen sanctie is bepaald bij het niet respecteren van deze termijn en het dus in elk geval apart , aan de rechter is om te oordelen of de termijn al dan niet redelijk is . Dit breekt mijn klomp .... maw de staat zet zichzelf veilig bij niet naleven van eigen regels . terwijl je als burger , dik in de kak wordt gedropt omdat je op maandag namiddag nog positief test op cannabis van zondag . laat me niet lachen bende mongolen ... wat een absolute onzin . wie zijn belasting niet tijdig betaald, krijgt ook een boete . 50km/u toegelaten ... 51 vastgesteld na correctie ... betalen jongen . enz maar oho als vadertje staat het bont maakt ... is het aan de rechter (en de richting van die zijn muts) die de strafmaat bepaald . Ik ben onmiddelijk het rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen na positieve speekseltest ( die mij nooit is getoond) op cannabis . In de rechtbank is de verwachting , de helft vd minimumboete met uitstel (1600euro -50%) en minimaal 4 weken extra rijverbod (dankzij blanco strafblad ). In een slechter geval, volgt er nog een reeks plastesten of haartest om aan te tonen dat je niet meer gebruikt . waar slaat dit eigenlijk allemaal op zeg . Je bent precies de grootste crimineel van het land , terwijl cannabis is gedecriminaliseerd. Ik begrijp niet goed waarom de toegelaten waarde 3 nanogram is wanneer er restwaardes van 1 nanogram worden gevonden bij mensen die nooit een joint hebben aangeraakt . dit lijkt me meer een zaakje van burgers kloten en nog meert geld aftroggelen . Dat je niet poepiestoned met de wagen moet gaan rijden ben ik mee akkoord maar als je dagen na gebruik nog het haasje bent , dan klopt het toch niet helemaal dit boeltje . na veroordeling heb je dan 3j onder voorwaarden. terug betrapt binnen die 3j dan is de minimumboeten, 16000 !!! euro en zijn zelfs voorwaardelijk gevangenis straffen aan de orde . dit slaat gewoon helemaal nergens meer op . Meer en meer studies tonen trouwens recent aan dat ervaren gebruikers geen invloed meer hebben op het cognitieve aspect . Ik kan dat beamen na 25j dagelijks blowen . Ik spreek nog steeds vlot 3 talen , ben ongevalvrij met meer als 2 000 0000 km op de teller ...krijg vaak complimenten op reflexen ... maar met de auto rijden , nee dat gaat echt niet meer gaan . zo kwam ik die maandag recht van de gym waar ik 5x per week te vinden ben .... wie zelf serieus nd gym gaat zal wel begrijpen dat je dat beter niet stoned als een papegaai doet (ik weet het blowen op zich is ook niet goed ) ik wil maar zeggen , een rot landje aan het worden.... politiestaat, betalen betalen betalen ... cameras overal, trajectcontroles, flitsvuilbakken en alsmaar meer 30-50-30-50 ... zelfs al zone 20 ! her en der .... tijd om te emigreren naar zonniger en goedkoper oorden ! in tussentijd wacht ik geduldig af en ik hoop dat het lang duurt ... langer dan dat men stalen bewaard ... miss eens een tegenanalyse aanvragen dan (op een onbestaand staal) . ik hou jullie op de hoogte als er meer nieuws is ."
"intussen zijn we 6 maand na datum , en nog steeds helemaal geen nieuws ; de wettelijke termijn om mij op de hoogte te stellen is intussen 4x overschreden . we wachten verder af ... benieuwd of als dit voorkomt de rechter die termijn 'redelijk' acht . Ook dient het bloedstaal maar 6 maand te worden bewaard voor eventuele tegenanalyse ."
"intussen 7 maand na datum, en vandaag het resultaat ontvangen : 6,9ng/ml (bloedtest) .... dat is aan de lage kant aangezien je rond 150ng/ml zit na het roken van een joint . met wat geluk resideer ik al in spanje tegen dat het voorkomt . F belgie"
"De Zandman zei: Het is bekend dat er te weinig rechters zijn, en dat er grote achterstand is bij justitie. 6 maanden geen bericht is idd bizar. Maar het geeft idd geen garantie dat de zaak nu " over" is....er gelden verjaringstermijnen, regel is dat er bijvoorbeeld bij de Hoge Raad twee jaar als termijn geldt waarin een zaak behandeld moet zijn. Duurt dat langer, dan wordt er rekening mee gehouden mbt de strafoplegging. ( Vermindering van straf) Nu is dit geen hoge raadszaal gelukkig, maar eea geeft te denken. Klik om te vergroten... de wetgever voorziet een termijn van maximaal 45 dagen ter kennisgeving resultaat . deze termijn is 4,5x overgeschreden. ik haalde dit al aan bij de advokaat en die lachte en zei : u heeft vast wel gemerkt dat de wetgever geen sanctie voorziet bij het overschrijden van deze termijn . daarom is het in elk geval afzonderlijk aan de rechter om te oordelen of de termijn al dan niet 'redelijk' is . wel, idd benieuwd of dit 'redelijke termijn' is ... dan is 70/u waar 50mag ook echt redelijk"
"tsja .. wat is onder invloed he .... wie is nog stoned de maandagnamiddag na een uur intens sporten als hij op zondag avond enkele jointjes rookt . ik denk helemaal niemand ."
"intussen uitgenodigd voor een rijvaardigheidstest met klinisch onderzoek en anamnese . dit houdt ook een bloed -, urine- en haartest in . wanneer deze niet ok zijn wordt je rijongeschikt verklaard en wordt je rijbewijs al ingetrokken nog voor je naar de rechtbank moet . maw er is een gedoogbeleid maar wie een rijbewijs heeft mag geen cannabis gebruiken . daar komt het eigenlijk op neer . wel wel wel ...."
"ja dat klopt . ik ga niet in beroep gaan want ik heb mijn rijbewijs bij me . Maar vindt het wel te gek voor woorden dat als je een nieuw adres in het buitenland nalaat op de gemeente waar je je uitschrijft voor vertrek, dat de overheid dan niet weet waar ik woon . ik denk dat het normaal kiezen is tussen theorie en praktijk al vind ik dat zeer apart voor iemand die 25j ongevalvrij rijdt. wat is daar het nut van behalve de kas spijzen en de kosten te laten oplopen ."
"ik sluit me aan bij je vaststellingen . dit lijkt meer op een heksenjacht dan iets anders ."