Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en autorijden

3mmc en autorijden

141 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eduardo zei:
We hebben het niet over amfetamine, mdma of thc hier
Klik om te vergroten...
Je vraagt het over 3MMC, die kan je toevoegen aan het bovenstaande rijtje.


Eduardo zei:
Is het vergelijkbaar met pep, 4f of mdma, dan skip ik dit idee sowieso.
Klik om te vergroten...
Heb je het dus ook nog nooit gebruikt en wil je het nu voor de eerste keer doen terwijl je BOB bent?
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eduardo zei:
Roekeloosheid.

Jij rijd een week niet na een paar biertjes? Wat een stel moraalridders. 2 bier is na een paar uur uitgewerkt en cocaine is met een paar uur uit je systeem; ik kan dit beamen op basis van mijn eigen ervaringen speekseltesten. Ik rij dus helemaal niet onder invloed, dat is ook de reden dat ik er zolang tussen laat zitten. Jullie doen net alsof ik een nakkie neem achter het stuur, what the fuck lol 🤣

Dat mensen in het weekend zuipen en volgende ochtend rijden is prima, maar een nakkie van 0.1 gram en 9 uur later rijden is een probleem. Roger.

Nogmaals, ik heb nog nooit gereden terwijl ik niet scherp en nuchter was. Bedankt voor de tips. Ook nog nooit bijna ongeluk gehad, of ook maar iets. Wel talloze ongelukken vermeden met mensen die wel onder invloed waren.
Klik om te vergroten...
Je vergelijkingen slaan echt nergens op. Maar goed zoals anderen zeggen, you do you. Maar je reacties zijn echt kinderachtig.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Bekijk bijlage 61626

Maar he. You do you 💁
Klik om te vergroten...
2-5 dagen… misschien een verslaafde die grammen per dag naar binnen ramt ja. Een normaal persoon zit binnen paar uur, max halve dag onder de grenswaarde. Als je me niet gelooft, ik heb al 4 keer een speekseltest gehad lol.

Maat ik heb zelf een keer een studentenfeestje gehad, hele nacht van alles gebruikt. 10 uur later gaan rijden. Speekseltest positief op alles waar die op test, bloeduitslag: niks in het bloed. En toen had ik wel wat meer op dan 2 kleine puntjes. Ik kan je dus garanderen dat als ik morgen om 1:00 gepakt word nadat ik om 15:00 twee puntjes op heb, dat ik niks illegaals doe. Dus hoe bedoelen jullie rijden onder invloed 🤣

Er zitten echt ongelooflijke moraalridders op dit forum. Je bent niet 12 uur onder invloed van een beetje sos. Als we het over pep of mdma hebben vind het een ander verhaal ja, maar dat zou ik nooit gebruiken als in de dagen erna moet rijden.

“Hoelang cocaïne in je lijf blijft, verschilt per persoon. Meestal is de helft van de cocaïne in je bloed na twee uur verwerkt. Na ongeveer vijf uur is het grootste gedeelte van de stof uit het bloed verdwenen.”

Maar nee hoor, 9 uur minimaal later rijden na een sleutel is echt rijden onder invloed. Gezinnen in gevaar enzo.

Wat betreft 3mmc heb ik nog niks beweerd, daarom dat ik het eerst ook vraag tijdens mijn afweging. Maar uiteraard krijg ik nauwelijks antwoord, enkel moraalridders over dat puntje sos ergens aan het begin van de dag.

Ik ben juist benieuwd naar waar ik 3mmc in moet classificeren voor mezelf. Is het meer zoals sos, kort van effect en in het systeem, of meer zoals pep/mdma (heftig en lang). Ik wil niet achter het stuur zitten en denken dat ik niet 100% nuchter ben, want dan rij ik niet, zoals ik nooit gedaan heb. Ik hoor en lees verschillende tegenstrijdige verhalen over 3mmc en ook dat er een groot verschil is in slikken of snuiven.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeebats zei:
Zullen vast mensen niet met mij eens zijn, maar ghb biedt uitkomst. Om 15:00 nemen en het is om 0:00 volledig uit je systeem. Maarja liever gewoon helemaal niks als je gaat rijden.
Klik om te vergroten...
Helaas niet de beste ervaringen mee gehad, dus dat spul laat ik liggen. Ook wel paar mooie avonden gehad, maar ik vind het doseren te lastig.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eduardo zei:
2-5 dagen… misschien een verslaafde die grammen per dag naar binnen ramt ja. Een normaal persoon zit binnen paar uur, max halve dag onder de grenswaarde. Als je me niet gelooft, ik heb al 4 keer een speekseltest gehad lol.

Maat ik heb zelf een keer een studentenfeestje gehad, hele nacht van alles gebruikt. 10 uur later gaan rijden. Speekseltest positief op alles waar die op test, bloeduitslag: niks in het bloed. En toen had ik wel wat meer op dan 2 kleine puntjes. Ik kan je dus garanderen dat als ik morgen om 1:00 gepakt word nadat ik om 15:00 twee puntjes op heb, dat ik niks illegaals doe. Dus hoe bedoelen jullie rijden onder invloed 🤣

Er zitten echt ongelooflijke moraalridders op dit forum. Je bent niet 12 uur onder invloed van een beetje sos. Als we het over pep of mdma hebben vind het een ander verhaal ja, maar dat zou ik nooit gebruiken als in de dagen erna moet rijden.

“Hoelang cocaïne in je lijf blijft, verschilt per persoon. Meestal is de helft van de cocaïne in je bloed na twee uur verwerkt. Na ongeveer vijf uur is het grootste gedeelte van de stof uit het bloed verdwenen.”

Maar nee hoor, 9 uur minimaal later rijden na een sleutel is echt rijden onder invloed. Gezinnen in gevaar enzo.

Wat betreft 3mmc heb ik nog niks beweerd, daarom dat ik het eerst ook vraag tijdens mijn afweging. Maar uiteraard krijg ik nauwelijks antwoord, enkel moraalridders over dat puntje sos ergens aan het begin van de dag.

Ik ben juist benieuwd naar waar ik 3mmc in moet classificeren voor mezelf. Is het meer zoals sos, kort van effect en in het systeem, of meer zoals pep/mdma (heftig en lang). Ik wil niet achter het stuur zitten en denken dat ik niet 100% nuchter ben, want dan rij ik niet, zoals ik nooit gedaan heb. Ik hoor en lees verschillende tegenstrijdige verhalen over 3mmc en ook dat er een groot verschil is in slikken of snuiven.
Klik om te vergroten...
Je bent zelf een speekseltest
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeebats zei:
Je bent zelf een speekseltest
Klik om te vergroten...
Dan mag ik vast ook wel even over je gehemelte strijken
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mensen mogen nog schrijven wat ze willen, je 100x aanraden geen cocaïne te gebruiken en te rijden op dezelfde dag, uiteindelijk doe je toch je ding
Zoveel is al duidelijk aan te zien hoe je reageert.


Ontopic. Ik weet niet hoe het met 3mmc zit.

Succes.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Mensen mogen nog schrijven wat ze willen, je 100x aanraden geen cocaïne te gebruiken en te rijden op dezelfde dag, uiteindelijk doe je toch je ding
Zoveel is al duidelijk aan het zien hoe je reageert.


Ontopic. Ik weet niet hoe het met 3mmc zit.

Succes.
Klik om te vergroten...
Scheelt dat ik mezelf ken en weet wat verantwoordelijk is of niet. Ik kwam hier niet om te vragen wat de mening was over 10 uur voor het rijden sos gebruiken in minimale hoeveelheden. Ik kwam hier om informatie in te winnen over 3mmc zodat ik op basis daarvan een keuze kan maken morgen. Als ik het om 15:00 neem en om 22:00 nog waus rond loop, dan wil ik het absoluut niet. Maar ik heb er letterlijk niks aan gehad en dat op een drugsforum. Beetje jammer wel aangezien er ook geen reet over te vinden is op internet. Mond op mond verhalen van mensen heb ik ook geen reet aan, de ene beweerd dat het net xtc is, de ander beweert dat het net sos is en dat je regelmatig moet bijnemen. Waardeloos dus.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eduardo zei:
Er zitten echt ongelooflijke moraalridders op dit forum. Je bent niet 12 uur onder invloed van een beetje sos. Als we het over pep of mdma hebben vind het een ander verhaal ja, maar dat zou ik nooit gebruiken als in de dagen erna moet rijden.
Klik om te vergroten...
Als je alleen bevestiging wil en geen gemeend advies, zeg dat dan gewoon. Je reacties zijn één en al smoes om toch lekker je eigen ding te doen ondanks dat 10 mensen het afraden.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Grote verhalen over verantwoordelijkheid, terwijl meneer in het verleden al is veroordeeld voor rijden onder invloed
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eduardo zei:
TLDR:
Paar jaar geleden veroordeeld voor rijden onder invloed.
Klik om te vergroten...
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeebats zei:
Grote verhalen over verantwoordelijkheid, terwijl meneer in het verleden al is veroordeeld voor rijden onder invloed
Klik om te vergroten...
Haha ga toch spelen man, ben je echt zo’n NPC die thc beleid verdedigd waarbij je een dag na het roken van een joint zogenaamd onder invloed rijd?

Waarschijnlijk rij ik ‘onder invloed’ nog beter dan jij nuchter en met jou vele andere mensen die al incapabel zijn zonder iets te gebruiken. Ik ga de challenge graag aan xx
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Als je alleen bevestiging wil en geen gemeend advies, zeg dat dan gewoon. Je reacties zijn één en al smoes om toch lekker je eigen ding te doen ondanks dat 10 mensen het afraden.
Klik om te vergroten...
Ik vraag duidelijk advies omtrent 3mmc omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik vraag geen advies over sos; waar ik wel ervaring mee heb. Maar alleen over het laatste krijg ik reacties. Maar goed, geen enkel nuttig advies gekregen. Thanks!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eduardo zei:
Ik vraag duidelijk advies omtrent 3mmc omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik vraag geen advies over sos; waar ik wel ervaring mee heb. Maar goed, geen enkel nuttig advies gekregen
Klik om te vergroten...
Nuttig adviezen zat. Maar geen bevestiging van je domme plannetje.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Nuttig adviezen zat. Maar geen bevestiging van je domme plannetje.
Klik om te vergroten...
Er is helemaal geen plan gemaakt. Geen enkel nuttig advies over effect, aanhouding, aantoonbaarheid, verschillen met snuiven en slikken. Maar goed, blijkbaar moet ik het aan real life mensen vragen ipv bots.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eduardo zei:
Er is helemaal geen plan gemaakt. Geen enkel nuttig advies over effect, aanhouding, aantoonbaarheid, verschillen met snuiven en slikken. Maar goed, blijkbaar moet ik het aan real life mensen vragen ipv bots.
Klik om te vergroten...
3-MMC (3-methylmethcathinone) is een synthetische drug die qua effecten vergelijkbaar is met andere cathinonen zoals 4-MMC (mefedron). Omdat het een relatief nieuwe designerdrug is, is er minder onderzoek naar gedaan, vooral wat betreft speekseltesten en verkeersveiligheid. Toch kan ik je een algemene richting geven op basis van vergelijkbare stoffen en algemene principes rond drugs en verkeer.

Speekseltest en aantoonbaarheid

Hoewel 3-MMC nog niet expliciet in alle standaard speekseltests is opgenomen, kunnen sommige testen wel vergelijkbare stoffen zoals amfetaminen of MDMA detecteren. Cathinonen worden vaak vergeleken met amfetaminen vanwege hun stimulerende werking. Dat betekent dat als een speekseltest specifiek op deze categorie gericht is, er een kans is dat 3-MMC ook kan worden opgemerkt.

Voor stoffen als amfetaminen of MDMA kan een speekseltest drugs detecteren vanaf een paar uur tot maximaal 24 uur na inname, afhankelijk van de dosering en het metabolisme van de persoon.

Hoe lang ben je onder invloed van 3-MMC?

3-MMC heeft over het algemeen een werkingsduur van 3 tot 6 uur, afhankelijk van de dosering en je persoonlijke reactie. Echter, na de piek kunnen resteffecten zoals concentratieverlies, vermoeidheid of lichte euforie nog langer aanhouden, wat je rijvaardigheid kan beïnvloeden.

Veiligheid en rijgedrag

Hoewel je misschien na enkele uren niet meer de piekeffecten voelt, kunnen subtielere effecten zoals verminderde concentratie of coördinatie langer aanhouden. Ook kunnen stimulerende drugs ervoor zorgen dat je je alerter voelt dan je eigenlijk bent, wat tot risicovoller rijgedrag kan leiden.

Als je overweegt om om 15:00 uur 3-MMC te gebruiken en pas om 0:00 uur terug te rijden, zou je technisch gezien na 9 uur niet meer onder invloed moeten zijn van de meest zichtbare effecten van de drug. Echter, zoals eerder genoemd, kunnen resteffecten je rijvaardigheid nog steeds beïnvloeden.

Conclusie

1. Speekseltesten: Het is mogelijk dat 3-MMC of verwante stoffen zoals amfetaminen worden gedetecteerd in een speekseltest, vooral binnen de eerste 12-24 uur na inname.


2. Rijveiligheid: Hoewel de belangrijkste effecten van 3-MMC na 3-6 uur afnemen, kunnen resteffecten zoals verminderde focus of vermoeidheid nog steeds je rijvaardigheid beïnvloeden. Het is dus moeilijk te zeggen dat het volledig veilig is om na 9 uur te rijden, zeker niet als je ook vermoeid bent van een lange dag op een feestje.



Gezien de onzekerheden en de mogelijkheid van een speekseltest zou het verstandig zijn om te overwegen niet te rijden of alternatieve vervoersmogelijkheden te regelen.
N
NiimauwenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik snap de bezorgdheid van mijn mede DF'ers maar zijn jullie niet een beetje hard nu? Totaal afkraken gaat hem waarschijnlijk niet tegenhouden om het toch te proberen. Maar door hem goed te informeren (waar hij ook om vraagt) kan hij wellicht een verstandigere keuze maken. Al die haat.... Het is toch een drugsforum, geen Facebook😂

En begrijp me niet verkeerd ik spoor het absoluut niet aan hé. Maar laten we gwn antwoord geven op zn vragen nu want de boodschap is nu wel binnen toch. Of mis ik iets?
N
NiimauwenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het bericht van zeebats zag ik even over het hoofd, sorry.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Niimauwen zei:
Ik snap de bezorgdheid van mijn mede DF'ers maar zijn jullie niet een beetje hard nu? Totaal afkraken gaat hem waarschijnlijk niet tegenhouden om het toch te proberen. Maar door hem goed te informeren (waar hij ook om vraagt) kan hij wellicht een verstandigere keuze maken. Al die haat.... Het is toch een drugsforum, geen Facebook😂

En begrijp me niet verkeerd ik spoor het absoluut niet aan hé. Maar laten we gwn antwoord geven op zn vragen nu want de boodschap is nu wel binnen toch. Of mis ik iets?
Klik om te vergroten...
Het blijft inderdaad een drugsforum, waar harm reduction een van de regels is. Naast dat dat ook gewoon normaal is, je medemens geen narigheid toewensen. Het is geen haat, letterlijk verontwaardiging. Hard zul je inderdaad niet meer gaan na zoveel uur maar coördinatie en concentratie zijn echt wel aangetast hoor. Al helemaal na 8 uur dansen en bijkomende vermoeidheid.

Maar goed het antwoord is inderdaad gegeven. Geniet van je feestje @Eduardo hoop dat je jezelf niet tegenkomt later :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Als bob blijf je mijn inziens nuchter.
Gewoon cola en een antafluutje
Klik om te vergroten...
Eens maar het is niet eens een mening.

Een BOB is een Bewust Onbeschonken Bestuurder.

Als je niet nuchter bent, kun je geen BOB zijn. Hoogstens een BOBO: Bewust Onverantwoordelijke Boeren Oetlul.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."