"De Dunne zei:
De eventuele hersenschade ga je meestal pas na 10-talle jaren merken helaas. Dus wie weet... Ik ken er persoonlijk wel een paar namelijk.
Klik om te vergroten...
Dan hoop ik dat het me gaat meevallen, ik heb aardig geleefd namelijk op dat spul. Maar goed, geheugen komt denk ik niet door xtc specifiek maar door het vele doorhalen aan de amfetamines etc. Daarnaast blow ik ook al 10 jaar dagelijks, wat mijn kortetermijn geheugen sowieso al schade deed.. bedankt voor je input sowieso, wordt gewaardeerd.
Verder zeg je nog dat vrienden geen natuurlijke maatstaaf zijn. Ben ik met je eens, want zij doen ook niet persé wel goed. Maar ik heb het wel over meer dan 1 groep. Ik heb het nu omgeving, iedereen wie ik ken, weekend festivals.. ik heb die regel wel gehoord in de beginfase, maar werd ook direct ontkracht door anderen. En mijn eerste ervaring was ook 80-90 mg, nooit iets gevoeld dus gelijk aangeleerd om een halfje te nemen en een half uur later nog één om aan de 200 mg dosering te komen. Daar ging ik ook altijd wel het lekkerst op. Ik vraag me wel af waar je woont, daar ik me hier gewoon geen persoon kan voorhalen wie zijn of haar doseringen baseert op lichaamsgewicht.
Roze olifant zei:
Wat hierboven gezegd wordt over de regel is natuurlijk waar, die regel is er niet voor niks. Echter, ik kan begrijpen dat het frustrerend is als de drug in het algemeen bijna niks meer voor je doet.
Ik weeg minder dan jij, momenteel zo’n 55 kilo bij 1.80m en moet zeggen dat ik me ook niet altijd aan de regel heb gehouden, zit er vaak iets overheen. Dat heeft ermee te maken (denk ik) dat ik jaren geleden niet op de hoogte was van deze regel en toen structureel teveel MDMA heb gebruikt. Ik lijk daarnaast ook van nature wat minder gevoelig te zijn voor amfetamine-achtige stoffen. Van speed heb ik ook meer dan de meeste anderen nodig om er echt een leuk effect van te hebben.
Wat betreft speed heb ik geaccepteerd dat ik het moet doen met een milder effect. Wat betreft MDMA heb ik gemerkt dat het effect bij mij enorm versterkt wordt door het toevoegen van een lage of normale dosis 2C-B. Ik wil je niet perse deze combi aanraden want een nexus flip kan behoorlijk trippy worden, en daar moet je van houden. Voor een feest heb ik de juiste dosis met deze combi nog niet gevonden, het is snel too much. Maar voor thuis vind ik het ideaal, en feit is dat ik weer plezier beleef aan MDMA sinds ik deze combinatie heb ontdekt. Ik ga echt als een trein op 100 mg MDMA + 20 mg 2C-B en kan zelfs met 50 mg MDMA + 10-12 mg 2C-B een leuke avond hebben. Terwijl eerder 100 mg MDMA voor mij weinig deed. Bijkomend voordeel is dat de kater minder heftig aanwezig is.
Nogmaals, hou er rekening mee dat deze combi anders is dan alleen MDMA. Deze twee middelen creëren samen een ‘nieuwe’ drug. Maar ik vind wel dat de MDMA dominant is boven de 2C-B, d.w.z. dat de ervaring meer MDMA-achtig is dan 2C-B-achtig, maar dan met een psychedelische rand en veel sterker.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je tip. Ik ken de combinatie al, zoals elke inmiddels . 2cb ook al vaak gebruikt vroeger, vind er nu niet meer zoveel aan en ik ervaar het visualiseren als redelijk intensief/vermoeiend. Ik denk dat ik XTC al met bijna alles heb gecombineerd, helaas nooit goed uitgepakt voor me. Meestal hou ik XTC nachtjes gescheiden van andere drugs door de intensiviteit/depressie dip/moeilijk eten en onvoorspelbare werking op m’n lichaam. In ieder geval super bedankt voor het meedenken!
Bas zei:
Dat de XTC niet meer werkt kan te maken met een flink serotonine te kort, wat in feite jou gelukkig maakt tijdens het gebruik. Mocht je dit hebben opgelopen, dit te kort, dan zijn de bijwerkingen (zoals lichte depressieve gedachtes/gevoelens) een waarschuwing. Hier kan je van af komen, maar niet als je die gevoelens onderdrukt met blowen. Ik raad je dan ook aan om ook te stoppen met blowen. Eerst was XTC bij jou de kwalijkste drug, nu is dat wiet geworden.
Sporten is verder uiteraard aan te raden, maar doe dit niet als je onzeker bent met je lichaam. Een beetje gewicht aankomen betreft spieren is geen probleem, maar overdrijf dit niet. Ik verwacht wel dat je weet waar ik het over heb, die bepaalde anabolen types op Hardcore festivals. (:
Als je gaat stoppen of minderen met blowen, hou rekening met de afkick verschijnselen. Doe dit dan ook wanneer je je lekker voelt en de tijd ervoor hebt!
Klik om te vergroten...
Aller eerst ontzettend bedankt voor je input. Serotinine tekort zou inderdaad mogelijk kunnnen zijn al heb ik het idee dat ik dit wel kan triggeren me andere drugs (dopamine ook). Ik kan enorm pieken aan de drugs en daarna een paar dagen maximaal depressief zijn. Ik heb al vaker hulp verlening gehad, zowel met blowen als met depressie trekken.
Wat betreft wiet ben ik het compleet met je eens, ik realiseer me al langere tijd dat dit moet stoppen. Ik kan er enorm introvert van worden en zo 3 dagen onbereikbaar zijn. Al ben ik blowen alwel drastisch geminderd, meestal 1 per dag ‘s avonds uit werk. Mijn werk is behoorlijk hersenen intensief en ik kan dingen moeilijk loslaten/verwerken zonder te blowen of sporten. Ik blijf dan bv enorm gespannen (trillen), omdat ik al in een fase zit dat ik niet meer beter weet dan wiet te gebruiken als oplossing. Het positieve is dan dat ik al vaker gestopt ben, al vaker langere tijden heb gefitnessed dus ik weet hoe het is, en hoeveel beter ik me er van ga voelen wanneer ik blowen voor sporten inwissel. En anabolen, ja ik snap precies wat je bedoeld. Mijn grootste irritatie zo ongeveer. In tegenstelling tot die figuren, ken ik onzekerheid totaal niet lichamelijk. Het laatste wat mij boeit is wat een random persoon van mij denkt en als ik sport dan doe ik dat ook alleen voor mezelf, mijn gezondheid en gevoel. (Echt verschrikkelijk die oranje huidsgekleurde anabooltjes, vooral op hardcore feesten). Onzekerheid straalt er gewoon vanaf en ik zal nooit respect opbrengen voor iemand zijn lichaam wanneer hij een kuur gebruikt. Easy way for noobs ^^
Nogmaals bedankt voor je input, ik waardeer het"
In: XTC slikken doet niks meer
1-1-2024