Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en autorijden

3mmc en autorijden

141 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toch nog een mooi topic geworden!
a
annemieke1990Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeebats zei:
Toch nog een mooi topic geworden!
Klik om te vergroten...
Ja gezellige sfeer ook. 🤣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eduardo zei:
Dan maar gert. Gebruik en rij toch.

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.

Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.
Klik om te vergroten...

Ik heb op mijn werk ptss en een vorm van hersenletsel opgelopen. Daarvoor ben ik bij een speciale kliniek in behandeling. Mijn hersenletsel staat niet op de voorgrond.

Maar ik zie daar in die kliniek heel heftige dingen. Zitten er ook bij die dachten met lachgas, alcohol, pilletje op te rijden. En die zijn voor het leven getekend. Of nog erger; hun waren de bob maaar werden in puin gereden.

Ook ik ben jong geweest. Ook ik ben niet heilig geweest. Maar ik en mensen met mij hier op df willen je wat meer geven.
Stel de pil valt verkeerd bv. Je reactie is net iets trager als die dronken fietser voor je een zwieper maakt.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#4
annemieke1990 zei:
Ja gezellige sfeer ook. 🤣
Klik om te vergroten...
Gezellie mozarellie
a
annemieke1990Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe langer ik erover nadenk en ik net mijn vorige bericht terug lees denk ik waar zit ne met je gedachte. Waar is je verstand. Ik begrijp niet waarom ik het goed probeer te praten. Het is bij mezelf niet vaak voorgevallen. Maar ik kan mijn nog goed 1 auto rit herringeren. Ik werd gebeld door mijn fwb of ik langs wilde komen. De zin won het van het verstand dus ik stapte in de auto. Best aardig wappie van de poes. Ik weet nog dat ik in de verte het stoplicht op rood zag springen maar dat pas na 5sec ik dacht omdat betekend dat ik moet stoppen. Daar schrok ik echt van. En heb sindsdien ook niet meer gereden. Dus ik snap jullie standpunt. ✌️
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
En mocht je wel iemand doodrijden, bedenk je dan dat het toch allemaal maar een illusie is :tearsofjoy:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
annemieke1990 zei:
Hoe langer ik erover nadenk en ik net mijn vorige bericht terug lees denk ik waar zit ne met je gedachte. Waar is je verstand. Ik begrijp niet waarom ik het goed probeer te praten. Het is bij mezelf niet vaak voorgevallen. Maar ik kan mijn nog goed 1 auto rit herringeren. Ik werd gebeld door mijn fwb of ik langs wilde komen. De zin won het van het verstand dus ik stapte in de auto. Best aardig wappie van de poes. Ik weet nog dat ik in de verte het stoplicht op rood zag springen maar dat pas na 5sec ik dacht omdat betekend dat ik moet stoppen. Daar schrok ik echt van. En heb sindsdien ook niet meer gereden. Dus ik snap jullie standpunt. ✌️
Klik om te vergroten...
Het is lang niet zo onschuldig als je denkt: https://www.autoblog.nl/nieuws/slaa...-gevaarlijk-als-rijden-met-alcohol-op-3465742
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Het is lang niet zo onschuldig als je denkt: https://www.autoblog.nl/nieuws/slaa...-gevaarlijk-als-rijden-met-alcohol-op-3465742
Klik om te vergroten...
Zeker.

Ook met dit ben ik schuldig geweest: Te laat en moe of te slecht te hebben geslapen en dan nog uren gaan rijden. Of +7 uren aan 1 stuk door rijden terug naar NL omdat ik snel thuis wou zijn van vakantie, zo nu en dan licht weg dommelend achter het stuur...

Hartstikke dom natuurlijk.

Ik probeer mijn leerlingen bij te brengen later op lange trips mínimaal elke 2 uren van de snelweg af te gaan en gewoon even te rusten bij een tankstation: even eruit, kopje koffie...

Maar ik weet ook: velen zullen het gewoon niet doen. Velen zullen helaas eerst iets mee moeten maken voordat ze verstandig worden. Want zo werkt het met mij ook.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eduardo zei:
Dan maar gert. Gebruik en rij toch.

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.

Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.
Klik om te vergroten...

Dat is tenminste wel eerlijk,
Zeg dat dan gewoon.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het grappige is dat als je ze berichten terugleest hij al een keer zijn rijbewijs was kwijt geraakt voor het rijden van onder invloed. als hij zich altijd zo netjes gedraagd in het verkeer was er ook geen vermoeden geweest om te testen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Eduardo ,

Je hebt gelijk hoor. Ik ben een moraalridder.

Maar dat komt omdat ik ook ooit de illusie had dat autorijden en drugs samen ging. Lang voor dat ik een forum ontdekt had met mensen die zeggen waar het op staat.

Je kunt ons moraalridders noemen,hypocrieten, waardeloos, ...
Uiteindelijk bedoelen de mensen het hier goed. Jammer dat je niet het antwoord hebt gekregen dat je wou.

Ik zou zeggen, doe iets met die adviezen dat mensen geven. Het gaat er nog niet om wat de gevolgen zijn mocht je iemand doodrijden (worst case scenario), maar je wilt ook niet binnen x aantal rijd met een kutgevoel zitten omdat je je rijbewijs kwijt bent?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het blijkt nu, dat dit onderwerp behoorlijk "leeft" onder ons.
Er is al ontzettend veel over geschreven op dit Forum.
Rijden onder invloed....misschien een apart draadje over maken?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
En mocht je wel iemand doodrijden, bedenk je dan dat het toch allemaal maar een illusie is :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Misdrijf.
Voorbedachte rade.
Die straffen zijn volgens mij niet mals.

En dat is ook juist het erge. Als iemand met drugs of alcohol zichzelf tegen een boom rijdt, prima dan. (sorry voor de harde woorden).
Maar er worden vaak onschuldige mensen meegenomen. En dat mag never nooit gebeuren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is heel vaak zo, dat degene die onder invloed rijdt en een klapper maakt, er zelf goed vanaf komt.
Dit in tegenstelling tot degene die toevallig op het verkeerde moment op de plek des onheils aanwezig was. Deze betreurenswaardige persoon of wel personen wordt helemaal in de prak gereden....
Het is duidelijk.
Wat je jezelf aandoet, is tot daaraan toe.
Maar de verder totaal onschuldige partij die er helemaal niets aan kon doen, daar gaat het m.i. om! De verantwoordelijkheid om dit te voorkomen, die heb je als verkeersdeelnemer die een dodelijk wapen nl. de auto, hanteert.

Dan ben ik maar een moraalridder.
En ja, ik heb vroeger ook weleens onder invloed gereden. Goddank is er nooit wat gebeurd.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Rijden onder invloed....misschien een apart draadje over maken?
Klik om te vergroten...

Staat je vrij om te maken denk ik.
Maar met als doel waarschuwen?

De Zandman zei:
Maar de verder totaal onschuldige partij die er helemaal niets aan kon doen, daar gaat het m.i. om
Klik om te vergroten...

Precies.
Maar de controle is wel scherp tegenwoordig.
Ik heb een jaar of vier geleden een zware klapper gemaakt met de leger jeep. Ik ben er slechter vanaf gekomen dan de tegenpartij.
Maar ondanks het vroege tijdstip op de dag (rond 07:30 uur, op een woensdag) werd ik volledig onderworpen aan drugs/alcohol test + gsm uitlezen + bakkie.
Verbaasde me toen nog. Maar blijkbaar bij een zwaar ongeluk maakt dag en tijd niks uit.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Staat je vrij om te maken denk ik.
Maar met als doel waarschuwen?



Precies.
Maar de controle is wel scherp tegenwoordig.
Ik heb een jaar of vier geleden een zware klapper gemaakt met de leger jeep. Ik ben er slechter vanaf gekomen dan de tegenpartij.
Maar ondanks het vroege tijdstip op de dag (rond 07:30 uur, op een woensdag) werd ik volledig onderworpen aan drugs/alcohol test + gsm uitlezen + bakkie.
Verbaasde me toen nog. Maar blijkbaar bij een zwaar ongeluk maakt dag en tijd niks uit.
Klik om te vergroten...
In België wordt je altijd onderwerpen aan een drugstest bij een ongeval.
Zwaar of niet.

En nu gaan er ook al stemmen op om standaard bij een alcoholcontrole ook meteen een drugscontrole te doen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Eduardo zei:
Dan maar gert. Gebruik en rij toch.

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.

Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.
Klik om te vergroten...
Ik heb vele jaren gewoon gereden en gezopen. Ging altijd goed. Wel een paar keer dat ik dacht: wow toch lastig! Gevaarlijkste was als ik zo dronken was, dat ik gewoon wilde rijden zonder dat het nodig was. Maar dat deed ik alleen tot mijn 25 ste en had helemaal verkeerd kunnen gaan!
Oppassen dat je geen fouten maakt en misschien toch aan te raden dat je lekker 3mmc neemt en iemand anders laat rijden.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eduardo zei:
Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden
Klik om te vergroten...
Iedereen denkt altijd dat 'ie vlekkeloos rijdt. Dacht ik ook, totdat ik mijn opleiding in de rijinstructie deed. Bleek er nog heel wat te verbeteren qua kijkgedrag, snelheid op rotondes, etc. Beter de instelling hebben (en houden) dat er altijd nog te verbeteren is aan jezelf.

Los van dat ben je gewoon een BOBO geweest door onder invloed te gaan rijden. Deze rit ging goed, maar als je door blijft gaan met dit en het gaat een keer niet goed: je bent net wat te overmoedig en rijdt iemand's kind omver. Dat ga je jezelf nooit vergeven kerel. En de vader van dat kind ook niet. Als je de "verkeerde" hebt ga je hopen dat de politie je eerder gepakt had dan hij.

Maar jij hebt je terugrit "vlekkeloos" gereden, dus dat is onmogelijk, toch?
a
annemieke1990Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Klopt praat het ook niet goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."