Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en autorijden

3mmc en autorijden

141 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Grote verhalen over verantwoordelijkheid, terwijl meneer in het verleden al is veroordeeld voor rijden onder invloed
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eduardo zei:
TLDR:
Paar jaar geleden veroordeeld voor rijden onder invloed.
Klik om te vergroten...
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeebats zei:
Grote verhalen over verantwoordelijkheid, terwijl meneer in het verleden al is veroordeeld voor rijden onder invloed
Klik om te vergroten...
Haha ga toch spelen man, ben je echt zo’n NPC die thc beleid verdedigd waarbij je een dag na het roken van een joint zogenaamd onder invloed rijd?

Waarschijnlijk rij ik ‘onder invloed’ nog beter dan jij nuchter en met jou vele andere mensen die al incapabel zijn zonder iets te gebruiken. Ik ga de challenge graag aan xx
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Als je alleen bevestiging wil en geen gemeend advies, zeg dat dan gewoon. Je reacties zijn één en al smoes om toch lekker je eigen ding te doen ondanks dat 10 mensen het afraden.
Klik om te vergroten...
Ik vraag duidelijk advies omtrent 3mmc omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik vraag geen advies over sos; waar ik wel ervaring mee heb. Maar alleen over het laatste krijg ik reacties. Maar goed, geen enkel nuttig advies gekregen. Thanks!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eduardo zei:
Ik vraag duidelijk advies omtrent 3mmc omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik vraag geen advies over sos; waar ik wel ervaring mee heb. Maar goed, geen enkel nuttig advies gekregen
Klik om te vergroten...
Nuttig adviezen zat. Maar geen bevestiging van je domme plannetje.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Nuttig adviezen zat. Maar geen bevestiging van je domme plannetje.
Klik om te vergroten...
Er is helemaal geen plan gemaakt. Geen enkel nuttig advies over effect, aanhouding, aantoonbaarheid, verschillen met snuiven en slikken. Maar goed, blijkbaar moet ik het aan real life mensen vragen ipv bots.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eduardo zei:
Er is helemaal geen plan gemaakt. Geen enkel nuttig advies over effect, aanhouding, aantoonbaarheid, verschillen met snuiven en slikken. Maar goed, blijkbaar moet ik het aan real life mensen vragen ipv bots.
Klik om te vergroten...
3-MMC (3-methylmethcathinone) is een synthetische drug die qua effecten vergelijkbaar is met andere cathinonen zoals 4-MMC (mefedron). Omdat het een relatief nieuwe designerdrug is, is er minder onderzoek naar gedaan, vooral wat betreft speekseltesten en verkeersveiligheid. Toch kan ik je een algemene richting geven op basis van vergelijkbare stoffen en algemene principes rond drugs en verkeer.

Speekseltest en aantoonbaarheid

Hoewel 3-MMC nog niet expliciet in alle standaard speekseltests is opgenomen, kunnen sommige testen wel vergelijkbare stoffen zoals amfetaminen of MDMA detecteren. Cathinonen worden vaak vergeleken met amfetaminen vanwege hun stimulerende werking. Dat betekent dat als een speekseltest specifiek op deze categorie gericht is, er een kans is dat 3-MMC ook kan worden opgemerkt.

Voor stoffen als amfetaminen of MDMA kan een speekseltest drugs detecteren vanaf een paar uur tot maximaal 24 uur na inname, afhankelijk van de dosering en het metabolisme van de persoon.

Hoe lang ben je onder invloed van 3-MMC?

3-MMC heeft over het algemeen een werkingsduur van 3 tot 6 uur, afhankelijk van de dosering en je persoonlijke reactie. Echter, na de piek kunnen resteffecten zoals concentratieverlies, vermoeidheid of lichte euforie nog langer aanhouden, wat je rijvaardigheid kan beïnvloeden.

Veiligheid en rijgedrag

Hoewel je misschien na enkele uren niet meer de piekeffecten voelt, kunnen subtielere effecten zoals verminderde concentratie of coördinatie langer aanhouden. Ook kunnen stimulerende drugs ervoor zorgen dat je je alerter voelt dan je eigenlijk bent, wat tot risicovoller rijgedrag kan leiden.

Als je overweegt om om 15:00 uur 3-MMC te gebruiken en pas om 0:00 uur terug te rijden, zou je technisch gezien na 9 uur niet meer onder invloed moeten zijn van de meest zichtbare effecten van de drug. Echter, zoals eerder genoemd, kunnen resteffecten je rijvaardigheid nog steeds beïnvloeden.

Conclusie

1. Speekseltesten: Het is mogelijk dat 3-MMC of verwante stoffen zoals amfetaminen worden gedetecteerd in een speekseltest, vooral binnen de eerste 12-24 uur na inname.


2. Rijveiligheid: Hoewel de belangrijkste effecten van 3-MMC na 3-6 uur afnemen, kunnen resteffecten zoals verminderde focus of vermoeidheid nog steeds je rijvaardigheid beïnvloeden. Het is dus moeilijk te zeggen dat het volledig veilig is om na 9 uur te rijden, zeker niet als je ook vermoeid bent van een lange dag op een feestje.



Gezien de onzekerheden en de mogelijkheid van een speekseltest zou het verstandig zijn om te overwegen niet te rijden of alternatieve vervoersmogelijkheden te regelen.
N
NiimauwenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap de bezorgdheid van mijn mede DF'ers maar zijn jullie niet een beetje hard nu? Totaal afkraken gaat hem waarschijnlijk niet tegenhouden om het toch te proberen. Maar door hem goed te informeren (waar hij ook om vraagt) kan hij wellicht een verstandigere keuze maken. Al die haat.... Het is toch een drugsforum, geen Facebook😂

En begrijp me niet verkeerd ik spoor het absoluut niet aan hé. Maar laten we gwn antwoord geven op zn vragen nu want de boodschap is nu wel binnen toch. Of mis ik iets?
N
NiimauwenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het bericht van zeebats zag ik even over het hoofd, sorry.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niimauwen zei:
Ik snap de bezorgdheid van mijn mede DF'ers maar zijn jullie niet een beetje hard nu? Totaal afkraken gaat hem waarschijnlijk niet tegenhouden om het toch te proberen. Maar door hem goed te informeren (waar hij ook om vraagt) kan hij wellicht een verstandigere keuze maken. Al die haat.... Het is toch een drugsforum, geen Facebook😂

En begrijp me niet verkeerd ik spoor het absoluut niet aan hé. Maar laten we gwn antwoord geven op zn vragen nu want de boodschap is nu wel binnen toch. Of mis ik iets?
Klik om te vergroten...
Het blijft inderdaad een drugsforum, waar harm reduction een van de regels is. Naast dat dat ook gewoon normaal is, je medemens geen narigheid toewensen. Het is geen haat, letterlijk verontwaardiging. Hard zul je inderdaad niet meer gaan na zoveel uur maar coördinatie en concentratie zijn echt wel aangetast hoor. Al helemaal na 8 uur dansen en bijkomende vermoeidheid.

Maar goed het antwoord is inderdaad gegeven. Geniet van je feestje @Eduardo hoop dat je jezelf niet tegenkomt later :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Als bob blijf je mijn inziens nuchter.
Gewoon cola en een antafluutje
Klik om te vergroten...
Eens maar het is niet eens een mening.

Een BOB is een Bewust Onbeschonken Bestuurder.

Als je niet nuchter bent, kun je geen BOB zijn. Hoogstens een BOBO: Bewust Onverantwoordelijke Boeren Oetlul.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niimauwen zei:
Het bericht van zeebats zag ik even over het hoofd, sorry.
Klik om te vergroten...
Doen mensen wel vaker 😪
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
En zo viel mijn reactie opeens best wel mee.
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Eens maar het is niet eens een mening.

Een BOB is een Bewust Onbeschonken Bestuurder.

Als je niet nuchter bent, kun je geen BOB zijn. Hoogstens een BOBO: Bewust Onverantwoordelijke Boeren Oetlul.
Klik om te vergroten...
Dan maar gert. Gebruik en rij toch.

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.

Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eduardo zei:
Dan maar gert. Gebruik en rij toch.

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub
Klik om te vergroten...
Ex-Bobo hier, guilty:

images.jpg


Dus nee, ik ben zeker niet heilig geweest.

Wat betreft nu: ik drink weleens een biertje tot 2 bij het avond eten. Daarvoor hoef ik daarna niet twee dagen lang thuis te blijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoogmoed komt voor de val zegt men weleens.
Daar doet de ontwikkeling van dit topic mij aan denken.....
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Wat had je verwacht?

Als je er geen ruk over vindt op internet omdat het een relatief onbekende stof is, had je dan echt verwacht dat wij meer weten dan de wetenschap?
Had je alles geloofd wat mensen je zouden vertellen, zonder wetenschappelijk bewijs, enkel omdat dat is wat je wil horen?

Het is niet omdat mensen je geen antwoord kunnen geven dat dat waardeloos is.

Het is niet omdat mensen je terecht willen waarschuwen dat dat waardeloos is.
Of BERT.


Bezopen En Rij Toch.
Klik om te vergroten...
Weet je wat ik wel komisch vind. Iedereen brand mij hier af, maar ik ben nog bewust bezig met stoffen, afbraaktijd, vooruitplannen, geen mdma/pep etc. Maar de feesten waar ik heen ga, hardstyle en hardcore, zie je letterlijk iedereen instappen onder invloed. Al mijn vrienden rijden ook onder invloed, al dan niet een pil achter het stuur, maar wel van alles op het feest. En dat gaat al minstens 15 jaar goed.. ik zat ooit naast iemand die zei dat hij nog visualiseerde op de weg. Ben uitgestapt

Ofwel, van alle mensen die ik ken en mensen die ik zie op dit soort feesten, ben ik wss nog één van de meest verantwoordelijke drivers die je er vind 🤣🤣
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eduardo zei:
nog één van de meest verantwoordelijke drivers die je er vind
Klik om te vergroten...
** veroordeelde verantwoordelijke driver
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eduardo zei:
Weet je wat ik wel komisch vind. Iedereen brand mij hier af, maar ik ben nog bewust bezig met stoffen, afbraaktijd, vooruitplannen, geen mdma/pep etc. Maar de feesten waar ik heen ga, hardstyle en hardcore, zie je letterlijk iedereen instappen onder invloed. Al mijn vrienden rijden ook onder invloed, al dan niet een pil achter het stuur, maar wel van alles op het feest. En dat gaat al minstens 15 jaar goed.. ik zat ooit naast iemand die zei dat hij nog visualiseerde op de weg. Ben uitgestapt

Ofwel, van alle mensen die ik ken en mensen die ik zie op dit soort feesten, ben ik wss nog één van de meest verantwoordelijke drivers die je er vind 🤣🤣
Klik om te vergroten...
v
verwijdermijmaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeebats zei:
** veroordeelde verantwoordelijke driver
Klik om te vergroten...
120.000 km in snelle auto als beginnend bestuurder in 4 jaar. 0 krasjes, 0 (bijna) ongelukken, 0 boetes naast het zogenaamde rijden onder invloed terwijl ik onderweg was naar werk in de ochtend nadat ik 12 uur ervoor een joint had gerookt.

En jij kneusje? Denk je werkelijk dat een strafblad iets zegt over iemand’s rijvaardigheid lmao

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."