Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPopo aan de deur ivm drugs via post

Popo aan de deur ivm drugs via post

247 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook al zeggen ze dat je
m o e t komen, dan ga ik dus nog niet. Nee.
Kom me dan maar halen. Ik ga niet uit mezelf mijn hoofd in een strop steken.
Daarbij komt nog, dat de ts op dit moment nog geen verdachte is!
Aanhouden buiten heterdaad ( hier is dit sowieso al het geval) is slechts toegestaan bij een strafbaar feit waarop in verzekering stelling mogelijk is, plus de gevallen die in art.67 W v sr genoemd staan.
In verzekering stelling kan pas bij misdrijven waarop 4 of meer jaren gevangenis straf staat.
Art.67 W vSr betreft een aantal zeer specifieke delicten zoals huiselijk geweld, (zware) mishandeling, en het overtreden van een contact verbod. (Subs gebiedsverbod.)
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik moet gvd 250€ betalen voor een beetje speed toen de politie hier de deur had ingetrapt. 😪
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
allemaal nuttige reacties! Maar omdat ik 0,0 ervaring hiermee heb; advocaat gehuurd. Morgen meer!
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Zwijgen en ontkennen heeft geen zin want ze hebben al naam en gegevens. Ga lastig doen en ze gaan lastiger worden. Laat het niet uitlopen op een huiszoekingsbevel. Zeg “ja en amen, dit is de eerste keer, ja meneer zal ik nooit meer doen ik wil geen strafblad.” En zweer beterschap. Betere kans dat je er zo minimaal vanaf komt. Een advocaat nu in dit vroege stadium nemen is wel alsof je kilo’s hebt besteld.. en of je meer te verbergen hebt. Vergeet niet dat in sommige situaties het in de hand nemen van een advocaat het soms negatieve nadelen brengt voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Iedereen kan op je naam en adres drugs bestellen. Als je het goed gedaan hebt dan kunnen ze je niet traceren - je bent dus onschuldig.
Beste optie: je snapt niet waar het om gaat, je hebt nooit drugs gedaan, weet niks van. Ze zijn toch illegaal, hoe kun je ze dan bestellen, klopt toch niet?
D
DoeMaarDieMaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou deze hoogleraar + agent op youtube bekijken. De hoogleraar legt haarfijn uit waarom je nooit met de politie moet praten. https://youtu.be/d-7o9xYp7eE
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Walter White zei:
Ik moet gvd 250€ betalen voor een beetje speed toen de politie hier de deur had ingetrapt. 😪
Klik om te vergroten...
Fookin duur man. Is ie zo goed?
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
cutepool zei:
Fookin duur man. Is ie zo goed?
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet meer maar dat was vanwege corona ?? Vreemd maar 2 dagen cel vond ik genoeg dus toen hield ik mijn bek dicht en ben bekend bij de politie 😒 en in een cel onder speed 🤪
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De speed is bij mij altijd wel tiptop , tzou erg zijn na 16 jaar nog prul kopen 😊
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
wees voorzichtig met wat je daar aanraakt (dna op kartonnen bekers en border word soms gebruikt in hun onderzoek),
Klik om te vergroten...

Lijkt me sterk dat men in het geniep van DNA profielen verzamelt van mensen die men verhoort over vermeende bestellingen (niet eens bezit) van gebruikershoeveelheden. Dat soort technologie en arbeid door hoogopgeleide forensische specialisten is niet goedkoop ofzo.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Ook al zeggen ze dat je
m o e t komen, dan ga ik dus nog niet. Nee.
Kom me dan maar halen. Ik ga niet uit mezelf mijn hoofd in een strop steken.
Klik om te vergroten...

Als je wettelijk verplicht bent om te verschijnen dan lijkt het me verstandig om gewoon te gaan.

Als je zelf politie zou zijn, wie zou je het snelst met rust laten:

- Verdachte 1 die netjes komt opdagen, zich vriendelijk opstelt maar aangeeft niks te zeggen te hebben
- Verdachte 2 die niet komt opdagen en uiteindelijk uit z'n huis gesleept moet worden, dikke scène etc.

Als je verplicht bent om te verschijnen dan gebeurt het toch uiteindelijk toch wel. Even je persoonlijke trots opzij zetten en diplomatiek toepassen is veel meer waard dan je als een enorme bitch gedragen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even ter herbevestiging van wat eerder al gezegd werd.
Nooit meer op ditzelfde adres bestellen. Een tweede keer gepakt worden is doei doei.
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
willyvanoranje zei:
er was een envelop met mijn naam en adres gevonden.
Klik om te vergroten...
Heb je nu helemaal niks meer aan natuurlijk, maar ik zie geen enkele logische reden waarom je ooit je echte naam invult bij een deepweb bestelling.
Ik vul meestal geen naam in en dan verzinnen ze zelf iets willekeurigs om erop te zetten. Ze hebben toch alleen maar een leveradres nodig.
Nooit, maar helemaal nooit meer informatie geven dan minimaal nodig en bestelling betalen met Monero.

willyvanoranje zei:
Wat is nu slim om wel of niet te doen?
Klik om te vergroten...
Ik ga volledig mee met wat ATGC hierboven zegt, netjes opdagen en vertellen dat je niks aan te geven hebt.
Bedenk dat je niet hebt getekend voor de post en hiermee dus niet verantwoordelijk bent voor de inhoud.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pull a Nixon: deny, deny, deny.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#14
ATGC zei:
Lijkt me sterk dat men in het geniep van DNA profielen verzamelt van mensen die men verhoort over vermeende bestellingen (niet eens bezit) van gebruikershoeveelheden. Dat soort technologie en arbeid door hoogopgeleide forensische specialisten is niet goedkoop ofzo.
Klik om te vergroten...
True true.. gaat voor veel zwaardere delicten
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
ATGC zei:
Als je wettelijk verplicht bent om te verschijnen dan lijkt het me verstandig om gewoon te gaan.

Als je zelf politie zou zijn, wie zou je het snelst met rust laten:

- Verdachte 1 die netjes komt opdagen, zich vriendelijk opstelt maar aangeeft niks te zeggen te hebben
- Verdachte 2 die niet komt opdagen en uiteindelijk uit z'n huis gesleept moet worden, dikke scène etc.

Als je verplicht bent om te verschijnen dan gebeurt het toch uiteindelijk toch wel.
Klik om te vergroten...

De ts is n i e t verplicht om te verschijnen.
Laat ze zelf maar in hun sop gaarkoken.
Aangezien nog niet bekend is in welke hoedanigheid hij verkeert, kan hij rustig thuisblijven..
En het maakt geen flikker uit of je nou aardig en als een mak schaap naar de slachtbank gaat, alle jongens krentenbrood speelt, of dat je je weerbaar en assertief opstelt. Echt niet.
De rechter beslist of er een strafbaar feit is gepleegd, of niet.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
als ze tijdens een verhoor je betrappen op een leugen, buiten ze dat compleet uit. het zijn klootzakken. gebruiken ook neurolinguistisch programmeren en zelfs hypnose voor verhoor:flushed: weten hoe ze je moeten laten vastlullen, onder druk zetten. brengen je in kaart om te weten hoe ze je moeten laten lullen. het kan er hard aan toe gaan, ook soms voor wat minder zware delicten.

doe beroep op je zwijgrecht, en als je praat overleg vooraf eerst met je advocaat. al vertrouw ik persoonlijk pro deo advocaten niet, en alles word afgeluisterd. ook al is het niet rechtsmatig wat je aan je advocaat verteld, het kan toch gebruikt worden als een aanwijzing in hun onderzoek naar nog meer bruikbare bewijs dat ze tegen je kunnen gebruiken.

zet nooit handtekeningen, wees voorzichtig met wat je daar aanraakt (dna op kartonnen bekers en border word soms gebruikt in hun onderzoek), praat zo min mogelijk met de agenten. als ze vragen of je samen met ze wilt roken, zeg dan nee. als een agent een praatje met je aanknoopt op de luchtplaats, zeg dan dat je even met rust gelaten wilt worden.

vermoeidheid, angst, onzekerheid, stress, afkickverschijnselen; dit word allemaal tegen je gebruikt om je te laten praten. lees je daarom goed in over wat de regels zijn en wat zij mogen doen en wat zij niet mogen doen. want ook de politie houd zich niet altijd aan de regels en begeeft zich soms op grijs gebied. in een cellencomplex zijn er kamers zonder camera's en opneem apparatuur, waar ze toch wel onredelijk tegen je kunnen doen.

Laat je niet gek maken!
Klik om te vergroten...

Ik lees dit nu pas, maar ik lees hier een hoop onwaarheden en bangmakerij over verhoren en de Nederlandse politie als ik eerlijk ben...

Om al niet te beginnen over DNA van spullen halen als een koffiebeker. Gelukkig hebben we rechters, advocaten en regels die dit soort dingen onmogelijk maken.

Dit is een eenvoudig verhoor en hier zullen zeker geen 2 verhoor specialisten tegenover iemand zitten 🤣
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#17
willyvanoranje zei:
Update:
"Helaas wil de officier niet meewerken. De officier wil in dit stadium nog geen afschrift verstrekken van het dossier.

Ik ben voornemens om hiertegen ook een bezwaarschrift bij de rechter-commissaris in te dienen. Op die manier wil ik hierin de tussenkomst van een onafhankelijk rechter vragen zodat die mogelijk kan bepalen dat wij het dossier alsnog vooraf toegestuurd krijgen."

Zodra ik een reactie verneem van de rechter-commissaris, zal ik u dit meteen laten weten. Op basis daarvan moeten we de verdedigingsstrategie verder gaan bepalen. Er bestaan meerdere opties:
  1. U kunt een verklaring afleggen op basis van de informatie die we thans al hebben. Dit is echter riskant omdat ik niet over welke bewijsmiddelen de politie precies beschikt. We moeten hier erg voorzichtig mee zijn.
  2. U kunt tijdens de verhoren een beroep doen op uw zwijgrecht. Het voordeel hiervan is dat u zichzelf in ieder geval niet kunt belasten, maar het nadeel is dat dit een langer verblijf op het politiebureau tot gevolg kan hebben omdat de politie dan via die weg de druk op u wil verhogen."
Klik om te vergroten...

HierEnDaarEenFuifje zei:
Onjuist.. in de brief van de uitnodiging als je verdachte bent moet genoemd staan van welk feit ze je verdenken.
Klik om te vergroten...

Nou kijk eens aan!

Vreemd he meneer de advocaat 😅
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waar gaan we toch heen met dit land he!

We kunnen nog een groot voorbeeld aannemen van Portugal en hun huidige drugsbeleid!

Wat een spartelende regelgeving met ontzettend veel haken en ogen, absurd gewoon.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zet dit vooral hier neer allemaal om zo hopelijk andere mensen te helpen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eve's drop zei:
Nou kijk eens aan!

Vreemd he meneer de advocaat 😅
Klik om te vergroten...

Nog steeds onjuist, we hadden het over de brief uitnodigen voor verhoor. Ik had het nergens over stukken uit het onderzoek.
Gelukkig weet ik waar ik het over heb :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."