Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPopo aan de deur ivm drugs via post

Popo aan de deur ivm drugs via post

247 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maak gebruik van je zwijgrecht, tenzij de advocaat anders adviseert.
Er zal wel een rechtzaak van komen.
10 dagen voor die zitting heb je het recht om alle stukken te zien.
Dit gaat meestal via je advocaat.
Doe exact wat deze adviseert ( logisch)
Ik ben ook benieuwd hoe het loopt, en hoe de zaak afgehandeld wordt.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Morgen dus eigenlijk afspraak; maar nog niks gehoord van rechter commissaris. Wijkagent hier gaat overleggen met Groningen ivm eventueel uitstel.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
willyvanoranje zei:
Morgen dus eigenlijk afspraak; maar nog niks gehoord van rechter commissaris. Wijkagent hier gaat overleggen met Groningen ivm eventueel uitstel.
Klik om te vergroten...

Je zou ook kunnen gaan, horen wat ze te zeggen hebben, zwijgen en weer vertrekken. Overleg hiervoor in ieder geval met de advocaat en neem hem/haar zeker mee.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
HierEnDaarEenFuifje zei:
Je zou ook kunnen gaan, horen wat ze te zeggen hebben, zwijgen en weer vertrekken. Overleg hiervoor in ieder geval met de advocaat en neem hem/haar zeker mee.
Klik om te vergroten...
ben in conclaaf met advo
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
We hebben hier op df allemaal een idee wat je zou kunnen doen, maar de enige die je exact moet volgen is je advocaat.
Als hij zegt alleen maar luisteren, dan doe je dat.
Zegt hij iets anders, dan volg je dat.
Ik zou een telefoon met opname mogelijkheid in een broekzak stoppen en aanzetten op de toilet alvorens je aan dit verhoor begint.
O ja, mss wil de advocaat voor jou het woord voeren.
Ook een optie!
maar zie dat je de zaak opneemt.
Dan weet je altijd wat daar allemaal gezegd is...
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
We hebben hier op df allemaal een idee wat je zou kunnen doen, maar de enige die je exact moet volgen is je advocaat.
Als hij zegt alleen maar luisteren, dan doe je dat.
Zegt hij iets anders, dan volg je dat.
Ik zou een telefoon met opname mogelijkheid in een broekzak stoppen en aanzetten op de toilet alvorens je aan dit verhoor begint.
O ja, mss wil de advocaat voor jou het woord voeren.
Ook een optie!
maar zie dat je de zaak opneemt.
Dan weet je altijd wat daar allemaal gezegd is...
Klik om te vergroten...
sowieso doe ik wat advo zegt; updates plaats ik hier zodat jullie er ooit mogelijk iets aan hebben. En mocht ik, Escobar van het Zuiden, de cel ingaan, moeten jullie mij bevrijden natuurlijk.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha, check.

Beetje offtopic, maar eigenlijk te zot voor woorden dat ontsnappen niet strafbaar is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is voor iedereen hier absoluut heel interessant, maar het gaat om j o u en niet om ons hier uiteraard...
Ik heb ook 3 x gestreden tegen onrecht, mijn ervaring is dat wanneer je tegen een overheidsinstantie gaat procederen, je daar zo 10 jaar voor uit moet trekken naast een grote pot met geld.
En dan nog is het allemaal heel lastig.
Elk nadeel heb zen voordeel, ik heb er wat juridische kennis aan overgehouden, omdat ik voor de terechtzitting heel wat letters gevroren heb om te weten wat je het beste zeggen kunt, en wat niet.
Plus de procedure weten was een must voor mij.
Maar mijn zaken waren niet drugsgerelateerd.
Het is ongelooflijk op welke manieren je in de zeik genomen kunt worden terwijl jij denkt dat je rechtvaardigheid zult krijgen. Jazeker!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Haha, check.

Beetje offtopic, maar eigenlijk te zot voor woorden dat ontsnappen niet strafbaar is.
Klik om te vergroten...
In welke context zeg je dit?
Waar wil je dan aan of uit ontsnappen ?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ontsnappen uit de gevangenis is niet strafbaar. Ook niet strafverzwarend.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
willyvanoranje zei:
sowieso doe ik wat advo zegt; .......
Klik om te vergroten...
willyvanoranje zei:
En mocht ik, Escobar van het Zuiden, de cel ingaan, moeten jullie mij bevrijden natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Moeten we dan ook een verlichte, en geventileerde lange tunnel gaan graven en een helikopter regelen om de ontsnapping goed te kunnen uitvoeren?
Dit moeten we van tevoren wel even weten.
Ald je claustrofobie zou hebben dan vervalt deze optie....
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwak zei:
Weet wanneer je moet stoppen. Tientalle miljoenen euro's.
Klik om te vergroten...

Eenmaal het geld binnen stroomt is stop zeggen moeilijk.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
🐺PsyTekz zei:
Eenmaal het geld binnen stroomt is stop zeggen moeilijk.
Klik om te vergroten...

rupsje.jpg
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ook al zeggen ze dat je
m o e t komen, dan ga ik dus nog niet. Nee.
Kom me dan maar halen. Ik ga niet uit mezelf mijn hoofd in een strop steken.
Daarbij komt nog, dat de ts op dit moment nog geen verdachte is!
Aanhouden buiten heterdaad ( hier is dit sowieso al het geval) is slechts toegestaan bij een strafbaar feit waarop in verzekering stelling mogelijk is, plus de gevallen die in art.67 W v sr genoemd staan.
In verzekering stelling kan pas bij misdrijven waarop 4 of meer jaren gevangenis straf staat.
Art.67 W vSr betreft een aantal zeer specifieke delicten zoals huiselijk geweld, (zware) mishandeling, en het overtreden van een contact verbod. (Subs gebiedsverbod.)
Klik om te vergroten...

Jij weet teveel hahahaah. Goed bezig, ken je rechten. Echter staan er in artikel 67 strafvordering ook artikelen genoemd die een gevangenisstraf van 3 jaar hebben. 4 jaar of meer is geen vereiste voor voorlopige hechtenis ( VH-feiten)

Buiten heterdaad aanhouden voor een delict anders dan genoemd in artikel 67 straf vordering is NIET mogelijk.

Als de politie je 3x uitnodigt voor een verdachtenverhoor ( ontbieding aan het bureau) en je komt niet, wordt je gesignaleerd en kun je dus wel aangehouden worden.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tur4x zei:
Jij weet teveel hahahaah. Goed bezig, ken je rechten. Echter staan er in artikel 67 strafvordering ook artikelen genoemd die een gevangenisstraf van 3 jaar hebben. 4 jaar of meer is geen vereiste voor voorlopige hechtenis ( VH-feiten)

Buiten heterdaad aanhouden voor een delict anders dan genoemd in artikel 67 straf vordering is NIET mogelijk.

Als de politie je 3x uitnodigt voor een verdachtenverhoor ( ontbieding aan het bureau) en je komt niet, wordt je gesignaleerd en kun je dus wel aangehouden worden.
Klik om te vergroten...

Ouwe politieagent dat je er bent :tonguewink:
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#16
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ouwe politieagent dat je er bent :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Sssst 🙊
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#17

Altijd gewoon zwijgrecht, afgewisseld met wat domme antwoorden.

Wout: "Waarvoor is die weegschaal?"

Antwoord: "Om te wegen"

Wout: "Nee, maar wat weeg je er dan mee?"

Antwoord: "Zwijgrecht"

En het is ook wel eens handig van te voren er vanuit te gaan dat iets opgepakt kan worden. Bedenk van te voren hoe jij jezelf indekt.
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rc wil dossier niet vrijgeven dus wordt stille bende woensdag
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
"U hebt helemaal gelijk. Daarom ben ik ook voorstander van het zwijgrecht totdat we het dossier hebben gezien.

Het gaat met name om de aankoop (de transactie) die strafbaar is. U heeft inderdaad geen bezit. Alleen een pakketje met uw naam erop is ook onvoldoende ook al geeft dat misschien wel een vermoeden. Hard bewijs is het niet.

Alleen als ze op enige manier de aankoop kunnen bewijzen, kan het lastiger worden.


Nu we nog geen dossier hebben, is zwijgen het beste dat u kunt doen."
w
willyvanoranjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Update: in vergelijkbare zaak ergens in Noord NL ook; is zaak geseponeerd. Maar de mijne dus niet :wink: Woensdagmiddag verhoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."