#1
Wel fijn om te lezen dat het minder haast lijkt te hebben dan velen vreesden.
Desalniettemin blijft het voor mij persoonlijk een belangrijke zaak om een voorraad van mijn favoriete RC's aan leggen.
Wel fijn om te lezen dat het minder haast lijkt te hebben dan velen vreesden.
Nou dat is dus niet heulemaaaaaaal zo. Onze regering is onderlegd bij de ministeries. Die hebben natuurlijk veel gevoeligere info, maar hebben dan ook allemaal (nog) hun eigen servers. De EK en TK krijgt niet zomaar gevoelige staatsgeheimen in hun mailbox. Geheime stukken moeten allemaal nog fysiek worden ingezien (dit is niet hetzelfde als “niet openbare” stukken trouwens - maar dat ter zijden).Je hebt helemaal gelijk. Het is op alle vlakken in dit land natuurlijk knudde met IT. Gemeente, Provincie, Rijk enz enz.
Mja er is dus zelfs nooit een minister voor of van geweest, en in het volgende Kabinet komt die er ook niet. Dat betekent ook dat er nooit eigen beleid en vooral eigen geld is geweest, desondanks advies van deskundigen.Ondertussen stellen ze een minister voor Digitale zaken aan die vuistdiep in Cap Gemini zit… kan niet wacht tot die opstapt vanwege belangenverstrengeling!
Vandaag dit bericht van een vendor:Op 25 juni wordt er weer besproken of ze genoeg weten om er een beslissing over te maken, of dat er nog een ronde vragen moet komen.
De benzofury's ga ik ook echt missen. Vooral 6apb echt m'n favoriete rc. Vond het nóg magischer dan mdma. Een stof die ze echt nog beter zouden moeten onderzoeken, en volgens mij zelfs effectiever in therapeutische doeleinden dan mdmaIk vrees dat mijn favo stofjes er aan hangen, nl stims, de gefluoreerden, Benzofury...pfff😑 Gaan we terug via 'the good old way' met toch veel meer kans op vervuilde stuff...
Mijn ding is, ik heb maar weinig met de bekende stim-drugs zoals coke en pep, ik ben geen snuiver, coke is zo overrated en niet wat ik wil qua effecten, al die amfetamine rc's neem ik oraal en is totaal anders dat dé pep snuiven, beide werken kort n krachtig, ik wil rush van uuuren en opbouwend.
En tja MDMA, top effect, maar vr mij te veel nadelen na de rush...5-6u alles en dan week kei down...
Zal ik da hier mr wa proberen opvolgen, om toch wa in te slaan, mr da spul blijft geen jaaaaren goed e...
De 25e staat er niks op de agenda over de NPS: https://www.eerstekamer.nl/plenaire_vergadering/20240625Vandaag dit bericht van een vendor:
“We heard today that on Tuesday 25th of June the government will discuss wether [sic] or not to activate the new law on RC ban on the 1st of July. If they comply, many RC's will disappear on the 1st of July.”
Ze hebben het dus niet helemaal goed begrepen.
Jawel hoor:De 25e staat er niks op de agenda over de NPS: https://www.eerstekamer.nl/plenaire_vergadering/20240625
Het staat dus niet op de plenaire agenda, maar het wordt wel besproken in de Eerste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Na die bespreking kan er op korte termijn over gestemd worden in de Eerste Kamer.Op 25 juni wordt er weer besproken of ze genoeg weten om er een beslissing over te maken, of dat er nog een ronde vragen moet komen. Als ze denken dat ze genoeg weten, moet het als hamer of als bespreekstuk op de plenaire agenda komen te staan en wordt er op zn vroegst 2 juli over gestemd.
linkje ?Weet niet of dit al is gepost maar de week van 9 september word het besproken. Omdat aspartaam onder t huidige verbod valt..
linkje ?
Heh?Weet niet of dit al is gepost maar de week van 9 september word het besproken. Omdat aspartaam onder t huidige verbod valt..
Heh?
9 juli wordt er opnieuw om inbreng gevraagd van de commissie, het is nog onduidelijk hoe en wanneer het verder besproken wordt. Waar haal je het aspartaam stukkie vandaan?
Haha nee maar ik hoor of lees dat nergens benoemd worden volgens mij! Da bedoelde ik meerAls suiker cocaïne is, is aspartaam een RC...
Ik moet bij deze toelichting wel even lachen om de woordkeuze '(..) zonder dat deze een illegale toepassing kennen.'
Het punt met alle research chemicals was toch dat die juist niet illegaal zijn? :')
Als je het mij vraagt dan is het meer een Freudiaanse verspreking. Kennelijk is de mentale link tussen 'drugs' en 'illegaal' zo sterk dat het onderscheid vrijwel niet meer gemaakt wordt. Zelfs niet bij de instanties die nog moeten bepalen wat legaal en illegaal is.Nee de RC's zijn niet illegaal, maar het menselijk gebruik ervan wel 🙈
Eeeeeeuw snap de verwarring al.
Eeeeeeuw snap de verwarring al.
Dit gaat dus om zo’n toevoeging op het originele wetsvoorstel. Het zit dus in principe het proces van de EK niet in de weg, tenzij ze dat op 9 juli of in de plenaire behandeling beslissen (best goeie kans).
De WIJZIGING op het wetsvoorstel krijgt weer een geheel eigen besluitvormingsprocedure en die begint bij de Tweede Kamer. Deze wijziging was al bekend bij de laatste bespreking in de Eersre Kamercommissie en verandert dus ook voorlopig niets aan het proces.
Maar de wet wordt waarschijnlijk niet eerder van kracht als dat die twee uitzonderingen op de wet zijn aangenomen. Anders hebben frisdrankgiganten en landbouwgifmengers een probleem. Of zie ik dat verkeerd?Eeeeeeuw snap de verwarring al.
Dit gaat dus om zo’n toevoeging op het originele wetsvoorstel. Het zit dus in principe het proces van de EK niet in de weg, tenzij ze dat op 9 juli of in de plenaire behandeling beslissen (best goeie kans).
De WIJZIGING op het wetsvoorstel krijgt weer een geheel eigen besluitvormingsprocedure en die begint bij de Tweede Kamer. Deze wijziging was al bekend bij de laatste bespreking in de Eersre Kamercommissie en verandert dus ook voorlopig niets aan het proces.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."