#1
Bijna geen enkele politicus is tegen het wetsvoorstel dus het gaat sowieso aangenomen worden.Ik vrees echter dat er een verbod gaat komen.
Bijna geen enkele politicus is tegen het wetsvoorstel dus het gaat sowieso aangenomen worden.Ik vrees echter dat er een verbod gaat komen.
Wat ik begrijp is dat er nu een soort voorbespreking is, er zal deze week echt nog geen verbod ingesteld worden.why de fuck nu al dacht feb 2024
Nice! Mn favoriet blijft dus legaal 😁fenmetrazine-achtigen
Bijna geen enkele politicus is tegen het wetsvoorstel dus het gaat sowieso aangenomen worden.
Acha ja, bij een verbod verschuift de handel naar de zwarte markt. Zal weinig resultaat opleveren denk ik.
Nou, 1. het wetsvoorstel moet eerst nog door de Eerste Kamer, en dan is er nog tijd nodig voor implementatie. Dus vroeger dan januari 2025 gaat dat echt niet worden. 2. vooralsnog gaat het alleen om fenetylamines (inclusief cathinones), cannabinoïden en fentanyl-achtigen. Dus er blijven nog stofgroepen over die legaal blijven zoals benzo's, lysergamides, arylcyclohexylamines (disso's), en wat andere stimulanten zoals fenmetrazine-achtigen. Zie ook dit artikel:Dat bedoel ik.
Het snelle thuisbezorgd van RC lijkt me vanaf 2024 uitgesloten.
Of zullen er toch mazen in de wet gevonden worden zodat het op een legale manier voortgezet kan worden?
Ik denk dat het ehel lastig wordt las je groepen stoffen gaat verbieden.
www.changingperspective.info
Nou, 1. het wetsvoorstel moet eerst nog door de Eerste Kamer, en dan is er nog tijd nodig voor implementatie. Dus vroeger dan januari 2025 gaat dat echt niet worden. 2. vooralsnog gaat het alleen om fenetylamines (inclusief cathinones), cannabinoïden en fentanyl-achtigen. Dus er blijven nog stofgroepen over die legaal blijven zoals benzo's, lysergamides, arylcyclohexylamines (disso's), en wat andere stimulanten zoals fenmetrazine-achtigen. Zie ook dit artikel:
![]()
Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective
Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.www.changingperspective.info
En dan heb je nog altijd Whatsappdealers die nog veel sneller leveren dan PostNL. Dus die leveringen blijven ook intact.
Nee ik denk dus inderdaad dat het netto niks oplevert vanuit een handhavingsperspectief. Sowieso zijn NPS-gebruikers bijna altijd mensen die ook harddrugs gebruiken. Het is aannemelijk dat de overgrote meerderheid van de NPS-gebruikers niet zal stoppen, maar zal overstappen op een andere drug. Uit het verleden is gebleken dat de meeste mensen weer overstappen op drugs die reeds verboden zijn. En een klein ander deel stapt over op nieuwe legale stoffen.Misschien onder een andere naam. Wellicht moet je overstappen.
Maar denk dat we kunnen concluderen dat een verbod nou niet super veel oplevert als je kijkt naar de doelgroepen (ipv de stof)
Klopt.Bijna geen enkele politicus is tegen het wetsvoorstel dus het gaat sowieso aangenomen worden.
Ben al maanden een voorraadje aan het opbouwen, dan hoef ik straks niet in een donkere steeg af te spreken.
Ben al maanden een voorraadje aan het opbouwen, dan hoef ik straks niet in een donkere steeg af te spreken.
Volgens mij werkt het drugsverbod heel goed, maar dan om heel andere dingen te bereiken dan er wordt gepretendeerd.De afgelopen tientallen jaren is er ook weinig zelfreflectie geweest op het ‘succes’ van de war on drugs.
Mensen die een verzetje zoeken gaan misschien ipv naar de rc verkoper naar de slijter = lekker accijns vangen.Volgens mij werkt het drugsverbod heel goed, maar dan om heel andere dingen te bereiken dan er wordt gepretendeerd.
Voor de machthebbers dus alleen maar redenen om op huidige voet verder te gaan. Dat er daardoor allerlei maatschappelijke problemen ontstaan doet er niet toe, want ze kunnen dan altijd weer drugs de schuld geven en pleiten voor meer van hetzelfde.
- De journalistiek haalt mooie klikcijfers met drug scare stories
- Politie, recherche en NFI hebben steeds meer budget gekregen
- Politici kunnen zichzelf profileren als 'tough on crime' en daarmee stemmen winnen
- Subculturen kunnen onder de duim gehouden worden met steeds verregaandere surveillance en strafmaatregelen
- We kunnen handel blijven drijven met andere landen die van Nederland eisen dat we soortgelijke strafbaarstelling van drugs hebben
- We horen bij een internationale coalitie die voorkomt dat socialistisch bewind in landen zoals Colombia en Peru voet aan de grond krijgt door die politieke groeperingen weg te zetten als crimineel
- Onze geheime diensten kunnen hun geldstromen verborgen houden door klassieke drugs-for-guns uitruilprogramma's met guerillabewegingen in het buitenland
Oké met het woord ‘schapen’ generaliseer ik wel….Hoe dit zo? Er zijn partijen heel ferm tegen het verbod? Probleem is alleen: die hebben geen meerderheid.
Ik ben helaas nog niet aan de rechtse en christelijke partijen toegekomen hoor, dus oprechte vraag😅
Ook 1 van mijn favo rc's, die ik wel bewust minder frequent neem ivm vb 3-FA en 3-CMC. 4-FMA, probeer ik ook pak extra tijd tussen te laten. Maar als ik dan meer dan maand of langer (I know, niet dé regel) geen van beide heb genomen, kies ik precies makkelijker voor 4-FMA, omdat ik ook wel hou van het meer peppie effect, met als extra, de nodige en duidelijke euforie ivm andere amfetamine/pep rc's, maar duidelijk strakker en geen grote kijkers, visuals en zweverige rush, na 8u, ben ik nog makkelijk uren tot rest vd dag wakker blijven, zonder enig echt ander effect. En 6-APB, echt duidelijk anders is, niks strak fzo, maar nog meer op je serotonine inwerkt en duidelijk meer euforisch is, dichterbij MDMA, maar wel in een langere, stabielere en potentere rush, met vaak enorme dans-drang, ook ben ik enerzijds empathisch, maar anderzijds kan ik evengoed door de euforie en het zweverige gevoel, meer in mn eigen wereldje zitten en uren kan staan dansen en me van weinig iets aantrek, met ook heel de tijd duidelijke, maar controleerbare visuals, draaiend en in elkaar vloeiend van aard, ook veranderlijke en/of intensere kleuren, vreemdere structuren van gezichten. Heb ook giga kijkers tem de laatste seconde en ook nog eens een enorme na-stimulatie die ik telkens ervaar en waarbij dus mijn grote kijkers, met bijhorende lichte visuals, die tot 12-15u na inname duren en na totale uitwerking, net een iets meer uitgeput en moe gevoel heb ivm 4-FMA.Op het moment dat 6-APB verboden zou worden gaat er echt serieus een stukje van mijn hart verloren. 😔💔 (En van mijn bankrekening, want levensvoorraad needed.)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."