Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
137 weergaven
18-5-2026
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik begrijp dat het verbod dan per 1 juli ingaat... hoogstwaarschijnlijk. Wat is jullie ervaring met de RC vendors bij de eerdere verboden van 4-mmc en 3-mmc: is het te verwachten dat de vendors vlak voor die datum hun voorraden gaan dumpen tegen lage prijzen?
N

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...57
Neo-Shulginist
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Ik heb vaak t idee als we t hier over hebben (want hier komt t vaak op neer als wij ff doorpraten heheh😜) dat jij denkt dat ik helemaal geen kritiek heb op dergelijke instituties. Maar dat heb ik wel degelijk, alleen heb ik óók kritiek op om mijn medemens. Ik denk dat we kunnen sleutelen aan onze instituten wat we willen, maar ook echt wat bij onszelf moeten veranderen om daar enig effect van te merken.
Klik om te vergroten...
Ik vind inderdaad dat je steeds de verantwoordelijkheid afschuift op hele grote groepen mensen die allemaal als individu weinig tot geen zeggenschap hebben. Dat vind ik onterecht omdat er veel grotere krachten spelen.

Je zegt dat het in Nederland wel meevalt met de media...
Okee, we hebben de NPO. Ja, dat is beter dan Fox News en CNN.

Maar in Nederland heeft DPG Media bijna de helft van het marktaandeel van journalistieke media in handen. En de Vlaamse eigenaar Christian van Thillo wil ook nog RTL opkopen. Let wel: dit zijn ook meteen de meest bekeken en gelezen titels. We hebben hier echt een extreme marktconcentratie in de nieuwsmedia. Het boek manufacturing consent gaat daarnaast ook over de structurele macht die daarvan uitgaat. Even terug naar het drugsbeleid, moet je maar eens opletten hoe vaak de politie als bron wordt opgevoerd. Een beetje afhankelijk van welke nieuwsbronnen je selecteert is dat 60-90% van de publicaties, en in vrijwel alle korte berichten (die het meest talrijk zijn) is de politie zelfs de enige bron. Dat zorgt ervoor dat er telkens weer een criminaliteitsframe over drugs heen wordt geprojecteerd. En we weten uit echt tienduizenden onderzoeken wat de invloed van frames op de publieke opinie is. Namelijk dat constante herhaling ertoe leidt dat mensen ook met die bril naar het fenomeen gaan kijken.

Vandaar ook dat ik dan liever kijk naar die media, de politie, dan naar de individuen die zich door die partijen laten desinformeren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
wolftrance zei:
Ik begrijp dat het verbod dan per 1 juli ingaat... hoogstwaarschijnlijk. Wat is jullie ervaring met de RC vendors bij de eerdere verboden van 4-mmc en 3-mmc: is het te verwachten dat de vendors vlak voor die datum hun voorraden gaan dumpen tegen lage prijzen?
Klik om te vergroten...
Vaak zijn er voor het verbod al tekenen dat het niet zo lekker gaat: meer vervuilingen en mislabelling.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
wolftrance zei:
Ik begrijp dat het verbod dan per 1 juli ingaat... hoogstwaarschijnlijk. Wat is jullie ervaring met de RC vendors bij de eerdere verboden van 4-mmc en 3-mmc: is het te verwachten dat de vendors vlak voor die datum hun voorraden gaan dumpen tegen lage prijzen?
Klik om te vergroten...

Het produceren zal al afnemen denk ik.
Dus meer vraag en minder productie zal niet persé goedkoper zijn. Komen wellicht wel wat stunts.

Denk dat de RC vendors vooral hun pijlen gaan richten op de niet verboden middelen, zoals rc benzo.
Daar zullen vast wat aanbiedingen van komen. Om mensen alvast te laten wennen zodat bij het verbod mensen bv overstappen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
hansie24 zei:
Word phenibut ook verboden?
Klik om te vergroten...
Nee
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
hansie24 zei:
Word phenibut ook verboden?
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Nee
Klik om te vergroten...
Is het weer tijd om de lijst te delen? 😅

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Is het weer tijd om de lijst te delen? 😅

www.changingperspective.info

Deze lijst met stoffen wordt straks in één klap verboden - Changing Perspective

Het kabinet wil een lijst met honderden stoffen verboden maken. De wet gaat gelden voor stoffen die lijken op mescaline, cannabis, speed, of fentanyl.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
Klik om te vergroten...
4-HO-MET wil ik echt nog heel graag proberen maar das top dat ie dus niet binnen t verbod valt. Hoef ik die nog niet in te slaan voort 1 Juli. Alleen eventueel 2mmc ben ik nog wel benieuwd naar. De rest boeit me niet echt.

2c-e ook wel benieuwd naar maar die lijkt me veel te krachtig dus die laat ik maar schieten
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#8
ReggaeBlaster zei:
4-HO-MET wil ik echt nog heel graag proberen maar das top dat ie dus niet binnen t verbod valt. Hoef ik die nog niet in te slaan voort 1 Juli. Alleen eventueel 2mmc ben ik nog wel benieuwd naar. De rest boeit me niet echt.

2c-e ook wel benieuwd naar maar die lijkt me veel te krachtig dus die laat ik maar schieten
Klik om te vergroten...
Ben stiekem wel een beetje fan van 6-APB dus wel een klein voorraadje aangelegd. Geen pondjes maar genoeg voor een paar jaar. Op=op, dan weer terug naar MDMA. Heb niet de illusie dat 6-APB in het circuit terecht komt, helaas.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
MarcieMarc zei:
Ben stiekem wel een beetje fan van 6-APB dus wel een klein voorraadje aangelegd. Geen pondjes maar genoeg voor een paar jaar. Op=op, dan weer terug naar MDMA. Heb niet de illusie dat 6-APB in het circuit terecht komt, helaas.
Klik om te vergroten...

Heb meer 6-APB dan ik zelf ooit van plan was te gebruiken, alleen is het voornamelijk voor vrienden. Ga nog (minstens) één keer bijbestellen.
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Heb meer 6-APB dan ik zelf ooit van plan was te gebruiken, alleen is het voornamelijk voor vrienden. Ga nog (minstens) één keer bijbestellen.
Klik om te vergroten...
Mijn vrienden zijn nog steeds een beetje huiverig. Nieuwsgierig maar huiverig. Paar keer aangeboden een capsule voor ze te maken maar ze knagen liever X. Dus wat ik heb is voor mij en de misses thuis. Als de rest ook wil hebben ze tot 1 juli de tijd.
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#11
MarcieMarc zei:
Ben stiekem wel een beetje fan van 6-APB dus wel een klein voorraadje aangelegd. Geen pondjes maar genoeg voor een paar jaar. Op=op, dan weer terug naar MDMA. Heb niet de illusie dat 6-APB in het circuit terecht komt, helaas.
Klik om te vergroten...
Ik heb 'm toevallig al (via een vriendin) op een lijst gezien. (Voor €X per stuk -- wat een stuk is staat er echter niet bij.) Wellicht is het toch populair genoeg? Het wordt hier iig vaak genoeg geprezen!
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#12
PeteSapai zei:
Ik heb 'm toevallig al (via een vriendin) op een lijst gezien. (Voor *** per stuk -- wat een stuk is staat er echter niet bij.) Wellicht is het toch populair genoeg? Het wordt hier iig vaak genoeg geprezen!
Klik om te vergroten...
We gaan het zien. Echte 3mmc schijnt zelfs schaars te zijn. (ik zou je bericht even bewerken en de prijs weghalen btw)
P
PeteSapaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
En we horen dan vanzelf de verhalen over vervuilde 6-APB wel, net als met 3-MMC gebeurd is. Yay, war on drugs!

(Prijs weggehaald - ook al is prijs per onduidelijke hoeveelheid natuurlijk nietszeggend. Btw, in je quote staat de prijs nog wel :wink:)
M
MarcieMarcLid
01-01-2024, 00:00
#14
PeteSapai zei:
En we horen dan vanzelf de verhalen over vervuilde 6-APB wel, net als met 3-MMC gebeurd is. Yay, war on drugs!

(Prijs weggehaald - ook al is prijs per onduidelijke hoeveelheid natuurlijk nietszeggend. Btw, in je quote staat de prijs nog wel :wink:)
Klik om te vergroten...
Haha thanks, aangepast!
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#15
MarcieMarc zei:
Mijn vrienden zijn nog steeds een beetje huiverig. Nieuwsgierig maar huiverig. Paar keer aangeboden een capsule voor ze te maken maar ze knagen liever X. Dus wat ik heb is voor mij en de misses thuis. Als de rest ook wil hebben ze tot 1 juli de tijd.
Klik om te vergroten...
Ik ben er heel erg benieuwd naar maar heb zoveel verschillende antwoorden gezien op wat een chille dosis is (+ eventueel bijpakken 1x). En als ik t goed hebt is 6-apb iets meer constant ipv de de pieken en dalen wat je bij XTC/MDMA vaak hebt. Verder is 6-apb een iets grotere seroslurper als ik t goed heb?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#16
MarcieMarc zei:
Haha thanks, aangepast!
Klik om te vergroten...
Dus mensen willen niet snel t risico nemen (waar ik r ook 1 van ben aangezien je niet zo vaak entactogenen echt goed kan ervaren)
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog 42 dagen….😬
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben denk de enige hier die vind dat dit verbod een goed idee is. :)

Het loopt de spuigaten uit met de RC's en het helpt de problematische ontwikkeling van drugsgebruik onder jongeren niet bepaald.

Al zal ik wel voor blijven voor een aantal RC's die enkel en alleen verkrijgbaar zouden moeten zijn bij smartshops.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Ik ben denk de enige hier die vind dat dit verbod een goed idee is. :)

Het loopt de spuigaten uit met de RC's en het helpt de problematische ontwikkeling van drugsgebruik onder jongeren niet bepaald.

Al zal ik wel voor blijven voor een aantal RC's die enkel en alleen verkrijgbaar zouden moeten zijn bij smartshops.
Klik om te vergroten...
Ik ben het er eigenlijk ook mee eens.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Ik ben denk de enige hier die vind dat dit verbod een goed idee is. :)
Klik om te vergroten...

Ja, laten we nóg meer mensen drijven in de armen van de georganiseerde misdaad!

Dit gezegd hebbende, het verbod op a-PiHP, MDPHP freebase en NEP is uitstekend verdedigbaar.

Raver zei:
Het loopt de spuigaten uit met de RC's en het helpt de problematische ontwikkeling van drugsgebruik onder jongeren niet bepaald.

Al zal ik wel voor blijven voor een aantal RC's die enkel en alleen verkrijgbaar zouden moeten zijn bij smartshops.
Klik om te vergroten...

Grote stappen, gauw thuis beleid... "Het Buitenland, het Buitenland! De E.U.!" (Staten in de V.S. hebben Marihuana niet slechts gedecriminaliseerd, maar gelegaliseerd, in Duitsland mogen vergunninghouders 25 gram Marihuana hebben, alleen Frankrijk is mordicus tegen, maar no way dat Duitsland (wat dan ook) zomaar gaat doen wat ze in Frankrijk verzinnen).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."