Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
132 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Fisherman's friend zei:
Ik heb op de 27 juni een bestelling rc gedaan bij een vendor ,maar heb nog niks ontvangen.
Ben benieuwd of ze het nog gaan opsturen.
Heeft iemand anders dit ook?
Klik om te vergroten...
Ik liet het altijd met track and trace versturen, nadat mij dat ook enkele malen is gebeurd. Bij die postnl-punten etc weten ze namelijk inmiddels ook prima wat er in die fijne bubbelenveloppen zit. Hier in 010 tenminste wel hoor. Hoe vaak dat niet is misgegaan in het verleden. 🥹

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5152535455...57
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Ik liet het altijd met track and trace versturen, nadat mij dat ook enkele malen is gebeurd. Bij die postnl-punten etc weten ze namelijk inmiddels ook prima wat er in die fijne bubbelenveloppen zit. Hier in 010 tenminste wel hoor. Hoe vaak dat niet is misgegaan in het verleden. 🥹
Klik om te vergroten...
Van mij is er nooit een pakket of een enveloppe zoekgeraakt.
Ik doe ook altijd track and trace.
In dit geval ben ik zelf te laat geweest met bestellen.
Geen probleem want ik heb ook weleens gehad dat ik ineens in een 2mmc binge zat terwijl dat niet de bedoeling was.
Gisteren kwam ik wel een zakje tegen waarvan ik wist dat ik ze nog ergens had liggen met 23 pellets 5mapb.
Mocht ik ooit zin krijgen dan heb ik toch nog iets van stimulanten.
20250704_184121.jpg
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fisherman's friend zei:
Van mij is er nooit een pakket of een enveloppe zoekgeraakt.
Ik doe ook altijd track and trace.
In dit geval ben ik zelf te laat geweest met bestellen.
Geen probleem want ik heb ook weleens gehad dat ik ineens in een 2mmc binge zat terwijl dat niet de bedoeling was.
Gisteren kwam ik wel een zakje tegen waarvan ik wist dat ik ze nog ergens had liggen met 23 pellets 5mapb.
Mocht ik ooit zin krijgen dan heb ik toch nog iets van stimulanten.
Bekijk bijlage 66013
Klik om te vergroten...
Oef, die 5mapb heb ik óók een paar keer gehad, maar ik heb ze allemaal weggeflikkerd. Ik weet niet man, ik had in de nacht echt enorme spierspanningen van dat spul. En NUL uur slapen.Terwijl ze verder helemaal niet speedy zijn. Jammer hoor, want verder vond ik de effecten echt top!

En ja, de grote uitdaging bij 2mmc is en blijft inderdaad om níet in een binge terecht te komen. 🥲😋

Naja, ik heb nog twee of drie van die dikke zakken van 10 liggen en nog een haffeltje pellets. Daarna is het klaar zullen we maar zeggen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Dus betreffende vendor zat in de illegale medicijnen handel?
Of bracht hen op zijn minst in contact met handelaren?

Dan ben je toch echt niet verstandig bezig.
Het maakt de naam van alle vendors kapot én ik denk dat betreffende vendor ook niet meer terugkomt. Olie olie olie dom
Klik om te vergroten...
Je denkt toch niet dat alle vendors zich enkel bezig houden met semi-legale handel...?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Je denkt toch niet dat alle vendors zich enkel bezig houden met semi-legale handel...?
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb er nooit diazepam / oxazepam / temazepam / lorazepam op zien staan.
Maar zo te horen zit ik er langs :wink:
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus dit heeft geen betrekking op middelen als Bromazolam en Pyrazolam? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze vendor illegaal verklaarde benzo's heeft verkocht. Als dat wel zo is, dan is het inderdaad olie en oliedom geweest.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Ja, ik heb er nooit diazepam / oxazepam / temazepam / lorazepam op zien staan.
Maar zo te horen zit ik er langs :wink:
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk hadden ze nog een voorraad liggen van spul dat inmiddels illegaal is geworden en proberen ze dat nu alsnog via de achterdeur te verkopen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op de telegraaf zie ik het nu ook staan.
Begrijp ik het goed dat ze echte medicatie (benzo) als designerdrugs verkochten?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoningToto zei:
Dus dit heeft geen betrekking op middelen als Bromazolam en Pyrazolam? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze vendor illegaal verklaarde benzo's heeft verkocht. Als dat wel zo is, dan is het inderdaad olie en oliedom geweest.
Klik om te vergroten...

Het lijkt erop dat ze echte medicijnen als rc benzo verkochten?

Пусто zei:
Waarschijnlijk hadden ze nog een voorraad liggen van spul dat inmiddels illegaal is geworden en proberen ze dat nu alsnog via de achterdeur te verkopen.
Klik om te vergroten...

RC benzo's zijn niet verboden.
Het gaat om medicatie verkoop. Dus een RC Benzo wordt een tent niet voor opgedoekt.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#10
1000127768.jpg
Wedstrijdje wie weet de meeste namen van benzo's die we hier kleurrijk in grote getale zien liggen :grin:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoningToto zei:
Wedstrijdje wie herkent de meeste namen van benzo's die we hier kleurrijk in grote zakken zien liggen :grin:
Klik om te vergroten...

Die fel oranje/roze zijn de tonnetjes pyrazolam denk ik haha.
Maar dit kunnen ze niet in beslag nemen, want dat is niet illegaal (nog). Dus zal toch wat anders achter zitten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu drie Limburgers achter de populaire webshop voor designerdrugs X in X woensdag werden opgepakt, is een belangrijke handelaar in zogenaamde research chemicals een halt toegeroepen.
Onlangs ingevoerde wetgeving moet deze grijze markt aan banden leggen, maar het blijft de vraag of dat lukt.

Of je nu een editie van Harry Potter en de Steen der Wijzen, een nieuwe jurk of vijf gram van de stimulerende partydrug 2-MMC wilt bestellen: in de basis is het net zo eenvoudig. Via verschillende webshops, gewoon via Google te vinden, is het bestellen van grote hoeveelheden drugs een fluitje van een cent. Pilletjes, poeders, vloeistoffen. Met een druk op de knop besteld, de volgende dag in een subtiele envelop in de brievenbus.

Officieel zijn deze research chemicals, de naam zegt het al, bestemd voor onderzoeksdoeleinden. Het gaat om middelen die (nog) niet op de Opiumlijst staan en daarom volgens de letter van de wet niet illegaal zijn om te verhandelen. Webshops die deze partydrugs aanbieden hebben twee gezichten: aan ene kant wordt duidelijk reclame gemaakt met de middelen middels foto’s van feestgangers in frivole outfits. Tegelijkertijd wordt duidelijk vermeld dat het niet de bedoeling is dat je de verdovende middelen ook daadwerkelijk inneemt, om juridische problemen te voorkomen.

Ondanks die voorzorgsmaatregelen werden woensdag drie Limburgse mannen achter de designerdrugssite X opgepakt. Hun bezittingen en grote hoeveelheden verdovende middelen, opgeslagen in X bedrijfspanden, zijn in beslag genomen. Daarmee heeft de De Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA-IOD) een grote speler op dat vlak in Nederland en daarbuiten lamgelegd. Hun webshop was al langer controversieel. Zo vond ING hun praktijken niet koosjer en probeerde de bank vorig jaar de rekening van het bedrijf in te trekken. In maart dit jaar werden X door een rechtbank in België veroordeeld omdat hun middelen de dood van gebruikers zouden hebben veroorzaakt.

Ook andere aanbieders dan X zoals Y en Z, zijn overheid en justitie een doorn in het oog. Afgelopen maart arresteerde de politie nog een Iers duo dat designerdrugs produceerde. Zij werden later vrijgelaten.

Webshops die op handige manier de wet omzeilen en zodoende in de schemering van wat mag opereren zijn al langer voer voor discussie. Het blijft een kat-en-muisspel. Als het de overheid is gelukt om een middel illegaal te verklaren, duiken direct nieuwe varianten op die zo zijn ontworpen dat ze niet onder de wetgeving vallen. Het was bijvoorbeeld het geval met 4-MMC, in de volksmond beter bekend als miauw: toen dit middel werd verboden, werd het nauw verwante 3-MMC op de markt gebracht. En daarna 2-MMC.

Per 1 juli is een nieuwe wet ingegaan die de verkoop van alle middelen in dezelfde synthetische groep verbiedt. Daarmee hoopt de overheid te voorkomen dat webshops telkens de wet omzeilen. Daar hielden de drugswebsites al rekening mee. ‘Sla nu groot in! Per 01-07-2025 verboden’.

Of de nieuwe wet echt het gewenste effect gaat hebben, valt nog te bezien. Want desondanks blijven stoffen als 2-FDCK, een variant op ketamine, gewoon legaal te verkopen. In de schaduweconomie van designerdrugs geldt een gouden regel: zodra een deur sluit, gaat er ergens anders weer een raam open.
Klik om te vergroten...

De jacht geopend op de RC vendors?
Het lijkt er sterk op. Ook dat betrokken partij die nu vast zit hun deuren definitief mag sluiten.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
De jacht geopend op de RC vendors?
Het lijkt er sterk op. Ook dat betrokken partij die nu vast zit hun deuren definitief mag sluiten.
Klik om te vergroten...
Nou ik hoop het niet eerlijk gezegd.

Spannend om te zien hoe dit afloopt en of binnenkort ook andere vendors offline worden gehaald. Zo ja dan moet ik toch snel nog ergens wat inslaan voor het nergens meer te koop is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoningToto zei:
Nou ik hoop het niet eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...

Ik kan er niet precies uithalen wat er nu gebeurd lijkt te zijn.
Mijn inziens drie opties.

1)
X verkocht legale medicijnen als rc benzo. Bv een valiumpil als norflurazepam

2)
X verkocht onder het bureau legale dempende medicijnen, op aanvraag ofzo.

3)
X verkocht onder de tafel nog verboden middelen.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Gezien RC benzo's (nog) niet op de verboden lijst staan kunnen ze mijn inziens hier niks mee. Er valt niks op te handhaven, want het is legaal.
Waar je hooguit iets mee kunt is "niet voor consumptie" , terwijl het daar wel voor gebruikt wordt. Net als poppers worden verkocht als leerreiniger.

Ik kan me echter niet voorstellen dat zo'n grote speler, mogelijk de grootste, dit risico heeft genomen.
Maar goed, er was natuurlijk al eerder ook iets mis met dit bedrijf.

dit staat op IJG (inspectie gezondheidszorg):
De NVWA startte een strafrechtelijk onderzoek naar aanleiding van informatie van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) en politie.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het zo te doen met de mensen die afhankelijk zijn van rc benzo's. Straks liggen ze er allemaal uit (vendors) en dan staan die mensen in de kou. :(
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Khoop dat alle vendors ten onder gaan.

Liever gisteren nog dan vandaag.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Khoop dat alle vendors ten onder gaan.

Liever gisteren nog dan vandaag.
Klik om te vergroten...
Waarom hoop je dat?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Fisherman's friend zei:
Waarom hoop je dat?
Klik om te vergroten...
Verslaafde mensen zijn hun verdien model. (En ze hooked houden)

Kids/jongeren die met 1 klik opde muis dezelfde dag nog (bergen//goedkoop) drug in huis kunnen hebben.
Onverantwoord gebruik wat daarbij komt kijken. (Gebrek aan laten testen, op een verantwoordelijke manier drugs gebruiken schiet er vaak bij in, zeker als je jong bent geld natuurlijk niet alleen voor jongeren)

De gratis samples die ze vaak mee sturen. Goedkoop veeeel drugs kunnen bestellen. Geen goeie info/voorlichting.
Shop tegoed wat je kunt krijgen en dergelijke.

Eigen proefkonijn zijn ( weinig tot geen wetenschappelijk onderzoek)
Vervuilde middelen.

Het lijkt wel een snoepwinkel online.
Voor jong en oud zonder rem.
Ik ken weinig mensen die er beter van zijn geworden.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Verslaafde mensen zijn hun verdien model. (En ze hooked houden)

Kids/jongeren die met 1 klik opde muis dezelfde dag nog (bergen//goedkoop) drug in huis kunnen hebben.
Onverantwoord gebruik wat daarbij komt kijken. (Gebrek aan laten testen, op een verantwoordelijke manier drugs gebruiken schiet er vaak bij in, zeker als je jong bent geld natuurlijk niet alleen voor jongeren)

De gratis samples die ze vaak mee sturen. Goedkoop veeeel drugs kunnen bestellen. Geen goeie info/voorlichting.
Shop tegoed wat je kunt krijgen en dergelijke.

Eigen proefkonijn zijn ( weinig tot geen wetenschappelijk onderzoek)
Vervuilde middelen.

Het lijkt wel een snoepwinkel online.
Voor jong en oud zonder rem.
Ik ken weinig mensen die er beter van zijn geworden.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring is dat de kwaliteit toch eigenlijk altijd wel goed was. Voor de rest eens met al je punten.

Hoewel 3mmc (en nu 2mmc) toch wel mn favo drugs zijn geworden. Doe ik liever dan bijv coke en mdma. En dat had ik niet gehad zonder de vendors.

Hoewel het natuurlijk wel gewoon boeven zijn, mogelijk nog erger dan de dealers op staat. Precies om de redenen die je aangeeft. Dat hun praktijken zogenaamd legaal waren doet daar niets aan af.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Ik heb het zo te doen met de mensen die afhankelijk zijn van rc benzo's. Straks liggen ze er allemaal uit (vendors) en dan staan die mensen in de kou. :(
Klik om te vergroten...
Dat zou zomaar nu al eens het geval kunnen worden.
Bij een andere bekende vendor is de categorie benzo's vandaag (gisteren ?) verdwenen.
Bij een ander zie ik het nog wel.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."