Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
131 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
MyLittlePonyPack zei:
Kreeg ook een mailtje van een vendor dat ze gecontroleerd waren. Ze zijn er wel druk mee bezig sinds het verbod om te kijken of alles wel klopt🙈

Bekijk bijlage 67012
Klik om te vergroten...

En dan is de hamvraag: eigen controle of controle van nvwa.
Maar die zijn qua verkoop geloof ik helemaal om gegaan. Een goed lopend bedrijf loopt naar de knoppen denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5354555657
D
Doobey83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Dit soort voorbeelden lijken mij zeer onwaarschijnlijk. Ware het niet dat je voor pharmabenzos veel meer geld kunt vragen dan voor rc's. Dus bewust diazepam oid verkopen onder een andere naam, wat is daar het verdienmodel van?
Klik om te vergroten...
ook de inkoop zal een stuk duurder en bovendien niet legaal zijn daar gaan ze hun vingers niet aan branden denk ik dan, iig naar mijn wetens MODKNIP niet
D
Doobey83Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Dan nemen ze toch wel een flink risico.
Er van uitgaande dat het zo openbaar op hun sites staat. Zullen ze niet bang zijn voor controle?
Klik om te vergroten...
de heren van de wet hoeven maar een "gecontroleerde" bestelling te doen om daar achter te komen toch?
Het lijkt me tot er vast een team actief is binnen de nvwa, justitie, etc die dit in een lab controleren.
Het wordt legaal verkocht dus controle zal geen obstakels hebben tegenover illegaal te verkrijgen middelen?
D
Doobey83Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
@Kordie: veel vendors gebruiken hun vendor website als legale manier om criminele activiteiten wit te wassen. Zullen ze niet allemaal doen, maar veel wel. Het is een makkelijke manier om veel zwartgeld om te zetten binnen een normaal bedrijf. De een heeft een kapperszaak die altijd dicht is, maar op papier wel klanten heeft, de ander heeft een fake uitzendbureau met no shows, etc. etc. Ik weet niet 100% zeker of dat bij deze vendor het geval is, maar als je al in drugshandel zit, is een site beheren waarop feitelijk drugs wordt verkocht onder de noemer not for human cosumption natuurlijk wel een redelijk gemakkelijke zet. Het zit niet ver van je originele werkzaamheden af en je klantenbestand is gelijk aan het klantenbestand van je illegale praktijken. Snap je?
Klik om te vergroten...

N3K0 zei:
Khoop dat alle vendors ten onder gaan.

Liever gisteren nog dan vandaag.
Klik om te vergroten...
Er zijn (waren) ook goede vendors en de kans tot je spul schoon is (was) is (was) vele male groter.
Nu gaan we als dit zo doorgaat helemaal terug op straat, het Amerikaanse fenty laced model tegemoet.
Gebruikers gaan gebruiken dat stop je niet met het oppakken van Semi moralen vendors helaas.
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Doobey83 zei:
de heren van de wet hoeven maar een "gecontroleerde" bestelling te doen om daar achter te komen toch?
Het lijkt me tot er vast een team actief is binnen de nvwa, justitie, etc die dit in een lab controleren.
Het wordt legaal verkocht dus controle zal geen obstakels hebben tegenover illegaal te verkrijgen middelen?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de NVWA nu op drie punten aan het controleren / handhaven is in de hoop dat een vendor de zaakjes niet op orde heeft en de boel via de wet kan sluiten.
  1. Verwoording / promoten / in de markt zetten van de RCs
  2. Hoe worden de RCs opgeslagen, ingepakt, verzonden etc.
  3. Een vendor die in RCs handelt opereert uiteraard op het randje, wellicht connecties / andere bijverdiensten zoals opgerolde vendor? (maar goed, dit is gewoon oliedom als je een goed draaiend bedrijf hebt)
Ik kan mij herinneren dat de opgerolde vendor in het verleden (tijdens covid, toen voor mijn idee het RC gebruik op z'n hoogst was onder de jongeren) doodleuk foldertjes in de bestellingen stopte die je kon uitdelen in je studentenhuis om hun producten te promoten. Daarnaast kan de NVWA al een boete opleggen aan een webshop als er een "niet door de EU gereguleerde claim" op shop staat, zie ook dit artikel. Daarnaast waren tijdens covid ook een aantal RC boeren actief op social media, al is dat volgens mij vrij vlot gestopt vanwege de regels / beperkingen van de social platformen zelf en niet door de NVWA, maar goed, daar zullen ook allerlei regels aan hangen.

Bovenstaande zijn natuurlijk allemaal aannames, maar voor mijn gevoel heeft de NVWA nu haar spierballen laten zien en heeft dit tot nu toe een afschrikkend effect gehad op de overgebleven verkopers. Benieuwd hoe lang dit kat-en-muis spelletje nog door blijft gaan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mr. Jummy zei:
Ik denk dat de NVWA nu op drie punten aan het controleren / handhaven is in de hoop dat een vendor de zaakjes niet op orde heeft en de boel via de wet kan sluiten.
  1. Verwoording / promoten / in de markt zetten van de RCs
  2. Hoe worden de RCs opgeslagen, ingepakt, verzonden etc.
  3. Een vendor die in RCs handelt opereert uiteraard op het randje, wellicht connecties / andere bijverdiensten zoals opgerolde vendor? (maar goed, dit is gewoon oliedom als je een goed draaiend bedrijf hebt)
Ik kan mij herinneren dat de opgerolde vendor in het verleden (tijdens covid, toen voor mijn idee het RC gebruik op z'n hoogst was onder de jongeren) doodleuk foldertjes in de bestellingen stopte die je kon uitdelen in je studentenhuis om hun producten te promoten. Daarnaast kan de NVWA al een boete opleggen aan een webshop als er een "niet door de EU gereguleerde claim" op shop staat, zie ook dit artikel. Daarnaast waren tijdens covid ook een aantal RC boeren actief op social media, al is dat volgens mij vrij vlot gestopt vanwege de regels / beperkingen van de social platformen zelf en niet door de NVWA, maar goed, daar zullen ook allerlei regels aan hangen.

Bovenstaande zijn natuurlijk allemaal aannames, maar voor mijn gevoel heeft de NVWA nu haar spierballen laten zien en heeft dit tot nu toe een afschrikkend effect gehad op de overgebleven verkopers. Benieuwd hoe lang dit kat-en-muis spelletje nog door blijft gaan.
Klik om te vergroten...

Klinkt heel plausibel. NVWA heeft zijn spierballen getoond en lijkt er vol op te zitten. Uiteindelijk denk ik ook dat iedere rc vendor dit gaat verliezen. Ik verwacht ook relatief snel de wetswijziging dat er geen rc benzo verkocht mag worden, het stoffen verbod kun je geloof ik vrij simpel uitbreiden.

Maar waarom zou de een wel nog (voor woekerprijzen) benzo's verkopen en de ander niet? Is dit ondernemers risico durven lopen of zit er meer achter?
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Klinkt heel plausibel. NVWA heeft zijn spierballen getoond en lijkt er vol op te zitten. Uiteindelijk denk ik ook dat iedere rc vendor dit gaat verliezen. Ik verwacht ook relatief snel de wetswijziging dat er geen rc benzo verkocht mag worden, het stoffen verbod kun je geloof ik vrij simpel uitbreiden.

Maar waarom zou de een wel nog (voor woekerprijzen) benzo's verkopen en de ander niet? Is dit ondernemers risico durven lopen of zit er meer achter?
Klik om te vergroten...
De laatste grote NL vendor die nu nog benzo's verkoopt heeft volgens mij de zaak eind juli overgenomen, dus daar zal nog wel een groot ondernemersrisico aan hangen. In zijn business plan zal hij waarschijnlijk niet hebben opgenomen dat de NVWA jacht ging maken op benzo's :laughing:

Begin dit jaar kreeg je de benzo's zelfs nog gratis als je meer dan 3 "units" bestelde bij eerder genoemde vendor, ik vermoed dus dat die zijn huidige voorraad tegen maximale winst kwijt wil en dan ook het risico niet meer wilt lopen.

1756152177620.png
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mr. Jummy zei:
De laatste grote NL vendor die nu nog benzo's verkoopt heeft volgens mij de zaak eind juli overgenomen, dus daar zal nog wel een groot ondernemersrisico aan hangen. In zijn business plan zal hij waarschijnlijk niet hebben opgenomen dat de NVWA jacht ging maken op benzo's :laughing:

Begin dit jaar kreeg je de benzo's zelfs nog gratis als je meer dan 3 "units" bestelde bij eerder genoemde vendor, ik vermoed dus dat die zijn huidige voorraad tegen maximale winst kwijt wil en dan ook het risico niet meer wilt lopen.

Bekijk bijlage 67018
Klik om te vergroten...
Dat ze die erbij doen laat alleen maar zien dat ze je vooral afhankelijk willen maken. Pyrazolam is 15 keer zo sterk als diazepam dacht ik.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Brakka Mang zei:
Dat ze die erbij doen laat alleen maar zien dat ze je vooral afhankelijk willen maken. Pyrazolam is 15 keer zo sterk als diazepam dacht ik.
Klik om te vergroten...
Niet overdrijven.

Pyrazolam - 1-2mg ~=10mg Diazepam.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Pyrazolam is 15 keer zo sterk als diazepam dacht ik.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je BromoNORdiazepam meent?

Pyrazolam is vooral een angstremmend pilletje. Niet sedatief zoals valium
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Ik denk dat je BromoNORdiazepam meent?

Pyrazolam is vooral een angstremmend pilletje. Niet sedatief zoals valium
Klik om te vergroten...
Nee, dat ze beide een andere werking hebben zegt niet zoveel over de sterkte. Heb het onlangs opgezocht omdat ik ze misschien wou bestellen maar toen ik dat zag dacht ik la ma🤣
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Doobey83 zei:
Er zijn (waren) ook goede vendors en de kans tot je spul schoon is (was) is (was) vele male groter.
Nu gaan we als dit zo doorgaat helemaal terug op straat, het Amerikaanse fenty laced model tegemoet.
Gebruikers gaan gebruiken dat stop je niet met het oppakken van Semi moralen vendors helaas.
Klik om te vergroten...
Misschien is dat het masterplan....dood aan alles junkies 😈

De hele war on drugs is een gigantische mislukking en heeft biljarden gekost. Ondertussen stijgt het drugsgebruik nog steeds alleen de middelen steeds meer versplinterd. Medische zorg bieden wordt bij spoedgevallen steeds moeilijker daardoor. Die rc vendors hebben het vooral zelf verkloot door vervuiling en hygiëne danwel andere noodzakelijke processen tbv veiligheid aan hun laars te lappen. Regulatie is de oplossing maar problemen veroorzaakt door drugs zijn er niet om op te lossen, ze in stand houden geeft politiek en justitie macht en controle.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoningToto zei:
Niet overdrijven.

Pyrazolam - 1-2mg ~=10mg Diazepam.
Klik om te vergroten...
Echt niet pyrazolam is 12 x zo potent als diazepam. Heb het net opgezocht. 1-2mg is of x5 of x10, nogal een big difference 😂 1000005405.jpg
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nathaniel zei:
Zeg ik lekker niet maar doe maar 2c-e en 4- en 3-fa dan als je er toch van af moet...
Klik om te vergroten...
Helaas niet meer beschikbaar.
ik kan nog wel tarwebiscuit aanbieden tegen een schappelijke prijs.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nathaniel zei:
En nou niet allemaal gaan zitten hamsteren bij die paar overgebleven vendors. Ik kan volgende woensdag pas weer bestellen en zie de items zo mn mandje uitvliegen hahaha🤣
Klik om te vergroten...
In de winkel shop ik ook uit andere karretjes en mandjes, het is op dat moment toch nog van de winkelier en geen stelen dus. Handig als iemand net de laatste aanbiedingen pakte. Dan gewoon zijn karretjes pakken en naar de kassa. Je kunt daarna gewoon zeggen dat je even niet oplette mocht iemand er iets van zeggen. En geef je hem een thee biscuitjes en door naar huis.

Vooral handig als je geen inspiratie hebt of haast hebt. Voor de originele persoon die het uit een schap haalde is dit natuurlijk een groot compliment omdat die blijkbaar jou smaak ook erg lekker vindt.

Plus nogmaals niet verboden in de supermarkten. Zolang het voor het afrekenen gebeurd 😉
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
In de winkel shop ik ook uit andere karretjes en mandjes, het is op dat moment toch nog van de winkelier en geen stelen dus. Handig als iemand net de laatste aanbiedingen pakte. Dan gewoon zijn karretjes pakken en naar de kassa. Je kunt daarna gewoon zeggen dat je even niet oplette mocht iemand er iets van zeggen. En geef je hem een thee biscuitjes en door naar huis.

Vooral handig als je geen inspiratie hebt of haast hebt. Voor de originele persoon die het uit een schap haalde is dit natuurlijk een groot compliment omdat die blijkbaar jou smaak ook erg lekker vindt.

Plus nogmaals niet verboden in de supermarkten. Zolang het voor het afrekenen gebeurd 😉
Klik om te vergroten...

Zo ben ik eens mijn baby kwijt geraakt toen de kleine nog baby was.
Stond in de maxicosi in de winkelwagen te slapen.
Ik zit gehurkt op de grond in de onderste rij wat te zoeken, en gezien ik amper in supermarkt kwam duurde dat even.

Ik kom omhoog en die winkelwagen is weg. Dan krijg je het warm kan ik je zeggen. Links kijken, rechts kijken. Ik zag een verlaten kar met energydrank staan. Paar rijen verder stond daar iemand flink gapend en wel met mijn wagen.
Hij had alleen de treetjes redbull gezien wat ik in de wagen had en die in de wagen had zei hij, en voor die aanbieding kwam hij dus ook.

Hij wilde ze niet jatten maar dacht oprecht dat het zijn kar was, en was verre van aan het opletten.
Ik heb nooit meer zo hard door een supermarkt gelopen als die drukke zaterdagochtend.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Zo ben ik eens mijn baby kwijt geraakt toen de kleine nog baby was.
Stond in de maxicosi in de winkelwagen te slapen.
Ik zit gehurkt op de grond in de onderste rij wat te zoeken, en gezien ik amper in supermarkt kwam duurde dat even.

Ik kom omhoog en die winkelwagen is weg. Dan krijg je het warm kan ik je zeggen. Links kijken, rechts kijken. Ik zag een verlaten kar met energydrank staan. Paar rijen verder stond daar iemand flink gapend en wel met mijn wagen.
Hij had alleen de treetjes redbull gezien wat ik in de wagen had en die in de wagen had zei hij, en voor die aanbieding kwam hij dus ook.

Hij wilde ze niet jatten maar dacht oprecht dat het zijn kar was, en was verre van aan het opletten.
Ik heb nooit meer zo hard door een supermarkt gelopen als die drukke zaterdagochtend.
Klik om te vergroten...
Daarom altijd eerst een stapel playboy's en tampons met batterijen en alle scheermesjes mega packs die soms 60+ eerder 70€ kosten pakken en die over de waardevolle acties verspreiden. Dat schrikt de meeste mensen af. Daarna geef je die onzin producten aan de kassa zodat die erook wat lectuur heeft om het saaie scannen wat leuker te maken. En daarna de vakkenvullers ook die dan een kwartier erover doen om paar artikelen terug te zetten wie weet wat meer plezier in het werk krijgen. Misschien krijgen we dan vrolijkere mannen (en vast ook wat vrouwen) bij de kassa's.

Je kan als je erover nadenkt een zeer memorabele indruk maken 😜

Of karretje helemaal vol laden inclusief onderkant waar krat bier past met allemaal verschillende broodjes vullen. En dan aansluiten in de rij en vragen of je voor mag met iemand die ook maar 1 artikel heeft. 'Do you mind if I go first I just have one item'
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Zo ben ik eens mijn baby kwijt geraakt toen de kleine nog baby was.
Stond in de maxicosi in de winkelwagen te slapen.
Ik zit gehurkt op de grond in de onderste rij wat te zoeken, en gezien ik amper in supermarkt kwam duurde dat even.

Ik kom omhoog en die winkelwagen is weg. Dan krijg je het warm kan ik je zeggen. Links kijken, rechts kijken. Ik zag een verlaten kar met energydrank staan. Paar rijen verder stond daar iemand flink gapend en wel met mijn wagen.
Hij had alleen de treetjes redbull gezien wat ik in de wagen had en die in de wagen had zei hij, en voor die aanbieding kwam hij dus ook.

Hij wilde ze niet jatten maar dacht oprecht dat het zijn kar was, en was verre van aan het opletten.
Ik heb nooit meer zo hard door een supermarkt gelopen als die drukke zaterdagochtend.
Klik om te vergroten...
Zo heb ik juist vaak geprobeerd mn baby kwijt te raken. Nooit gelukt. Mensen liepen met een grote boog om de sirene heen die van de winkelkar afstraalde.

Bij nader inzien had ik duct tape moeten gebruiken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Zo heb ik juist vaak geprobeerd mn baby kwijt te raken. Nooit gelukt. Mensen liepen met een grote boog om de sirene heen die van de winkelkar afstraalde.

Bij nader inzien had ik duct tape moeten gebruiken.
Klik om te vergroten...

Ik deed altijd een ademende doek over de maxicose (bij slapen). Die wat je ook gebruikt voor de zon ... als die nog bestaan. Daarom zag dje kerel ook niet gelijk dat er een baby in zat :wink:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
PieterPost23 zei:
In de praktijk is 12-15x zo sterk niet relevant, want de dosering wordt gewoon navenant aangepast
Klik om te vergroten...
Dosering en potentie zijn 2 heel verschillende dingen
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."