Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
142 weergaven
18-5-2026
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
De vraag is .... mag je zoveel in huis hebben van een product wat verboden is?
Klik om te vergroten...
Goed verstoppen, ik heb mn stash op 3 plekken.
Maar misschien meer voor mijn eigen gemoedsrust, als je geen gekke dingen doet dan staat ome agent toch niet voor de deur, met een huiszoeking ook nog.
Nee kleine kans, of je moet echt drugs gekocht of verkocht hebben recent....maar als brave burger geen zorgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...57
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hugo909 zei:
Ja, daar hoopte ik op. Stash houden en de oorspronkelijke bestelling alsnog krijgen, maar helaas. Wat ik daar besteld had was al in huis (maar niet genoeg, haha) en kreeg nu een zak NEP, en wat broma en een sample 2-FA.

Keek enorm uit naar de levering van m'n bestelling, en ben best teleurgesteld dat ik die niet meer ga krijgen. Tegelijkertijd trek ik er ook lering uit, om de boel wat meer in perspectief te plaatsen. 🤷🏼‍♂️
Klik om te vergroten...
Vandaag het bedrag teruggestort gekregen. 👍🏼
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Als je kijkt naar de vendor site waar jij altijd je bestellingen doet:
Is de site anders geworden dan anders? Zie je nieuwe dingen/producten?
Klik om te vergroten...
Nee, heb gisteren nog eens gekeken en lijkt erop dat er (voorlopig) niks veranderd is. Jij wel iets opgemerkt bij die van jou?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Metalcored00d zei:
Nee, heb gisteren nog eens gekeken en lijkt erop dat er (voorlopig) niks veranderd is. Jij wel iets opgemerkt bij die van jou?
Klik om te vergroten...

Ja, dat de verboden producten er nog op staan :wink:
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Als je kijkt naar de vendor site waar jij altijd je bestellingen doet:
Is de site anders geworden dan anders? Zie je nieuwe dingen/producten?
Klik om te vergroten...

Kordie zei:
Ja, dat de verboden producten er nog op staan :wink:
Klik om te vergroten...

Bij de sites waar ik het meest bestel staan ze er niet meer op, staan ze er nog wel op maar zijn ze niet meer beschikbaar en bij 1 staan ze er nog op met "banned soon" maar kun je ze niet meer bestellen.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Toch nog een halve gram Methallylescaline bijbesteld 😮‍💨
Klik om te vergroten...
Vond je het wat? Ik heb er wat van liggen maar nog niet geprobeerd. Beetje de interesse verloren nadat ik las dat men er vaak buikkramp en weet ik veel wat van kreeg.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheRealKoekert zei:
Vond je het wat? Ik heb er wat van liggen maar nog niet geprobeerd. Beetje de interesse verloren nadat ik las dat men er vaak buikkramp en weet ik veel wat van kreeg.
Klik om te vergroten...

Niet te laag doseren anders werkt het (waarschijnlijk) niet.

Voor mij werkt 63 mg en de maagkrampen vallen mee.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Fisherman's friend zei:
Ik heb op de 27 juni een bestelling rc gedaan bij een vendor ,maar heb nog niks ontvangen.
Ben benieuwd of ze het nog gaan opsturen.
Heeft iemand anders dit ook?
Klik om te vergroten...
Ik liet het altijd met track and trace versturen, nadat mij dat ook enkele malen is gebeurd. Bij die postnl-punten etc weten ze namelijk inmiddels ook prima wat er in die fijne bubbelenveloppen zit. Hier in 010 tenminste wel hoor. Hoe vaak dat niet is misgegaan in het verleden. 🥹
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Ik liet het altijd met track and trace versturen, nadat mij dat ook enkele malen is gebeurd. Bij die postnl-punten etc weten ze namelijk inmiddels ook prima wat er in die fijne bubbelenveloppen zit. Hier in 010 tenminste wel hoor. Hoe vaak dat niet is misgegaan in het verleden. 🥹
Klik om te vergroten...
Van mij is er nooit een pakket of een enveloppe zoekgeraakt.
Ik doe ook altijd track and trace.
In dit geval ben ik zelf te laat geweest met bestellen.
Geen probleem want ik heb ook weleens gehad dat ik ineens in een 2mmc binge zat terwijl dat niet de bedoeling was.
Gisteren kwam ik wel een zakje tegen waarvan ik wist dat ik ze nog ergens had liggen met 23 pellets 5mapb.
Mocht ik ooit zin krijgen dan heb ik toch nog iets van stimulanten.
20250704_184121.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mr. Jummy zei:
Ondertussen is de waarschuwing ook iets aangepast. Een van jullie wel gezondheidsklachten gekregen :laughing:?
Klik om te vergroten...

Dank @Mr. Jummy
Op basis hier van ben ik een stuk dieper op onderzoek uitgedaan en ik kwam onderstaande tegen op een lokale nieuwssite.
Ik heb getracht, conform forumregels, het bericht wat aan te passen zodat het niet herleidbaar is naar locatie of welke vendor.


De Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA-IOD) heeft woensdag drie mannen in X gearresteerd voor illegale handel in geneesmiddelen.
De mannen (29, 31 en 33 jaar) zitten in beperkingen. Ze mogen geen contact hebben met de buitenwereld, behalve met hun advocaat. Een onderzoeksrechter zal vrijdag bepalen of het voorarrest wordt verlengd of niet.
De woningen van de verdachten zijn doorzocht. Ook hebben rechercheurs verschillende bedrijfspanden uitgekamd. Waar dat is geweest, mag een woordvoerder van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit vanwege het lopende onderzoek niet zeggen. Er is beslag gelegd op bankrekeningen, cryptotegoeden, woningen, auto's en andere luxe goederen van het trio.
Er is een grote hoeveelheid geneesmiddelen in beslag genomen. Denk aan medicijnen zoals benzodiazepinen die alleen op doktersrecept verkrijgbaar zijn. Ter verduidelijking: benzodiazepinen, oftewel benzo's, zijn medicijnen die worden voorgeschreven tegen angst en bij ernstige slaapproblemen. Langdurig gebruik van benzodiazepinen kan leiden tot lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid. En onjuiste dosering kan schadelijk en zelfs levensbedreigend zijn.
Verkoop van die medicijnen is alleen mogelijk met een vergunning. Het drietal verkocht de geneesmiddelen, zonder vergunning, aan klanten zonder recept via X Vendor X . Dit is een in X vendor X gevestigd bedrijf. De website is offline gehaald.
Klik om te vergroten...


Dus betreffende vendor zat in de illegale medicijnen handel?
Of bracht hen op zijn minst in contact met handelaren?

Dan ben je toch echt niet verstandig bezig.
Het maakt de naam van alle vendors kapot én ik denk dat betreffende vendor ook niet meer terugkomt. Olie olie olie dom.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Dus betreffende vendor zat in de illegale medicijnen handel?
Of bracht hen op zijn minst in contact met handelaren?

Dan ben je toch echt niet verstandig bezig.
Het maakt de naam van alle vendors kapot én ik denk dat betreffende vendor ook niet meer terugkomt. Olie olie olie dom
Klik om te vergroten...
Je denkt toch niet dat alle vendors zich enkel bezig houden met semi-legale handel...?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Je denkt toch niet dat alle vendors zich enkel bezig houden met semi-legale handel...?
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb er nooit diazepam / oxazepam / temazepam / lorazepam op zien staan.
Maar zo te horen zit ik er langs :wink:
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dus dit heeft geen betrekking op middelen als Bromazolam en Pyrazolam? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze vendor illegaal verklaarde benzo's heeft verkocht. Als dat wel zo is, dan is het inderdaad olie en oliedom geweest.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Ja, ik heb er nooit diazepam / oxazepam / temazepam / lorazepam op zien staan.
Maar zo te horen zit ik er langs :wink:
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk hadden ze nog een voorraad liggen van spul dat inmiddels illegaal is geworden en proberen ze dat nu alsnog via de achterdeur te verkopen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op de telegraaf zie ik het nu ook staan.
Begrijp ik het goed dat ze echte medicatie (benzo) als designerdrugs verkochten?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoningToto zei:
Dus dit heeft geen betrekking op middelen als Bromazolam en Pyrazolam? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze vendor illegaal verklaarde benzo's heeft verkocht. Als dat wel zo is, dan is het inderdaad olie en oliedom geweest.
Klik om te vergroten...

Het lijkt erop dat ze echte medicijnen als rc benzo verkochten?

Пусто zei:
Waarschijnlijk hadden ze nog een voorraad liggen van spul dat inmiddels illegaal is geworden en proberen ze dat nu alsnog via de achterdeur te verkopen.
Klik om te vergroten...

RC benzo's zijn niet verboden.
Het gaat om medicatie verkoop. Dus een RC Benzo wordt een tent niet voor opgedoekt.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#17
1000127768.jpg
Wedstrijdje wie weet de meeste namen van benzo's die we hier kleurrijk in grote getale zien liggen :grin:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoningToto zei:
Wedstrijdje wie herkent de meeste namen van benzo's die we hier kleurrijk in grote zakken zien liggen :grin:
Klik om te vergroten...

Die fel oranje/roze zijn de tonnetjes pyrazolam denk ik haha.
Maar dit kunnen ze niet in beslag nemen, want dat is niet illegaal (nog). Dus zal toch wat anders achter zitten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu drie Limburgers achter de populaire webshop voor designerdrugs X in X woensdag werden opgepakt, is een belangrijke handelaar in zogenaamde research chemicals een halt toegeroepen.
Onlangs ingevoerde wetgeving moet deze grijze markt aan banden leggen, maar het blijft de vraag of dat lukt.

Of je nu een editie van Harry Potter en de Steen der Wijzen, een nieuwe jurk of vijf gram van de stimulerende partydrug 2-MMC wilt bestellen: in de basis is het net zo eenvoudig. Via verschillende webshops, gewoon via Google te vinden, is het bestellen van grote hoeveelheden drugs een fluitje van een cent. Pilletjes, poeders, vloeistoffen. Met een druk op de knop besteld, de volgende dag in een subtiele envelop in de brievenbus.

Officieel zijn deze research chemicals, de naam zegt het al, bestemd voor onderzoeksdoeleinden. Het gaat om middelen die (nog) niet op de Opiumlijst staan en daarom volgens de letter van de wet niet illegaal zijn om te verhandelen. Webshops die deze partydrugs aanbieden hebben twee gezichten: aan ene kant wordt duidelijk reclame gemaakt met de middelen middels foto’s van feestgangers in frivole outfits. Tegelijkertijd wordt duidelijk vermeld dat het niet de bedoeling is dat je de verdovende middelen ook daadwerkelijk inneemt, om juridische problemen te voorkomen.

Ondanks die voorzorgsmaatregelen werden woensdag drie Limburgse mannen achter de designerdrugssite X opgepakt. Hun bezittingen en grote hoeveelheden verdovende middelen, opgeslagen in X bedrijfspanden, zijn in beslag genomen. Daarmee heeft de De Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA-IOD) een grote speler op dat vlak in Nederland en daarbuiten lamgelegd. Hun webshop was al langer controversieel. Zo vond ING hun praktijken niet koosjer en probeerde de bank vorig jaar de rekening van het bedrijf in te trekken. In maart dit jaar werden X door een rechtbank in België veroordeeld omdat hun middelen de dood van gebruikers zouden hebben veroorzaakt.

Ook andere aanbieders dan X zoals Y en Z, zijn overheid en justitie een doorn in het oog. Afgelopen maart arresteerde de politie nog een Iers duo dat designerdrugs produceerde. Zij werden later vrijgelaten.

Webshops die op handige manier de wet omzeilen en zodoende in de schemering van wat mag opereren zijn al langer voer voor discussie. Het blijft een kat-en-muisspel. Als het de overheid is gelukt om een middel illegaal te verklaren, duiken direct nieuwe varianten op die zo zijn ontworpen dat ze niet onder de wetgeving vallen. Het was bijvoorbeeld het geval met 4-MMC, in de volksmond beter bekend als miauw: toen dit middel werd verboden, werd het nauw verwante 3-MMC op de markt gebracht. En daarna 2-MMC.

Per 1 juli is een nieuwe wet ingegaan die de verkoop van alle middelen in dezelfde synthetische groep verbiedt. Daarmee hoopt de overheid te voorkomen dat webshops telkens de wet omzeilen. Daar hielden de drugswebsites al rekening mee. ‘Sla nu groot in! Per 01-07-2025 verboden’.

Of de nieuwe wet echt het gewenste effect gaat hebben, valt nog te bezien. Want desondanks blijven stoffen als 2-FDCK, een variant op ketamine, gewoon legaal te verkopen. In de schaduweconomie van designerdrugs geldt een gouden regel: zodra een deur sluit, gaat er ergens anders weer een raam open.
Klik om te vergroten...

De jacht geopend op de RC vendors?
Het lijkt er sterk op. Ook dat betrokken partij die nu vast zit hun deuren definitief mag sluiten.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
De jacht geopend op de RC vendors?
Het lijkt er sterk op. Ook dat betrokken partij die nu vast zit hun deuren definitief mag sluiten.
Klik om te vergroten...
Nou ik hoop het niet eerlijk gezegd.

Spannend om te zien hoe dit afloopt en of binnenkort ook andere vendors offline worden gehaald. Zo ja dan moet ik toch snel nog ergens wat inslaan voor het nergens meer te koop is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."