Dat artikel is mooie reclame voor een specifieke vendor 😂
“In de Eerste Kamer ligt momenteel wetgeving voor een nieuwe lijst van Nieuwe Psychoactieve Stoffen waarop meteen hele groepen stoffen worden verboden. De behandeling is meermaals vertraagd. Van der Gouwe maant tot tempo. „Want
zolang een drug legaal is, denken toch veel gebruikers: dan zal het ook wel niet gevaarlijk zijn.””
zal zelf ook eens even zoeken, maar weet iemand of het Trimboos hier onderzoek naar heeft gedaan?
Of: heeft íémand van jullie bij designer drugs wel eens gedacht “haha het is legaal dus zal wel minder erg zijn dan reguliere drugs”? Want I call bullshit maar zal niet de eerste keer zijn dat ik m’n medemens overschat.
Einde van de rc vendors. Totaalverbod van rc's denk ik.
Dus ook wat na aankomend verbod nog legaal is.
Dat lijkt me niet, er is nog zóveel legaal wat best populair is en waar goed op te verdienen is.
En wat gebeurd er na zo'n stemming?
Is het dan streep eronder en klaar? of moet dan nog gesleuteld worden aan een wet om ze groen licht te geven?
Na zo’n stemming is het afwachten tot het in de staatscourant staat. Ténzij ze in het debat een invoerdatum bespreken maar daar zie ik geen aanleiding toe. In de tussentijd zullen ambtenaren de wet verder voorbereiden, zodat wanneer deze in werking treedt hij ook echt toepasbaar is. Vermoedelijk zullen vendors hetzelfde doen.
(Edit: ) Dus: nee, aan de wet zelf wordt niet meer gesleuteld vanaf dat moment. Dan zou die ook weer door beiden Kamers moeten (daarom mag de Eerste Kamer ook geen amendement (=wijziging van een wet) voorstellen: dan zou de wet eerst weer terugmoeten naar de Tweede Kamer). Maar nee, het is ook niet streep eronder en klaar😜