Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

nieuwe wet in de maak voor verbod research chemicals 2022 / 2023

1123 antwoorden
160 weergaven
18-5-2026
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Dit!!! Je zal maar afhankelijk zijn van de benzo's, wachten op hulp en dan niet meer kunnen halen. Maar goed.
Klik om te vergroten...
Van mij mag heel de RC markt eruit.
Dan maar klassieke drugs als pep ,coke ,xtc en M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021...57
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soulassasins zei:
Ik noem het Monopoly ,heb het te doen met de verslaafden aan dat spul dat die een beetje met de handen in hun haar zitten nu.
Klik om te vergroten...

Dit!!! Je zal maar afhankelijk zijn van de benzo's, wachten op hulp en dan niet meer kunnen halen. Maar goed.
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Van mij mag heel de RC markt eruit.
Dan maar klassieke drugs als pep ,coke ,xtc en M
Klik om te vergroten...
Die tijd heb ik wel gehad. Pep is leuk maar te grote kater. Coke nooit leuk gevonden. Xtc zo heel af en toe. Maar gaat niks boven 3mmc.

Volgens mn dealer ook zn best verkochte drugs, dus in hoeverre het dan nog onder "RC markt" valt weet ik niet.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik krijg nou van vendor X die sommige producten niet meer zelf verkoopt een mailtje dat je ze nu bij vendor Y moet kopenšŸ˜…

Screenshot_20250918_145709_Outlook.jpg
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
MyLittlePonyPack zei:
Ik krijg nou van vendor X die sommige producten niet meer zelf verkoopt een mailtje dat je ze nu bij vendor Y moet kopenšŸ˜…

Bekijk bijlage 67360
Klik om te vergroten...

WTF haha.
En daar zijn alle benzo's die op hun site niet meer staan gewoon te koop?
Dan kun je er van op aan gaan dat ze een nieuwe site hebben opgericht haha.
Of is het spam?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
WTF haha.
En daar zijn alle benzo's die op hun site niet meer staan gewoon te koop?
Dan kun je er van op aan gaan dat ze een nieuwe site hebben opgericht haha.
Of is het spam?
Klik om te vergroten...

Nee het is geen spam, komt wel echt van vendor waar ik wel eens wat bestelde. En lijkt zo uit de mail alsof dan weer gewoon 2 vrienden van hun zijn met andere website waar je het idd nog wel kunt bestellen. Dat is volgens mij ook geen nieuwe website, bestond ook al.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
MyLittlePonyPack zei:
Nee het is geen spam, komt wel echt van vendor waar ik wel eens wat bestelde. En lijkt zo uit de mail alsof dan weer gewoon 2 vrienden van hun zijn met andere website waar je het idd nog wel kunt bestellen. Dat is volgens mij ook geen nieuwe website, bestond ook al.
Klik om te vergroten...

Slim spel dan.
Bedoelde met spam meer de link die er in staat. Maar als je de site herkend zal dat wel niet
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Slim spel dan.
Bedoelde met spam meer de link die er in staat. Maar als je de site herkend zal dat wel niet
Klik om te vergroten...

Nee was geen spam-site, kende hem wel van naam.
P
PieterPost23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Doobey83 zei:
zou me niets verbazen idd, maar waarom niet eerst zelf alles laten testen als vendor zijnde zittend op een goudmijn.
Klik om te vergroten...
Doen ze denk ik steekproefsgewijs. Gratis testlocaties zijn alleen voor consumenten bestemd, bij Janoshik moeten ze ~€300 per test sample betalen
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
PieterPost23 zei:
Doen ze denk ik steekproefsgewijs. Gratis testlocaties zijn alleen voor consumenten bestemd, bij Janoshik moeten ze ~€300 per test sample betalen
Klik om te vergroten...

Denk ook dat vendors vooral aan hun omzet denken. En de gezondheid van hun klanten niet zoveel uitmaakt.
M
Mr. JummyLid
01-01-2024, 00:00
#11
nos.nl

Mogelijk sterfgevallen onder klanten illegale online medicatie- en drugsshop

Bij doorzoeking van de woningen van de eigenaren en van bedrijfspanden is een grote hoeveelheid geneesmiddelen in beslag genomen.
nos.nl nos.nl
De afgelopen jaren zijn mogelijk meerdere mensen overleden na het gebruik van medicatie of drugs die ze op de site ... hadden gekocht. Het AD schrijft op basis van bronnen dat het gaat om tientallen sterfgevallen. Het Openbaar Ministerie wil dat niet bevestigen.
Klik om te vergroten...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb daar in het andere topic ook op gereageerd, maar nog ter aanvulling: moet je je voorstellen dat de nvwa mensen gaat vragen of ze gezondheidsklachten hebben gekregen na de aankoop van een pakje sigaretten bij het pompstation. Of een fles whisky bij de slijterij. Etc etc. Haha is toch van de zotte dit
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja, als je zulke hoeveelheden drugs verkoopt, gaan we vroeg of laat mensen dood. Is met alcohol of met roken niet anders. Al is dit natuurlijk meer accuut en valt het op.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Heb daar in het andere topic ook op gereageerd, maar nog ter aanvulling: moet je je voorstellen dat de nvwa mensen gaat vragen of ze gezondheidsklachten hebben gekregen na de aankoop van een pakje sigaretten bij het pompstation. Of een fles whisky bij de slijterij. Etc etc. Haha is toch van de zotte dit
Klik om te vergroten...
In die context heb ik het eigenlijk nooit bekeken maar on point šŸ‘ŒšŸ½šŸ¤˜šŸ½haha
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die lui van MODKNIP zijn zwaar de lul....
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
knikkeboller zei:
Die lui van *******zijn zwaar de lul....
Klik om te vergroten...
Idd. Beetje vaag eigenlijk want ze vonden mazen in de wet. Als je drie flessen jenever opzuipt ga je ook dood. Wel triest voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Ik ben tegen verbod op drugs maar voor betere voorlichting. Via dark web krijg je sowieso nog steeds alles, is alleen wat minder toegankelijk.

ā€œIn Nederland overlijden jaarlijks ongeveer 2.390 tot 2.440 mensen als gevolg van alcohol, dat is naar schatting 1,4% van alle sterfgevallenā€
.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Indigo Seeker zei:
Als je drie flessen jenever opzuipt ga je ook dood
Klik om te vergroten...

Het verschil zit hem erin dat alcohol legaal is en de risico's dus bekend zijn, of op te zoeken.
Maar ze zijn ook niet opgepakt voor de RC's benzo verkopen. Maar voor het in bezit hebben van en verhandelen van namaakpillen en doorgaan met de verkoop van RC's die vanaf 1 juli verboden worden: https://www.nu.nl/misdaad/6376228/m...-funcaps.html?referrer=https://drugsforum.nl/ . Dus volledig terecht en legaal opgepakt als je het mij vraagt, dit is gewoon glashard dealen in verboden middelen.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het allemaal een beetje dubbel. Iedereen mag gelukkig gewoon z’n eigen mening hebben, maar ik gooi de mijne ook even in de groep. Ik heb zelf eigenlijk geen vrienden die iets gebruiken, terwijl ik het juist wĆ©l af en toe doe. Een jointje op z’n tijd, en XTC vind ik eerlijk gezegd gewoon een heerlijke drug. Doe dat samen met mijn vrouw, en bij ons blijft het allemaal netjes binnen de perken.

Feit is ook: je kunt tegenwoordig overal drugs krijgen, helemaal in de grote steden. Online maakt het misschien wel Ć©rg makkelijk. Maar goed, als je 18+ bent, zou je ook moeten snappen dat er risico’s aan zitten.

Daarnaast kun je online echt alles lezen over elke pil of elk poedertje dat er bestaat. En vaak staat er doodleuk bij dat er weinig onderzoek naar is gedaan en dat het officiĆ«le advies ā€˜niet gebruiken’ is.

Maar ja… ook wij recreatieve gebruikers nemen nou eenmaal een risico. Dat weet je, en daar kies je zelf voor.

De heren hebben een risico genomen.. en nu is het op de blaren zitten. Dit doen straatdealers ook.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Piet Zahut zei:
Ik vind het allemaal een beetje dubbel. Iedereen mag gelukkig gewoon z’n eigen mening hebben, maar ik gooi de mijne ook even in de groep. Ik heb zelf eigenlijk geen vrienden die iets gebruiken, terwijl ik het juist wĆ©l af en toe doe. Een jointje op z’n tijd, en XTC vind ik eerlijk gezegd gewoon een heerlijke drug. Doe dat samen met mijn vrouw, en bij ons blijft het allemaal netjes binnen de perken.

Feit is ook: je kunt tegenwoordig overal drugs krijgen, helemaal in de grote steden. Online maakt het misschien wel Ć©rg makkelijk. Maar goed, als je 18+ bent, zou je ook moeten snappen dat er risico’s aan zitten.

Daarnaast kun je online echt alles lezen over elke pil of elk poedertje dat er bestaat. En vaak staat er doodleuk bij dat er weinig onderzoek naar is gedaan en dat het officiĆ«le advies ā€˜niet gebruiken’ is.

Maar ja… ook wij recreatieve gebruikers nemen nou eenmaal een risico. Dat weet je, en daar kies je zelf voor.

De heren hebben een risico genomen.. en nu is het op de blaren zitten. Dit doen straatdealers ook.
Klik om te vergroten...

Goeie visie.
Je kan heel veel vooronderzoek doen naar wat je gebruikt.
Van legale middelen tot illegale middelen. De een kan de keuze maken "ik gebruik het" en de ander kan de kezue maken "ik gebruik het niet".
Ik denk dat je ze daar ook niet makkelijk voor veroordeeld krijgt en de vraag is ook waar de verantwoordelijkheid dan ligt, bij koper over verkoper.

Het wordt een ander verhaal als je bij hen via de achterkametjes namaak pillen kan kopen of nog RC's kan krijgen die verboden zijn.
Dan ga je glashard op je bek. En ben je eigenlijk ook gewoon een dealer.
Net zoals de dealer gepakt en veroordeeld kan worden voor verboden bezit, kan dat bij deze twee ook.

Ik kan vooral niet begrijpen waarom ze het doen.
Je bent rijk genoeg, je hoeft je hele leven niet meer te werken. En dan ga je dit soort risico's nemen klaarblijkelijk.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ongelofelijk wat een speculatie hier allemaal.
Alsof we alle feiten hier kennen.
Het is de media!
Lijkt meer op Trial by media. Wat een oordelen hier lees ik.
Zullen we eerst alle feiten afwachten?

En krijg er ook een dubbel gevoel bij.
Zijn heel wat DF leden die regelmatig bij deze vendor kochten en nooit problemen hebben gehad.

Gaan we nu moord en brand schreeuwen?
En niet begrijpen waarom ze het doen en dat ze rijk zijn.
Nou, ze verkopen die Rc’s al jaren legaal.
Je hoeft het niet te kopen hĆØ.
Nou is het de schuld van de drugs.

Ja er gaan meer mensen dood aan drugs, dat klopt. Natuurlijk vind ik dat ook heel erg.
Drugs is gevaarlijk.

De vraag stopt niet, dat weten we toch wel?
Doe wat aan voorlichting, laten we daar eens moord en brand over schreeuwen.

Ik voorspel je dat er nog veel meer mensen dood gaan aan andere drugs die verboden zijn en die in donkere steegjes wordt verkocht.
Gaan we dan ook schreeuwen dat die dealers opgepakt moeten worden en dat drugs verboden moet worden?

Dat is die succesvolle War On Drugs toch?
Dacht dat ik op een drugsforum zat en niet op een verjaardag.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."