Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

Legale wiet en hasj: wat zijn jouw ervaringen?

121 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Ja de zakjes zijn wel wat veel afval voor weinig wiet. Ik vind het wel goed dat die van cellofaan gemaakt zijn, want cannabinoïden plakken daar niet aan en je krijgt er ook geen stukjes plastic van in je wiet.
Klik om te vergroten...
Nog even terug komend op de verpakkingen van de zo ge heten “StaatsCannabis”
Plastic en verwanten ervan zijn een probleem in deze maatschappij.
Denk hierbij aan Petflessen, verpakkingen etcetera.. de overheid is vóór het klimaat als in minder plastic maaaarrr ondertussen keurt het wel goed dat Cannabis wordt verkocht in te grote verpakkingen… lijkt het dan?

Natuurlijk ik ben niet dom , ik weet zelf ook dat er meer werkprocessen en al aan voorafgaat maar alsnog.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Shinyzappy zei:
Nog even terug komend op de verpakkingen van de zo ge heten “StaatsCannabis”
Plastic en verwanten ervan zijn een probleem in deze maatschappij.
Denk hierbij aan Petflessen, verpakkingen etcetera.. de overheid is vóór het klimaat als in minder plastic maaaarrr ondertussen keurt het wel goed dat Cannabis wordt verkocht in te grote verpakkingen… lijkt het dan?

Natuurlijk ik ben niet dom , ik weet zelf ook dat er meer werkprocessen en al aan voorafgaat maar alsnog.
Klik om te vergroten...
Ik weet vrij zeker dat ze bij het ontwerpen van het experiment gesloten coffeeshopketen de duurzaamheid van de verpakkingen niet hebben meegewogen. Dat hadden ze uiteraard wel kunnen doen ja.
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat legaal spul gekocht bij verschillende shops in Tilburg.
Kwaliteit van de weed is over het algemeen behoorlijk goed en relatief goedkoop.
Verpakking varieert nogal per leverancier, maar is over het algemeen netjes.
THC percentages variëren van 15 tot 28%.

Hash heb ik ook een aantal keren gekocht.
Als het gaat om stoned worden, dan lukt dat prima, maar de smaak is niet optimaal.
Beste ervaringen heb ik met de static hash die van verschillende soorten wordt aangeboden met THC percentages van rond de 50 procent.
Smaakt redelijk, maar vooral ideaal om edibles van te maken, aangezien je erg veel THC krijgt voor je geld.

Ook hebben ze tegenwoordig vapes met een halve gram rosin erin (als ik het me goed herinner 64 en 66% THC).
Zowel een indica als een sativa.
Beetje gemengde gevoelens hierover.
De smaak is prima, het werkt prima en zeer snel en je ruikt er niet heel veel van, waardoor je vrij anoniem op straat of binnen kan roken.
Nadeel is dat je vaak flink hard moet hijsen om wat binnen te krijgen. Volgens de medewerker in de shop hadden al meerdere mensen hierover geklaagd.
Daarnaast is zo'n vape nogal prijzig. Ongeveer 20 euro duurder dan de rosin, die ook los verkrijgbaar is. Nogal een groot prijsverschil voor een wegwerp vape (wel oplaadbaar).
Verwacht van de rosin trouwens geen topkwaliteit, zoals in het minder legale circuit wel eens beschikbaar is. Maar de prijs is dan ook de helft lager als wat ik voor topkwaliteit wel eens betaald heb.

Alles samen ben ik erg positief over het experiment.
Fijn idee om te weten dat de weed echt schoon is, qua weed ruim voldoende keuze en ook nog eens fijn geprijsd.
Het wordt wel tijd dat er ook edibles beschikbaar komen.
Ik heb deze slechts een keer gezien in een shop en dat waren erg dure bonbons met maar 5mg THC per bonbon.
Zaten wel in een mooi doosje. :grinning:
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raoul_Duke zei:
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat legaal spul gekocht bij verschillende shops in Tilburg.
Kwaliteit van de weed is over het algemeen behoorlijk goed en relatief goedkoop.
Verpakking varieert nogal per leverancier, maar is over het algemeen netjes.
THC percentages variëren van 15 tot 28%.

Hash heb ik ook een aantal keren gekocht.
Als het gaat om stoned worden, dan lukt dat prima, maar de smaak is niet optimaal.
Beste ervaringen heb ik met de static hash die van verschillende soorten wordt aangeboden met THC percentages van rond de 50 procent.
Smaakt redelijk, maar vooral ideaal om edibles van te maken, aangezien je erg veel THC krijgt voor je geld.

Ook hebben ze tegenwoordig vapes met een halve gram rosin erin (als ik het me goed herinner 64 en 66% THC).
Zowel een indica als een sativa.
Beetje gemengde gevoelens hierover.
De smaak is prima, het werkt prima en zeer snel en je ruikt er niet heel veel van, waardoor je vrij anoniem op straat of binnen kan roken.
Nadeel is dat je vaak flink hard moet hijsen om wat binnen te krijgen. Volgens de medewerker in de shop hadden al meerdere mensen hierover geklaagd.
Daarnaast is zo'n vape nogal prijzig. Ongeveer 20 euro duurder dan de rosin, die ook los verkrijgbaar is. Nogal een groot prijsverschil voor een wegwerp vape (wel oplaadbaar).
Verwacht van de rosin trouwens geen topkwaliteit, zoals in het minder legale circuit wel eens beschikbaar is. Maar de prijs is dan ook de helft lager als wat ik voor topkwaliteit wel eens betaald heb.

Alles samen ben ik erg positief over het experiment.
Fijn idee om te weten dat de weed echt schoon is, qua weed ruim voldoende keuze en ook nog eens fijn geprijsd.
Het wordt wel tijd dat er ook edibles beschikbaar komen.
Ik heb deze slechts een keer gezien in een shop en dat waren erg dure bonbons met maar 5mg THC per bonbon.
Zaten wel in een mooi doosje. :grinning:
Klik om te vergroten...
Bij welke shop verkopen ze die vapes of mag dat hier niet genoemd worden? Zo niet dan zoek ik zelf wel bij de shops
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shinyzappy zei:
Bij welke shop verkopen ze die vapes of mag dat hier niet genoemd worden? Zo niet dan zoek ik zelf wel bij de shops
Klik om te vergroten...

Mag hier niet vernoemd worden. Misschien even greenmeister checken. :wink:
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Mag hier niet vernoemd worden. Misschien even greenmeister checken. :wink:
Klik om te vergroten...
Oke danku
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag hadden ze die niet meer bij de shop waar ze die verkochten.
Er schijnt wel het nodige aan te komen qua edibles en vapes.
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eerder deze week een best lekkere legale hash gekocht.
C O G Hasj Wedding Cake HQ.
Qua structuur lijkt deze veel meer op Marokkaanse hash.
Geur is wat licht en zit een beetje tussen Marokkaanse hash en wedding cake weed in.

Smaakt prettig en is zacht voor de keel.

Is trouwens van Canadelaar. 34% THC en <1% CBD.

Hopelijk komt er de komende tijd wat meer van dergelijke legale hash.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Soms gaat zo'n hoeveelheid kriebelen in de keel, waarna je moet hoesten. Dat gebeurt vaak als er te veel kunstmest is toegevoegd bij het maakproces
Klik om te vergroten...

Ahaaaa! Door kunstmest dus.
Ik kan idd heel soms in ene hoesten van een wietsoort waarbij ik het eerst niet had.
BV met de Sweet-Sugar-haze had ik dat.

Thanks, weer iets geleerd!
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inmiddels heeft ook Q-Farms een aantal "legale" producten op de markt gebracht.

Voor zover ik in de shop heb kunnen vinden, 2 varianten van ice-o-lator en van dezelfde soorten ook nog resin.
Ice-o-lator zit rond de 75% thc en de resin 88%.

Uiteraard niet goedkoop, maar wel stukken goedkoper dan resin in het illegale circuit.

Kwaliteit is wat mij betreft helemaal top.
Ik heb van beide soorten de Joyfulness geprobeerd en was hier zeer tevreden over.
Lekker zoet qua smaak en ondanks het heel hoge percentage TCH erg zacht. Hoefde vrijwel niet te hoesten.

Daarnaast heeft Canadelaar van een aantal weedsoorten een hash gemaakt, die ook prima is.
Beetje olie-achtig, maar qua smaak prima en een beetje richting nepal, afgaan etc.
THC percentage zit rond de 35% en erg netjes geprijsd.

Lijkt erop dat het probleem met de kwaliteit van de hash verleden tijd is.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Daar had ik zo nog niet over nagedacht. Maar dat is wel een nadeel.

Zou beter zijn als niet elke coffeeshop met dezelfde kwekers werkt. Tijd voor totale legalisatie gewoon. Al zal ik daar de vruchten niet meer van plukken.
Klik om te vergroten...
Ja opzich is dezelfde kweker niet echt een probleem in mijn ogen.
Ik weet één coffeeshop te noemen die z'n eigen Jack Herrer door Fyta laat kweken, dat is een eigen identiteit.
Ik hoop erg dat ze meer mogelijkheden krijgen om hun eigen strain te kweken of in ieder geval weer een identiteit op te bouwen.
Ik weet niet of meerdere shops dit kunnen/mogen, heeft iemand voorbeelden?

Ik hoop echt op alles dat ik me eigen planten mag gaan kweken. Dan kan ik olie maken en ben ik niet genoodzaakt het te moeten roken, volledige legalisatie is nu nog maar een droom.
Het zal ook de criminaliteit verlagen en het stigma ook.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raoul_Duke zei:
Daarnaast heeft Canadelaar van een aantal weedsoorten een hash gemaakt, die ook prima is.
Beetje olie-achtig, maar qua smaak prima en een beetje richting nepal, afgaan etc.
THC percentage zit rond de 35% en erg netjes geprijsd.

Lijkt erop dat het probleem met de kwaliteit van de hash verleden tijd is.
Klik om te vergroten...
Oh nou dan hebben ze wel een verbeterslag gemaakt inderdaad! Ik blow nu even niet zoveel meer maar ik zou wel benieuwd zijn naar de olie-achtige en nepal-achtige hasj!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga het nogmaals zeggen, ik ben tot nu toe erg tevreden over het experiment.
Wel vind ik dat er meer keuze mag zijn.
Wat voor velen vreemd lijkt misschien, maar elke coffeeshop heeft nu vrijwel identiek dezelfde strains en kwekers.
Het enige onderscheid die shops nu kunnen maken is service, (beleving) en prijs.
Beleving is niet in elke shop mogelijk. Hier in de stad mogen niet in alle shops gerookt worden.

Ik ben echt een vaste roker van Canadelaar Indica/sativa.
Laatst een hasj geprobeerd en dit beviel ook kwa effect! Smaak is wel minder, dat komt omdat de bereiding heel anders is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ei-Salade zei:
maar elke coffeeshop heeft nu vrijwel identiek dezelfde strains en kwekers.
Klik om te vergroten...

Daar had ik zo nog niet over nagedacht. Maar dat is wel een nadeel.

Zou beter zijn als niet elke coffeeshop met dezelfde kwekers werkt. Tijd voor totale legalisatie gewoon. Al zal ik daar de vruchten niet meer van plukken.
b
blower666Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoihoi,

Ik ben ook voorstander van legalisatie van cannabis. Mijn vaste coffeeshop heeft vergunning en is sinds enige tijd overgegaan naar legaal gekweekte marihuana. Ik ben positief over dit experiment.
Toch kies ik meestal niet ruim. Van Northern Lights en ook de Donny Burger (zijn ook al weer verdwenen van de lijst), tot RS11, Cereal Milk, en soms wedding cake.
Maar ook bij de legale wiet niet geheel zonder risico: 3 weken geleden ben ik op dezelfde avond 2x out gegaan, inclusief omvallen... Dit was echt van de wiet, ik gebruik geen zware drugs of alcohol. Toch viel het mij op, nooit zo extreem geweest.

Ik hoop dat de legalisatie doorzet in onze 'Republiek van de coffeeshop.
Hoi!
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#16
blower666 zei:
Hoihoi,

Ik ben ook voorstander van legalisatie van cannabis. Mijn vaste coffeeshop heeft vergunning en is sinds enige tijd overgegaan naar legaal gekweekte marihuana. Ik ben positief over dit experiment.
Toch kies ik meestal niet ruim. Van Northern Lights en ook de Donny Burger (zijn ook al weer verdwenen van de lijst), tot RS11, Cereal Milk, en soms wedding cake.
Maar ook bij de legale wiet niet geheel zonder risico: 3 weken geleden ben ik op dezelfde avond 2x out gegaan, inclusief omvallen... Dit was echt van de wiet, ik gebruik geen zware drugs of alcohol. Toch viel het mij op, nooit zo extreem geweest.

Ik hoop dat de legalisatie doorzet in onze 'Republiek van de coffeeshop.
Hoi!
Klik om te vergroten...
Heel eerlijk.. ik vind de overheid wietjes zeer goed! Maar ik vind ze zelf wat aan de sterke kant.. moet er rustig mee om gaan
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
blower666 zei:
Hoihoi,

Ik ben ook voorstander van legalisatie van cannabis. Mijn vaste coffeeshop heeft vergunning en is sinds enige tijd overgegaan naar legaal gekweekte marihuana. Ik ben positief over dit experiment.
Toch kies ik meestal niet ruim. Van Northern Lights en ook de Donny Burger (zijn ook al weer verdwenen van de lijst), tot RS11, Cereal Milk, en soms wedding cake.
Maar ook bij de legale wiet niet geheel zonder risico: 3 weken geleden ben ik op dezelfde avond 2x out gegaan, inclusief omvallen... Dit was echt van de wiet, ik gebruik geen zware drugs of alcohol. Toch viel het mij op, nooit zo extreem geweest.

Ik hoop dat de legalisatie doorzet in onze 'Republiek van de coffeeshop.
Hoi!
Klik om te vergroten...
Die cereal milk was echt een lekker wietje. Helaas op bij mijn shop.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben helemaal fan van mac haze geworden zeg! Wat een heldere high, maar ook zo lekker waus!!
G
G.AmerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Piet Zahut zei:
Ben helemaal fan van mac haze geworden zeg! Wat een heldere high, maar ook zo lekker waus!!
Klik om te vergroten...
Die van Holigram? Die vond ik ook goed. Chauffeur & Koolato zijn ook aanraders als ze die hebben.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb hier red runtz van holigram. Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Terwijl de permanent marker en rude boi van canadelaar er maar wat matig uitzien. Maargoed uiterlijk zegt niet altijd alles. Binnenkort maar eens testen. Staatswiet is opzich best prima. Maar flinke verschillen tussen telers wat mij betreft. Fyta ben ik ook al geen fan van. En ergens haalt het ook de fun weg want overal hebben ze nu hetzelfde in de shops die meedoen. En als ik in amsterdam of rotterdam ben kan ik niet zeggen dat de wiet daar slechter is. En maar niet te beginnen over wat de overheid mogelijk van plan is als ze de touwtjes geheel in handen hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."