Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
66 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ongelofelijk knap van je!! Mag je heel, héél trots op zijn! Wat een prestatie zeg!!! ♥️😎
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
En nu ga je jezelf iedere paar dagen beter voelen, @Perenijsje , let maar eens op!
Nu ga je de positieve vruchten plukken na alle ellende van het afbouwen!
Respect heb ik voor je
Goed gedaan!
J
JoBroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
Wel een beetje onrustig, veel wakker en steeds korte slaapjes zeg maar. En heel veel gedroomd. Maar totaal heb ik best nog wel wat uren gemaakt. Dus in ieder geval niet dat ik uren wakker heb gelegen ofzo 👍
Klik om te vergroten...
wil elke avond weer opnienw stoppen, morgeochtenn wil ik er eigenlijk mee begonnen te stoppen met noken
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ook jij bent er bijna @Ei-Salade !
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vinidi84 zei:
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Klik om te vergroten...
Zomaar uit het niets? Of voelde je paniekaanval aankomen ofzo?
Gelukkig kun je het nog vertellen ja. Poef poef.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vinidi84 zei:
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
Klik om te vergroten...

Jeetje wat heftig zeg🫂
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Ik heb de afgelopen 2 dagen geen Diazepam gehad omdat we 2 avonden Oxycodon recreatief gebruikt hebben. Daar sliep ik daarna ook prima op en ik heb nu geen afkickverschijnselen gehad zonder Diazepam. Dus ik ga vanavond gewoon proberen al helemaal zonder te doen. Zou mooi zijn als ik zo op deze manier al een weekje eerder dan gepland klaar ben. En als het slapen niet lukt dan kan ik vannacht altijd nog nemen.
Klik om te vergroten...
Of gewoon een nacht niet slapen of slecht slapen?

Als ik me eigen benzo afbouw bekijk ben ik er nu bijna een maand vanaf en kan ik nog steeds niet goed slapen. Vooral inslapen is nog een behoorlijk ding. Ik moet zelf erg oppassen ook dat niet langzaam me ritme omgegooid gaat worden. Ik slaap namelijk steeds later maar ergens mag ik ook niet klagen. Ik slaap wel steeds langer💪🏼.

Het duurt allemaal lang maar beter wordt het ergens wel. De aanhouder wint
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ei-Salade zei:
Ja meeste mensen kunnen geen alcohol drinken mèt een benzo. Ik heb eigenlijk nooit anders gedaan, ik heb altijd gedronken erbij. En tis wel meer dan een glas per dag. Denk ongeveer gemiddelde is gelijk aan 5/6 bier.
Klik om te vergroten...
Dat je het altijd gedaan hebt (herkenbaar overigens) betekent nog niet dat het je helpt in de afbouw hè. 😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Ik heb medelijden met degene wiens dokter dat tabelletje gebruikt. 😔
Klik om te vergroten...
Haha, oef ja, ik ook! 😅😂
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Haha, oef ja, ik ook! 😅😂
Klik om te vergroten...
M'n vriendin heeft 2x 2mg per dag. Zijn inderdaad behoorlijk stevige tabletten. Als ik zo'n één neem lig ik te slapen hoor. Sta er versteld van dat het haar weinig doet.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
Ja meeste mensen kunnen geen alcohol drinken mèt een benzo. Ik heb eigenlijk nooit anders gedaan, ik heb altijd gedronken erbij. En tis wel meer dan een glas per dag. Denk ongeveer gemiddelde is gelijk aan 5/6 bier.
Klik om te vergroten...
Ik wil overigens niet belerend overkomen hoor. Ik heb zelf jarenlang gezopen en daarnaast benzo's en dope random door elkaar gebruikt. Maar wie weet levert het je tóch iets op om te stoppen met drinken. Wellicht de moeite van het proberen waard toch? Als je je nu zo rot en onrustig voelt. Sterkte in ieder geval! ♥️
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe is t met jullie vandaag? 💕

Ik heb even een goed vooruitzicht. Ik blijf nog 10 dagen stabiel op 15mg.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Ik wil overigens niet belerend overkomen hoor. Ik heb zelf jarenlang gezopen en daarnaast benzo's en dope random door elkaar gebruikt. Maar wie weet levert het je tóch iets op om te stoppen met drinken. Wellicht de moeite van het proberen waard toch? Als je je nu zo rot en onrustig voelt. Sterkte in ieder geval! ♥️
Klik om te vergroten...
Ik heb vooral dat ik juist meer wil drinken omdat ik dus zo onrustig ben. Doe het niet, geef er niet aan toe want dan vervang je het een met het ander.

Als ik zo even na denk is het misschien ook de situatie van de afgelopen tijd. M'n vriendin is goed ziek geworden, aantal keren naar de eerste hulp gemoeten en denk dat ik me toen een beetje verloren heb. Ik raak snel verward en verlies dan m'n mindset en weet niet meer wat ik moet doen. Ik had echt een nieuwe frisse mindset, deed ook stukken meer en kan het nu niet meer terugvinden.

Het sociale aspect heeft echt wel met de Clonazepam te maken. M'n gedachten nemen het van mij over en raak vervolgens in paniek, dan ga ik weg en als ik dan buiten ben denk ik dat alles en iedereen op mij let. Ik kan begrijpen dat dit niet reëel is, toch blijven m'n hersenen me dit vertellen en word ik dus paranoïde en dan neemt het me volledig over.
Ik weet dat dit in m'n karakter zit, maar na zolang benzo's (die ook voor deze klachten waren gegeven) had ik gehoopt dat het weg was of dat ik het kon overzien en ermee had kunnen omgaan. Helaas is dat nog niet het geval en heb ik besloten niet verder af te bouwen en even aan te kijken of het stabiel gaat worden en m'n gedachten kan aanpassen. Het feit dat ik zoveel inlever voor het afbouwen had ik niet verwacht. Ik vermoed dat als ik dit voortzet een echte kluizenaar ga worden en angsten het gaan overnemen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ei-Salade zei:
Ik heb vooral dat ik juist meer wil drinken omdat ik dus zo onrustig ben. Doe het niet, geef er niet aan toe want dan vervang je het een met het ander.

Als ik zo even na denk is het misschien ook de situatie van de afgelopen tijd. M'n vriendin is goed ziek geworden, aantal keren naar de eerste hulp gemoeten en denk dat ik me toen een beetje verloren heb. Ik raak snel verward en verlies dan m'n mindset en weet niet meer wat ik moet doen. Ik had echt een nieuwe frisse mindset, deed ook stukken meer en kan het nu niet meer terugvinden.

Het sociale aspect heeft echt wel met de Clonazepam te maken. M'n gedachten nemen het van mij over en raak vervolgens in paniek, dan ga ik weg en als ik dan buiten ben denk ik dat alles en iedereen op mij let. Ik kan begrijpen dat dit niet reëel is, toch blijven m'n hersenen me dit vertellen en word ik dus paranoïde en dan neemt het me volledig over.
Ik weet dat dit in m'n karakter zit, maar na zolang benzo's (die ook voor deze klachten waren gegeven) had ik gehoopt dat het weg was of dat ik het kon overzien en ermee had kunnen omgaan. Helaas is dat nog niet het geval en heb ik besloten niet verder af te bouwen en even aan te kijken of het stabiel gaat worden en m'n gedachten kan aanpassen. Het feit dat ik zoveel inlever voor het afbouwen had ik niet verwacht. Ik vermoed dat als ik dit voortzet een echte kluizenaar ga worden en angsten het gaan overnemen.
Klik om te vergroten...
Ik ga hier later even uitgebreider op reageren. Wat klote man. Klinkt echt heel rot. Sterkte! ♥️
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Helaas is dat nog niet het geval en heb ik besloten niet verder af te bouwen en even aan te kijken of het stabiel gaat worden en m'n gedachten kan aanpassen. Het feit dat ik zoveel inlever voor het afbouwen had ik niet verwacht. Ik vermoed dat als ik dit voortzet een echte kluizenaar ga worden en angsten het gaan overnemen.
Klik om te vergroten...
Even op de rem trappen?
Maar dat schrijf je zelf al.
Je zou je arts om een antipsychoticum kunnen vragen zodat je dat in geval van nood in huis hebt.
Dus niet innemen.
Soms geeft dat mensen wat rust.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
Hoe is t met jullie vandaag? 💕

Ik heb even een goed vooruitzicht. Ik blijf nog 10 dagen stabiel op 15mg.
Klik om te vergroten...
Wat fijn voor jou!!
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Hoe is t met jullie vandaag? 💕

Ik heb even een goed vooruitzicht. Ik blijf nog 10 dagen stabiel op 15mg.
Klik om te vergroten...
Gaat wel! Ik zit op 15 mg, en blijf daar ook even op. Die waves en Windows, wisselen bij mij sterk per dag. Soms weinig klachten, ander moment weet ik het even niet hoe ik erdoorheen moet komen. Soms het gevoel dat mijn hoofd op slot gaat, geheugen werkt dan minder, communicatie lukt dan niet. Bij tijden ook het gevoel dat mijn voeten en handen gevoelloos lijken, en dan vervolgens in brand staan. Heel apart. Die overstap naar diazepam heeft het voor mij niet makkelijker gemaakt. Gewoon doorademen zei mijn moeder altijd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vinidi84 zei:
Gaat wel! Ik zit op 15 mg, en blijf daar ook even op. Die waves en Windows, wisselen bij mij sterk per dag. Soms weinig klachten, ander moment weet ik het even niet hoe ik erdoorheen moet komen. Soms het gevoel dat mijn hoofd op slot gaat, geheugen werkt dan minder, communicatie lukt dan niet. Bij tijden ook het gevoel dat mijn voeten en handen gevoelloos lijken, en dan vervolgens in brand staan. Heel apart. Die overstap naar diazepam heeft het voor mij niet makkelijker gemaakt. Gewoon doorademen zei mijn moeder altijd.
Klik om te vergroten...
Dat is het frustrerende ja. Een goede dag geeft hoop maar die wordt de dag erop net zo makkelijk vermorzeld door vervelende symptomen.

Maar het gaat voorbij!
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe gaat het met mijn medestrijders? Ik ben afgebouwd met de diazepam, nog 2,5 mg overdag, en voor de nacht 3,75 mg Mirtazapine en Zolpidem (hier slaap ik eindelijk weer eens redelijk goed op). De diazepam om mee af te bouwen lukt mij niet, dit is niet mijn middel. Enorme afvlakking in gevoel en enorme moodswings. Ben bij een orthomoleculaire arts geweest die met behulp van bioresonantie je medicatie kan doormeten (of het werkt of niet). Diazepam kwam er heel slecht uit, net zoals Bromazepam. Alleen de Zolpidem en Mirtazapine kan ik verdragen, en dat klopt ook, omdat ik er veel beter op slaap. Van de Mirtazapine wel een beetje zombie gevoel volgende ochtend, maar trekt rond de middag weg. Volgende week naar psych, en wil dan een klinische detox voorstellen. Mensen in mijn omgeving snappen niet wat je meemaakt, dat maakt het proces best eenzaam. Maar goed, vanmiddag een gesport en een korte boswandeling gemaakt, nu verse zalm gemaakt, en ga ik maar eens opeten. Benieuwd hoe het met jullie gaat!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vinidi84 zei:
Hoe gaat het met mijn medestrijders? Ik ben afgebouwd met de diazepam, nog 2,5 mg overdag, en voor de nacht 3,75 mg Mirtazapine en Zolpidem (hier slaap ik eindelijk weer eens redelijk goed op). De diazepam om mee af te bouwen lukt mij niet, dit is niet mijn middel. Enorme afvlakking in gevoel en enorme moodswings. Ben bij een orthomoleculaire arts geweest die met behulp van bioresonantie je medicatie kan doormeten (of het werkt of niet). Diazepam kwam er heel slecht uit, net zoals Bromazepam. Alleen de Zolpidem en Mirtazapine kan ik verdragen, en dat klopt ook, omdat ik er veel beter op slaap. Van de Mirtazapine wel een beetje zombie gevoel volgende ochtend, maar trekt rond de middag weg. Volgende week naar psych, en wil dan een klinische detox voorstellen. Mensen in mijn omgeving snappen niet wat je meemaakt, dat maakt het proces best eenzaam. Maar goed, vanmiddag een gesport en een korte boswandeling gemaakt, nu verse zalm gemaakt, en ga ik maar eens opeten. Benieuwd hoe het met jullie gaat!
Klik om te vergroten...
Wat gek dat je Zolpidem krijgt tijdens een Benzo afbouw. Heb je wel eens tapering strips (voor de Diazepam) besproken met je arts?

Misschien kun je je arts eens vragen om een farmacogenetische test. Zoiets: https://www.alphega-apotheek.nl/diensten/farmacogenetische-test

Dat lijkt me wat betrouwbaarder dan orthomoleculair spul.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."