Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Ik heb het even kort nagezocht, maar voor zover ik kan ontdekken zijn er geen interacties tussen mirtazapine en benzos, dus volgens mij klopt het niet wat je hier zegt.
Klik om te vergroten...
Interacties
Gelijktijdig gebruik met irreversibele MAO-remmers is gecontra-indiceerd; aanbevolen wordt tussen het gebruik van mirtazapine en een MAO-remmer ten minste een interval van twee weken aan te houden.

De werking van alcohol en andere centraal dempende stoffen kan worden versterkt.

Bij gelijktijdig gebruik met andere serotonerge middelen, zoals SSRI's, andere serotonerge antidepressiva, bepaalde opioïden (zoals buprenorfine, tramadol) is er mogelijk meer kans op het serotoninesyndroom.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Nogmaals bevestiging vanuit deze kant. Mirtazipine heeft inderdaad geen interactie met elkaar. Laat staan invloed hebben op de beschreven receptoren. Naar mijn inziens doen benzodiazepines hun werk op het Nogal complexe gaba receptoren systeem. Meen GABA-a, maar het zal nog complexer liggen dan dat; omdat het ook werk op benzodiazepine receptoren. Maar serotonine, nee.

Serotonine vergiftiging dus al helemaal niet.

Je lijkt Nogal vasthoudend erover dus ben dan wel benieuwd wat je bronnen zijn geweest?

Mijn bronnen; Google; interaction checker, ashton manual.

Sterker nog SSRI's of andere antidepressiva staat bij de middelen die eventueel verlichting kunnen bieden op een beperkt gedeelte van de ontwenningsverschijnselen.
Klik om te vergroten...
www.farmacotherapeutischkompas.nl

mirtazapine

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl

Now stfu, hier is je informatie, ga lezen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dooker zei:
Interacties
Gelijktijdig gebruik met irreversibele MAO-remmers is gecontra-indiceerd; aanbevolen wordt tussen het gebruik van mirtazapine en een MAO-remmer ten minste een interval van twee weken aan te houden.

De werking van alcohol en andere centraal dempende stoffen kan worden versterkt.

Bij gelijktijdig gebruik met andere serotonerge middelen, zoals SSRI's, andere serotonerge antidepressiva, bepaalde opioïden (zoals buprenorfine, tramadol) is er mogelijk meer kans op het serotoninesyndroom.
Klik om te vergroten...
Maar er zijn dus geen interacties tussen mirtazapine en benzos en daar ging het over.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dooker zei:
www.farmacotherapeutischkompas.nl

mirtazapine

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl

Now stfu, hier is je informatie, ga lezen
Klik om te vergroten...
Joo chill maat en pak je verlies en meng je niet in dingen die je echt niet weet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dooker zei:
www.farmacotherapeutischkompas.nl

mirtazapine

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl

Now stfu, hier is je informatie, ga lezen
Klik om te vergroten...
Hou ‘t ff vriendelijk joh. Net als @Raver bij jou deed.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dooker zei:
www.farmacotherapeutischkompas.nl

mirtazapine

www.farmacotherapeutischkompas.nl www.farmacotherapeutischkompas.nl

Now stfu, hier is je informatie, ga lezen
Klik om te vergroten...
Beetje aardiger zou inderdaad wel sieren. Nergens voor nodig dit. Denk er een beetje om aub.

Fijna avond verder ieder!
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Soulassasins zei:
Joo chill maat en pak je verlies en meng je niet in dingen die je echt niet weet.
Klik om te vergroten...
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dooker zei:
you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Thank you bro.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Haha grappig ,jij mag mij wel bedanken dat je achter je toetsenbordje zit ipv in me ogen te kijken.
Gaan we hier nog een einde aan maken ?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Kijk ik wil best mijn woorden terug nemen en normaal doen .alleen je triggert me als je ergens over praat waar je totaal geen verstand van heb .
Ik heb het ook altijd niet bij het rechte eind maar dat geef ik dan grif toe ,jij blijft stug doorgaan en dan maak je me kwaad waar ik ook niets aan kan doen.
Ik weet niet wat jij ben maar wij zijn bijna allemaal doorgewinterde (ex) junks die je niet zomaar iets wijs maakt.
Dat is wat ik je wil laten begrijpen.
Been there done that snap je ?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Pas op je ego, straks knapt ‘ie nog 🎈
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dooker zei:
mijn verlies? ik probeer anderen te waarschuwen voor het risico dat ze lopen en het enige wat ik krijg ik is reacties van dumbfounded dipshits die me afschilderen alsof ik er iets er iets te winnen heb... you should be fckng thanking me
Klik om te vergroten...
Pfoe, ik zou best een wat groter gevoel van eigenwaarde willen hebben en wat zekerder van mezelf zijn. Maar als ik dan jouw aanhoudend vervelende posts en je opgeblazen ego zie dan ben ik toch opeens heel blij met wie ik ben.

Je bent nu diverse malen aangesproken, zowel door leden als door mods. Je neemt een ontzettend negatieve sfeer mee, post jouw mening/zogezegde kennis waar regelmatig niks van klopt als absolute waarheid, reageert volslagen respectloos op eenieder die jouw egotripperij niet als zoete koek slikt. Aanspreken helpt blijkbaar niet, dus we gooien er eens een experimentje tegenaan: een ban van 7 dagen.

Kom je daarna op dezelfde manier terug, dan maken we daar van zelf een keer een permanentje van en mag je je ego meten aan dat van alle anderen in de DF-kerkers.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
Kom je daarna op dezelfde manier terug, dan maken we daar van zelf een keer een permanentje van en mag je je ego meten aan dat van alle anderen in de DF-kerkers.
Klik om te vergroten...
Not a place you wanna be.



En dan:

hammer.gif
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb vandaag mijn lieve kattenvriendinnetje moeten laten inslapen. Godverdomme, ik ga echt kapot vanbinnen. En nu kunnen die kutbenzo’s me ook nog eens niet redden.

Au.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Relmuis zei:
Een switch van langwerkend naar langwerkend?
Lijkt me weinig zinvol. (bij kortwerkende benzo's is het een heel ander geval)
Op het laatst wordt het inderdaad wel lastig om bromazolam goed te verdelen.

Over de equivalente dosis schrijf je zelf al; onbekend.
Hoe wil je die dan berekenen?
Wordt gokwerk met het risico dat de dosis diazepam te hoog is.
3 mg bromazolam = 20 tot 30 mg diazepam?
Dat is mijn eigen gokje. :thinking:


Het gaat me meer om het punt dat iemand niet of nauwelijks reageert op diazepam.
Dat is weer een onbekende factor.
Al komt dat volgens mij niet heel vaak voor maar ik heb het toch af en toe gezien.
Klik om te vergroten...

Bromazolam omzetten naar Diazepam is idd gokwerk. Maar ik heb in februari in de kliniek gezeten ervoor. Ik gebruikte gemiddeld 27 mg Bromozolam per dag en ik ben overgezet op 40 mg Diazepam. Dat heb ik in 5 maanden afgebouwd. Dus 3 mg Bromozolam=20-30 mg Diazepam is denk ik niet echt realistisch als gokje.
En iets afbouwen met een erkend medicijn waar al veel onderzoek naar is gedaan is toch beter/handiger dan met een RC waar nog weinig van bekend is.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Heb vandaag mijn lieve kattenvriendinnetje moeten laten inslapen. Godverdomme, ik ga echt kapot vanbinnen. En nu kunnen die kutbenzo’s me ook nog eens niet redden.

Au.
Klik om te vergroten...
Gecondoleerd🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Heb vandaag mijn lieve kattenvriendinnetje moeten laten inslapen. Godverdomme, ik ga echt kapot vanbinnen. En nu kunnen die kutbenzo’s me ook nog eens niet redden.

Au.
Klik om te vergroten...
Ach wat naar. Gecondoleerd :/

Ze blijft voor altijd bij je in gedachten 🙏
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Heb vandaag mijn lieve kattenvriendinnetje moeten laten inslapen. Godverdomme, ik ga echt kapot vanbinnen. En nu kunnen die kutbenzo’s me ook nog eens niet redden.
Klik om te vergroten...
Wat vreselijk zijn dit soort van ervaringen!
Helaas overleven wij haast al onze huisdieren.

Gecondoleerd!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vinidi84 zei:
Ik zit zelf nu op 7,5 mg diazepam nog, morgen naar 5 mg.
Klik om te vergroten...

We lopen helemaal gelijk in het afbouwproces zie ik. Ik ook van 7.5 naar 5mg gegaan.

Sterkte @Roze Olifant
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb even een vraagje; heb iemand leren kennen die dagelijks 20 tabs Zolpidem gebruikt, ze gebruikt al 8 jaar en op termijn wil ze af bouwen. Huisarts / psych weten van haar situatie. Ze denkt dat ze gaat beginnen met het afbouwen van een halve tablet per week. Ze haalt alles via de zwarte markt (India-troep). Ik heb haar geadviseerd om zich aan te melden bij een afkickkliniek, want volgens je mij ben je jaren bezig zo, en haar afkick is volgens haar verschrikkelijk. Ze beseft dat het een pijnlijke en zware weg wordt. Ze is nog maar 34 jaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."