Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben er ook weer; even vd radar geweest. Ik heb een soort van epileptische aanval gehad, was heel heftig, werd blind aan beide ogen, kon niet praten, slikken, helemaal niets, hartritme was 180 slagen p/m. Ambu heeft me naar ziekenhuis gebracht, met infuus behandeld, en knapte snel op. Nu via ggz verdere behandeling. Ik ben er gelukkig nog.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Gefeliciteerd! Al lekker lang van die bromazolam af! Knap gedaan hoor, niet iedereen lukt dit, het is werkelijk een hele gemene benzo....chapeau iig!
Klik om te vergroten...
Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vinidi84 zei:
Wat neem jij nu nog precies voor de nacht?
Klik om te vergroten...
Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.
Daar krijg ik een uurtje of 4, 5 slaap mee als er verder geen onderbrekingen zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vinidi84 zei:
Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Klik om te vergroten...
Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vinidi84 zei:
Zet hem op… blijf zelf even een aantal weken op 12,5 mg diazepam. Overlijden van mijn moeder heeft er dusdanig ingehakt, dat is weer angstiger ben, en erg slecht slaap. Heb een hele fijne huisarts, die mij gewoon de herhaalrecepten gegeven heeft voor de komende periode. Geen gezeur gelukkig. Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Klik om te vergroten...

Heel verstandig om even op die 12,5 mg te blijven dan. Dat is logisch dat dat er flink heeft ingehakt. Eerst dat verwerken dat afbouwen komt later wel. Echt fijn dat je zo'n begripvolle huisarts heb die niet moeilijk doet.
Ik vind het wel knap dat je die dagelijkse dingen zo goed volhoudt om niet verder terug te vallen. Dat is mij toen naar overlijden van mijn vader niet gelukt helaas. Heel veel sterkte in ieder geval nogmaals 🫂

Ik ben vanochtend afgebouwd van 2,5 mg naar 1 mg en het gaat gewoon echt meteen weer kut. Ik werk altijd 's ochtends en ik moest nou gewoon echt eerder weg omdat die hoofdpijn/afkickverschijnselen rond het middaguur al begonnen op te zetten nu.
Mijn stappen van 1-1,5 mg per keer afbouwen zijn nu op het eind gewoon echt te groot😓

Ik had echt nooit van tevoren dat hele afbouwschema al moeten vastleggen. Maar ook gewoon per stap moeten bekijken hoe het ging en tussendoor gewoon mogen aanpassen. Want nu heb ik me eraan gecommiteerd, terwijl ik aan het begin echt niet wist hoe het zou gaan na een paar maanden. Dit is mijn eerste keer afbouwen Diazepam. Ik doe er totaal 18 weken over. In het begin ging het prima, maar die laatste loodjes zijn gewoon niet te doen eigenlijk zo. Want relatief gezien zijn die stappen dan veel groter dan aan het begin natuurlijk😏

Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Houd vol, @Perenijsje , je bent al heel ver gekomen!
Het is nu even een kwestie van tanden op elkaar zetten en even afzien!
Jij kunt dit
Alle sterkte toegewenst!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺
Klik om te vergroten...
Balen joh, maar je hebt 't aangekaart! Goeie stap. Je zou nog een keer je onvrede kunnen uiten hierover, en als je alsnog 0 op het rekest krijgt, kun je naar de patiëntvertrouwenspersoon toe stappen met je onvrede en eventueel een klacht. Blijf voor jezelf opkomen 👍.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Vergeet ook niet te praten met lieve mensen 😘
Klik om te vergroten...
Zoals met jullie ❤️
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Ik neem 100 mg quetiapine en 10 mg zolpidem voor de nacht.
Daar krijg ik een uurtje of 4, 5 slaap mee als er verder geen onderbrekingen zijn.
Klik om te vergroten...
Ok en dat werkt nog goed? Ik werd van Zolpidem depressief… heb nu Zopiclon halve tablet per nacht, werkt voor mij beter, en minder klachten na die tijd. Wat naar man dat je zo weinig slaapt ondanks de medicatie, ik slaap ook slecht dus weet hoe het is, slaap ongeveer 5 uurtjes met twee x wakker worden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
Klik om te vergroten...
Zow dat is een relaxte huisarts. Die snapt in ieder geval dat je in de shit komt als je zonder komt te zitten.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
Nou, op dit moment in de KLM-lounge aan het wachten op mijn vlucht naar de US. Altijd maar weer hopen dat ze met quetiapine en bromazolam niet uit m'n koffer vissen. Gelukkig heb ik een gestempelde en ondertekende brief van mijn huisarts erbij gestopt (ze heeft óók voor de bromazolam getekend, de schat). Maar tóch altijd effe zweten. Want het idee daar dadelijk zonder te komen zitten boezemt me uiteraard alweer angst aan. 🤐😅
Klik om te vergroten...
Dat is wel erg prettig. Vreselijk die afhankelijkheid. Wens je een prettige reis toe.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag in contact gekomen met een man, had last van extreme insomnia, hij sliep een paar uur op 2 mg flunitrazepam met een paar glazen wijn 🫣. Is zelf uiteindelijk naar een slaapkliniek gegaan, en daar bleek dat hij 0,0 melatonine aanmaakt. Hij is cold turkey gestopt en met melatonine begonnen, eerste 4 nachten 0,0 slaap (moest van arts wel blijven werken en heel veel sporten). Uiteindelijk 5e nacht 4 uur natuurlijke slaap, en werd steeds beter. Maand later zat hij weer op 8 uur per nacht. Zo kan het dus ook. Ik heb contact gezocht met een arts uit het Radboud, en hij zegt dat er maar een hele kleine groep is, die last krijgt van heftige ontwenningsverschijnselen (dit zijn vaak mensen, die ook andere middelen gebruiken of gebruikt hebben). De meesten lukt het om te stoppen met een snel en goed afbouwschema, een kleine groep moet heel langzaam afbouwen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja ik heb vroeger ook wel een slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis en mijn melatonine aanmaak klopt ook geen reet van. Ik maak het pas veel later aan dan normaal, veel minder dan normaal, en breek het pas veel later dan normaal af.

Groene lijn is normaal, rood was bij mij.
Dus naast mijn complexe Ptss met alle slaaproblemen die erbij komen, benzo-verslaving heb ik dit ook nog eens. Dus ik ben echt heel benieuwd hoe dat straks gaat als ik van de benzo's af ben.


20240516_145002.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Perenijsje zei:
Ja ik heb vroeger ook wel een slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis en mijn melatonine aanmaak klopt ook geen reet van. Ik maak het pas veel later aan dan normaal, veel minder dan normaal, en breek het pas veel later dan normaal af.

Groene lijn is normaal, rood was bij mij.
Dus naast mijn complexe Ptss met alle slaaproblemen die erbij komen, benzo-verslaving heb ik dit ook nog eens. Dus ik ben echt heel benieuwd hoe dat straks gaat als ik van de benzo's af ben.


Bekijk bijlage 59669
Klik om te vergroten...
Gebruikte je destijds nog stimulanten?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Gebruikte je destijds nog stimulanten?
Klik om te vergroten...

Nee dat was nog voordat ik ging gebruiken.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Nee dat was nog voordat ik ging gebruiken.
Klik om te vergroten...
PTSS en stress maakt alles hormonaal stuk in je lichaam. Daar heb je geen pillen voor nodig.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben nu een dagboek aan het bijhouden en mijn gebruik schommelt nog steeds tussen de 0,75 en 3 mg bromazolam per dag. Wat volgens Trimbos tussen de 7,5 en 30 mg aan diazepam is. Waarschijnlijk nu toch de overstap maken naar diazepam. De arts wil alleen dat ik een paar weken een dagboek bijhoud om de startdosering te bepalen. Dus ik moet nog heel effe wachten. Jammerrrr.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hier hetzelfde verhaal als elke week. Ik ben maandag overgegaan naar 5mg en weer hoofdpijn en "griep" klachten, vooral weer maag/darmklachten ook😩
Nog 3 weken hierna, nog 3 weken hierna, nog 3 weken hierna is mijn mantra, dan ben ik klaar.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Utrecht84 zei:
Thanks voor de tip. Waar kan ik dat doen? Gewoon bij 'Farmaceutische drugs'?
Klik om te vergroten...

Yes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...41
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."