Zet hem op… blijf zelf even een aantal weken op 12,5 mg diazepam. Overlijden van mijn moeder heeft er dusdanig ingehakt, dat is weer angstiger ben, en erg slecht slaap. Heb een hele fijne huisarts, die mij gewoon de herhaalrecepten gegeven heeft voor de komende periode. Geen gezeur gelukkig. Werken, afleiding zoeken, sporten etc blijven belangrijke dagelijkse activiteiten om niet verder terug te vallen. Dat ik goed slaap komt later wel weer.
Heel verstandig om even op die 12,5 mg te blijven dan. Dat is logisch dat dat er flink heeft ingehakt. Eerst dat verwerken dat afbouwen komt later wel. Echt fijn dat je zo'n begripvolle huisarts heb die niet moeilijk doet.
Ik vind het wel knap dat je die dagelijkse dingen zo goed volhoudt om niet verder terug te vallen. Dat is mij toen naar overlijden van mijn vader niet gelukt helaas. Heel veel sterkte in ieder geval nogmaals 🫂
Ik ben vanochtend afgebouwd van 2,5 mg naar 1 mg en het gaat gewoon echt meteen weer kut. Ik werk altijd 's ochtends en ik moest nou gewoon echt eerder weg omdat die hoofdpijn/afkickverschijnselen rond het middaguur al begonnen op te zetten nu.
Mijn stappen van 1-1,5 mg per keer afbouwen zijn nu op het eind gewoon echt te groot😓
Ik had echt nooit van tevoren dat hele afbouwschema al moeten vastleggen. Maar ook gewoon per stap moeten bekijken hoe het ging en tussendoor gewoon mogen aanpassen. Want nu heb ik me eraan gecommiteerd, terwijl ik aan het begin echt niet wist hoe het zou gaan na een paar maanden. Dit is mijn eerste keer afbouwen Diazepam. Ik doe er totaal 18 weken over. In het begin ging het prima, maar die laatste loodjes zijn gewoon niet te doen eigenlijk zo. Want relatief gezien zijn die stappen dan veel groter dan aan het begin natuurlijk😏
Ik heb net een telefonisch consult met de psychiater gehad omdat ik op deze manier gewoon echt niet eens tot woensdag kan wachten voor ik weer een gesprek met mijn gewone behandelaar heb en het dan pas overlegd kon worden met de psychiater. Maar die zei net dat hij al heel coulant was pas dat ik die tussenstap van 2,5 naar 1 naar 0 mocht doen in plaats van meteen van 2,5 naar 0.
Dus ik zit er even helemaal doorheen nu🥺