Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo afbouwen

Benzo afbouwen

818 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed bezig kerel! 13 dagen clean is echt een knappe prestatie. Die visuele klachten zeer herkenbaar, niet goed kunnen focussen en wazig zicht. Nacht zweten herken ik dan weer niet, ook de nachtmerries niet (wel bizar veel dromen!). Als ik in slaap val tijdens het luisteren van een podcast, dan stuiter ik zo in een droom waar de podcast overgaat, heel vaag. S6 kerel met het verdere herstel. Je zou eens een aantal dagen een keto dieet moeten volgen, dit kan enorm helpen bij de paws (denk ik).

@jazz: ik hoop en moet over twee weken ‘clean’ te zijn. Verder herstel wil ik met keto dieet, magnesium en cbd olie doen. Of het mij lukt, ik weet het niet, en bekijk het per dag.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe werkt dat met keto dan? Weet je of er een bewezen effect is daarvan tegen die paws? Ben ik wel benieuwd naar. Magnesium slik ik sowieso al.
Twee weken te gaan nog voor jou. Komt dichtbij zeg! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar je bent er bijna!! De eindstreep is in zicht. You're gonna make it!!

Dat dromen herken ik heel erg trouwens, maar heb ik eigenlijk al een heel lange tijd, dat ontzettend levendig dromen. Niet verwonderlijk ook, na jaren benzomisbruik en dan plots minder nemen. 😅
Verder gelukkig niet echt last van paws. Misschien ook omdat ik het nóg een stuk langzamer doe dan jij en @Raver . Dat zou kunnen. Dat het laatste beetje straks bij mij óók zo pittig wordt. Fingers crossed maar van niet. 🤞
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Hoe werkt dat met keto dan? Weet je of er een bewezen effect is daarvan tegen die paws? Ben ik wel benieuwd naar. Magnesium slik ik sowieso al.
Twee weken te gaan nog voor jou. Komt dichtbij zeg! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar je bent er bijna!! De eindstreep is in zicht. You're gonna make it!!

Dat dromen herken ik heel erg trouwens, maar heb ik eigenlijk al een heel lange tijd, dat ontzettend levendig dromen. Niet verwonderlijk ook, na jaren benzomisbruik en dan plots minder nemen. 😅
Verder gelukkig niet echt last van paws. Misschien ook omdat ik het nóg een stuk langzamer doe dan jij en @Raver . Dat zou kunnen. Dat het laatste beetje straks bij mij óók zo pittig wordt. Fingers crossed maar van niet. 🤞
Klik om te vergroten...
Bij keto eet je alleen dierlijke vetten eiwitten, noten, groente. Geen suikers en koolhydraten. Dit is voor heel veel mensen een extra zetje in de rug naar verder herstel. Ook mensen die lijden aan mentale stoornissen.
De crux zit hem in het compleet weghalen van alle suikers, waardoor je lichaam overgaat op vetverbranding ipv glucoseverbranding. De energie wordt bij ketose uit ketonen gehaald. Ketonen zijn een veel schonere energiebron dan koolhydraten (heeft veel oxidatieve stress in het lichaam waardoor je veel meer antioxidanten, mineralen en vitamines nodig hebt, om deze weer onschadelijk te maken). Wanneer je in ketose komt, dan worden ontstekingen en virussen beter opgeruimd, je maagdarm flora wordt gezonder (waardoor serotonine, dopamine, gaba etc, meer ruimte krijgt om aangemaakt te worden). Ketose zorgt uiteindelijk voor een betere stemming, minder angst, mentaal ga je er echt op vooruit!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Thnx @Vinidi84 ! Ik ken keto inderdaad wel, heb het zelfs een tijdje geprobeerd, maar vond het niet prettig werken voor mij. Ben later overgegaan op intermittent fasting. Was benieuwd naar het effect van keto op die paws. Interessant om te lezen dat dat wellicht zou kunnen helpen. Mocht ik er last van krijgen, dan is dat wellicht een tool om in te zetten! ♥️
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Thnx @Vinidi84 ! Ik ken keto inderdaad wel, heb het zelfs een tijdje geprobeerd, maar vond het niet prettig werken voor mij. Ben later overgegaan op intermittent fasting. Was benieuwd naar het effect van keto op die paws. Interessant om te lezen dat dat wellicht zou kunnen helpen. Mocht ik er last van krijgen, dan is dat wellicht een tool om in te zetten! ♥️
Klik om te vergroten...
Voordat je in ketose komt, moet je volhouden. Bij de een aantal dagen, bij sommigen tot wel 4 weken. Je kunt teststripjes kopen om de ketonen in je urine te meten. Die teststrips geven dan ook aan of je in ketose bent. Intermet fasting heeft raakvlakken met ketose, sommigen komen daar al in, wanneer ze 18 uur niets eten. Ik merk zelf ook, hoe minder ik eet, hoe beter het gaat. Eet ik echter veel koolhydraten en suikers, dan ervaar daarna snel een crash met vreselijke ontwenning. Eet ik echter alleen dierlijke producten met groente, dan blijf ik stabiel.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vinidi84 zei:
Voordat je in ketose komt, moet je volhouden. Bij de een aantal dagen, bij sommigen tot wel 4 weken. Je kunt teststripjes kopen om de ketonen in je urine te meten. Die teststrips geven dan ook aan of je in ketose bent. Intermet fasting heeft raakvlakken met ketose, sommigen komen daar al in, wanneer ze 18 uur niets eten. Ik merk zelf ook, hoe minder ik eet, hoe beter het gaat. Eet ik echter veel koolhydraten en suikers, dan ervaar daarna snel een crash met vreselijke ontwenning. Eet ik echter alleen dierlijke producten met groente, dan blijf ik stabiel.
Klik om te vergroten...
Superfijn dat het voor jou werkt! Ik hecht te veel aan mijn koolhydraten momenteel, zeker omdat ik echt megaveel en intensief sport, maar zal hier zeker aan denken als ik tzt misschien ook last krijg van ontwenningsverschijnselen zoals jij die beschrijft. 🙏
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vinidi84 zei:
Voordat je in ketose komt, moet je volhouden. Bij de een aantal dagen, bij sommigen tot wel 4 weken. Je kunt teststripjes kopen om de ketonen in je urine te meten. Die teststrips geven dan ook aan of je in ketose bent. Intermet fasting heeft raakvlakken met ketose, sommigen komen daar al in, wanneer ze 18 uur niets eten. Ik merk zelf ook, hoe minder ik eet, hoe beter het gaat. Eet ik echter veel koolhydraten en suikers, dan ervaar daarna snel een crash met vreselijke ontwenning. Eet ik echter alleen dierlijke producten met groente, dan blijf ik stabiel.
Klik om te vergroten...
Ketose is standaard in twee dagen, max 5. Hoe kom jij bij 4 weken? Zolang onder de 800kcal is hartstikke gevaarlijk. Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Om in ketose te komen moet je dagelijkse onder de 800(iets meer of mindee)zitten of minder afhankelijk van je gewicht en lengte.

Verder zijn intermittent fasting en keto-dieet twee hele verschillende dingen. Een keto dieet met veel koolhydraten en suikers kan niet.

Denk dat je keto en paleo door elkaar haalt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik merk niet specifiek meer ontwenningsverschijnselen als ik koolhydraten eet. Ik merk vooral een verschil in maaltijden met veel bewerkte voeding. Maar als ik een bordje pasta eet met salade en wat stokbroodjes met een smeerseltje (vol koolhydraten) voel ik me niet slecht.

Maar als ik een pizza eet met chicken wings bleh dan reageert mijn lichaam daar sterker op. Of noem maar wat ongezonde voeding op.

Of het keto dieet specifiek ook werkt tegen de ontwenningsverschijnselen vind ik wat te kort door te bocht. Maar als het voor jou werkt vooral doorzetten. Wel interessant hoor.

Gezonde darmflora is ongetwijfeld super belangrijk. Dat bereik je door gezonde gevarieerde voeding en genoeg beweging.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Ik merk niet specifiek meer ontwenningsverschijnselen als ik koolhydraten eet. Ik merk vooral een verschil in maaltijden met veel bewerkte voeding. Maar als ik een bordje pasta eet met salade en wat stokbroodjes met een smeerseltje (vol koolhydraten) voel ik me niet slecht.

Maar als ik een pizza eet met chicken wings bleh dan reageert mijn lichaam daar sterker op. Of noem maar wat ongezonde voeding op.

Of het keto dieet specifiek ook werkt tegen de ontwenningsverschijnselen vind ik wat te kort door te bocht. Maar als het voor jou werkt vooral doorzetten. Wel interessant hoor.

Gezonde darmflora is ongetwijfeld super belangrijk. Dat bereik je door gezonde gevarieerde voeding en genoeg beweging.
Klik om te vergroten...
IIRC zijn het Glutamaten die de ontwenning kunnen verergeren. E621 (en dat zit in van alles) maar ook Parmezaan of tomaten in mindere mate.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
De agressie die ik nu ervaar in combinatie met mensen die mijn grens niet respecteren en eroverheen ga merk ik echt dat ik gevaarlijk word.
Dit heeft echt met minderen van mijn Clonazepam te maken.
Hierom ben ik even tijdelijk gestopt met afbouwen en ben ik helaas ook met een kwart pil terug gedrongen.
Zit echt in een periode dat ik zo snel ontvlambaar ben dat het ook echt onleefbaar word.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
merk ik echt dat ik gevaarlijk word.
Klik om te vergroten...
Hoe dan precies?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ei-Salade zei:
De agressie die ik nu ervaar in combinatie met mensen die mijn grens niet respecteren en eroverheen ga merk ik echt dat ik gevaarlijk word.
Dit heeft echt met minderen van mijn Clonazepam te maken.
Hierom ben ik even tijdelijk gestopt met afbouwen en ben ik helaas ook met een kwart pil terug gedrongen.
Zit echt in een periode dat ik zo snel ontvlambaar ben dat het ook echt onleefbaar word.
Klik om te vergroten...
Oef, dit klinkt wel heel heftig zeg. Kun je hier met een behandelaar over praten? Want dit los je zelf zo 1 2 3 niet op denk ik. 🤐
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Oef, dit klinkt wel heel heftig zeg. Kun je hier met een behandelaar over praten? Want dit los je zelf zo 1 2 3 niet op denk ik. 🤐
Klik om te vergroten...
Ik heb helaas geen hulpverlening meer en probeer al jaren ergens binnen te komen en word continue geweigerd.
Begin hierin echt radeloos te worden en verlies behoorlijk hoop in dat het ooit goed gaat komen.
Ik wil heel graag hulp ook omdat ik goed besef dat het me niet alleen lukt en open sta voor alles omtrent professionele hulp, echter geven ze mij nooit de kans wat mij weer de put inbrengt.

Tis ook heel heftig. Dat kleine jochie van 10 jaar die veel mee maakte en dat uitte in woede is er nog steeds... Merk het wel pas sinds ik ben gaan afbouwen en dat doet best zeer om te beseffen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeehond zei:
Hoe dan precies?
Klik om te vergroten...
Nou, gelukkig nu uitgesproken maar m'n vriendin heeft niets met grenzen van haarzelf en ook niet dat van mij en respecteerde het niet.
Nu is het bijna zo erg uit de hand gelopen dat ik de politie wilde bellen om haar te verwijderen om mijzelf en haar in veiligheid te krijgen. Haar echt heel vaak verzocht zelf weg te gaan omdat ik dus m'n grens allang gepasseerd was maar dat zag zij niet zo ernstig in, nu gelukkig wel na het gesprek want ik stond echt op een punt waar ik al ruim 15 jaar niet ben geweest.
Had het echt zwart voor de ogen en het scheelde echt weinig.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Had het echt zwart voor de ogen en het scheelde echt weinig
Klik om te vergroten...
Respect dat je dit deelt.
Maar ik spreek wel echt m’n oprechte bezorgdheid uit, wat als dit straks echt mis gaat 🙏
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Respect dat je dit deelt.
Maar ik spreek wel echt m’n oprechte bezorgdheid uit, wat als dit straks echt mis gaat 🙏
Klik om te vergroten...
Ja... Dat wil ik ook niet. Heb wel aangegeven dat wat mij betreft dit risico er niet mag zijn en het voor haar veiliger is om er een streep door te zetten.
Ik heb letterlijk nu half Nederland gehad met de hulpvraag voor m'n problemen en ik begrijp gewoon niet waarom ik nergens word aangenomen.
Nu was het zo dat er een diagnose ontbrak. Maar waarom doet mijn huisarts mij doorverwijzen zonder onderbouwing??
Ik denk dat hij dit doet om mij aan het lijntje te houden of om dwars te zitten. Vind dit al vanaf het begin een vreselijke huisarts.

Ik sport en doe wat ik kan om het zelf te verbeteren maar dit is echt te weinig om beter van te worden. Ik ben hopeloos zolang ik het allemaal zelf moeten oplossen wat duidelijk niet lukt.

Edit: a.s week met vriendin mee naar forensische ggz en met haar bellen naar m'n oude behandelaar van IrisZorg om daar m'n allerlaatste poging te wagen voor SGGZ.
Dat hielp ontzettend goed en was echt vooruitgang aan het boeken, helaas vanuit hogere macht (verzekeraar) eruit gedonderd en nu dus onbehandeld 4 jaar verder en tis een grote bende.
Het enige wat ik nu ervan over heb is dat m'n gebruik meer op orde is. Maar in herstel ben ik al 4 jaar niet meer.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jezus @Ei-Salade , wat een heftig verhaal man! 😳 Inderdaad heel dapper dat je dit deelt en knap van je dat je aan de bel trekt en probeert je vriendin te behoeden. Maar inderdaad, ik maak me ook zorgen. En dit is geen houdbare situatie.
Dom idee waarschijnlijk, maar... gewoon een andere huisarts proberen? Of heb je dat al gedaan? Vind het behoorlijk bizar dat je hier geen doorverwijzing voor krijgt. ✨
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Dom idee waarschijnlijk, maar... gewoon een andere huisarts proberen? Of heb je dat al gedaan? Vind het behoorlijk bizar dat je hier geen doorverwijzing voor krijgt. ✨
Klik om te vergroten...
dat is geen dom idee.
Alleen, het is niet makkelijk uitvoerbaar.
Je moet maar net bij een andere huisarts terecht kunnen, bij veel huisartsen is de praktijk volgeboekt en nemen ze geen mensen meer aan....
Een groot probleem dus
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Ja... Dat wil ik ook niet. Heb wel aangegeven dat wat mij betreft dit risico er niet mag zijn en het voor haar veiliger is om er een streep door te zetten.
Ik heb letterlijk nu half Nederland gehad met de hulpvraag voor m'n problemen en ik begrijp gewoon niet waarom ik nergens word aangenomen.
Nu was het zo dat er een diagnose ontbrak. Maar waarom doet mijn huisarts mij doorverwijzen zonder onderbouwing??
Ik denk dat hij dit doet om mij aan het lijntje te houden of om dwars te zitten. Vind dit al vanaf het begin een vreselijke huisarts.

Ik sport en doe wat ik kan om het zelf te verbeteren maar dit is echt te weinig om beter van te worden. Ik ben hopeloos zolang ik het allemaal zelf moeten oplossen wat duidelijk niet lukt.

Edit: a.s week met vriendin mee naar forensische ggz en met haar bellen naar m'n oude behandelaar van IrisZorg om daar m'n allerlaatste poging te wagen voor SGGZ.
Dat hielp ontzettend goed en was echt vooruitgang aan het boeken, helaas vanuit hogere macht (verzekeraar) eruit gedonderd en nu dus onbehandeld 4 jaar verder en tis een grote bende.
Het enige wat ik nu ervan over heb is dat m'n gebruik meer op orde is. Maar in herstel ben ik al 4 jaar niet meer.
Klik om te vergroten...
En meetings? Daar heeft de zorgverzekeraar niets over te zeggen. En als je de wil hebt om te stoppen ben je welkom.
V
Vinidi84Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe is met mijn medestrijders? Dit is dag 6 dat ik overdag niets meer gebruik, bij vlagen nog last van ontwenning, cbd olie lijkt wel wat te werken, ook magnesium en vitamine b1, gecombineerd met d3 in druppelvorm. Voor de nacht 2,5 mg diazepam, bouw dit heel langzaam af (met weegschaaltje).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."