#1
InteressantDag allen, ik ben net nieuw hier dus ik hoop dat ik op de goede plek dit bericht schrijf. Ik wist niet of ik een nieuw topic aan moest maken.
Ik heb een afbouwschema diazepam opgesteld met mijn hulpverlener en zou graag wat ervaringen / adviezen krijgen van ervaringsdeskundigen met een soortgelijk schema. Ik heb 5,5 maand diazepam gebruikt: 4 tot 5mg, ongeveer 5 tot 6 avonden in de week. Een enkele keer (2x per maand 10mg op een avond). Een dag overslaan lukt me nu al, dus dat wil ik blijven volhouden.
Wat is jullie reactie op onderstaand schema?
Week 1 en 2 (di, vr, zo) > 4mg avond
Week 3 en 4 (di, vr, zo) > 3,5mg avond
Week 5 en 6 (di, vr, zo) > 3mg avond
Week 7 en 8 (di, vr, zo) > 2,5mg avond
Etc tot 0. Dan ben ik half mei klaar als het meezit.
Een andere optie was om steeds zo lang mogelijk uit te stellen en dan weer iets te pakken, maar dat voelt riskant en geeft me te weinig structuur.
Alvast dank voor jullie reacties!
Plan moet je kunnen herzien, mocht je veel last ondervinden of geheel geen last hebben.
Sommige mensen bouwen af in een paar weken en doen dat zonder pijn, anderen hebben eerder maanden nodig.
Niet een idee om om de 2 dagen je dosis te nemen? Dan kun je misschien gelijk beginnen bij 3,5 mg om de twee dagen. (Of pak eerst een weer 4mg/ 48 uur en als dat soepel gaat kun je snel naar 3,5mg)
Probeer eerste stappen zo snel mogelijk te doorlopen en zodra je merkt dat je te snel gaat, begin je meerdere weken te stabiliseren..
Maar natuurlijk, verder geen haast hebben en dan kom je er wel!