#1
@Dutchie85 hoe gaat het nu?
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Eigen tempo is het beste tempo.Ff een korte reactie, kom later uitgebreider terugā¦.
Psychisch gaat het redelijk ten opzichte van een tijd terug. Mede de combinatie met de heftige lichamelijke dagelijkse uitdagingen waar ik mee te kampen heb maakt het lastig om vrolijk en zonder depressieve klachten door het leven te gaan. Maar de grote angst, huilbuien, verkrampingen, paniek en meest heftige depressie is eraf gelukkig. Ik doe zoveel mogelijk om afleiding te hebben. Het voelt nog niet of je weer lekker in je vel zit en fijn leeft, maar het is een eerste stapje vooruit. De ene dag is de andere niet, maar ik probeer het negatieve los te laten en de positieve kleine dingetjes te zien. (Hoe moeilijk dat ook is, want dat is het!)
Ik heb voor mezelf besloten dat ik even op 2 x 5 mg Diazepam blijf staan nog om mijn brein wat rustig te geven. Zal vast niet goed zijn, maar te snel afbouwen is funest geweest en dat is veel slechter. Ik blijf sowieso t/m eind juli op sāmorgens 5 mg en sāavonds 5 mg staan. Dus 10 mg per dag. Daarna ga ik stapje voor stapje afbouwenā¦.
Wat zijn jullie gedachten hierover? Bedankt!š
Ik krijg de Diazepam van een arts in Duitsland voorgeschreven. Maar hij is geen psychiater
Ga naar je huisarts! Deze kan jou helpen als je open kaart speelt! Ook met 2 mg diazepam
Blij te lezen dat het - ook al is het met kleine stapjes - langzaamaan weer ietsje beter met jou gaat! ā¤ļøāš©¹Ff een korte reactie, kom later uitgebreider terugā¦.
Psychisch gaat het redelijk ten opzichte van een tijd terug. Mede de combinatie met de heftige lichamelijke dagelijkse uitdagingen waar ik mee te kampen heb maakt het lastig om vrolijk en zonder depressieve klachten door het leven te gaan. Maar de grote angst, huilbuien, verkrampingen, paniek en meest heftige depressie is eraf gelukkig. Ik doe zoveel mogelijk om afleiding te hebben. Het voelt nog niet of je weer lekker in je vel zit en fijn leeft, maar het is een eerste stapje vooruit. De ene dag is de andere niet, maar ik probeer het negatieve los te laten en de positieve kleine dingetjes te zien. (Hoe moeilijk dat ook is, want dat is het!)
Ik heb voor mezelf besloten dat ik even op 2 x 5 mg Diazepam blijf staan nog om mijn brein wat rustig te geven. Zal vast niet goed zijn, maar te snel afbouwen is funest geweest en dat is veel slechter. Ik blijf sowieso t/m eind juli op sāmorgens 5 mg en sāavonds 5 mg staan. Dus 10 mg per dag. Daarna ga ik stapje voor stapje afbouwenā¦.
Wat zijn jullie gedachten hierover? Bedankt!š
Respect voor het afbouwen en hoe je dat zelfstandig volhoudt.GGZ is afgesloten, klaar met dat volk en hun protocollen waarmee ze mensen kapot maken.
Ik krijg de Diazepam van een arts in Duitsland voorgeschreven. Maar hij is geen psychiater
Ik ga het aanpakken zoals hierboven en echt heel langzaam naar gevoel afbouwen na juli (als dat het goede moment voor mij is).
Ik neem geen giga hoeveelheid nu en ben al 1/3 afgebouwd na het omzetten. Omhoog ga ik zeker niet meer. Dan maar een langere gedoseerde afbouw op gevoel, maar nooit meer snel volgens het protocol.
Zowel de GGZ als mijn huisarts zijn 100% afgeschreven voor mij. Sterker nog, ze hadden mān dood kunnen zijn met hun manier van handelen. En zeker ook daarna met het NIET handelen. Verschrikkelijk volk in deze situatie zonder hart, logisch verstand en het empathisch vermogen van een baksteen! (Laatste negatieve wat ik er nog over los laat, want de focus staat hier vanaf nu op de kleine positieve dingen!)
Mijn huisarts deed niks meer vanaf het moment dat ze me naar de GGZ doorverwezen hebben. Gedeeltelijk protocol, zeker ook vanuit gemak want een bevriende huisarts uit NL vond het compleet idioot dat ze in deze situatie niet handelde en heeft dat ook aan haar teruggekoppeld. Ik stap binnenkort sowieso over van huisarts, weg daar.
Ik krijg het recept vanuit een arts uit Duitsland waar ik heel goed mee ben al jaren. Hij weet heel goed in wat voor situatie ik beland ben, kent mijn medische achtergrond en gevoeligheid heel goed en deze man heeft wel hart voor de patiƫnt. Ik zie hem haast eerder als een vriend van me, top kerel!
Ik krijg 1 recept van 5 mg nog en ook eentje van 2 mg dus kan straks op elk gewenst moment heel rustig de afbouw starten. HƩƩl rustig aan, 100%! Waar staat TS eigenlijk voor?
Thanks voor het informeren Kordie en excuses dat ik een tijdje niet op het forum ben geweest. Op zich een goed teken natuurlijk maar ik ben jullie enorm dankbaar voor alle steun!šEen maand verder.
Hoe gaat het nu met je @Dutchie85 en met het afbouwen?
Thanks voor het informeren Kordie en excuses dat ik een tijdje niet op het forum ben geweest. Op zich een goed teken natuurlijk maar ik ben jullie enorm dankbaar voor alle steun!š
Ik heb juni en juli gebruikt om terug in balans te komen met sāmorgens 5 mg Diazepam en sāavonds 5 mg. Psychisch ging dat echt alweer stukken beter gelukkig. Ik zit nu een week op 4 mg 2 x per dag en dat doe ik komende week ook zeker nog. Ik ga zo het schema zo nog eens bekijken hoe verder, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het op gevoel en rustig aan doe. Ga in ieder geval niets forceren en neem mijn tijd die ik nodig heb na al het drama.
Nogmaals dank en ik hou jullie weer op de hoogte!āļøš
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."