Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Dutchie85 hoe gaat het nu?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ff een korte reactie, kom later uitgebreider terug….

Psychisch gaat het redelijk ten opzichte van een tijd terug. Mede de combinatie met de heftige lichamelijke dagelijkse uitdagingen waar ik mee te kampen heb maakt het lastig om vrolijk en zonder depressieve klachten door het leven te gaan. Maar de grote angst, huilbuien, verkrampingen, paniek en meest heftige depressie is eraf gelukkig. Ik doe zoveel mogelijk om afleiding te hebben. Het voelt nog niet of je weer lekker in je vel zit en fijn leeft, maar het is een eerste stapje vooruit. De ene dag is de andere niet, maar ik probeer het negatieve los te laten en de positieve kleine dingetjes te zien. (Hoe moeilijk dat ook is, want dat is het!)

Ik heb voor mezelf besloten dat ik even op 2 x 5 mg Diazepam blijf staan nog om mijn brein wat rustig te geven. Zal vast niet goed zijn, maar te snel afbouwen is funest geweest en dat is veel slechter. Ik blijf sowieso t/m eind juli op s’morgens 5 mg en s’avonds 5 mg staan. Dus 10 mg per dag. Daarna ga ik stapje voor stapje afbouwen….

Wat zijn jullie gedachten hierover? Bedankt!šŸ‘Œ
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dutchie85 zei:
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Klik om te vergroten...

Wat zegt je arts hier over?

Ik deel de visie van Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even een tijd rust na de ellende van de afgelopen maanden. Ik lees vooral een gezonde afweging. Leef dan wel toe naar het moment dat je weer gaat afbouwen.

Als je het op die dosis kan houden, dan maken deze 2 maanden niet meer uit. Je lichaam en geest krijgen nu wel de rust die je echt goed kan gebruiken.

Mijn arts gaf me ook de ruimte soms om te rusten. Heb misschien totaal wel 2 maanden langer over de afbouw gedaan vanwege de periodes van rust.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Ff een korte reactie, kom later uitgebreider terug….

Psychisch gaat het redelijk ten opzichte van een tijd terug. Mede de combinatie met de heftige lichamelijke dagelijkse uitdagingen waar ik mee te kampen heb maakt het lastig om vrolijk en zonder depressieve klachten door het leven te gaan. Maar de grote angst, huilbuien, verkrampingen, paniek en meest heftige depressie is eraf gelukkig. Ik doe zoveel mogelijk om afleiding te hebben. Het voelt nog niet of je weer lekker in je vel zit en fijn leeft, maar het is een eerste stapje vooruit. De ene dag is de andere niet, maar ik probeer het negatieve los te laten en de positieve kleine dingetjes te zien. (Hoe moeilijk dat ook is, want dat is het!)

Ik heb voor mezelf besloten dat ik even op 2 x 5 mg Diazepam blijf staan nog om mijn brein wat rustig te geven. Zal vast niet goed zijn, maar te snel afbouwen is funest geweest en dat is veel slechter. Ik blijf sowieso t/m eind juli op s’morgens 5 mg en s’avonds 5 mg staan. Dus 10 mg per dag. Daarna ga ik stapje voor stapje afbouwen….

Wat zijn jullie gedachten hierover? Bedankt!šŸ‘Œ
Klik om te vergroten...
Eigen tempo is het beste tempo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met een arts bespreken, deze materie.
Altijd!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
GGZ is afgesloten, klaar met dat volk en hun protocollen waarmee ze mensen kapot maken.

Ik krijg de Diazepam van een arts in Duitsland voorgeschreven. Maar hij is geen psychiater

Ik ga het aanpakken zoals hierboven en echt heel langzaam naar gevoel afbouwen na juli (als dat het goede moment voor mij is).

Ik neem geen giga hoeveelheid nu en ben al 1/3 afgebouwd na het omzetten. Omhoog ga ik zeker niet meer. Dan maar een langere gedoseerde afbouw op gevoel, maar nooit meer snel volgens het protocol.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
2x 5mg is ook echt super goed te overzien. Als die arts je 2mg tabletten kan voorschrijven uiteindelijk zou dat fantastisch zijn. Je komt er wel.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dutchie85 zei:
Ik krijg de Diazepam van een arts in Duitsland voorgeschreven. Maar hij is geen psychiater
Klik om te vergroten...

Internet arts?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ga naar je huisarts! Deze kan jou helpen als je open kaart speelt! Ook met 2 mg diazepam
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Ga naar je huisarts! Deze kan jou helpen als je open kaart speelt! Ook met 2 mg diazepam
Klik om te vergroten...

Dat is echt niet altijd zo hoor! Huisartsen zijn vaak terughoudend hiermee. Die sturen je het liefst door naar waar je vandaan komt. Die gaan waarschijnlijk gewoon achter de GGZ staan. Soms kan je beter maar gewoon het heft in eigen hand nemen.

Mijn huisarts wilde me echt niet helpen toen ik benzo ontwenning had helemaal aan het begin van mijn ellende 3 jaar geleden. En volgens mij wilde ze TS ook niet helpen toen die zo diep zat. Dus verwacht ik nu ook niet zoveel.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Zowel de GGZ als mijn huisarts zijn 100% afgeschreven voor mij. Sterker nog, ze hadden m’n dood kunnen zijn met hun manier van handelen. En zeker ook daarna met het NIET handelen. Verschrikkelijk volk in deze situatie zonder hart, logisch verstand en het empathisch vermogen van een baksteen! (Laatste negatieve wat ik er nog over los laat, want de focus staat hier vanaf nu op de kleine positieve dingen!)

Mijn huisarts deed niks meer vanaf het moment dat ze me naar de GGZ doorverwezen hebben. Gedeeltelijk protocol, zeker ook vanuit gemak want een bevriende huisarts uit NL vond het compleet idioot dat ze in deze situatie niet handelde en heeft dat ook aan haar teruggekoppeld. Ik stap binnenkort sowieso over van huisarts, weg daar.

Ik krijg het recept vanuit een arts uit Duitsland waar ik heel goed mee ben al jaren. Hij weet heel goed in wat voor situatie ik beland ben, kent mijn medische achtergrond en gevoeligheid heel goed en deze man heeft wel hart voor de patiƫnt. Ik zie hem haast eerder als een vriend van me, top kerel!

Ik krijg 1 recept van 5 mg nog en ook eentje van 2 mg dus kan straks op elk gewenst moment heel rustig de afbouw starten. HƩƩl rustig aan, 100%! Waar staat TS eigenlijk voor?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Topic Starter!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Ff een korte reactie, kom later uitgebreider terug….

Psychisch gaat het redelijk ten opzichte van een tijd terug. Mede de combinatie met de heftige lichamelijke dagelijkse uitdagingen waar ik mee te kampen heb maakt het lastig om vrolijk en zonder depressieve klachten door het leven te gaan. Maar de grote angst, huilbuien, verkrampingen, paniek en meest heftige depressie is eraf gelukkig. Ik doe zoveel mogelijk om afleiding te hebben. Het voelt nog niet of je weer lekker in je vel zit en fijn leeft, maar het is een eerste stapje vooruit. De ene dag is de andere niet, maar ik probeer het negatieve los te laten en de positieve kleine dingetjes te zien. (Hoe moeilijk dat ook is, want dat is het!)

Ik heb voor mezelf besloten dat ik even op 2 x 5 mg Diazepam blijf staan nog om mijn brein wat rustig te geven. Zal vast niet goed zijn, maar te snel afbouwen is funest geweest en dat is veel slechter. Ik blijf sowieso t/m eind juli op s’morgens 5 mg en s’avonds 5 mg staan. Dus 10 mg per dag. Daarna ga ik stapje voor stapje afbouwen….

Wat zijn jullie gedachten hierover? Bedankt!šŸ‘Œ
Klik om te vergroten...
Blij te lezen dat het - ook al is het met kleine stapjes - langzaamaan weer ietsje beter met jou gaat! ā¤ļøā€šŸ©¹

WÔt een draaikolk van narigheid waar je in zat en nog deels zit zeg, pfoeh. Denk goed dat je nu even héél rustig aan doet met je afbouw. Slow and steady wins the race. Mijn benzo-afbouw duurde een jaar of twee. Boeit niet, uiteindelijk kom je ervan af! 🄰
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dutchie85 zei:
GGZ is afgesloten, klaar met dat volk en hun protocollen waarmee ze mensen kapot maken.

Ik krijg de Diazepam van een arts in Duitsland voorgeschreven. Maar hij is geen psychiater

Ik ga het aanpakken zoals hierboven en echt heel langzaam naar gevoel afbouwen na juli (als dat het goede moment voor mij is).

Ik neem geen giga hoeveelheid nu en ben al 1/3 afgebouwd na het omzetten. Omhoog ga ik zeker niet meer. Dan maar een langere gedoseerde afbouw op gevoel, maar nooit meer snel volgens het protocol.
Klik om te vergroten...
Respect voor het afbouwen en hoe je dat zelfstandig volhoudt.

Omdat ik benzo's al zolang gebruik , gebruik ik ook altijd het Ashton Manuel (afbouwen koste mij circa 8 maanden toen maar goed nam toen 90mg flurazepam en 3mg clonazepam dagelijks. Wat volgens de apotheker neerkwam (de 90mg flurazepam op 70mg diazepam dagelijks doordat flurazepam zo verdomd lang werkt... maar kwam van zo'n hoge dosis af dat zelfs de apotheek dat alleen meegaf per week toen) om goed af te kicken het duurt langer als ze hopen maar veel meer succes op geen terugval omdat het zo geleidelijk gaat ik had nauwelijks last van afbouwen tot de 20mg in zicht kwamen. Tot de 0 uiteindelijk maar ik wou alleen afbouwen en na afbouwen had ik nog steeds 3mg clonazepam dagelijks via de neuroloog waar hun niet aan mogen sleutelen van de Neuroloog en pijnpoli. Omdat het ook een pijnstiller is voor mijn diagnose en ook op ziekenhuis.nl staat als mogelijke werking bij clonazepam.

Maar inderdaad de laatste 10mg vooral rustig afbouwen en als je aan 5mg tabletten kan komen zou handig kunnen zijn. Hoewel je ook natuurlijk 10mg tablet kan wegen daar poeder van maken en zo zelf tot zeer precies een lagere dosering kunnen wegen.

Succes!! Je kan het je hebt de wilskracht dat is glashelder wat al de belangrijkste stap is.

Peace āœŒļø ā˜®ļø
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Zowel de GGZ als mijn huisarts zijn 100% afgeschreven voor mij. Sterker nog, ze hadden m’n dood kunnen zijn met hun manier van handelen. En zeker ook daarna met het NIET handelen. Verschrikkelijk volk in deze situatie zonder hart, logisch verstand en het empathisch vermogen van een baksteen! (Laatste negatieve wat ik er nog over los laat, want de focus staat hier vanaf nu op de kleine positieve dingen!)

Mijn huisarts deed niks meer vanaf het moment dat ze me naar de GGZ doorverwezen hebben. Gedeeltelijk protocol, zeker ook vanuit gemak want een bevriende huisarts uit NL vond het compleet idioot dat ze in deze situatie niet handelde en heeft dat ook aan haar teruggekoppeld. Ik stap binnenkort sowieso over van huisarts, weg daar.

Ik krijg het recept vanuit een arts uit Duitsland waar ik heel goed mee ben al jaren. Hij weet heel goed in wat voor situatie ik beland ben, kent mijn medische achtergrond en gevoeligheid heel goed en deze man heeft wel hart voor de patiƫnt. Ik zie hem haast eerder als een vriend van me, top kerel!

Ik krijg 1 recept van 5 mg nog en ook eentje van 2 mg dus kan straks op elk gewenst moment heel rustig de afbouw starten. HƩƩl rustig aan, 100%! Waar staat TS eigenlijk voor?
Klik om te vergroten...

Een maand verder.
Hoe gaat het nu met je @Dutchie85 en met het afbouwen?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Kordie zei:
Een maand verder.
Hoe gaat het nu met je @Dutchie85 en met het afbouwen?
Klik om te vergroten...
Thanks voor het informeren Kordie en excuses dat ik een tijdje niet op het forum ben geweest. Op zich een goed teken natuurlijk maar ik ben jullie enorm dankbaar voor alle steun!šŸ€

Ik heb juni en juli gebruikt om terug in balans te komen met s’morgens 5 mg Diazepam en s’avonds 5 mg. Psychisch ging dat echt alweer stukken beter gelukkig. Ik zit nu een week op 4 mg 2 x per dag en dat doe ik komende week ook zeker nog. Ik ga zo het schema zo nog eens bekijken hoe verder, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het op gevoel en rustig aan doe. Ga in ieder geval niets forceren en neem mijn tijd die ik nodig heb na al het drama.

Nogmaals dank en ik hou jullie weer op de hoogte!āœŒļøšŸ˜ƒ
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dutchie85 zei:
Thanks voor het informeren Kordie en excuses dat ik een tijdje niet op het forum ben geweest. Op zich een goed teken natuurlijk maar ik ben jullie enorm dankbaar voor alle steun!šŸ€

Ik heb juni en juli gebruikt om terug in balans te komen met s’morgens 5 mg Diazepam en s’avonds 5 mg. Psychisch ging dat echt alweer stukken beter gelukkig. Ik zit nu een week op 4 mg 2 x per dag en dat doe ik komende week ook zeker nog. Ik ga zo het schema zo nog eens bekijken hoe verder, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het op gevoel en rustig aan doe. Ga in ieder geval niets forceren en neem mijn tijd die ik nodig heb na al het drama.

Nogmaals dank en ik hou jullie weer op de hoogte!āœŒļøšŸ˜ƒ
Klik om te vergroten...

Wat fijn om te horen dat je uit de trechter bent gekomen. Mooi man. Dank voor je terugkoppeling en welkom terug op DF ... als benzo afbouw ervaringsdeskundige
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wow wat een fijn en goed nieuws!!! Ben erg blij te lezen dat je relatief okƩ bent na deze hel op aarde. :heartsuit: :heartsuit: :heartsuit:
j
jackjanssenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed bezig Dutchie85 , rustig aan, stay with your feelings. :heartsuit:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."