Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dutchie85 zei:
Nu nog steeds?

En denken dat je echt zelfmoord kan plegen…..Dat is echt niet gezond meer. Ben super bang voor mezelf! Kan toch niet….Pfffff
Klik om te vergroten...
Bij mij heeft het 3 tot 4 maanden na de 0 mg geduurd voordat ik mij weer iets normaler begon te voelen. Uiteindelijk had ik na ongeveer een jaar het idee dat ik weer helemaal hersteld was.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben nu gewoon echt in een zeer gevaarlijke toestand en er moet eerst voor wat rust gezorgd worden.

Mijn lijf en geest zijn compleet leeg, de angst/paniek/zelfmoordgedachten/niet meer kunnen/huilbuien/niet meer slapen/niks meer kunnen door de stress maakt me kapot. Zit extreem diep en dat lukt me zelf niet om eruit te komen met een kleine wandeling of het maken van een tekening. De hele dag door flip ik door en ik zie geen uitweg. Ben echt bang voor een foute afloop.

GGZ geeft niks meer aan medicatie, moet maar naar de dagbehandeling komen en op positieve dingen richten. Dat is zeker heel belangrijk, maar ik zit daarvoor echt véél te diep in het rood. Lichaam en geest is op, de stress is extreem. Kan niet meer helder denken. Dat moet eerst een beetje tot rust gebracht worden. Dan kan ik zeker zelf dingen oppakken om te ontstressen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik een zware depressie had, kreeg ik ook niks van die geweldig kundige GGZ. maar niet heus)
Je moet eerst ramen gaan ingooien van een politie bureau oid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dutchie85 zei:
Moet ik om half 3 sowieso zijn voor zorgafstemmingsgesprek. Maar ze zullen zeggen, moet je doorheen. Krijg en wil sowieso geen extra medicatie, maar voel me of ik kapot ga, gedesoriënteerd en het psychisch echt niet meer aan kan….Kan niet meer nadenken en krijg nergens rust. Wat een hel is dit….
Klik om te vergroten...
Eigenlijk heb je ook weinig keus. Je zou kunnen ophogen en de afbouw langzamer kunnen gaan doen, maar dat geeft niet altijd verlichting en je gooit je voortgang weg.

Bewegen kan wel helpen. Een flinke wandeling of eindje joggen. Geen caffeïne en geen E621 of Glutamaatrijk voedsel zoals gerijpte kaas of droge vleeswaren zoals Salami of rauwe ham.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Dankjewel Kordie!🙏

Nee dit heeft in mijn ogen zeker niets te maken met ontwenning. Zeer zeker niet!

Maar door de te snelle afbouw heb ik wel degelijk een zeer zware depressie (zat er wel al maar bij lange na niet zo extreem) icm angst/paniekklachten en 24/7 doodsgedachten aan over gehouden. Dit vreet energie, daarom ben ik lichamelijk en mentaal helemaal op.

Ben nu aan het overwegen wat te doen. Misschien eerst overstappen van de Lorazepam naar Diazepam om te kijken hoe ik daar op reageer.
Klik om te vergroten...
Doe het in stapjes. Iedere week 0,5 Lorazepam er af en 5mg Diazepam er bij. Ben je met een maand over.
Dutchie85 zei:
Als dat niet helpt ben ik toch wel bijna genoodzaakt om een antidepressiva te gaan nemen. Ben er echt geen voorstander van, maar hoe breng je het Serotonine, Dopamine en GABA gehalte anders weer in balans? Uit de test blijkt dat deze ernstig uit balans zijn. (80% in het rood) Dat had de therapeut ook nog nooit gezien.
Klik om te vergroten...
Een antidepressivum gaat je GABA niet fixen ben ik bang. Maar kan wel verlichting geven. Kan wel een maand duren voordat je de gewenste effecten merkt.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Doe het in stapjes. Iedere week 0,5 Lorazepam er af en 5mg Diazepam er bij. Ben je met een maand over.

Een antidepressivum gaat je GABA niet fixen ben ik bang. Maar kan wel verlichting geven. Kan wel een maand duren voordat je de gewenste effecten merkt.
Klik om te vergroten...
De eerste inname 0.5 Lorazepam eraf en 5 mg Diazepam erbij en dat elke week zo doen? Dan kom ik op 20 mg Diazepam uit toch?

Wat kan die zware ontregeling van de Neurotransmitters wel fixen dan? Ik ben gewoon zwaar depressief en het gaat echt ernstig de foute kant op dus er moet nu echt wat gaan gebeuren.

Ik slaap heel slecht, vannacht ook weer om 3 uur wakker met pijn en enorme depressieve gevoelens en net beneden in huilen uitgebarsten omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Trek het echt niet meer zo…🥹
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Ik zou overwegen om over te stappen op diazepam. Daaraan wennen. En dan stap voor stap terug richting de nul.
De rust die je hopelijk gaat ervaren fixed mogelijk al deels je gaba crash
Klik om te vergroten...
Ook zoals Shikantaza hierboven zegt opbouwen?

Ik zit extreem in de shit, zwaar depressief. Wat zijn jullie ervaringen met antidepressiva? Ik ben er geen fan van maar ik wil dit wel overleven en er gaan echt geen lekkere gedachten door m’n hoofd….😔

Godverdomme wat een ellende man, onmenselijk!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dutchie85 zei:
De eerste inname 0.5 Lorazepam eraf en 5 mg Diazepam erbij en dat elke week zo doen? Dan kom ik op 20 mg Diazepam uit toch?

Wat kan die zware ontregeling van de Neurotransmitters wel fixen dan? Ik ben gewoon zwaar depressief en het gaat echt ernstig de foute kant op dus er moet nu echt wat gaan gebeuren.

Ik slaap heel slecht, vannacht ook weer om 3 uur wakker met pijn en enorme depressieve gevoelens en net beneden in huilen uitgebarsten omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Trek het echt niet meer zo…🥹
Klik om te vergroten...
Iedere week 0,5mg Lorazepam vervangen door 5mg Diazepam. Het lieft eerst de ochtenddosis overzetten en daarna de avonddosis. Bekijk de tabellen achterin de Ashton manual maar eens.

En ja, 2mg Lorazepam = 20mg Diazepam.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dutchie85 zei:
Ook zoals Shikantaza hierboven zegt opbouwen?

Ik zit extreem in de shit, zwaar depressief. Wat zijn jullie ervaringen met antidepressiva? Ik ben er geen fan van maar ik wil dit wel overleven en er gaan echt geen lekkere gedachten door m’n hoofd….😔

Godverdomme wat een ellende man, onmenselijk!!
Klik om te vergroten...

Welke professionals zijn bij je betrokken?
Samen met hen kun je er wel uit komen of weten wat eventueel zou kunnen werken.
Misschien even een paar weken opname om af te kicken en dan eens zien wat er echt voor probleem onder de tafel ligt.
En vanuit dat punt opbouwen met therapie / medicatie.

Ik denk dat je zo diep in de shit zit dat je dit niet zelf kunt en moet willen oplossen.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Welke professionals zijn bij je betrokken?
Samen met hen kun je er wel uit komen of weten wat eventueel zou kunnen werken.
Misschien even een paar weken opname om af te kicken en dan eens zien wat er echt voor probleem onder de tafel ligt.
En vanuit dat punt opbouwen met therapie / medicatie.

Ik denk dat je zo diep in de shit zit dat je dit niet zelf kunt en moet willen oplossen.
Klik om te vergroten...
Het GGZ als je die onder professionals telt. De huisarts doet niets meer omdat ik daar “in behandeling ben”.

Een paar weken afkicken? Van 2 of 3 Lorazepam? Ik ben echt ram depressief met de hele dag door doodsgedachten. Dat had ik voorheen echt niet voor de afbouw. Maar ze doen bij de GGZ niets. Over medicatie wordt niet gepraat verder en opname ook echt niet.

Ik wil heel graag hulp want ik kom er echt niet uit. Maar waar dan? Ik ben ook niet van de medicatie verder maar het is wel duidelijk dat ik iets nodig heb. Dit los je niet op met een beetje afleiding zoeken. Verschrikkelijke situatie!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dutchie85 zei:
Een paar weken afkicken? Van 2 of 3 Lorazepam? Ik ben echt ram depressief met de hele dag door doodsgedachten. Dat had ik voorheen echt niet voor de afbouw. Maar ze doen bij de GGZ niets. Over medicatie wordt niet gepraat verder en opname ook echt niet.
Klik om te vergroten...

Sorry, verkeerd verwoord denk ik.
Afkicken kan volgens mij redelijk snel in een kliniek. Maar daarna komen vaak pas de klachten naar voor, waar een verdere behandeling op volgt.

Bizar dat ze bij de GGZ niks doen.
Ondanks dat ze je doodsgedachten kennen.

Dutchie85 zei:
Ik wil heel graag hulp want ik kom er echt niet uit. Maar waar dan? Ik ben ook niet van de medicatie verder maar het is wel duidelijk dat ik iets nodig heb. Dit los je niet op met een beetje afleiding zoeken. Verschrikkelijke situatie!
Klik om te vergroten...

Inderdaad, afleiding is helaas niet de optie.
Als ik jou was zou ik eens de stap zetten naar een privé afkickkliniek. Wordt meestal gewoon vergoed door de zorgverzekering.
Dan kom je van je benzo's af en kun je daarna verder zetten. Je moet dan wel een verwijzing hebben, maar dat moet de huisarts doen.

Ex collega van me met verslaving en depressie is hier geweest met goed resultaat:

U-center Kliniek | Intensieve GGZ Behandeling in 6 weken

U-center GGZ Kliniek: specialist in behandeling van complexe psychische problemen zoals depressie, angst, trauma en verslaving.
www.u-center.nl www.u-center.nl
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Stabiliseren op Diazepam is de beste keuze nu. Linksom of rechtsom. Lorazepam doet geen goed.
Klik om te vergroten...
Lorazepam in het algemeen bedoel je?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stabiliseren op Diazepam is de beste keuze nu. Linksom of rechtsom. Lorazepam doet geen goed.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dutchie85 zei:
Lorazepam in het algemeen bedoel je?
Klik om te vergroten...

Nee. Vooral in een te lage dosering bij een ontwenningssyndroom door benzo's. Dan is een langwerkende benzo veel beter geschikt. Het laatste wat je wilt is extra klachten doordat medicijnen steeds stoppen met werken. Dan kan je nooit goed stabiliseren.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zag vandaag op social media een waar gebeurd filmpje over politie ism crisisdienst ggz.

Er belde een vader naar 112 om aan te geven dat zijn zoon hem schreeuwend opbelde. Hij zag dingen die er niet waren. Hij stond bekend als depressief en als alcoholist. Hij had naar vader doodswens uitgesproken.
Politie belt zoon op. Gedurende het gesprek stond politie met crisis ggz al op de stoep.

Moet het dan zo in Nederland cq voor TS?
Dan kom je misschien wel ergens sneller binnen waar je fatsoenlijk hulp krijgt.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook hele horror verhalen over de GGZ ,wat mij betreft had het gebouw er niet meer gestaan en zat ik in de bak.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
Ik heb ook hele horror verhalen over de GGZ ,wat mij betreft had het gebouw er niet meer gestaan en zat ik in de bak.
Klik om te vergroten...

Echt zo.

Als er écht hulp nodig is, maar je nog niet aan het spoor staat val je tussen wal en schip!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het laatste gesprek: heb je plannen vroeg hij….
Ik zei nee, maar ik heb het zo verrekte zwaar dat ik het echt niet meer trek. Zat te janken als een klein kind. Maar ik weet dat je het volgens je klote protocol moet vragen. Jullie lopen zo achter de feiten aan. Er moet eerst wat gebeuren om te zeggen…..ohhh hadden we maar! Dan zie je ze een beetje raar kijken en zeggen ze, ga van het weekend maar wat leuke dingen opschrijven samen waar je afleiding aan hebt. Medicatie gaan we niets mee doen….

Meld me snel af daar, ellendige instantie. Moet nog aan Diazepam komen maar dat komt wel goed.

Toen ik destijds Cold Turkey daar binnen kwam hebben ze me zo van de Lorazepam op de Diazepam gezet. Niks af en opbouwen en ik had maar 2 a 3 dagen niets gehad. In hoeverre is dat belangrijk om die overgang van Lorazepam naar Diazepam zo vloeiend mogelijk te laten gaan?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dutchie85 zei:
In hoeverre is dat belangrijk om die overgang van Lorazepam naar Diazepam zo vloeiend mogelijk te laten gaan?
Klik om te vergroten...

Waar wil je dat gaan laten doen? In een verslavingskliniek waar je je nog gaat aanmelden?
Daar weten ze wel hoe ze je moeten instellen en over moeten laten gaan etc.
Hoef je je geen zorgen om te maken

Oja toen hij vroeg of je plannen had .... zit ook heel veel verzekeringswerk/druk achter.
Je mag niet iemand zomaar opnemen. Helaas is dat zo geregeld in ned anno 2025 :(
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Waar wil je dat gaan laten doen? In een verslavingskliniek waar je je nog gaat aanmelden?
Daar weten ze wel hoe ze je moeten instellen en over moeten laten gaan etc.
Hoef je je geen zorgen om te maken

Oja toen hij vroeg of je plannen had .... zit ook heel veel verzekeringswerk/druk achter.
Je mag niet iemand zomaar opnemen. Helaas is dat zo geregeld in ned anno 2025 :(
Klik om te vergroten...
Aangezien niemand me helpt en ik in een crisis zit zal ik het zelf wel regelen dat ik op de Diazepam kom te staan. Ik zal het schema wat Shikantaza aangaf wel aanhouden.

In een verslavingskliniek heb ik nu niks te zoeken. Daar kom je echt niet zomaar binnen op 2 of 3 Lorazepam met een mega depressie eronder en nare gedachten. Dat is evt voor latere zorg.

Eerst maar eens zien dat ik rust krijg, m’n depressie onder controle krijg en hier doorheen kom. Bedankt voor je reactie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."