Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Denken? Ik kan bijna niet denken zoals ik me voel…😅 Ik laat het op me af komen, voelt echt als overleven maar ik snap wat je bedoelt. Thnx!

Wat zijn jullie ervaringen met andere middelen inzetten zoals bijvoorbeeld Infrarood sauna, detox baden, detox supplementen etc?

Van de ene kant denk ik, zal wel goed zijn om bijvoorbeeld in die sauna te gaan zitten. Maar anderzijds vraagt het ook heel veel energie….die er nu echt niet is.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt @Raver voor je fijne bericht! Duidelijk.

Heb heel onrustig geslapen, werd meermaals zeiknat wakker, rare dromen, psychisch heel rare gedachten.

Na het opstaan een kort en licht detox bad genomen, daarna toch de schoenen aangedaan en ff 10 minuten buiten op en neer gelopen voor wat beweging en frisse lucht. Maar dat was echt genoeg, ben bekaf en lig weer op de bank.

Ik ben echt helemaal gesloopt lichamelijk en psychisch ook leeg. Het voelt alsof je adem afgesneden wordt. De heftige spierpijnen en stijfheid lijken ietsje minder te worden, maar het steekt overal enorm in mijn lijf. Stekende pijn, alsof er overal naalden in je lichaam prikken. Dit voel ik het sterkst in mijn benen, rug en hoofd. Daarnaast een heel zwaar hoofd/hoofdpijn en heel zeurend gevoel van binnen. Niks bij te zetten, doodmoe maar geen rust vinden.

Herkennen jullie deze vieze stekende pijn?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn advies is luister naar je lichaam maar met mate. Ik heb bijvoorbeeld een sauna als erg prettig ervaren; toen ik al eventjes bezig was met afkicken. Als ik terug denk aan de acute ontwenning zou ik geen rust hebben daarvoor.

Wandelen was ik ook altijd erg bij gebaat. Maar ook niet altijd of elke dag, want had ook last van straatvrees en flanellen benen. Alsof ze van pudding waren en de vloer ongelijk. Het was nog net alsof ik mijn balans elk moment zou kunnen verliezen. Dacht dat ik daar ook nooit meer vanaf zou komen. En zie nu eens hoe ik erbij zit.

Je gaat hier als een sterker persoon uitkomen. Dat is iets wat ik wel heb ervaren. Het vraagt echt veel van je als mens. Man wat is het zwaar, en als je denkt dat je niet meer doorkan kan je nog even door hoor. Diepste dalen heb ik gekend in de detox. Jouw topic brengt me helemaal terug naar hoe het was. En ik wil je meegeven dat het over gaat. Mij hielp het om weken te tellen. Elke week is een weer vooruitgang. Zo hield ik het klein voor mezelf.

Soms is het ook goed om jezelf even te pushen als je het gevoel hebt dat je je er niet goed genoeg voor voelt. Achteraf zat ik vaak te lang in de ellende als ik uiteindelijk iets ging doen.

Hopelijk heb je beetje fijne nacht.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Complimenten @Zanza voor je lyme stukje.
Kunnen ze dit ook bij TS testen; is het nog aanwezig en hoeveel? Mogelijk zeggen waardes dan iets
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dutchie85 zei:
Herkennen jullie deze vieze stekende pijn?
Klik om te vergroten...

Ja, maar niet een drugs gerelateerde oorzaak.
Ik heb het vaker omdat mijn hersenen mijn spieren niet goed aansturen (door letsel) en als die dan te stijf worden drukken die tegen zenuwen.

Maar potverdikkie zeg, wat heb jij het zwaar te pakken.
Zou het komen omdat je hoog gedoseerd gebruikt hebt?
Want qua termijn valt het geloof ik mee als ik me niet vergis uit een eerder bericht .... zo uit mijn hoofd?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dutchie85 zei:
Geloof ik, maar je probeert hier toch een bepaalde hoop uit te halen. Ik voel me vandaag zo fucked up slecht, gisteren ook al maar vandaag echt erger. Geen doorkomen aan! Vrijdag was de beste dag achteraf gezien, dan verwacht je eigenlijk dat dat daarna doorzet….en dat je niet dieper hoeft te gaan op een latere dag!

Ik heb het even opgezocht. De laatste week van oktober ben ik gestart met 1 a 2 tabletjes Lorazepam per dag. De eerste 2 weken van november zat ik op 2 stuks per dag. Van half november t/m begin december zat ik op 4 Lorazepam per dag. Toen begon het uit de klauwen te lopen…

Vanaf 3 december t/m half december zat ik op 4 x 2 per dag. Vanaf 22 december t/m 29 december stond ik 1 week lang op de hoogste dosering en dat was 3 x 3 en voor de nacht 5. 14 dus erg hoog.

Toen begon de echte crisis omdat het recept niet binnenkwam en vanaf 31 december had ik niets meer. Toen 2 januari cold turkey bij de huisarts en daarna GGZ gekomen.

Daar overgezet naar Diazepam 2 mg en gestart op 4 x 8 tabletten. Na 4 dagen terug naar 4 x 6. Na een week naar 4 x 4. Hier begon ik me weer een beetje mens te voelen. De week erna op 4 x 2 en die week voelde ik me echt best redelijk.

De week erna (3 weken terug) naar 4 x 1 en vanaf dat moment brak de hel los. Halve week 4 x 1.5 mogen pakken. Daarna toch meteen terug naar 4 x 1 en de week erna ondanks dat ik echt ondraaglijk zwaar af aan het kicken was naar 0.🤯

Dan hebben jullie een beetje een idee hoe het gegaan heeft. Ik heb dus niet 3 a 3,5 maand continu op een zeer hoge dosering gezeten….hopelijk scheelt dat wat!
Klik om te vergroten...
Hier staat precies hoe ik het genomen heb…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dutchie85 zei:
Denken? Ik kan bijna niet denken zoals ik me voel…😅 Ik laat het op me af komen, voelt echt als overleven maar ik snap wat je bedoelt. Thnx!

Wat zijn jullie ervaringen met andere middelen inzetten zoals bijvoorbeeld Infrarood sauna, detox baden, detox supplementen etc?

Van de ene kant denk ik, zal wel goed zijn om bijvoorbeeld in die sauna te gaan zitten. Maar anderzijds vraagt het ook heel veel energie….die er nu echt niet is.
Klik om te vergroten...
Afleiding was het belangrijkste voor mij. Als ik niets om handen had ging ik naar m'n eigen hoofd luisteren en daar kwam weinig positiefs uit.

Dat was nog wel even zoeken, want het werd me al snel te veel. Maar zolang ik een mogelijkheid had om me even terug te trekken of weg te gaan uit de situatie was het meestal wel te doen.

Wel doen: boswandeling, rustig cafe of restaurant, film kijken, boek lezen, op bezoek bij vrienden zonder kinderen.
Niet doen: toeristische stad bezoeken, naar een winkelcentrum op zaterdagmiddag, naar de kermis.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Afleiding was het belangrijkste voor mij. Als ik niets om handen had ging ik naar m'n eigen hoofd luisteren en daar kwam weinig positiefs uit.
Klik om te vergroten...
Ik ga lichamelijk echt naar de klote, waardoor ik psychisch leeggezogen wordt. Daardoor kan ik haast niets doen en ik heb ook echt nergens behoefte aan nu. Toen ik nog op 4 x 2 stond was er geen pijn en voelde ik redelijk. Toen zocht ik overal afleiding in, dat lukt me nu echt niet. Ben letterlijk de dagen uit aan het zitten/liggen. Heb een serie op Netflix aan staan, zelfs dat kost alle moeite.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je zit zo diep in de ontwenning dat het puur de dagen uitzitten is. Het gaat beter worden, maar beeld jezelf geen illusies dat het ineens heel veel beter gaat. Je zal momenten gaan ervaren dat het beter gaat; steeds vaker en steeds meer. Waarschijnlijk al best snel denk ik want is al even dat je op 0 staat toch?

Je beschrijft nachtelijk zweten, dat heb ik nu 4.5 maand clean nog steeds. Het verloop is erg grillig.

Vreselijk om mee te moeten maken voor je. Hou je taai!! Eet gezond!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dutchie85 zei:
Ik ga lichamelijk echt naar de klote, waardoor ik psychisch leeggezogen wordt. Daardoor kan ik haast niets doen en ik heb ook echt nergens behoefte aan nu. Toen ik nog op 4 x 2 stond was er geen pijn en voelde ik redelijk. Toen zocht ik overal afleiding in, dat lukt me nu echt niet. Ben letterlijk de dagen uit aan het zitten/liggen. Heb een serie op Netflix aan staan, zelfs dat kost alle moeite.
Klik om te vergroten...
Als dat het beste is dat er op dit moment in zit, accepteer dat dan. Of probeer dat, hoe lastig dat ook is of lijkt.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dankjewel allebei!🙏
Morgenavond is het 2 weken geleden dat ik mijn laatste tablet gehad heb.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dutchie85 zei:
Dankjewel allebei!🙏
Morgenavond is het 2 weken geleden dat ik mijn laatste tablet gehad heb.
Klik om te vergroten...
Ok, dan ga je je overmorgen al beter voelen!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik hoor het van iemand die in een detox kliniek werkt dat mensen met een verslaving daar 2 weken verblijven maar mensen die van Benzo’s afbouwen daar 4 weken blijven. Dat ze dan ook tijdelijk iets ophogen wanneer de afkickverschijnselen te heftig zijn.

En volgens hem hebben heel veel mensen met Benzo’s die te snel afbouwen deze stekende pijn door het hele lijf. Alleen daar word je gecontroleerd afgebouwd, bij de GGZ doen ze maar wat en luisteren ze totaal niet naar hoe je je voelt. Ze laten je gewoon aan je lot over.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Ok, dan ga je je overmorgen al beter voelen!
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Dan zijn de 2 weken voorbij, dat snap ik maar iedereen reageert anders toch?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dutchie85 zei:
Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Dan zijn de 2 weken voorbij, dat snap ik maar iedereen reageert anders toch?
Klik om te vergroten...
Je bent weer vergeten wat ik een paar dagen geleden heb verteld volgens mijn :). Toen ik temaken had met pijn die niet uit te houden was,vertelde ik mezelf dat het over twee dagen wel beter zou gaan. En dat werd op een dag ook een feit. Maar het zal me ook niets verbazen dat jij vanaf Maandag ook echt steeds meer momenten gaat meemaken die echt beter aanvoelen dat de laatste dagen.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Je bent weer vergeten wat ik een paar dagen geleden hebt verteld volgens mijn :). Toen ik temaken had met pijn die niet uit te houden was,vertelde ik mezelf dat het over twee dagen wel beter zou gaan. En dat werd op een dag ook een feit. Maar het zal me ook niets verbazen dat jij vanaf Maandag ook echt steeds meer momenten gaat meemaken die echt beter aanvoelen dat de laatste dagen.
Klik om te vergroten...
Oh zo haha, sorry ik ben echt niet helder dus niet aan die reactie gedacht. Laten we het hopen…🤞

Kun je omschrijven hoe die pijn bij jou voelde?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heftig om te lezen
Hou vol is het enige wat ik je kan zeggen totaal geen ervaring met verslaafd zijn aan benzo
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dutchie85 zei:
Kun je omschrijven hoe die pijn bij jou voelde?
Klik om te vergroten...
Ik heb meerdere tijden gehad dat ik extreme pijn had. Ergste blijft na een knieoperatie. Dat waren rond de 7 dagen dat het niet uit te houden was. Zelfs morfine leek niet te helpen de eerste 48 uur. Maar omschrijven van de pijn lukt me niet meer denk ik.

Ontwenning van medicatie en verslavende middelen heb ik ook meerdere malen beleefd. Vooral het niet kunnen slapen, stress, angst, depressie, hoofdpijn, kwaad worden, zweten, leeg wakker worden en niet eens kunnen concentreren op film of series denk ik als bekendste herrinneringen. Maar ook van die brainzaps, spierpijn en de ergste: Krampen in mijn benen, maar in teveel spieren. Dus als ik aan de spieren trok om kramp tegen te werken, gingen andere spieren verkrampen. Gelukkig maar een paar dagen extra last van gehad en ik weet ook niet meer goed hoe ik het oploste. Ik geloof vooral door diep adem te halen en op de grond tot rust proberen te komen.

Zodra de pijn bij mij minder werd, ging ik genieten van youtube filmpjes van mensen die ook niet wisten hoe ze verder moesten in het proces omdat het teveel voor ze werd.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dutchie85 zei:
Bedankt @Raver voor je fijne bericht! Duidelijk.

Heb heel onrustig geslapen, werd meermaals zeiknat wakker, rare dromen, psychisch heel rare gedachten.

Na het opstaan een kort en licht detox bad genomen, daarna toch de schoenen aangedaan en ff 10 minuten buiten op en neer gelopen voor wat beweging en frisse lucht. Maar dat was echt genoeg, ben bekaf en lig weer op de bank.

Ik ben echt helemaal gesloopt lichamelijk en psychisch ook leeg. Het voelt alsof je adem afgesneden wordt. De heftige spierpijnen en stijfheid lijken ietsje minder te worden, maar het steekt overal enorm in mijn lijf. Stekende pijn, alsof er overal naalden in je lichaam prikken. Dit voel ik het sterkst in mijn benen, rug en hoofd. Daarnaast een heel zwaar hoofd/hoofdpijn en heel zeurend gevoel van binnen. Niks bij te zetten, doodmoe maar geen rust vinden.

Herkennen jullie deze vieze stekende pijn?
Klik om te vergroten...
Ik heb wekenlang het gevoel gehad dat mijn huid in de brand stond. Omdat je met benzo's je zenuwstelsel zo lang en sterk hebt verdoofd, slaat je zenuwstelsel nu op tilt.

Maar wees gerust, het herstelt allemaal vanzelf weer. Het kan helaas wel een paar maanden duren.. Sterkte!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Dit is zo belangrijk. Als je er nog geen hulp voor hebt gezocht @Dutchie85 ga dat wel doen zodra je het weer aan kunt. Misschien nu al even bij de huisarts langs ivm eventuele wachttijd.

Voor nu: bekijk het per dag. Probeer je niet vast te klampen als het een dag goed gaat of in de put zitten als je een slechtere dag hebt. Benzo ontwenning kan grillig verlopen. Zelfs symptomen kunnen komen en gaan.

En kijk of je toch bezig kunt gaan. Ergens vrijwillig in een rustige en veilige omgeving. Als ik eenmaal bezig was in de moestuin vergat ik alle narigheid even. Het was niet weg, en het kwam heus wel terug maar ik had even pauze.
Klik om te vergroten...
Bedankt allemaal!🙏

Ja, ik heb al via een bekende van ons een adres gekregen waar ik naar ga kijken de komende dagen voor een vervolgtraject.

Ja dat het heel grillig is dat is me nu wel duidelijk gezien hoe ik eraan toe ben!😳 Ik kan nu nog niet veel meer dan af en toe ff de tuin in lopen, voel me er veel te zwak en slecht voor nu. Zodra het gaat probeer ik wat afleiding te zoeken, maar buiten een keer een film kijken ofzo heb ik ook echt ff nergens behoefte aan. Mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar door alle ongemakken lig je niet relaxed op de bank ofzo…die klachten maken het extreem zwaar en daardoor ga je psychisch weer kapot.

Op naar betere dagen!💪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."