Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dutchie85 zei:
Hallo allemaal,

Vanwege veel onrust, me slecht voelen en daardoor depressieve klachten heb ik ca 3,5 maand geleden op aanvraag van mezelf Lorazepam voorgeschreven gekregen.
Bij aanvang alleen 1 mg wanneer nodig, maar dat deed helemaal niets voor mij. Ook niet als ik er 2 of 3 per dag nam verspreid over de dag.
Daarom heel snel op 4 x 1 mg gekomen omdat ik beter een spiegel op kon bouwen, maar zelfs daar merkte ik zeer weinig van. Omdat mijn klachten heftig waren mocht ik ophogen en zat ik al snel op 4 x 2 mg per dag. In het begin werkte dit wel en kreeg ik hierdoor meer rust en kon ik eindelijk een beetje ontspannen op de bank liggen en wat slapen. Dat voelde wel goed, maar was van vrij korte duur. De gewenning trad echter heel snel op en voor ik het wist zat ik eind december ca een week lang op een bizar hoge dosis van 12 tot soms wel 14 mg per dag. Heel eerlijk, ik kreeg deze laatste dosis via 2 artsen en heb het zelf zover laten komen. Heel stom natuurlijk achteraf, maar ik had hiervoor geen enkele ervaring met medicijnen en het ging mij erom dat ik eindelijk rust kon ervaren. Nooit gedacht dat je zo makkelijk je grenzen verlegd om je beter te voelen en dat het zo verslavend werkt die troep.

Door een fout met een recept kwam ik eind december ineens zonder te zitten en ben ik 3 dagen compleet zonder komen te zitten. Ik wist niet wat me overkwam, dacht echt dat ik dood ging. Zowel fysiek als mentaal niet uit te houden, echt een hel en niet meer weten waar je het moet zoeken. Begin januari met spoed jankend onder begeleiding van mijn ouders zowat kruipend bij de huisarts terecht gekomen, die gelukkig meteen de ernst inzag en 2 uur later zat ik met mijn ouders bij de GGZ.

Na een (zeer terechte) preek aangehoord te hebben hoe ik zoÂŽn hoge dosis had kunnen nemen, werd ik direct door hen overgezet op ongeveer dezelfde dosis Diazepam. Dit om de hoge dosis Lorazepam op te vangen en mijn lichaam en geest te kalmeren in de dagen erna. Ik kreeg 4 x 8 tabletjes van 2 mg per dag voorgeschreven de eerste 4 dagen. Binnen iets meer dan een dag was ik psychisch weer rustiger, maar de heftige spierpijn, lichamelijke klachten en uitputting hielden zeker een week aan. Na 4 dagen moest ik terug naar 4 x 6 tabletjes, de week erna naar 4 x 4, de week daarna naar 4 x 2 tabletten en ik werd met de week helderder en beter gelukkig. In de week dat ik op 4 x 2 tabletten zat voelde ik me veruit weer het beste. Ik kon dagelijks weer wat dingen oppakken en durfde ook weer mee de deur uit. Maar de hel brak opnieuw los toen ik de week erna naar 4 x 1 tablet moest....Ik wist weer niet wat me overkwam!!

3 weken geleden ben ik op zaterdag gestart met 4 x 1, de zondag erna werd ik meteen wakker met enorm heftig stekende spierpijn door mijn hele lijf. Heb me eraan overgegeven en ben op de bank gaan liggen. De dag erna startte de mentale onrust/paniek/angsten/depressieve gevoelens. De spierpijn en lichamelijke klachten hielden ook continu aan. Dit heb ik t/m die woensdag erna volgehouden op karakter en toen toch gebeld dat het geen doen meer was. Liep echt te ijsberen, kon niet meer stil zitten en had een hele wilde vreemde blik in mijn ogen, werd knettergek. Van de psychiater mocht ik een paar dagen terug naar 4 x 1,5 tablet, maar dat hielp me totaal niet bij m'n klachten. Van woensdag t/m zondag heb ik 4 x 1,5 tablet gehad en de klachten leken wel erger te worden. Toch moest ik die maandag erna afbouwen naar 4 x 1 tablet. Ik heb duidelijk aangegeven dat me dat niet verstandig leek gezien mijn heftige klachten. Maar het antwoord was dat ik er echt doorheen moest om het af te bouwen. Daar heb ik me ook aangehouden, maar er kwamen steeds meer ontwenningsverschijnselen bij. Trillende handen, zweten, uitgeput, misselijk, heftige pijn door het hele lijf, slapeloosheid, psychisch helemaal gek etc. Echt geen doen gewoon. Dat moet je echt meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen. Zo'n psychiater handelt via zijn boekje, maar voelt niet wat jij moet doorstaan. Echt onmenselijk!

Ik had gevraagd of ik een tussenstap mocht nemen met 4 x een half tabletje per dag voordat we de week erna naar 0 zouden gaan, maar omdat mijn afkick al zo extreem ingezet had, moest ik vanaf afgelopen maandag toch maar ineens naar 0 gaan. Daar zag ik erg tegenop, terwijl ik van de andere kant blij was dat ik afgelopen zondagavond de laatste pil kon pakken. Maar wat me deze week overkomen is gun je je ergste vijand nog niet. Wat een hel, onmenselijk en ondraaglijk gewoon...

Ik heb nog nooit zo'n heftige pijn in heel mijn lijf gehad. Voelt als een mega heftige stekende/brandende spierpijn. Met name in de benen, armen, handen, schouders, hoofd en rug. Kan het niet omschrijven, maar het is echt extreem. Daarnaast hoofdpijn, niet kunnen focussen/helder zien, snel geĂŻrriteerd, trillen (niet meer zo erg als vorige week), een uiterst zeurderig zwaar gevoel door het hele lijf, geen kracht in mijn benen en verkrampte kuiten, amper kunnen lopen, s'nachts enorm zweten en wakker worden met hele nare gedachten dat je het niet meer aankunt en het echt niet meer zien zitten. (Terwijl ik heel graag door wil) Daarnaast compleet uitgeput. Meestal maar een paar uurtjes slaap per nacht, al kan ik de laatste 2 dagen ca 5 a 6 uur slapen gelukkig. Maar ik heb de hele week zowat alleen maar in bed en op de bank gelegen bij mijn ouders met af en toe mezelf dwingen om wat frisse lucht te halen en wat stappen buiten te zetten. Maar een stuk lopen/wandelen lukt me nu gewoon echt niet. Verder het gevoel alsof er beestjes door mijn lijf lopen, het krioelt overal en het beweegt overal door mijn lijf. Ik ben met name benieuwd of meerdere mensen dit ook ervaren hebben want dat lees ik nergens terug.

Ik heb ondanks de onrust/depressieve gedachten en alle extreme lichamelijke klachten geprobeerd om mezelf zo rustig mogelijk te houden in een veilige omgeving, maar je wordt gewoon compleet overgenomen. Ik heb het gevoel dat er geen einde aan komt en dat ik er niet meer uit kom. Wat ik ook merk is dat het per dag heel wisselend is hoe ik me voel. Gisteren was ik wat rustiger in mijn hoofd en heel erg moe (ondanks 6 uur slaap) en vandaag heb ik naast de lichamelijke toestand een extreem heftige psychische dag. Ik ben heel sterk van mezelf, maar weet niet wat me overkomt en hoe ik de dagen letterlijk uit moet zitten. Ik heb het gevoel dat de afkickverschijnselen zorgen voor de heftige gedachten en ongekende neerslachtigheid, die ik hiervoor nog nooit ervaren heb. Ik heb lang getwijfeld of ik hier iets zou posten, maar ik ben benieuwd naar andere "ervaringsdeskundigen" die hier doorheen zijn moeten gaan want ik trek het echt voor geen meter meer. Ik eet en drink zo gezond mogelijk, mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar het is amper uit te houden lichamelijk en psychisch. Merk ook veel druk/steken in de buurt van mijn levert en het borrelt daar geregeld. Ongelooflijk gewoon wat dit met je doet, en ja....ik weet dat het voor een deel mijn eigen schuld is maar achteraf is het makkelijk praten. Hoe lang duurt dit gemiddeld deze afkickverschijnselen? Ik zit nu op dag 6, maar elk uur lijkt wel dagen te duren en ik weet me geen raad.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Is dit een normale afbouw na zo'n dosis of toch echt te snel? Als er iemand nog tips heeft om hier makkelijker doorheen te komen dan hoor ik het heel graag. Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen hoelang zoiets aan kan houden. Thanks!:praying3:
Klik om te vergroten...
Sorry, een beetje late reactie, maar ik snap echt niet waarom de behandelaren per se zo snel wilden afbouwen met diazepam. In mijn ogen is daar echt helemaal geen noodzaak voor.

Een gangbaar afbouwschema van benzo's is 6 of 12 weken. De snelheid zou eigenlijk afgestemd moeten worden op de hoeveelheid bijwerkingen die je ervaart. Zonder bijwerkingen afbouwen is niet mogelijk. Dus je krijgt sowieso te maken met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Maar de intensiteit van de bijwerkingen kan wel beperkt worden door gewoon wat langzamer af te bouwen.

Ik snap dus niet helemaal de haast van de behandelaren.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Sorry, een beetje late reactie, maar ik snap echt niet waarom de behandelaren per se zo snel wilden afbouwen met diazepam. In mijn ogen is daar echt helemaal geen noodzaak voor.

Een gangbaar afbouwschema van benzo's is 6 of 12 weken. De snelheid zou eigenlijk afgestemd moeten worden op de hoeveelheid bijwerkingen die je ervaart. Zonder bijwerkingen afbouwen is niet mogelijk. Dus je krijgt sowieso te maken met een onrustig gevoel en slapeloosheid. Maar de intensiteit van de bijwerkingen kan wel beperkt worden door gewoon wat langzamer af te bouwen.

Ik snap dus niet helemaal de haast van de behandelaren.
Klik om te vergroten...
Geeft niet, fijn dat je reageert @Neo-Shulginist!

Mijn lichaam en geest gaven overduidelijk aan dat het veel te snel ging, op de dag af nadat ik van 4 x 2 naar 4 x 1 tablet ging brak de hel los lichamelijk en psychisch. Op 4 x 2 was er naar omstandigheden "niets aan de hand", was ik vrij relaxed en kon ik ook nog lachen. Normaal luister ik heel goed naar mijn eigen gevoel, maar omdat ik er totaal geen ervaring mee had heb ik dit laten gebeuren. Ik dacht, die psychiater zal toch wel weten wat die doet.....Nou nee dus, totaal niet! Hij heeft mij voorgehouden dat ik toch al vol in de detox zat er er beter nu ineens doorheen kon gaan i.p.v. in kleine stapjes afbouwen. Dat was dus echt niet zo, want de echte hel brak pas los nadat ik volledig stopte.....En daarvoor was het ook al 2 weken geen doen!

Daarom wil ik mijn verhaal hier ook delen, zodat anderen daar hun voordeel mee doen want ik kan met geen pen de hel beschrijven waar ik nu dagelijks door moet. En ik weet dat ik echt geen watje ben wat dat betreft, heb al veel meegemaakt en veel moeten doorstaan. Maar daardoor weet ik ook dat heel veel mensen dit echt niet aan zouden kunnen. En ik heb er zelf ook 24/7 de grootste moeite mee, maar mag heel blij zijn met de mensen die achter me staan en me steunen. Dat is echt nodig in zo'n kritieke situatie. Hoop dat er snel wat verlichting komt. Zeker ook voor mijn vriendin en mijn hele gezin, want iedereen lijdt hier gigantisch hard aan!

Mijn tip aan iedereen die hiermee te maken krijgt: Luister heel goed naar je eigen gevoel en je lichaam, die verteld jou precies of het goed gaat of dat het te snel gaat. Hou rekening met ontwenningsverschijnselen, maar laat je door niemand wat opleggen als het voor jouw gevoel te snel gaat. Sta op voor jezelf en eis dat het rustiger aan moet bij je behandelaar. Ik heb dat netjes gevraagd een maand geleden, maar dat werd genegeerd. Als ik toen wist wat voor consequenties dat zou gaan hebben, dan had ik zelf wel voor mijn tabletten gezorgd en het rustig aan in eigen tempo afgebouwd. Ik heb bij de GGZ ook aangegeven dat ik heel graag af wilde bouwen. Maar de afbouw moet echt héél gedoseerd gaan, zeker de laatste paar stappen! En zeker niet naar 0 gaan ineens als je op 4 x 1 het al niet meer kan uithouden. Niet accepteren!

Na al dit negatieve gezeik wil ik ondanks mijn situatie jullie ook allemaal bedanken voor jullie steun en fijne berichten. Als je er middenin zit haal je hier toch tips uit en het geeft een goed gevoel dat er mensen meelezen die voor een deel ook hetzelfde meegemaakt hebben. Thanks!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor mensen die erg gevoelig zijn voor dit soort medicijnen wordt wel eens aangeraden om telkens maar 10% minder te nemen en telkens even afwachten voordat je volgende stap neemt.
Dat schiet natuurlijk niet op en dan ben je snel een jaar of meer verder voordat je ervan af bent. Laatste sprong van iets naar niets wordt aangeraden te doen bij 1/40 ste van de initiële dosis.
Voor de hersenen kan stapje van 3 naar 2 (33% daling) veel minder zwaar aanvoelen dan 2 naar 1 (50% daling) om maar niet te praten over de stap van 1 naar 0 (100% daling).

Sterkte nogmaals!
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sommigen zeggen dat langzaam afbouwen beter is maar ik denk dat je dat voor uzelf moet uitmaken. Als ik geleidelijk afbouw dan voel ik ook ontwenningsverschijnselen zoals slapeloosheid. Als je dat 6 weken moet volhouden dat is voor mij niet te doen. Als je gewoon stopt is het een paar dagen heftig maar na een week zul je wel terug kunnen slapen. Niet direct zoals ervoor maar toch een paar uur. Ik ben 2 keer naar een crisisafdeling geweest. De eerste keer met een afbouwschema van een week en de 2de keer direct zonder. Dat is 3 dagen afzien en geen oog dicht doen maar na 4 a 5 dagen betert het wel en na een week is het ergste voorbij.

Het is een beetje gelijk een plakker aftrekken van een harig stuk huid. Ge kunt dat langzaam doen met een beetje pijn of er een ruk aan geven voor hardere maar korte pijn. Het heeft alle 2 zijn voor en nadelen.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Update dag 16:

Vandaag bloed laten prikken, uitslag volgt.

Slecht geslapen vannacht, voel me lichamelijk en psychisch helemaal uitgeleefd, heb geen gevoel van leven meer in me door alle strijd en dat is een heel akelig gevoel.

Vieze smaak in mond, overal steken nog steeds, doodmoe, mijn benen en rug doen echt flink stekend pijn, hoofdpijn, lichaam schreeuwt om energie en heb het psychisch heel erg zwaar door hoe ik me voel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ervaring met de afbouw van 3 soorten benzo's duurde 6 weken in opname, en na een jaar was ik er helemaal klaar mee.
Die afbouw was ook bij mij veel te snel, ik raakte van het padje en het was hell deze tijd.
Geestelijk duurde het lang....ik gebruikte veel en lang deze rotzooi....
Houd vol! Het wordt minder erg!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Mijn ervaring met de afbouw van 3 soorten benzo's duurde 6 weken in opname, en na een jaar was ik er helemaal klaar mee.
Die afbouw was ook bij mij veel te snel, ik raakte van het padje en het was hell deze tijd.
Geestelijk duurde het lang....ik gebruikte veel en lang deze rotzooi....
Houd vol! Het wordt minder erg!
Klik om te vergroten...
Thnx voor het delen van je ervaring @De Zandman!
Kun je het van je padje en de hel wat uitgebreider beschrijven misschien, daar ben ik wel benieuwd naar omdat ik me zelf ook zo voel.

Naast de heftige lichamelijke klachten voel ik me geestelijk echt moe gestreden en heb ik sterk het gevoel mezelf compleet kwijt te zijn/raken. Dat vind ik erg beangstigend. Dat is de laatste dagen erger dan daarvoor. Ik loop buiten rond en voel me heel afwezig en het is net of alles aan me voorbij gaat. Ook binnenshuis voel ik me net een zombie, niks boeit me en ik kan me nergens toe zetten. Ook bij ons thuis voel ik me heel afwezig en vaag als ik onder de mensen ben. Lichamelijk en mentaal zwaar af aan het zien, heel stil en klagend, terwijl ik normaal altijd lekker meepraat en me totaal niet op de achtergrond hou. Ik ben nu alles behalve gezellig en zo ben ik gewoon niet.

Dit terwijl ik normaal altijd de kracht vind om overal uit te komen, zo voelt het nu helemaal niet. Dit was de eerste keer medicatie dus ik heb geen eerdere ervaring. Veel nare gedachten en ondanks dat ik nu 16 dagen van de zooi af ben voel ik me heel vaag en totaal niet mezelf. Ik ben gewoon angstig dat ik het niet trek. Is dat normaal en hoort dat bij het proces?

Als ik naga hoe ik me op 4x 2 voelde
toen voelde het of het langzaam de goede kant op ging. Pakte dingen thuis weer op, had een goed ritme, voelde me lichamelijk redelijk goed en mentaal was het ook veel beter te doen. Zoals eerder al gezegd was de stap naar 4x1 meteen veel te heftig en toch is dat heel snel afgebouwd naar 0. Groot drama! Weet niet hoe ik mezelf overeind moet houden.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk heel goed dat je niet alleen hier, maar ook (vooral) met jouw naasten blijft delen @Dutchie85 !
Ik vind het heel naar klinken dat je jezelf op psychisch vlak zo lijkt 'kwijt te raken'. Blijf alsjeblieft in contact met mensen, dat gaat je helpen, echt!
Niets is zo eenzaal als mentaal afgesneden zijn van de wereld.
Misschien toch ook even de huisarts op de hoogte brengen van hoe het gaat? Ik vind het allemaal wel heel extreem klinken.
Nogmaals veel kracht en sterkte gewenst! Ik hoop echt dat je snel, heel snel in kalmer vaarwater terechtkomt.

:heartsuit:
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankjewel @Jazz35


Ik wijt dat echt grotendeels aan een veels te snelle afbouw. Lichaam en geest waren natuurlijk vooraf echt niet top, anders begin je niet aan die zooi. Maar zoals ik me de afgelopen 4 weken voel sinds de afbouw naar 4x1 is echt ongekend beroerd en fucked. Alles is compleet ontregeld.

Als ik na ga dat ik op 4x1 wel nog een redelijke ronde kon lopen met de hond bijvoorbeeld en sinds dat ik naar 0 ben gegaan blij ben dat ik op m’n benen sta en af en toe een klein rondje maak. Omdat ik me zo beroerd voel op beide vlakken ga ik het contact op straat juist uit de weg, waar ik normaal met iedereen sta te buurten


Ik heb de laatste tijd nog nooit zoveel de telefoon in de hand gehad dan in de week dat ik op 4x2 stond. Uit de zombie mode na te hoog gebruik en veel bellen/berichten inspreken en afspraken maken om bij vrienden op bezoek te gaan. Vanaf het moment dat ik naar 4x1 ging was ik de dag erna helemaal verkrampt/spierpijn/steken en psychisch de weg kwijt en dat is nu nog zo. Nu ook heel weinig behoefte aan mijn telefoon en andere mensen. Voel me echt zo’n ander mens sinds dat moment.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben benieuwd naar je bloeduitslagen.
Via de huisarts laten prikken?
En zo ja; vindt hij deze ontwenning normaal,?
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor mij: straks een Zolpidem.
Over zeven uur kan de monteur voor de deur staan .... Hi/zij zorgt er voor morgen dat ik eindelijke weer warm douche.

Gang is vrijwel vrij ..... nog 10 paar sneakers.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Update dag 17:

Nog steeds stekende pijn door het hele lijf, mega brak na een slechte nacht, geen zweet meer bij het opstaan de laatste 2 dagen, heb 0 energie, hoofdpijn, vieze smaak in mond, kortademig. Psychisch heb ik het hierdoor heel zwaar. Blijft redelijk hetzelfde.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#13
BelowTheFlow zei:
Benieuwd of bloedprikken op dit niveau info biedt. Benzo's zijn zo lastig tenzij er specifiek en specialistisch naar gekeken wordt.
Klik om te vergroten...

In bloed wel idd.
Maar als ze urine afnemen van Dutchie dan komt daar denk ik heel snel nog uit hoeveel benzo's hij in het bloed heeft; of is een urinetest ook nog vrij specifiek?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
In bloed wel idd.
Maar als ze urine afnemen van Dutchie dan komt daar denk ik heel snel nog uit hoeveel benzo's hij in het bloed heeft; of is een urinetest ook nog vrij specifiek?
Klik om te vergroten...
Ligt aan de test. Over het algemeen geeft een urinetest aanwezigheid (van metabolieten) aan boven een bepaalde drempelwaarde. Maar in een lab kan vast wel gekwantificeerd worden. Maar dat kan wel eens een duur geintje worden dus of men geneigd is dat te doen, kweenie.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb gewoon een normaal klein bloedbeeld laten prikken om te zien of de waarden goed zijn en de organen normaal functioneren. Niets specifieks op de Benzo.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Is er iets waar je je zenuwstelsel mee kunt kalmeren. Ik weet echt niet meer wat ik moet zo akelig als ik me voel.

Alles staat aangespannen, is verkrampt, verstijft en kan amper lopen. Druk op hoofd/licht in het hoofd, verkrampte nek, net of m’n energie steeds wegvalt
Echt niet te doen, heel beangstigend!đŸ€Ż

Magnesium heb ik al genomen, ook een bad mee gedaan en op de huid gesmeerd, maar geen resultaat.
Klik om te vergroten...
Je kan zonder problemen enkele grammen paracetamol per dag nemen, dat helpt wel bij de spierspanning.
Ik denk ook dat beweging helpt. Misschien moet je even wat yoga gaan doen? Dat helpt tevens bij het kalmeren van de geest.
Daarnaast kan ik in plaats van supplementen vooral gezond eten aanraden. Probeer vooral even lekker te koken met veel groenten, wat peulvruchten (zoals linzen, bonen, of noten), en twee stuks fruit per dag. Gezond eten heeft een aantoonbaar effect op de gemoedstoestand. In je darmen zit letterlijk een soort tweede brein dat in rechtsreeks contact met je hersenen staat en zo invloed uitoefend op je humeur.
Beweging en koken helpt je ook om de aandacht te verzetten zodat je wat minder bij de gedachte aan het ontwennen aan de diazepam bent. Dan verleg je gewoon even je focus.
Essentieel is ook om je dag- en nachtritme goed in de gaten houdt. Ook als je niet goed hebt geslapen, sta op tijd op, ga dingen doen, ontspan je 's avonds, en ga op tijd weer naar bed
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dutchie85 zei:
Ik heb me net uit laten testen door een therapeute die we al lang goed kennnen en die zegt het volgende:

Je hebt iets nodig om rustiger te worden....het afbouwen van de medicatie vraagt veel van je.
Als tegenwicht heb je rust en ontspanning nodig. Dit kan o.a. door lichaamsmassage.
Je zit veel in je hoofd en mag weer verbinding maken met je lijf.
De bioresonantiemeting geeft aan, dat je energielevel laag is, je conditie laag is. Je cortisol is hoog....dus je staat continue aan en komt niet tot rust.
Vraag jezelf af....wat heb ik nodig ,wat vind je fijn en...heel belangrijk....blijf bij jezelf!

Je hebt geen extra supplementen nodig....wel goede voeding op vaste tijden en voldoende drinken....en RUST!
Ik wens je veel vertrouwen en geduld met jezelf!
Klik om te vergroten...
Ja daar ben ik het persoonlijk dus wel mee eens!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dankjewel allebei voor jullie steun, heel fijn!😘

Wat ik nu ga schrijven klinkt echt super vaag, dat weet ik maar al te goed want het is gewoon heel maf. Toch ga ik het delen omdat ik het zelf ook echt zo voel en het een heel rare gewaarwording is. Maak me maar uit voor gek, boeit me echt niks.

Ik zit vanaf augustus al in heel zwaar weer. Dat heeft te maken met lichamelijke en daardoor mentale uitdagingen waar ik al ruim 20 jaar mee op en neer schommel. Het komt echt vanuit lichamelijke klachten voort steeds. Soms gaat het een tijdje goed, dan weer maanden dikke ellende. Zo heeft het de afgelopen 22 jaar gegaan, heel zwaar.

Dat is ook de reden geweest dat ik eind oktober naar de pillen gegrepen heb. De afgelopen week voelde ik me echter nog veel slechter. Lichamelijk kon ik bijna niets meer van ellende en mentaal leek ik helemaal door te draaien. Ik werd ’s’morgens vroeg heel akelig wakker met zweten, mega onrust, draaien, schrikreacties, trillen en compleet verkrampen van het lichaam, gedachten die je niet wil hebben en die blijven de hele dag door. Maar dan echt alsof je bezeten bent zo heftig. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik me zo raar voelde, alsof ik compleet overgenomen wordt door iemand anders. Dat kun je niet uitleggen als je het niet gevoeld hebt. Ik weet dat dit super raar klinkt en ik ben heel erg nuchter. Ik ben heel sterk van mezelf, maar het voelt echt of je overgenomen wordt en je geen controle meer over jezelf hebt en je gewoon echt niet meer kan en denkt dat het einde nabij is.

“Heel toevallig” kreeg ik die morgen een telefoontje van een bekende van mij die dit aanhoorde en me direct doorgestuurd heeft iemand die we beiden kennen. Die nam de telefoon op en zei meteen dat ik vol met entiteiten zat, zonder wat te vragen. Het huis zat ook vol entiteiten. Het rare was ook dat ik steeds weg wilde van huis in de afkickperiode omdat het daar niet veilig voelde, dat heb ik normaal nooit. Ik moest bij mijn ouders blijven vond ik zelf, daar voelde ik me meer op m’n gemak. Heel vreemd gevoel. Volgens haar keek ik zwart van de entiteiten. Toen ze aan de slag ging begon ik mega hard te boeren en daarna moest ik echt flink overgeven op de wc. Na een volgend telefoontje waar ze aan mij werkte gebeurde exact hetzelfde. Echt heel bizar! Steeds als ik zelf zinnen hardop moest opzeggen van haar om mij hiertegen uit te spreken dan starte het harde boeren weer


Toen ik donderdagochtend beneden kwam en tegen mijn vriendin zei dat ik echt niet meer wist hoe ik dit vol moet houden
.Kreeg ik een minuut later een appje van een klant van me die spiritueel een bijzondere gave heeft. Dat weet ik al een tijd van hem en 2 jaar geleden toen ik ook heel diep zat maandenlang zei hij tegen me dat ik naar mijn kern moest gaan om daar het onderliggende probleem op te lossen. Mijn ziek zijn heeft een diepere betekenis volgens hem die ik in de kern op moet lossen om er beter van te worden. Toen klonk dit mij veel te vaag, heb ik het genegeerd en ben ik gewoon zoals altijd weer op karakter doorgegaan, ondanks dat ik wist dat ik de signalen van mijn lijf negeerde.

Ik heb met hem gebeld en uitgelegd hoe slecht ik me voel en dat ik echt compleet gek aan het worden ben en geen controle heb. Hij voelt mijn energie en zegt dat dit mijn tijd is dat ik moet transformeren. Dat ik door deze ellende heen moet, me er zoveel als mogelijk aan over moet geven om er straks velen malen sterker uit te komen. Als je mij dit 2 weken geleden verteld had zou ik echt denken dat je knettergek was. Maar met alles wat er nu met me gebeurt in de tussentijd voel ik zelf echt dat er iets heel raars in mij gebeurt wat je niet kan plaatsen en wat heel wat verder gaat dan alleen de afbouw van de medicatie. Ik heb filmpjes hierover online bekeken en daar herken ik mezelf in. Ik moet echt ongekend diep gaan, maar als ik 3 therapeuten die ik gesproken heb hierover mag geloven is dit nodig om er beter uit te komen uiteindelijk. Vaag? Ja heel vaag, maar toch voelt het voor mij wel of ze gelijk hebben.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een lever schijnt best wel sterk te zijn.
Hij heeft geloof ik een zelfherstellend vermogen. Of je moet echt te ver gaan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Experts mbt afkicken benzo:

Zou magnesium voor Dutchie kunnen helpen? Tegen de spierspanning en ook wat ontspanning?
Klik om te vergroten...

Zeker. Vooral voor de spierspanning savonds op bed heeft het mij geholpen. Je hebt citraat en bisglycinaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."