Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik een zware depressie had, kreeg ik ook niks van die geweldig kundige GGZ. maar niet heus)
Je moet eerst ramen gaan ingooien van een politie bureau oid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dutchie85 zei:
Moet ik om half 3 sowieso zijn voor zorgafstemmingsgesprek. Maar ze zullen zeggen, moet je doorheen. Krijg en wil sowieso geen extra medicatie, maar voel me of ik kapot ga, gedesoriënteerd en het psychisch echt niet meer aan kan….Kan niet meer nadenken en krijg nergens rust. Wat een hel is dit….
Klik om te vergroten...
Eigenlijk heb je ook weinig keus. Je zou kunnen ophogen en de afbouw langzamer kunnen gaan doen, maar dat geeft niet altijd verlichting en je gooit je voortgang weg.

Bewegen kan wel helpen. Een flinke wandeling of eindje joggen. Geen caffeĂŻne en geen E621 of Glutamaatrijk voedsel zoals gerijpte kaas of droge vleeswaren zoals Salami of rauwe ham.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dutchie85 zei:
Ik ben nu gewoon echt in een zeer gevaarlijke toestand en er moet eerst voor wat rust gezorgd worden.

Mijn lijf en geest zijn compleet leeg, de angst/paniek/zelfmoordgedachten/niet meer kunnen/huilbuien/niet meer slapen/niks meer kunnen door de stress maakt me kapot. Zit extreem diep en dat lukt me zelf niet om eruit te komen met een kleine wandeling of het maken van een tekening. De hele dag door flip ik door en ik zie geen uitweg. Ben echt bang voor een foute afloop.

GGZ geeft niks meer aan medicatie, moet maar naar de dagbehandeling komen en op positieve dingen richten. Dat is zeker heel belangrijk, maar ik zit daarvoor echt véél te diep in het rood. Lichaam en geest is op, de stress is extreem. Kan niet meer helder denken. Dat moet eerst een beetje tot rust gebracht worden. Dan kan ik zeker zelf dingen oppakken om te ontstressen.
Klik om te vergroten...
In uiterste nood kun je de huisartsenpost bellen en vragen of je de crisisdienst kunt spreken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dutchie85 zei:
Zit extreem diep en dat lukt me zelf niet om eruit te komen met een kleine wandeling of het maken van een tekening. De hele dag door flip ik door en ik zie geen uitweg. Ben echt bang voor een foute afloop.
Klik om te vergroten...

Wat @_shikantaza zegt of bel 113 voor verdere hulp
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Wat @_shikantaza zegt of bel 113 voor verdere hulp
Klik om te vergroten...
Alleen van horen zeggen en lezen..maar ik heb begrepen dat je aan 113 bellen niet veel hebt. Aan de andere kant, soms gewoon je verhaal aan iemand kwijt kunnen, kan al een goede stap voorwaarts zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deadwing zei:
Alleen van horen zeggen en lezen..maar ik heb begrepen dat je aan 113 bellen niet veel hebt. Aan de andere kant, soms gewoon je verhaal aan iemand kwijt kunnen, kan al een goede stap voorwaarts zijn.
Klik om te vergroten...

Verhaal kwijt kunnen.
En ik weet uit betrouwbare bron dat als ze echt de nood in zien er heel snel hulp kan zijn
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dutchie85 zei:
Ik ben met de snelle afbouw in een extreem diep zwart dal gevallen. Geen doen meer lichamelijk en mentaal. Me echt geen raad meer weten hoe de dagen door te komen. Afleiding lukt moeilijk en sta de hele dag en nacht vol onder stress. Zwaar depressief en nare doodsgedachten de hele dag. Helemaal uitgeput, zit geen energie meer in me. Vind het echt gevaarlijk.

Wat moet je dan? Ik weet het echt niet meer. Hou het niet vol. Die 2 Lorazepam helpen amper. Mijn lijf reageert weer op die mega stress. Hoe kom je uit die negatieve cirkel?
Klik om te vergroten...
Gevoel observeren door middel.van meditatie. In je angst of welk emotie dan ook gaan zitten en voelen (luisteren) wat het te zeggen heeft. Klinkt heel zweverig maar het werkte bij mij toen ik van diazepam ging afkicken. Ik had jaren lang emoties onderdrukt met benzo, toen ik kapte kwam alles naar boven. Alles onder ogen zien en er doorheen ademen was voor mij de key.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik dacht ook serieus dat ik dood ging, maar toen ik mij had overgegeven aan alles wat zich aandiende begon het herstel. Wat maakt je angstig?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Of contact zoeken met Erik Paling (Radboud UMC) en kijken of je met Flumazenil een traject kunt doen bij hem. Uiteraard in overleg met jouw voorschrijvend arts
Klik om te vergroten...

Dat is volgens mij niet meer actueel. Maar contact opnemen met deze arts voor eventueel second opinion of hulp is altijd goed. Maar of die Flumazenil traject een optie is, nee.

Ik heb t geluk gehad af te bouwen in samenwerking met een arts die samenwerkte met hem.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gisteren mijn ouders hier gehad in nood. Liggen janken als een klein kind dat er geen energie meer in me zit en ik knettergek wordt. 113 wel gebeld om te overleggen of wat de GGZ doet normaal is en of er andere opties zijn. Maar ze kunnen je alleen aanhoren en doen verder niets.

Mijn lichaam is ook compleet leeg en alleen al de gedachte dat ik naar de dagbehandeling moet brengt me veel stress en een slecht gevoel. Heb besloten dat ik ermee stop, het kost me alleen maar heel veel energie die er nu simpelweg niet is en het levert niets als extra stress en vermoeidheid op. In januari ging dit prima, maar toen was ik nog niet zo uitgeleefd en was er nog energie.

Wel hebben we samen met m’n vriendin en oudersgekeken wat ik kan doen om het thuis op te pakken en met kleine stapjes hopelijk hieruit te komen. O.a:

- Veilige omgeving behouden.
- Vaste tijd naar bed 22.00 en om 08.00 opstaan.
- Supplementen/medicatie pakken en wandelen.
- Niets moeten, niets doen waar ik stress van krijg.
- Gezond en structureel eten, alle shit weglaten.
- Veel buiten zijn in tuin en aan Maas of in Bos zijn.
- E-scooter eenmaal per dag rondje door natuur.
- Minimaal 2 x per dag rondje wandelen wat kan.
- Zoveel mogelijk zon meepakken.
- Na het wandelen of andere lichte activiteiten rust.
- Veel water drinken.
- Weinig telefoon en schermtijd, zeker in avond.
- Contact met enkele vrienden herpakken door te bellen, stukje lopen of wat af te spreken.
- Magnesiumbad met Lavendel voor ontspanning.
- Meditaties en Mindfulnes inzetten/Binaural Beats.
- Elke dag een paar positieve punten opschrijven.
- Tekenen of schrijven om uit hoofd te komen.
- Proberen te accepteren en overgeven, hoe moeilijk dat in deze situatie ook is. En dat is het!!!
- Veel rust, liefst buiten voor herstel energie.
- Genieten van de kleine dingen en die als positief ervaren.

Vast nog meer, heb een heel lijstje gemaakt maar enkel als houvast als ik het echt even niet weet.

Het nare is dat je psychisch gek wordt, maar je lichaam na maanden strijden ook echt ramleeg is. Dat versterkt elkaar en dan raak je jezelf helemaal kwijt. Heel lastig om daaruit te komen, hopelijk gaat dit me helpen. Dank nogmaals allemaal!❤️

Lig nu lekker in de tuin op een bankje in de zon. Lichaam tot rust laten komen na wandeling en wat Vit D pakken. Zelfs de waterpomp van de vijver en de fluitende vogels zijn ontspannend.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Wie weet heb je nog wat aan dergelijke interviews.
Sterkte!

R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goeie acties! Houd structuur en zet door, dan komt het zeker goed! Even volhouden nog..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Dutchie85 ,
Als je op een goede manier om kunt gaan met die dagbesteding zoals er alleen maar aanwezig zijn, meer niet, dan zul je merken dat die dagbesteding je gedachten kan verzetten.
Dat kan heel belangrijk zijn als je diep donkere gedachten hebt!
Is het iets om dat te proberen, alleen aanwezig zijn zonder inspanningen uiteraard?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
@Dutchie85 ,
Als je op een goede manier om kunt gaan met die dagbesteding zoals er alleen maar aanwezig zijn, meer niet, dan zul je merken dat die dagbesteding je gedachten kan verzetten.
Dat kan heel belangrijk zijn als je diep donkere gedachten hebt!
Is het iets om dat te proberen, alleen aanwezig zijn zonder inspanningen uiteraard?
Klik om te vergroten...

Heel goeie aanvulling.
Ik heb het als heel positief ervaren om als eerst alleen maar aanwezig te zijn. Vooral ook om te ontdekken wat vind je nu leuk om te doen. Wat zijn je energiegevers.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap heel goed wat jullie zeggen want dat had ik in januari ook toen ik 3 weken daar kwam. Afleiding en meedoen wat ging en wat je leuk vond. Maar toen stond ik nog op hogere medicatie, had ik geen rare gedachten en had ik nog energie.
Ging er lachend de deur uit op vrijdag en de dag erna moest ik m’n medicatie ineens halveren en vanaf toen is het compleet foute boel!

De laatste 3 weken gaf het me alleen maar heel veel stress om daarheen te moeten. Ik kom amper meedoen, voel me compleet uitgeleefd en heel slecht. Irriteer me aan alles en iedereen, terwijl ik normaal een heel sociaal open persoon ben en altijd in voor grapjes. Nu kost het me veel meer dan het oplevert, heb er een zware afkeer van.

Ik schrik er echt van hoe sterk die doodsgedachten door me heen gaan terwijl ik dat echt niet wil. Vanaf het moment van opstaan of wakker worden s’nachts. Verschrikkelijk is dat! Heb nu 2 Lorazepam per dag maar dat doet echt bijna niets. Ze willen niets geven of ophogen. Dat is toch niet normaal of wel dat ze je in deze conditie zo rond laten lopen en daar niets mee doen? Ik vind het echt gevaarlijk.

Ga nu m’n bed uit en een rondje wandelen. Heb geen energie meer, m’n lijf doet pijn en ik heb echt slechte gedachten. Maar heb mezelf beloofd om sinds gisteren om 8 uur op te staan, te gaan wandelen en daarna te kiezen uit m’n lijstje wat ik ga doen. Daarbij kies ik ook voor de dingen die me op dat moment laten ontspannen en evt energie geven.

Gisteren zat er echt geen rust in m’n lichaam en geest. Had 0 energie, maar ben toch in de tuin de voegen van de stenen uit gaan kratsen in het zonnetje. Niet nadenken, maar doen om uit die gedachten te komen.

Maar als die zeer donkere gevoelens steeds zo heftig aanwezig zijn en je compleet belemmeren, is daar niets aan te doen. Ik vind het echt heel beangstigend, terwijl ik mezelf niets aan wil doen ga je toch daaraan twijfelen omdat het je compleet gek maakt. Uit de test kwam ook een extreem laag Dopamine en Serotonine gehalte, dat had de therapeute nog nooit gezien. Kom volgens haar met de medicatie en de snelle afbouw te maken hebben. Maar dat duurt maanden voordat je dat een beetje in balans kan krijgen….🤨
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dutchie85 zei:
Maar heb mezelf beloofd om sinds gisteren om 8 uur op te staan, te gaan wandelen en daarna te kiezen uit m’n lijstje wat ik ga doen. Daarbij kies ik ook voor de dingen die me op dat moment laten ontspannen en evt energie geven.
Klik om te vergroten...

Heb je voor jezelf een lijst van activiteiten die je leuk vindt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met het opstellen van een dagplan zit je op de goede weg i.i.g!
Het is even erg zwaar, dat begrijp ik.
Toch gaat dit over!
Het zal even duren. Maar echt waar, het blijft niet zo!
Kijk goed, naar wat je aankunt in het dagplan.
Is alles gelukt van dat plan, wees dan trots op jezelf! Dat mag ook....
Luister goed naar je lijf, ga vooral niet over grenzen heen.
Je doet het goed!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Pas wel een beetje op met de hoeveelheid lorazepam en diazepam. Omdat die je ook labieler kunnen maken.

12 jaar gelden kreeg ik ook lorazepam voorgeschreven (voor zo nodig.) ( 3x 2.5mg per dan plus 3x 25 mg serequel)

Soms gebruikte ik weken niks om dan als ik me extreem kut voelde dan 5/6 op een dag te slikken voor een b.v een heel weekend. (En dan de komende week soms 1/2 per dag )

De weken daarna was ik super mega labiel. En voelde ik me nog kutter//ellendiger en wou ik nog meer dood dan ik al wou. Plus mijn automutilatie werd in de weken daarna ook alleen maar erger.

Hoe ik ze deed gebruiken ( zoveel in 1x en dan weer niks voor x tijd) was natuurlijk ook niet slim.
Maar ben er wel van overtuigd dat benzo's depressieve klachten heel veel erger kunnen maken. (En dit is niet alleen mijn ervaring)

Ik wens je igg heel veel sterkte toe en hoop dat ze je eindelijk de hulp kunnen bieden die je nodig hebt. En dat het leven wat dragelijker mag worden. 🌻
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dutchie85 zei:
Gisteravond een gesprek gehad met een andere huisarts die we een beetje kennen. Heel aardige en kundige man en een fijn gesprek gehad van 2 uur.

Hij snapt er niets van waarom de GGZ geen hogere medicatie inzet in zo’n heftig geval. Afbouwen was volgens hem ook veel te snel gegaan, zeker omdat ik zo extreem erop reageerde en er toch gewoon naar 0 doorgedrukt werd. Maar sowieso de laatste stapjes echt te snel gedaan.

Daarnaast heeft hij mijn uitslagen gezien van de huidige Serotonine en Dopamine gehaltes die zwaar in het rood staan. Gezien mijn ernstig zware depressie en doodsangsten icm een lichaam dat helemaal leeg is lijkt het hem wel een goede overweging om een antidepressiva te gaan nemen om die waardes aan te vullen. In combinatie met Diazepam om de angsten en gevoelens zolang wat te onderdrukken, zeker ook omdat de AD in de eerste weken voor extra heftige gevoelens kan zorgen. Dit moet dus goed gemonitord worden in veilige omgeving en later als het aanslaat de Diazepam zeer langzaam afbouwen.

Ondanks dat het niet mijn huisarts is heeft hij wel al contact gelegd met de GGZ psychiater en daar heeft hij dinsdag een gesprek mee. Woensdag mag ik weer op gesprek komen bij de GGZ om te zien wat ze besloten hebben.

Vandaag echt een extreem heftige dag, zie geen uitweg en grote paniek en hele heftige gedachten dat ik niet meer kan. Heb ipv 1 Lorazepam er 2 gepakt net en ben bij mijn ouders.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je serieus genomen bent.
Hopelijk kan hij dinsdag de ggz overtuigen.

Sterkte.
Voor je het weet is het woensdag en weet je meer. Wie weet hoor je dinsdag al wat.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Wat shit dat je je zo naar voelt.
Kon een medicijn je maar helpen.
Maar dan moet je toch langs de arts.
Let goed op jezelf.
Klik om te vergroten...
Dankjewel ik ben in een veilige omgeving, veel bij mijn ouders. Dat heb je echt hard nodig!
Maar echt bizar hoe slecht je je kan voelen. Op internet lees je de standaard dingen bij ontwenningsverschijnselen, maar je hele lichaam is gewoon keihard aan het strijden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."