#1
Toen ik een zware depressie had, kreeg ik ook niks van die geweldig kundige GGZ. maar niet heus)
Je moet eerst ramen gaan ingooien van een politie bureau oid.
Je moet eerst ramen gaan ingooien van een politie bureau oid.
Eigenlijk heb je ook weinig keus. Je zou kunnen ophogen en de afbouw langzamer kunnen gaan doen, maar dat geeft niet altijd verlichting en je gooit je voortgang weg.Moet ik om half 3 sowieso zijn voor zorgafstemmingsgesprek. Maar ze zullen zeggen, moet je doorheen. Krijg en wil sowieso geen extra medicatie, maar voel me of ik kapot ga, gedesoriënteerd en het psychisch echt niet meer aan kan….Kan niet meer nadenken en krijg nergens rust. Wat een hel is dit….
In uiterste nood kun je de huisartsenpost bellen en vragen of je de crisisdienst kunt spreken.Ik ben nu gewoon echt in een zeer gevaarlijke toestand en er moet eerst voor wat rust gezorgd worden.
Mijn lijf en geest zijn compleet leeg, de angst/paniek/zelfmoordgedachten/niet meer kunnen/huilbuien/niet meer slapen/niks meer kunnen door de stress maakt me kapot. Zit extreem diep en dat lukt me zelf niet om eruit te komen met een kleine wandeling of het maken van een tekening. De hele dag door flip ik door en ik zie geen uitweg. Ben echt bang voor een foute afloop.
GGZ geeft niks meer aan medicatie, moet maar naar de dagbehandeling komen en op positieve dingen richten. Dat is zeker heel belangrijk, maar ik zit daarvoor echt véél te diep in het rood. Lichaam en geest is op, de stress is extreem. Kan niet meer helder denken. Dat moet eerst een beetje tot rust gebracht worden. Dan kan ik zeker zelf dingen oppakken om te ontstressen.
Zit extreem diep en dat lukt me zelf niet om eruit te komen met een kleine wandeling of het maken van een tekening. De hele dag door flip ik door en ik zie geen uitweg. Ben echt bang voor een foute afloop.
Alleen van horen zeggen en lezen..maar ik heb begrepen dat je aan 113 bellen niet veel hebt. Aan de andere kant, soms gewoon je verhaal aan iemand kwijt kunnen, kan al een goede stap voorwaarts zijn.Wat @_shikantaza zegt of bel 113 voor verdere hulp
Alleen van horen zeggen en lezen..maar ik heb begrepen dat je aan 113 bellen niet veel hebt. Aan de andere kant, soms gewoon je verhaal aan iemand kwijt kunnen, kan al een goede stap voorwaarts zijn.
Gevoel observeren door middel.van meditatie. In je angst of welk emotie dan ook gaan zitten en voelen (luisteren) wat het te zeggen heeft. Klinkt heel zweverig maar het werkte bij mij toen ik van diazepam ging afkicken. Ik had jaren lang emoties onderdrukt met benzo, toen ik kapte kwam alles naar boven. Alles onder ogen zien en er doorheen ademen was voor mij de key.Ik ben met de snelle afbouw in een extreem diep zwart dal gevallen. Geen doen meer lichamelijk en mentaal. Me echt geen raad meer weten hoe de dagen door te komen. Afleiding lukt moeilijk en sta de hele dag en nacht vol onder stress. Zwaar depressief en nare doodsgedachten de hele dag. Helemaal uitgeput, zit geen energie meer in me. Vind het echt gevaarlijk.
Wat moet je dan? Ik weet het echt niet meer. Hou het niet vol. Die 2 Lorazepam helpen amper. Mijn lijf reageert weer op die mega stress. Hoe kom je uit die negatieve cirkel?
Of contact zoeken met Erik Paling (Radboud UMC) en kijken of je met Flumazenil een traject kunt doen bij hem. Uiteraard in overleg met jouw voorschrijvend arts
@Dutchie85 ,
Als je op een goede manier om kunt gaan met die dagbesteding zoals er alleen maar aanwezig zijn, meer niet, dan zul je merken dat die dagbesteding je gedachten kan verzetten.
Dat kan heel belangrijk zijn als je diep donkere gedachten hebt!
Is het iets om dat te proberen, alleen aanwezig zijn zonder inspanningen uiteraard?
Maar heb mezelf beloofd om sinds gisteren om 8 uur op te staan, te gaan wandelen en daarna te kiezen uit m’n lijstje wat ik ga doen. Daarbij kies ik ook voor de dingen die me op dat moment laten ontspannen en evt energie geven.
Gisteravond een gesprek gehad met een andere huisarts die we een beetje kennen. Heel aardige en kundige man en een fijn gesprek gehad van 2 uur.
Hij snapt er niets van waarom de GGZ geen hogere medicatie inzet in zo’n heftig geval. Afbouwen was volgens hem ook veel te snel gegaan, zeker omdat ik zo extreem erop reageerde en er toch gewoon naar 0 doorgedrukt werd. Maar sowieso de laatste stapjes echt te snel gedaan.
Daarnaast heeft hij mijn uitslagen gezien van de huidige Serotonine en Dopamine gehaltes die zwaar in het rood staan. Gezien mijn ernstig zware depressie en doodsangsten icm een lichaam dat helemaal leeg is lijkt het hem wel een goede overweging om een antidepressiva te gaan nemen om die waardes aan te vullen. In combinatie met Diazepam om de angsten en gevoelens zolang wat te onderdrukken, zeker ook omdat de AD in de eerste weken voor extra heftige gevoelens kan zorgen. Dit moet dus goed gemonitord worden in veilige omgeving en later als het aanslaat de Diazepam zeer langzaam afbouwen.
Ondanks dat het niet mijn huisarts is heeft hij wel al contact gelegd met de GGZ psychiater en daar heeft hij dinsdag een gesprek mee. Woensdag mag ik weer op gesprek komen bij de GGZ om te zien wat ze besloten hebben.
Vandaag echt een extreem heftige dag, zie geen uitweg en grote paniek en hele heftige gedachten dat ik niet meer kan. Heb ipv 1 Lorazepam er 2 gepakt net en ben bij mijn ouders.
Dankjewel ik ben in een veilige omgeving, veel bij mijn ouders. Dat heb je echt hard nodig!Wat shit dat je je zo naar voelt.
Kon een medicijn je maar helpen.
Maar dan moet je toch langs de arts.
Let goed op jezelf.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."