Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Update dag 20:

Ff kort want ik ga echt helemaal kapot, niet te doen gewoon. Compleet uitgeput, alles steekt van binnen en doet pijn, hoofdpijn, kortademig. Voel me heel ver van de wereld, voelt alsof het nooit meer voorbij gaat en je er kapot aan gaat…
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vreselijk dat je je zo voelt Dutchie.
Volgens mij had je niet heel lang gebruikt, maar wel een hoge dosis? Of een verkeerde combinatie?
Hoe dan ook ... dit topic is wel het bewijs hoe slopend een benzo verslaving kan zijn en klinkt als een van de ergste.

PS: goed dat je hier blijft schrijven!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ca 3,5 maand gebruikt, eerst Lorazepam en daarna Diazepam de laatste 5 weken. Wel een hoge dosis helaas ja.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
pure horror is het, heb er zelf ook geen woorden voor.
Bij mij is het wel sneller tot een einde gekomen aangezien ik door de afkick een zware epileptische aanval heb gehad die quasi onmiddelijk een einde bracht aan de afkick.

Blijf heel ver weg van Benzo’s, de zwaarste en moeilijkste van allemaal om vanaf te geraken!!!
heel veel sterkte en succes gewenst, you can do this!!!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Afschuwelijk voor je!!! ❤️‍🩹😔
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankjewel allemaal!

Ik voel me echt zo slecht, dat is werkelijk met niets te vergelijken! Die steken in je hele lijf maken je knettergek. Ik heb continu het gevoel dat ik het niet meer aankan en weet me geen raad wat te doen. Je hebt geen controle meer over je lichaam en psyche, je bent totaal vervreemd van jezelf…is dat herkenbaar?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, een benzo afkick te moeten doorstaan, is werkelijk afschuwelijk. Ik weet het, ik heb er ook een heel nare tijd door beleefd.
Daarom snap ik niet, dat deze niet per 1 juli net zoals de rc's, verboden worden.
Mensen moeten beschermd worden tegen deze kwaaie rotzooi.
Alleen onder toezicht van een arts, dus op recept, zou mi het beste zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het enige wat ik kan zeggen is: volhouden!
Straks wordt het zeer zeker minder!
Bij mij duurde het minder worden ongeveer 4 weken.
Echt waar. Het gaat minder worden!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Het enige wat ik kan zeggen is: volhouden!
Straks wordt het zeer zeker minder!
Bij mij duurde het minder worden ongeveer 4 weken.
Echt waar. Het gaat minder worden!
Klik om te vergroten...
Dankjewel, je bedoeld dan 4 weken na het stoppen toch? Ik zit morgenavond op 3 weken. Ga zo naar bed in de hoop dat ik kan slapen want ben er helemaal klaar mee.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dutchie85 zei:
Dankjewel, je bedoeld dan 4 weken na het stoppen toch? Ik zit morgenavond op 3 weken. Ga zo naar bed in de hoop dat ik kan slapen want ben er helemaal klaar mee.
Klik om te vergroten...
Ik heb in het verleden van die filmpjes bekeken over "Benzo Withdrawal". Die videos de mensen van zichzelf maakten op zware momenten. Als ik me niet vergis waren er extreme gevallen bij die zich pas beter begonnen te voelen na een week of 4. Had je zelf al op youtube van die gevallen bekeken?

Dat morgen al wat minder pijnlijk moge zijn!

Edit: en anders als het te zwaar blijft gedurende de komende dagen, dan lijkt het me wel interessant voor je om een paar weken wat pregabaline voorgeschreven te krijgen om maar iets te noemen.. Maar of je die medicijnen krijgt gaat afhangen van je overtuigingskracht en je lijkt niet de meest meewerkende/ luisterende professionele ondersteuning te hebben als ik me niet vergis.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dutchie85 zei:
Update dag 20:

Ff kort want ik ga echt helemaal kapot, niet te doen gewoon. Compleet uitgeput, alles steekt van binnen en doet pijn, hoofdpijn, kortademig. Voel me heel ver van de wereld, voelt alsof het nooit meer voorbij gaat en je er kapot aan gaat
Klik om te vergroten...
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Status??
Het kan idd een hele lange tijd duren, ik zou nu veel supplementen slikken: vitamines & mineralen, veel magnesium, zink en vooral de b vitamines kunnen enorm helpen. Dit natuurlijk gecombineerd met een gezond dieet, heel veel water drinken. Dat zijn dingen die mij uiteindelijk toch hielpen.
vermijd ook gelijk hier al gezegd is koffie & alcohol.
Ik weet niet of je NAC kent? Dit is ook een krachtig supplement dat kan helpen
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dankjewel allebei!

Echt mega akelig wakker, hele lijf verkrampt, zak bijna door m’n benen heen, duizelig, 0 energie, kleffe mond, hoofdpijn, kortademig , flink zweten weer en psychisch echt zo akelig eraan toe hierdoor weer dat ik echt geen uitweg zie.

Ik heb straks meteen m’n supplementen ingenomen. Neem nu Vit C, Vit B complex, Vit D, Glutation, Magnesium. Zal zink erbij nemen, hoeveel ongeveer? NAC heb ik volgens mij ook nog liggen…

Heb wat Valdispert en Aswaguanda gepakt net voor m’n mentale gesteldheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik herken dat. Extreem gevoelig zijn voor prikkels en je erg, erg slecht voelen....
Zoals hier al gezegd is, ook aan deze zware tijd komt een einde,, ook al duurt het lang.
Kleine dingetjes doen, die je aandacht verzetten. Hoe klein dan ook, alles telt!
Sterkte toegewenst!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#15
RnB_fan zei:
Zowel Valdispert (valeriaan), als ashwagandha, werken op de GABA receptoren. Ik zou dit tijdens het ontwennen van benzo's niet nemen. Het maakt de afkick uiteindelijk alleen maar erger en langduriger.
Klik om te vergroten...
Oké dat wist ik niet, bedankt.

Mijn hele lijf staat helemaal aangespannen/verkrampt en m’n energie is op. Geen kracht in mijn benen en druk op m’n hoofd. Kan amper lopen….
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Is er iets waar je je zenuwstelsel mee kunt kalmeren. Ik weet echt niet meer wat ik moet zo akelig als ik me voel.

Alles staat aangespannen, is verkrampt, verstijft en kan amper lopen. Druk op hoofd/licht in het hoofd, verkrampte nek, net of m’n energie steeds wegvalt…Echt niet te doen, heel beangstigend!🤯

Magnesium heb ik al genomen, ook een bad mee gedaan en op de huid gesmeerd, maar geen resultaat.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat snap ik wel. Uiteindelijk is de zwaarste strijd die je moet leveren waarschijnlijk de mentale. Ik wens je veel veerkracht toe. Probeer lichtpuntjes te blijven zien in de duisternis. Gun jezelf de zon op je gezicht, de wind in je haar, en probeer te vertrouwen op het feit dat het over gaat, écht. Dat je zelf ook nog bestaat, onder al deze ellende. Je kunt dit! ❤️‍🩹
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dutchie85 zei:
En als jullie het hebben over therapie, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Waar kan ik het beste aankloppen voor hulp?
Klik om te vergroten...
Als je open en eerlijk hulp vraagt komt de juiste therapie wel. Vertel waar je mee zit zonder schaamte en ga op intake.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Bizar hoelang die afbouw duurt.
En dat je je slechter blijft voelen.
Net of er iets getriggerd wordt/is.

Als je nu contact opneemt met een verslavingskliniek; doen die in deze situatie niks? Al is het ambulant een gesprek met verslavingsarts?
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat dit echt nog met de afbouw te maken heeft. Maar ik vermoed wel dat de te snelle afbouw me verder van huis gebracht heeft. Voel me echt zwaar depressief. Wat is dat verschrikkelijk zeg als je hoofd je gek maakt en zegt dat je niet meer kan…Geeft mega veel stress waardoor je helemaal uitgeput raakt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wanneer je denkt, dat je niet meer verder kunt, kun je in de praktijk nog een heel stuk verder!
Op het moment dat je denkt : ik kan niet meer, ik ben uitgeput en moe, heb je ongeveer 30% van jouw beschikbare energie verbruikt.
Er is dus nog 70% beschikbaar.
Het kost alleen wat extra moeite en misschien pijn, om deze 70% te gebruiken.
Maar je kunt dus nog verder!

Ik kon het. En kan het zonodig nog steeds.
Dan kun jij dit ook!
Tanden op elkaar en ga door! Zet door!
Je bent er bijna, nog even tandenbijten en jezelf pushen!

Alle sterkte toegewenst!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."