Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Lorazepam en Diazepam

Afkicken van Lorazepam en Diazepam

562 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dutchie85 zei:
Update dag 17:

Nog steeds stekende pijn door het hele lijf, mega brak na een slechte nacht, geen zweet meer bij het opstaan de laatste 2 dagen, heb 0 energie, hoofdpijn, vieze smaak in mond, kortademig. Psychisch heb ik het hierdoor heel zwaar. Blijft redelijk hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Mooi dat het de betere kant op gaat. Dat je minder zweet is al een stap.
Sterkte!
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Mooi dat het de betere kant op gaat. Dat je minder zweet is al een stap.
Sterkte!
Klik om te vergroten...
Hopelijk is dat de eerste stap naar verbetering, voor de rest is het gewoon helemaal verschrikkelijk nog.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diep onder de indruk van wat ij nu doormaakt.
Kleine tip voor wat betreft het "boek": Kies voor boeken met korte verhalen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer je vast te houden aan iedere kleine verbetering. Ieder stapje voorwaarts, hoe klein ook, is een stap richting genezing. Je gaat nu door het allerdiepste dal, maar het cliché is waar: vanaf hier kan het alleen maar beter worden!! Laat dat je mantra zijn. Het wordt alleen maar beter, écht waar. Houd moed!!! You can do this! ❤️‍🩹
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Probeer je vast te houden aan iedere kleine verbetering. Ieder stapje voorwaarts, hoe klein ook, is een stap richting genezing. Je gaat nu door het allerdiepste dal, maar het cliché is waar: vanaf hier kan het alleen maar beter worden!! Laat dat je mantra zijn. Het wordt alleen maar beter, écht waar. Houd moed!!! You can do this! ❤️‍🩹
Klik om te vergroten...
Dankjewel @Jazz35.

Ja om eerlijk te zijn had ik inmiddels wel al wat verbetering verwacht. Maar de pijn, ongemakken en gedachten blijven aanhouden. Maar het zweten is minder tot weg tot nu toe, hopelijk zet het nu langzaam door want ik ben wel echt moegestreden na bijna 5 weken afzien aan een stuk!

Vandaag bij de GGZ een gesprek gehad. Wat een fantasten zijn dat zeg, je vraagt je echt af wat ze daar doen. Eigen trots en ego staan voorop in ieder geval, bah bah…Ze denken het allemaal wel te weten en luisteren totaal niet naar je, 0 empatisch vermogen en weten alles heel goed voor je in te vullen. Even zodat jullie het weten, alle ontwenningsverschijnselen zijn ALTIJD weg na 8 tot maximaal 10 dagen!! Langer kan echt niet en het standaard afbouwprotocol is goed voor iedereen…😉
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Jeetje joh, wat een klotereactie. Godzijdank zijn ze niet allemaal zo daar, naar jij hebt wel dubbel pech als ik het zo lees. Kon je net gebruiken zeg. Djiezus.
Ja ik snap dat je moegestreden bent na vijf weken strijden. Wát een hel man. 😔😘
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Jeetje joh, wat een klotereactie. Godzijdank zijn ze niet allemaal zo daar, naar jij hebt wel dubbel pech als ik het zo lees. Kon je net gebruiken zeg. Djiezus.
Ja ik snap dat je moegestreden bent na vijf weken strijden. Wát een hel man. 😔😘
Klik om te vergroten...
Ik laat niet over me heen lopen dus heb m’n zegje netjes gedaan. Maar dat zien ze niet graag hè, dat je kritische feedback geeft, twijfelt aan hun kundigheid en ondanks alles voor jezelf opkomt. Je hoort gewoon ja en amen te zeggen. Ik vroeg of ze ook een verslavingsarts daar aan het werk hebben die alles weet over het afbouwen van Benzo’s. Maar die hebben ze niet nodig want dat kunnen ze zelf heel goed.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Update dag 18:

Helemaal uitgeblust moe, stekend gevoel nog steeds door m’n hele lijf, hoofdpijn, zware benen, vieze smaak in mond, lichaam snakt naar energie en voel me psychisch echt opgefokt en angstig gezien hoe ik me voel.

Straks nog een afspraak gehad met de psychiater. Die zeggen dat het absoluut niet meer van de ontwenning kan zijn.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dutchie85 zei:
Straks nog een afspraak gehad met de psychiater. Die zeggen dat het absoluut niet meer van de ontwenning kan zijn.
Klik om te vergroten...

Ik heb gelukkig geen ervaring met benzo afkick, maar je hebt idd wel langdurig zware klachten.
Hier lezen van anderen leden komt het wel mensen bekend voor.

Maar wat denkt de psychiater?
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kordie zei:
Ik heb gelukkig geen ervaring met benzo afkick, maar je hebt idd wel langdurig zware klachten.
Hier lezen van anderen leden komt het wel mensen bekend voor.

Maar wat denkt de psychiater?
Klik om te vergroten...
Had een andere vandaag, nog niet eerder gezien.
Het gesprek was best oké verder, alleen proberen ze je aan te praten dat je lichamelijke klachten vanuit je psyche komen. Ze moesten eens weten hoe ik af lig te zien….Sorry maar dat slaat echt nergens op.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dutchie85 zei:
Update dag 18:

Helemaal uitgeblust moe, stekend gevoel nog steeds door m’n hele lijf, hoofdpijn, zware benen, vieze smaak in mond, lichaam snakt naar energie en voel me psychisch echt opgefokt en angstig gezien hoe ik me voel.

Straks nog een afspraak gehad met de psychiater. Die zeggen dat het absoluut niet meer van de ontwenning kan zijn.
Klik om te vergroten...
Op dag 18 geen ontwenning meer hebben is wel heel raar als je het mij zou vragen. Ik heb er zelf maanden last van gehad en geen enkele verslavingsarts die dit raar vond. Nou moet ik toegeven dat ik niet alles hier gelezen heb maar dit viel me even zo gauw op. Ook moest ik van opiaten en spice afkicken maar die zouden minder lang ontwenning moet geven dan benzo's. Niet minder heftig overigens maar van benzo's is algemeen bekend dat klachten erg lang kunnen aanhouden.

Sterker nog... Ik zit na een half jaar nog steeds niet volledig goed met mijn slaapritme. Nog steeds slaapproblemen... Gaat verder wel heel goed en nog steeds elke dag/week beter :).

Hou vol!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pff vind het ook niet zo gek hoor. Het is echt bizar waar je allemaal doorheen gaat. Het is inmiddels wel duidelijk dat je het zwaar te pakken hebt, doe lekker waar je je goed bij voelt. Maar onthoud de basis.
Gezond eten, beweging en rust. Beweging kan al super laagdrempelig.

Somberheid en gedrag wat hoort bij depressie zijn ook symptomen wat gewoon hoort bij benzo ontwenning. Dat kan zelfs iets zijn wat super lang blijft met ups en downs. Zoals ups en downs constant zichzelf gaan afwisselen als je straks wat verder bent.

Ik had laatst een slechte dag hey, en toen voelde ik weer eventjes hoe slecht ik het had. Hoe slecht jij het nu hebt, een klein beetje. En dat was al zo'n mega kut dag, ik bedacht me toen savonds hoe heb ik dat zo lang kunnen volhouden. Maar het is gelukt, net zoals jij straks als je doorzet.

Dag voor dag. Het word echt beter, het kan ook echt nog wel ff slechter worden. Zo is het gewoon, het is grillig.

Tot slot put kracht uit goede momenten en fases.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dutchie85 zei:
Vaag? Ja heel vaag, maar toch voelt het voor mij wel of ze gelijk hebben.
Klik om te vergroten...

Voor mij niet vaag, maar iets moois en bijzonder.
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankjewel @Raver, ik weet dat het voor velen enorm vaag zal klinken. Dit moet je echt zelf voelen/doorstaan om te weten dat het anders als anders is. Ik twijfelde al even of het echt 100% aan de afbouw lag. Ik vond het heftig lang duren en voelde me eigenlijk steeds zwakker en beroerder worden. Ook de mentale kant nam andere wendingen, heel raar.

Ik heb al heel veel doorstaan in mijn leven fysiek, maar ook mentaal. Maar dit voelt echt zo vervreemd van jezelf en compleet leeg en gedesoriënteerd. Mijn lichaam geeft heel duidelijk aan dat het enorm veel rust nodig heeft. Ik dacht dat ik heel wat rust gehad had de afgelopen periode, maar nu ga ik nog een stapje dieper. Ik heb mezelf beloofd me zoveel mogelijk eraan over te geven en zo min mogelijk in m'n hoofd te zitten of te oordelen over wat er nu gebeurt. Hopelijk draagt dat eraan bij om hier doorheen te komen.

Ik sluit overigens niet uit dat de afbouw hier niets meer mee te maken heeft hoor. Dat geloof ik ook zeker.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Er gebeurd zoveel in je lichaam nu. Misschien maar niet teveel bezig zijn met de waarom vraag.

Vaak in de zwaarste en moeilijkste momenten kom je erachter hoe sterk je eigenlijk bent en wat voor mooie coping en mensen er zijn. Je komt er wel, zou fijn zijn als je je een beetje beter zou gaan voelen, de acute fase zit je nu al eventjes in natuurlijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Na alle benzo ellende dus n o o i t meer aan die benzo's beginnen!!
Maar zover was je allang , maar let op....later is er altijd de kans, dat je in een moeilijke tijd er toch weer voor kunt vallen. Jaren later nog!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Bewonderenswaardig hoe 'goed' je het doet in deze nachtmerrie. Ook al voelt het vast anders. Je probeert te eten, te rusten, te wandelen, zelfs te kleuren en schrijven, tv te kijken, kortom afleiding te zoeken. Da's écht knap van je!! Het zal vast snel beter worden!!! ✨♥️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Na alle benzo ellende dus n o o i t meer aan die benzo's beginnen!!
Maar zover was je allang , maar let op....later is er altijd de kans, dat je in een moeilijke tijd er toch weer voor kunt vallen. Jaren later nog!
Klik om te vergroten...
En ook geen alcohol voor een paar maanden.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is echt erg dat de stoffen die het moeilijkst zijn om van af te kicken, worden voorgeschreven door een arts.
Afkicken van benzo's is veel moeilijker dan afkicken van heroïne.

Ik wens je veel sterkte
D
Dutchie85Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan me er gelukkig niets bij voorstellen dat ik ooit nog aan de Benzo’s wil beginnen, vieze troep!

Maar het feit is wel dat ik door een hele heftige periode ga. Hopelijk mag ik snel een lichtpuntje zien.

Alcohol drink ik al jaren niet meer zonder moeite, omdat ik het echt niet kan verdragen en er mega beroerd van wordt. Gelukkig weet ik dat nog al te goed, anders had ik daar misschien wel naar gegrepen deze periode. Geluk bij een ongeluk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...29
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."