Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat heeft de afkomst te maken met de kwaliteit van cocaïne?

Wat heeft de afkomst te maken met de kwaliteit van cocaïne?

70 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Soulassasins zei:
Gezien shotten ,freebase of chinezen compleet uit de tijd is ,is dit helemaal waar
Klik om te vergroten...

D'r wordt toch soms aardig gerookt in MSM chemseks kringen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik vond Peruaanse cocaïne vaak een fijner effect hebben dan bijvoorbeeld Colombiaanse cocaïne. Dat zal ook waarschijnlijk te maken hebben gehad de zuiverheid van het product.

Het is verder gewoon de waarde die je er zelf aan hangt. Net als dat wiet uit California hier ineens 30 euro per gram kost.

Het doet iets met ons mensen, verandering, nieuwigheid en exclusiviteit. Daardoor zijn we geneigd hogere prijzen te rechtvaardigen terwijl het hetzelfde product is in feite.
Klik om te vergroten...
Vriend van mij beweerde dit ook altijd van die Peruaanse.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Soulassasins zei:
Als je neus eraf valt na 1 jaar heb je slechte ,en als hij er na 6 jaar af valt heb je goeie :handok:
Klik om te vergroten...
Andersom zou ik zeggen, aangezien het de cocaïne is die de schade aan de neus berokkent.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Andersom zou ik zeggen, aangezien het de cocaïne is die de schade aan de neus berokkent.
Klik om te vergroten...
Dit bericht was ook niet serieus te noemen haha ,in land van herkomst is het puur en tegen de tijd dat het hier is kan het al 10x her perst zijn.
Dus over kwaliteit valt niets te zeggen ,je krijg goede of gewoon bagger van je vendor that's it.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Columbia pleasure= snuifcoke
Bolivia is the real deal ,Freebase en shotten
Peru ook prima ,chinezen en freebase
Allemaal getest op eigen ervaring en uitvoerig getest op zuivere sample's
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soulassasins zei:
Haal die prijs weg ,je weet het
Klik om te vergroten...

Gebeurd me niet vaak dat ik een regel overtreedt. Sorryyyy 😆
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Nationaledrugmonitor is duidelijk:


Duurdere varianten van cocaïne in opkomst

Hoewel de gemiddelde prijs van cocaïne redelijk stabiel is, zijn er signalen dat er duurdere varianten op de markt verschijnen.
Er wordt in de marketing van cocaïne in menu’s verspreid via berichten apps bijvoorbeeld onderscheid gemaakt tussen het land van oorsprong.
Zo kan men kiezen voor Peruaanse of Boliviaanse cocaïne waar verschillende eigenschappen worden toegeschreven, deze vormen van cocaïne worden vaak wat duurder in de markt gezet dan ‘gewone’ cocaïne.
Deze kenmerken lijken niet op waarheid te berusten, de meeste cocaïne komt nog steeds uit Colombia.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
De Nationaledrugmonitor is duidelijk:


Duurdere varianten van cocaïne in opkomst

Hoewel de gemiddelde prijs van cocaïne redelijk stabiel is, zijn er signalen dat er duurdere varianten op de markt verschijnen.
Er wordt in de marketing van cocaïne in menu’s verspreid via berichten apps bijvoorbeeld onderscheid gemaakt tussen het land van oorsprong.
Zo kan men kiezen voor Peruaanse of Boliviaanse cocaïne waar verschillende eigenschappen worden toegeschreven, deze vormen van cocaïne worden vaak wat duurder in de markt gezet dan ‘gewone’ cocaïne.
Deze kenmerken lijken niet op waarheid te berusten, de meeste cocaïne komt nog steeds uit Colombia.
Klik om te vergroten...

Zoals ik al eerder beschreef. Mensen zijn gevoelig voor vernieuwing, exclusiviteit, beschikbaarheid enzovoort. Zo zie ik de gekste dingen voorbij komen, zoald bijvoorbeeld ´exclusief´ en ´bijzonder´ fruit. Een aardbei die per stuk word verkocht voor een belachelijk bedrag. Maar omdat het dan word aangeprezen als bijzonder en exclusief worden ze nog verkocht als warme broodjes over de toonbank. Wat blijkt? Het is een erg sappige en verfrissende aardbei, maar natuurlijk totaal het geld niet waard... Hetzelfde met wiet uit Amerika, grof geld word ervoor betaald. Wat blijkt? Je word er net zo stoned van als wiet van de plaatselijke wietkweker.

Marketing.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Relmuis zei:
de meeste cocaïne komt nog steeds uit Colombia.
Klik om te vergroten...
Gezien shotten ,freebase of chinezen compleet uit de tijd is ,is dit helemaal waar
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Koop van elk wat en breng een sample naar het testcentrum. Dan weet je of het de gebruikelijke dealerpraat is of niet.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik ook zeggen.
Je hebt dan nog steeds geen idee wat het productieland is maar wel een goede indicatie van de inhoud.

Heb laatst bij iemand zo'n menu op WA voorbij zien komen met cocaïne in verschillende prijsklassen en afkomst.
Dat vond ik uiterst dubieus, zeker omdat je als consument geen enkel controlemechanisme hebt.
Zelf heb ik alleen ervaring met Peruaanse en Boliviaanse koffiebonen.
Dat kan behoorlijk verschillen maar als je de cafeïne extraheert is er geen verschil meer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soulassasins zei:
Columbia pleasure= snuifcoke
Bolivia is the real deal ,Freebase en shotten
Peru ook prima ,chinezen en freebase
Allemaal getest op eigen ervaring en uitvoerig getest op zuivere sample's
Klik om te vergroten...
Wat is het verschil dan? Coke = coke toch?
l
ldb123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Waarom?
Klik om te vergroten...
Geen idee, ben ik ook nog aan het uitvinden :tonguewink:. Voordeel is wel dat je in het Spaans een heel eind komt wat betreft cocaïne.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
ldb123 zei:
Voordeel is wel dat je in het Spaans een heel eind komt wat betreft cocaïne.
Klik om te vergroten...
Veel succes in het Red Light District van Amsterdam. :tearsofjoy:

Casrus zei:
D'r wordt toch soms aardig gerookt in MSM chemseks kringen.
Klik om te vergroten...
Die kringen lijken nou juist minder te discrimineren op basis van land van afkomst. Vooral als de kopers Nederlanders zijn (tenzij onder invloed).
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je zelf van rijke afkomst bent, kun je wel wat extra betalen. Dat geeft helaas nog steeds geen garantie op betere coke. 🙂
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
ldb123 zei:
Geen idee, ben ik ook nog aan het uitvinden :tonguewink:. Voordeel is wel dat je in het Spaans een heel eind komt wat betreft cocaïne.
Klik om te vergroten...
Si claro
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Wat is het verschil dan? Coke = coke toch?
Klik om te vergroten...
Nee je heb nog altijd verschillende gradaties
Ik wou nooit geen snuifcoke in me lepel hebben want het verlies is groot
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
Nee je heb nog altijd verschillende gradaties
Ik wou nooit geen snuifcoke in me lepel hebben want het verlies is groot
Klik om te vergroten...
Gradaties qua zuiverheid wellicht maar waar het vandaan komt maakt niet uit. Alleen hoe het bewerkt is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soulassasins zei:
Nee je heb nog altijd verschillende gradaties
Ik wou nooit geen snuifcoke in me lepel hebben want het verlies is groot
Klik om te vergroten...

Al blijft de werkzame stof uiteindelijk toch gewoon cocaïne? Snuifcoke kan je toch gewoon uitkoken en dan is t weer voor de lepel?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Al blijft de werkzame stof uiteindelijk toch gewoon cocaïne? Snuifcoke kan je toch gewoon uitkoken en dan is t weer voor de lepel?
Klik om te vergroten...

Ik snap het ook niet zo goed. Basecoke is toch helemaal niet wateroplosbaar? dus wat heeft dat dan voor nut in de lepel?
S
SjakkaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fijn om te zien dat jullie graag je neus in een goed topic steken. Ik denk dat we allemaal op één lijn zitten: cocaïne is gewoon cocaïne. Daar kunnen we een punt achter zetten. 😜
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."