Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw favo stijl?

Wat is jouw favo stijl?

116 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Qocaïne zei:
Hard-stijl!

Heerlijk! ^.^
Klik om te vergroten...

het nieuwe is niet echt hard meer te noemen vergeleken met vroegah :openmouth: behalve Noisecontrollers :rock:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lauu zei:
Qocaïne zei:
Hard-stijl!

Heerlijk! ^.^
Klik om te vergroten...

het nieuwe is niet echt hard meer te noemen vergeleken met vroegah :openmouth: behalve Noisecontrollers :rock:
Klik om te vergroten...
de hardstyle is echt wel harder als die van 2001/2002 hoor....
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#3
SperSIZEboon zei:
Lauu zei:
Qocaïne zei:
Hard-stijl!

Heerlijk! ^.^
Klik om te vergroten...

het nieuwe is niet echt hard meer te noemen vergeleken met vroegah :openmouth: behalve Noisecontrollers :rock:
Klik om te vergroten...
de hardstyle is echt wel harder als die van 2001/2002 hoor....
Klik om te vergroten...

Absoluut!

Hardere kicks, hogere BPM... het belangrijkste verschil zijn de melodieën en de breaks... die zijn tegenwoordig veel melodieuzer en 'vrolijker'.

Hardstyle / Nu-Style, hoe je het ook wilt noemen! :)
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
SperSIZEboon zei:
Lauu zei:
Qocaïne zei:
Hard-stijl!

Heerlijk! ^.^
Klik om te vergroten...

het nieuwe is niet echt hard meer te noemen vergeleken met vroegah :openmouth: behalve Noisecontrollers :rock:
Klik om te vergroten...
de hardstyle is echt wel harder als die van 2001/2002 hoor....
Klik om te vergroten...

op een andere manier wel ja...niet de goeie manier imo...teveel dezelfde sounds...er zit bijna geen bass meer in hardstyle alleen maar de dezelfde kicks en synths..niet meer die Reverse Bass die altijd zo doorbeukte..Hardstyle van nu is gewoon te vrolijk met teveel breaks en te commercieel(zie alle pop remakes)....artiesten zoals Showtek, Brennan Heart en soms headhunterz fucken de hele hardstyle scene...mainstream hardcore gaat ook deze kant op...iedereen gaat maar achter de menigte aan...

maarja je hebt gellukig nog wel een paar namen die het redelijk doen in de nu-style...Noisecontrollers, Trance Generators, Isaac, Donkey Rollers, Zany heeft ook zijn goeie momenten

wat goeie nu-style platen in mijn ogen zijn:

Tinnitus DJ Team - Crossfire(goed voorbeeld van echte hardstyle...zoals het hoort)
Isaac - The Sound of the Underground(heerlijke bass...geen kick)
D-block & Stefan - Music Made Addict
Noisecontrollers - Crtl.Alt.Delete
The Beholder & Max Enforcer - Be Amazed
Zany - Animated Audio
Brainkicker - Mash Hairy
Southstylers - Nok joe douwn
Donkeyrollers - LMPSJNK

veel jump/frech tek van nu wordt nog beter geproduceerd dan nu-style

nu jij weer :P
S
SuperLativeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hardstyle :rock:
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lauu zei:
op een andere manier wel ja...niet de goeie manier imo...teveel dezelfde sounds...er zit bijna geen bass meer in hardstyle alleen maar de dezelfde kicks en synths..niet meer die Reverse Bass die altijd zo doorbeukte..Hardstyle van nu is gewoon te vrolijk met teveel breaks en te commercieel(zie alle pop remakes)....artiesten zoals Showtek, Brennan Heart en soms headhunterz fucken de hele hardstyle scene...mainstream hardcore gaat ook deze kant op...iedereen gaat maar achter de menigte aan...

maarja je hebt gellukig nog wel een paar namen die het redelijk doen in de nu-style...Noisecontrollers, Trance Generators, Isaac, Donkey Rollers, Zany heeft ook zijn goeie momenten

wat goeie nu-style platen in mijn ogen zijn:

Tinnitus DJ Team - Crossfire(goed voorbeeld van echte hardstyle...zoals het hoort)
Isaac - The Sound of the Underground(heerlijke bass...geen kick)
D-block & Stefan - Music Made Addict
Noisecontrollers - Crtl.Alt.Delete
The Beholder & Max Enforcer - Be Amazed
Zany - Animated Audio
Brainkicker - Mash Hairy
Southstylers - Nok joe douwn
Donkeyrollers - LMPSJNK

veel jump/frech tek van nu wordt nog beter geproduceerd dan nu-style

nu jij weer :P
Klik om te vergroten...

Er wordt veel slechte Hardstyle gemaakt, maar daar die moet je links laten liggen.
Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan die pop remakes (Technoboy, Brennan Heart en D-Block & S-Te-Fan)


Hardstyle van nu is gewoon te vrolijk met teveel breaks en te commercieel(zie alle pop remakes)
wat goeie nu-style platen in mijn ogen zijn:
Je noemde 'Music Made Addict' als goede plaat? Als één plaat happy is, dan is het wel Music Made Addict... ik kots op die plaat :flushed:

niet meer die Reverse Bass die altijd zo doorbeukte
Tegenwoordig heeft de helft van alle hardstlye weer een goede reverse bass, dat is weer helemaal terug van weggeweest!

er zit bijna geen bass meer in hardstyle alleen maar de dezelfde kicks
Ook hier kan ik je in tegenspreken... ik vind dat er juist veel meer verschillende kicks zijn.
Een goede, verfrissende artiest kan je herkennen aan zijn eigen kicks. Kijk naar Zany, NC, HH, of Frontliner allemaal hun eigen kicks.

Er is bass genoeg =)
Het grootste verschil tussen nu en toen, is dat de kick niet op een lijn door blijft rammen.
Maar mee gaat op de bassline/melo.. wat ik persoonlijk wel kan waarderen =)

teveel dezelfde sounds
Hier kan ik deels inkomen. Ik begrijp dat voor iemand als jij die meer hardcore liefhebber is dan hardstyle, alle platen hetzelfde vind klinken. Maar als je echt in de scene zit kan je de verschillen tussen de DJ's horen... degene die eruit springen hebben een eigen stijl!

Op feesten hoor je helaas veel dezelfde setjes =(
Gelukkig op de grote festivals niet, waar iedere DJ's rekening moet houden met de elkaar en trouw blijven aan hun eigen sound/label.
Als Headhunterz ga je geen platen draaien van Noisecontrollers als ze op hetzelfde feest of zelfs stage staan.

Pffff er is alweer veel te veel over gezegd.
Ik ben het iig met je eens dat ze moeten kappen met die top40 remakes.

Ik kan platen als:

Gentalica - Ready?
Dutch Master - Motion
Noisecontrollers - Night After Night
Zany - Razr


ook wel erg waarderen :hearteyes:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Qocaïne zei:
niet meer die Reverse Bass die altijd zo doorbeukte
Tegenwoordig heeft de helft van alle hardstlye weer een goede reverse bass, dat is weer helemaal terug van weggeweest!
Klik om te vergroten...

mwua niet de helft...nog steeds te weinig..en het wordt meestal niet op een goede manier gebruikt

Qocaïne zei:
er zit bijna geen bass meer in hardstyle alleen maar de dezelfde kicks
Ook hier kan ik je in tegenspreken... ik vind dat er juist veel meer verschillende kicks zijn.
Een goede, verfrissende artiest kan je herkennen aan zijn eigen kicks. Kijk naar Zany, NC, HH, of Frontliner allemaal hun eigen kicks.
Klik om te vergroten...

Hardkick10 wordt nog steeds teveel gebruikt

Qocaïne zei:
teveel dezelfde sounds
Hier kan ik deels inkomen. Ik begrijp dat voor iemand als jij die meer hardcore liefhebber is dan hardstyle, alle platen hetzelfde vind klinken. Maar als je echt in de scene zit kan je de verschillen tussen de DJ's horen... degene die eruit springen hebben een eigen stijl!
Klik om te vergroten...

De enige met nog een redelijke eigen stijl zijn de Noisecontrollers

Qocaïne zei:
Op feesten hoor je helaas veel dezelfde setjes =(
Gelukkig op de grote festivals niet, waar iedere DJ's rekening moet houden met de elkaar en trouw blijven aan hun eigen sound/label.
Als Headhunterz ga je geen platen draaien van Noisecontrollers als ze op hetzelfde feest of zelfs stage staan.
Klik om te vergroten...

idd teveel dezelfde setjes...daarom ga ik niet meer alleen maar bij 1 area staan...slaat nergens op alleen maar dezelfde nummers

Qocaïne zei:
Noisecontrollers - Night After Night
Klik om te vergroten...

meesterlijk :rock:

misschien is het weer tijd voor een normaal topic zonder onze discussies? :tearsofjoy:
B
Bass junkyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jump, Hardstyle & Hardcore hier :grin: ook wel een beetje Dark Goa.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bass junky zei:
Jump, Hardstyle & Hardcore hier :grin: ook wel een beetje Dark Goa.
Klik om te vergroten...

goed bezig :grin: Jump/Tek :rock:
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#10
t meeste hardcore dat valt me toch wel op haha.

ikzelf luister graag naar Hardcore met een iets snellere bass
tekno
sinds kort d&b :hearteyes:
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor liefhebbers van minimal, techno, deephouse, techhouse en vrijwel alles wat daar op lijkt

www.ump3.de/audio

Heel veel hele dikke sets, njoy :sunglasses:
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Anders, namelijk... :hearteyes: Hardstyle :hearteyes:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik hou eigenlijk van alles, een beetje afwisseling in je leven kan geen kwaad :beer:
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nick de Neger zei:
Ik hou eigenlijk van alles, een beetje afwisseling in je leven kan geen kwaad :beer:
Klik om te vergroten...

zo is t :P beetje hiphop en beetje dance heb k nu opstaan :sunglasses:
da jij hier nog steeds uithangt :grin: op naar de 5000 posts :rock:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Drum 'n base . beetje vaart in je hoofd
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#16
frenchcore, industrial hardcore, UK hardcore à la Radium, Speed Freak, ...
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lauu zei:
misschien is het weer tijd voor een normaal topic zonder onze discussies? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Je hebt gelijk... maar ophouden met dat Hardkick10 gedoe :P
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#18
French Tek op het moment...wat een energie :rock:

Ronald V op Defqon :grin:
J
JUNGLISTLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drum n Bass, Breakcore, Dubstep, Tekno, Hardcore en IDM (zo heet muziek die bijvoorbeeld squarepusher maakt toch?) op feesten/festivals

Maar meestal als ik thuis zit luister ik nederlandse rap; Jiggy Djé, Engel, Diggy Dex, Zwart Licht, Fresku, etc. Geen commerciele shit als Ali-B en Yes-R dus :tongueout:

Af en toe luister ik ook Pantera, Down en Machine Head

Lekker verschillend :grin:
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lauu zei:
SperSIZEboon zei:
Lauu zei:
de hardstyle is echt wel harder als die van 2001/2002 hoor....
Klik om te vergroten...

op een andere manier wel ja...niet de goeie manier imo...teveel dezelfde sounds...er zit bijna geen bass meer in hardstyle alleen maar de dezelfde kicks en synths..niet meer die Reverse Bass die altijd zo doorbeukte..Hardstyle van nu is gewoon te vrolijk met teveel breaks en te commercieel(zie alle pop remakes)....artiesten zoals Showtek, Brennan Heart en soms headhunterz fucken de hele hardstyle scene...mainstream hardcore gaat ook deze kant op...iedereen gaat maar achter de menigte aan...

maarja je hebt gellukig nog wel een paar namen die het redelijk doen in de nu-style...Noisecontrollers, Trance Generators, Isaac, Donkey Rollers, Zany heeft ook zijn goeie momenten

wat goeie nu-style platen in mijn ogen zijn:

Tinnitus DJ Team - Crossfire(goed voorbeeld van echte hardstyle...zoals het hoort)
Isaac - The Sound of the Underground(heerlijke bass...geen kick)
D-block & Stefan - Music Made Addict
Noisecontrollers - Crtl.Alt.Delete
The Beholder & Max Enforcer - Be Amazed
Zany - Animated Audio
Brainkicker - Mash Hairy
Southstylers - Nok joe douwn
Donkeyrollers - LMPSJNK

veel jump/frech tek van nu wordt nog beter geproduceerd dan nu-style

nu jij weer :P
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Persoonlijk kan ik zowel de toegankelijke nu-style als early hardstyle waarderen. Alleen Showtek en (in mindere mate) Dutch Master trek ik niet. Belabberde producties, slappe melodietjes en semi-stoere vocaltjes. In mijn kring ook wel kermis hardstyle of draaiorgel hardstyle genoemd. Daar pas ik voor. Brennan Heart krijgt daar ook steeds meer een handje van (Revival X, Get Wasted, One Blade etc.. waren wél leuk) helaas. De meeste goede nu-style komt wat mij betreft uit Italië. In Nederland vind ik (net als jij zo te zien) Fusion verreweg het beste label.

Wat betreft de top 40 remakes geef ik je ook groot gelijk. Kappen met die zooi.

Verder denk ik dat het gebruik van de reversed bass wel weer terug zal komen. Hier bijvoorbeeld een nieuw nummertje (van Prophet en Headhunterz warempel) waarin deze heerlijke bas te horen is vergezeld door klassieke hardstyle geluiden.
http://www.youtube.com/watch?v=Nk6BxDAdcOk
De track an sich is verder niet heel boeiend. Maar de opzet is goed.

Jammer dat DJs nauwelijks wat lekkere early door hun nu-style setje durven te gooien. Wel zijn de early hardstyle area's (op feestjes) en dedicated sets in opkomst. Wat natuurlijk heerlijk is.

Op dit moment kan ik Donkey Rollers - Innocent en Alpha Twins - Fragile/Unleashed zeer waarderen. Lekkere rauwe sound.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."