Goede 's morgens DF
Het is weer is een slapeloze nacht voor me dus ik dacht ik maak lekker een nieuw draadje aan. Dus wat is de bedoeling van dit draadje? Dat leg ik even uit:
Drugs en muziek, een combinatie die geweldig samen gaat. Maar hoe zit het nou met muziek maken onder invloed van drugs? Deel hier je ervaringen en creaties die je onder invloed van drugs of met drugs als inspiratie bron hebt gemaakt! Dit mogen lyrics zijn, jams, kleine ideetjes, hele liedjes, geïmproviseerd of niet; alles wat met muziek te maken heeft dus!
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is mensen die onder invloed van drugs instrumenten bespelen. En dat mogen alle instrumenten zijn, van een fluit naar een set mengpanelen en effecten pedaaltjes. Noem 't maar op!
Maar mensen die digitaal muziek maken, wees niet bang om dat ook te posten!
Ik begin even met ervaringen die ik heb met drugs en het bespelen van instrumenten
![:)]()
. Ik speel gitaar en neem ook liedjes op met m'n eigen muziek projectje, ook ben ik een vocalist voor een metalcore band. Dat is dus gewoon lekkere schreeuw muziek

, af toe zing ik ook maar daar mag nog wel verbetering in komen.
Benzo's: Lekker relaxt pielen op je gitaar en rustige riffjes bedenken. Heerlijk
![:)]()
, maar dan ben ik wel te suffig en te slap voor 't snelle werk. Wel leuk om dan rustige euforisch muziek te bedenken.
Speed: Bagger in combinatie met gitaar eigenlijk. Bij 1 of 2 kleine lijntje gaat dit nog wel goed samen. Dan komen alle mogelijkheden razendsnel voorbij en heb ik zo een paar vette riffjes bedacht. Maar na een tijdje, en vooral als ik aardig wat gesnoven hebt spannen mijn spieren teveel samen. Dan zijn mijn handen te stijf om nog fatsoenlijk gitaar te spelen. Best zonde, maar die soepelheid in je hand heb je echt nodig om goed gitaar te kunnen spelen.
Voor de rest is speed echt een meesterlijk middel om lyrics mee te verzinnen. Zoveel ideeën, en ze komen allemaal razendsnel omhoog!
Truffels: Haha prachtig
![:tearsofjoy:]()
. Tijdens de trip gaat 't nergens heen, ik speel dan hele simpele dingen die niks voorstellen. Maar het is zo mooi, ik raak er zo gefascineerd door. Een aanrader voor elke muzikant om is een keer te doen! Voor de rest zijn psychedelica echt mooie middelen om je zicht (metaforisch gesproken) uit te bereiden. Een mooie inspiratiebron voor later dus
![:)]()
.
Alcohol: Als ik genoeg gedronken heb en ik ben bij een stel vrienden thuis kan ik hier soms aardig wat vage lyrics op bedenken. Maar dan moet je wel de rust hebben om na te denken en goed om je heen te kijken.
Wiet/hasj: Als ik stoned ben is mijn gedachtegang echt leeg, ik kan absoluut geen muziek verzinnen. Maar lekker met muziek op door de stad lopen als je high bent op een warme, zonnige lente middag is toch wel prachtig! En zulke ervaringen zijn zeker mooie inspiratie bronnen voor later!
Voor de rest wil ik nog even mededelen dan zolpidem en gitaar spelen echt een kut combinatie is haha
![:tearsofjoy:]()
.
Ik heb wel meer drugs gebruikt, maar nooit echt gecombineerd met het maken van muziek zelf.
Dit is een klein stukje geïmproviseerde waar hasj en een benzo + alcohol combinatie toch wel grote inspiratie bron waren
![:grin:]()
. Lekker euforisch, blij en opgewekt!
Ik wacht met smacht op jullie creaties! Alles mag!