Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en muziek maken

Drugs en muziek maken

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#1
Opzich heb ik het trippend ofzo nog niet geprobeerd,

(ik speel nu toch al 9 jaar piano)

En als ik stoned ben speel ik wel veel zweveriger voor mijn gevoel, improviseren enzo :hearteyes:

Maar da's dan naar mijn gevoel, wanneer ik stoned ben... Dus kan ook niet zo zijn.
Z
ZiqZaqLid
01-01-2024, 00:00
#2
YawningMan zei:
kaasbaas zei:
YawningMan zei:
Klik om te vergroten...

:hearteyes: Omg, waarom kende ik die band nog niet? Ik had wel wat gelezen over Free-jazz maar heb me er zelf nooit in verdiept. Dat moet ik dus maar is doen!
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf heel erg thuis in (bebop)jazz, niet zo in free-jazz. Maar the Sort of Quartet is wel aan te raden, net als the Perfect Rat. En veel muziek van Frank Zappa (!) niet te vergeten.
Klik om te vergroten...

Mehh, eerder alternatieverige jazzrock ofzo, maar wel best vet!

Voor free jazz, druk hier :

http://www.youtube.com/watch?v=pLOvjYTMFtI
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZiqZaq zei:
Mehh, eerder alternatieverige jazzrock ofzo, maar wel best vet!

Voor free jazz, druk hier :

http://www.youtube.com/watch?v=pLOvjYTMFtI
Klik om te vergroten...
Dat nummer wel, maar ze hebben ook muziek in het straatje van jouw link. Postte dat nummer vanwege de gitaar waar ik overeenkomst in hoorde met kaasbaas z'n muziek :)
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Speed is het beste om muziek te maken. /draad
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goede 's morgens DF

Het is weer is een slapeloze nacht voor me dus ik dacht ik maak lekker een nieuw draadje aan. Dus wat is de bedoeling van dit draadje? Dat leg ik even uit:

Drugs en muziek, een combinatie die geweldig samen gaat. Maar hoe zit het nou met muziek maken onder invloed van drugs? Deel hier je ervaringen en creaties die je onder invloed van drugs of met drugs als inspiratie bron hebt gemaakt! Dit mogen lyrics zijn, jams, kleine ideetjes, hele liedjes, geïmproviseerd of niet; alles wat met muziek te maken heeft dus!

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is mensen die onder invloed van drugs instrumenten bespelen. En dat mogen alle instrumenten zijn, van een fluit naar een set mengpanelen en effecten pedaaltjes. Noem 't maar op!
Maar mensen die digitaal muziek maken, wees niet bang om dat ook te posten!



Ik begin even met ervaringen die ik heb met drugs en het bespelen van instrumenten :). Ik speel gitaar en neem ook liedjes op met m'n eigen muziek projectje, ook ben ik een vocalist voor een metalcore band. Dat is dus gewoon lekkere schreeuw muziek :rock:, af toe zing ik ook maar daar mag nog wel verbetering in komen.

Benzo's: Lekker relaxt pielen op je gitaar en rustige riffjes bedenken. Heerlijk :), maar dan ben ik wel te suffig en te slap voor 't snelle werk. Wel leuk om dan rustige euforisch muziek te bedenken.

Speed: Bagger in combinatie met gitaar eigenlijk. Bij 1 of 2 kleine lijntje gaat dit nog wel goed samen. Dan komen alle mogelijkheden razendsnel voorbij en heb ik zo een paar vette riffjes bedacht. Maar na een tijdje, en vooral als ik aardig wat gesnoven hebt spannen mijn spieren teveel samen. Dan zijn mijn handen te stijf om nog fatsoenlijk gitaar te spelen. Best zonde, maar die soepelheid in je hand heb je echt nodig om goed gitaar te kunnen spelen.
Voor de rest is speed echt een meesterlijk middel om lyrics mee te verzinnen. Zoveel ideeën, en ze komen allemaal razendsnel omhoog!

Truffels: Haha prachtig :tearsofjoy:. Tijdens de trip gaat 't nergens heen, ik speel dan hele simpele dingen die niks voorstellen. Maar het is zo mooi, ik raak er zo gefascineerd door. Een aanrader voor elke muzikant om is een keer te doen! Voor de rest zijn psychedelica echt mooie middelen om je zicht (metaforisch gesproken) uit te bereiden. Een mooie inspiratiebron voor later dus :).

Alcohol: Als ik genoeg gedronken heb en ik ben bij een stel vrienden thuis kan ik hier soms aardig wat vage lyrics op bedenken. Maar dan moet je wel de rust hebben om na te denken en goed om je heen te kijken.

Wiet/hasj: Als ik stoned ben is mijn gedachtegang echt leeg, ik kan absoluut geen muziek verzinnen. Maar lekker met muziek op door de stad lopen als je high bent op een warme, zonnige lente middag is toch wel prachtig! En zulke ervaringen zijn zeker mooie inspiratie bronnen voor later!

Voor de rest wil ik nog even mededelen dan zolpidem en gitaar spelen echt een kut combinatie is haha :tearsofjoy:.

Ik heb wel meer drugs gebruikt, maar nooit echt gecombineerd met het maken van muziek zelf.

Dit is een klein stukje geïmproviseerde waar hasj en een benzo + alcohol combinatie toch wel grote inspiratie bron waren :grin:. Lekker euforisch, blij en opgewekt!

Ik wacht met smacht op jullie creaties! Alles mag!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://soundcloud.com/lys-d/pseudoobjective-perception

Dit is gemaakt door en voor mensen aan de LSD. Ik heb het gemaakt dus :grin:.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
http://soundcloud.com/lys-d/pseudoobjective-perception

Dit is gemaakt door en voor mensen aan de LSD. Ik heb het gemaakt dus :grin:.
Klik om te vergroten...

*Edit* De site doet 't alweer.

En die had ik al wel is gehoord. Vet lied haha, freaky maar ook zeker gaaf :rock:.

Had je 't ook gemaakt terwijl je LSD op had? En zo ja, hoe was dat dan?
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#8
kaasbaas zei:
Angramar Temenos zei:
http://soundcloud.com/lys-d/pseudoobjective-perception

Dit is gemaakt door en voor mensen aan de LSD. Ik heb het gemaakt dus :grin:.
Klik om te vergroten...

Had je 't ook gemaakt terwijl je LSD op had? En zo ja, hoe was dat dan?
Klik om te vergroten...

Dat zei hij toch? :)

Inderdaad beetje freaky stukje, maar sowieso, al respect dat er uberhaupt iets uitkomt met technologie op lsd...

Niet dat er zoveel structuur inzit maarja :P
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
http://soundcloud.com/lys-d/pseudoobjective-perception

Dit is gemaakt door en voor mensen aan de LSD. Ik heb het gemaakt dus :grin:.
Klik om te vergroten...

Ik zou helemaal gek worden!! :openmouth:

:tearsofjoy:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lavalamp zei:
kaasbaas zei:
Angramar Temenos zei:
http://soundcloud.com/lys-d/pseudoobjective-perception

Dit is gemaakt door en voor mensen aan de LSD. Ik heb het gemaakt dus :grin:.
Klik om te vergroten...

Had je 't ook gemaakt terwijl je LSD op had? En zo ja, hoe was dat dan?
Klik om te vergroten...

Dat zei hij toch? :)

Inderdaad beetje freaky stukje, maar sowieso, al respect dat er uberhaupt iets uitkomt met technologie op lsd...

Niet dat er zoveel structuur inzit maarja :P
Klik om te vergroten...

Ja klopt was een beetje verward, weet ik niet meer waarom ik de twijfels had haha. Maar ik vraag me nog steeds af hoe dat geweest moet zijn. Ik heb nog nooit LSD gebruikt maar met truffels kan ik echt niet lang genoeg stil zitten om een liedje te schrijven :grin:.
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb nog nooit drugs gebruikt buiten alcohol met het maken van muziek. Wel in de tijd dat ik nog rapmuziek maakte en zelf schreef. En nee geen 50cent bullshit, meer richting Brother ali, Talib Kweli, Eyedea etc etc

Onder invloed van alcohol ging alles te traag bij mij. Ik vond alles gaaf maar als ik dan de volgende dag het nalas of naluisterde dan suckte het echt enorm.

Verder begrijp ik wel dat lsd of iets dergelijks je werk kan verbeteren. Ik heb nu het probleem (maak nu electronische muziek) dat ik vast zit in mn hoofd in circels en daarbuiten geen mogelijkheden zie, terwijl die er wel zijn. Ik denk dat zo een drug die mogelijkheden in kaart kan brengen en je kan helpen naar een nieuw niveau.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
nee, ook onder invloed ben ik niet creatief
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#13
kaasbaas zei:
Klik om te vergroten...
Doet me een beetje denken aan Kortjakje. :P
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Arthur King zei:
kaasbaas zei:
Klik om te vergroten...
Doet me een beetje denken aan Kortjakje. :P
Klik om te vergroten...

damn, ik heb dus heel het nummer me afgevraagd of de achtergrond nou bewoog of niet. Verder vond ik het muziekje leuk, maar eentonig. Maar het is een sample neem ik aan?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
luchtigtoetje zei:
damn, ik heb dus heel het nummer me afgevraagd of de achtergrond nou bewoog of niet. Verder vond ik het muziekje leuk, maar eentonig. Maar het is een sample neem ik aan?
Klik om te vergroten...

Ja 't was gewoon een kleine geïmproviseerd stukje. Ik nam een track op met de gitaar, daarna nam ik er weer eentje op over die track heen, enzovoort. Gewoon een ideetje wat ik wilde opnemen, je moet 't niet echt zien als een liedje maar meer als een ideetje :grin:.

Overigens heb ik de achtergrond heen langzaam laten bewegen haha, een kleine mindfuck :smoke:.
p
pieterplofkopLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb hem al eens eerder gepost, maar deze is gebaseerd op 10 jaar lang drugs gebruiken en de ergernis dat mensen dat niet snappen:

http://www.youtube.com/watch?v=l5uGcVcBL4U
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Arthur King zei:
kaasbaas zei:
Klik om te vergroten...
Doet me een beetje denken aan Kortjakje. :P
Klik om te vergroten...

Haha, ja man! Ik dacht dat deuntje al ergens van te kennen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#18
pieterplofkop zei:
Heb hem al eens eerder gepost, maar deze is gebaseerd op 10 jaar lang drugs gebruiken en de ergernis dat mensen dat niet snappen:

http://www.youtube.com/watch?v=l5uGcVcBL4U
Klik om te vergroten...
Leipe shit ouwe
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
pieterplofkop zei:
Heb hem al eens eerder gepost, maar deze is gebaseerd op 10 jaar lang drugs gebruiken en de ergernis dat mensen dat niet snappen:

http://www.youtube.com/watch?v=l5uGcVcBL4U
Klik om te vergroten...

Vet man :grin:, en ook respect voor 't feit dat je kan zingen en gitaar spelen tegelijk :rock:.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Speed en uren bezig zijn met een kick maar uiteindelijk toch maar voor iets anders gaan
:sunglasses:

Wiet en gewoon herrie maken
:hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."