Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuziek die je ziel raakt.

Muziek die je ziel raakt.

56 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit vind ik toch wel één van de allermooiste nummers ooit. Vooral het middendeel, machtig mooi ondanks de bombast :hearteyes: Melancholie, hoop, agressie, maar ook veel mooiere emoties die niet met woorden te beschrijven zijn :rock:
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Typisch dat je Paradise circus in je OP zet, heb leuke herinneringen aan dat nummer,
de hele godganse zomer bij een vriend in het zwembad liggen, jointje erbij, lekker kletsen, en dat nummer, keer op keer.


Wat ik persoonlijk verschrikkelijk mooi vind (mijn vrienden verklaren me voor gek), is Roy Orbison, en dan voornamelijk nummers als Only the Lonely en In Dreams.

W
Wise ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
I love it :hearteyes:!

f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#4
luchtigtoetje zei:

Toen ik dit jaren geleden vond, heb ik echt letterlijk heel de dag opnieuw geluisterd of het wel echt waar was. Wat een power en emotie. Jammer dat ze nu die blije troep maakt.
Klik om te vergroten...

Sia sowieso :hearteyes: Lekker gek wijf die zich nergens wat van aantrekt :rock: Bijvoorbeeld de clip van Buttons, heerlijk :grin:

Die stem gewoon :hearteyes:

Just 'cause it makes sense. En de manier waarop hun emotie tonen in hun zang :hearteyes:

Heerlijke stem, en de tekst raakt me op een of andere manier. Ook zeker een liedje die ik nog eens graag zelf op wil nemen :hearteyes:

Omdat ik deze altijd luisterde in de auto met mijn moeder. Die dan altijd hardstikke vals mee zat te schreeuwen zoals alleen zij dat kon. :hearteyes:
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#5
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#6
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh, en deze was ik nog vergeten.
Deze werd gedraaid op mijn moeders begrafenis. De tekst is gewoon heel toepasselijk op de manier waarop ze leefde.

Het meisje dat dit nummer zingt, is mijn absolute soulmate for life. Ookal heb ik geen contact meer met haar. Haar stem doet me gewoon smelten :hearteyes:
S
SailmakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
Dat liedje kan ik dan dagenlang achter elkaar luisteren, op elk moment dat zich daar voor leent. En telkens krijg ik dezelfde rillingen, weer dat warme, vrolijke en geborgen gevoel en als ik rustig alleen zit ook wel eens een traan.

Na een tijdje heeft het liedje niet meer datzelfde effect, stop ik met luisteren ernaar en bedenk ik me dat ik dringend een volgend liedje zou moeten hebben om de leegte die het andere liedje heeft achtergelaten, op te vullen.
Klik om te vergroten...

Hmm misschien zou je 't nummer gewoon max een paar keer in de week moeten luisteren, dan blijft 't mooi en speciaal. Ik haat 't als ik bij vrienden ben en die draaien 4x hetzelfde nummer op 1 avond. Het geldt voor drugs, muziek, food, whatever; A truly successful life is the management of diminishing returns along with the understanding of the interval to recharge or repair the body to receive the maximum pleasure once again
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
HTID zei:
Klik om te vergroten...
Kanker, wat een vet nummer!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
:grin:
luchtigtoetje zei:
Kende je Massive Attack niet sublimo?
Klik om te vergroten...

Nee. :)

Sailmaker zei:
Sublimo zei:
Dat liedje kan ik dan dagenlang achter elkaar luisteren, op elk moment dat zich daar voor leent. En telkens krijg ik dezelfde rillingen, weer dat warme, vrolijke en geborgen gevoel en als ik rustig alleen zit ook wel eens een traan.

Na een tijdje heeft het liedje niet meer datzelfde effect, stop ik met luisteren ernaar en bedenk ik me dat ik dringend een volgend liedje zou moeten hebben om de leegte die het andere liedje heeft achtergelaten, op te vullen.
Klik om te vergroten...

Hmm misschien zou je 't nummer gewoon max een paar keer in de week moeten luisteren, dan blijft 't mooi en speciaal. Ik haat 't als ik bij vrienden ben en die draaien 4x hetzelfde nummer op 1 avond. Het geldt voor drugs, muziek, food, whatever; A truly successful life is the management of diminishing returns along with the understanding of the interval to recharge or repair the body to receive the maximum pleasure once again
Klik om te vergroten...

It's not a problem. :grin:
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@sublimo: damn.. massive attack is wel de rode draad door mn muziek smaak geweest. Net als Portishead (incase interested: dl nummrs als Numb, Wandering Star, Glory Box, eigenlijk het hele album Dummy).

Heb dit jaar voor het eerst Massive Attack live gezien op lowlands. Ik heb gewoon staan janken van ultieme muziek!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Because waaaaking up withouuuuut you is like drinking from an empty cup
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
Positief kippenvel
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#14

Doet me denken aan mn vader niet niet meer bij mij is. :)
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is niet wat ik alledaags normaal zou luisteren, maar dit liedje doet op de een of andere manier iets met me. Geeft me een gevoel van vreugde en geluk, liefde.

Nou heb ik wel wat meer nummers die me raken, maar vandaag even deze!

Enjoy (of niet :rolleyes: )


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2NLeW05_ukM[/youtube]
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17

Kippenvel met een hoofdletter!

En

D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Muziek die danwel grote euforie of melancholie in mij oproept (meestal melancholie, aangezien ik niet van blije muziek houd):


En nu moet ik echt stoppen. Ik heb al veel te veel gepost nu. :P

Olle
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Six Organs Of Admittance :hearteyes:

Dan ook Burkelbos van Sylvester Anfang :rock: Heerlijk demonische doorgeflipte psychfolk met een meesterlijke opbouw.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zal ik zeker eens moeten gaan checken dan, aangezien ik nog niet echt thuis ben in de freak-folk, new weird blabla, psychfolk en hoe het ook allemaal genoemd wordt. :rolleyes:

/doet googlen

Ook:

Olle

Edit: Sylvester Anfang album aan het downloaden. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."