#1
Als ik met youtube een zoektocht naar nieuwe muziek begin en start bij een bepaalde artiest en ik gaandeweg terecht komt bij een nummer, van een artiest waar ik zelfs nog nooit van had gehoord, dat me de rillingen over mijn hele lichaam bezorgt en zelfs in staat is om een traan te laten verschijnen in mijn ooghoek. Daarbij ervaar ik dan nog een warm, vrolijk en geborgen gevoel. Een soort geluksgevoel, even een moment waarop je zorgen en andere gedachten na de achtergrond verdwijnen en er alleen nog de muziek overblijft.
Dat, vind ik persoonlijk, een gevoel wat geen enkele drug, van degene die ik tot nu toe al heb gebruikt, kan overtreffen.
Dat liedje kan ik dan dagenlang achter elkaar luisteren, op elk moment dat zich daar voor leent. En telkens krijg ik dezelfde rillingen, weer dat warme, vrolijke en geborgen gevoel en als ik rustig alleen zit ook wel eens een traan.
Na een tijdje heeft het liedje niet meer datzelfde effect, stop ik met luisteren ernaar en bedenk ik me dat ik dringend een volgend liedje zou moeten hebben om de leegte die het andere liedje heeft achtergelaten, op te vullen.
Muziek kan voor mij zo veel doen, zelfs steun bieden in momenten dat het leven minder gaat. Ik kan echter een liedje dat mij steun biedt, achteraf als alles weer soepel loopt, niet meer luisteren voor een tijdje. Het brengt me terug naar dat slechte moment.
Ervaart iemand van jullie hetzelfde of een soortgelijk gevoel ? Muziek die je ziel raakt zou je kunnen noemen. En welk liedje is dat voor jou op dit moment ?
Zo een liedje kun je natuurlijk overal tegenkomen, ik gebruik youtube als voorbeeld omdat ik daar vannochtend dit liedje vond, waardoor ik dit topic heb geschreven.
Dat, vind ik persoonlijk, een gevoel wat geen enkele drug, van degene die ik tot nu toe al heb gebruikt, kan overtreffen.
Dat liedje kan ik dan dagenlang achter elkaar luisteren, op elk moment dat zich daar voor leent. En telkens krijg ik dezelfde rillingen, weer dat warme, vrolijke en geborgen gevoel en als ik rustig alleen zit ook wel eens een traan.
Na een tijdje heeft het liedje niet meer datzelfde effect, stop ik met luisteren ernaar en bedenk ik me dat ik dringend een volgend liedje zou moeten hebben om de leegte die het andere liedje heeft achtergelaten, op te vullen.
Muziek kan voor mij zo veel doen, zelfs steun bieden in momenten dat het leven minder gaat. Ik kan echter een liedje dat mij steun biedt, achteraf als alles weer soepel loopt, niet meer luisteren voor een tijdje. Het brengt me terug naar dat slechte moment.
Ervaart iemand van jullie hetzelfde of een soortgelijk gevoel ? Muziek die je ziel raakt zou je kunnen noemen. En welk liedje is dat voor jou op dit moment ?
Zo een liedje kun je natuurlijk overal tegenkomen, ik gebruik youtube als voorbeeld omdat ik daar vannochtend dit liedje vond, waardoor ik dit topic heb geschreven.
