Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuziek die je ziel raakt.

Muziek die je ziel raakt.

56 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik met youtube een zoektocht naar nieuwe muziek begin en start bij een bepaalde artiest en ik gaandeweg terecht komt bij een nummer, van een artiest waar ik zelfs nog nooit van had gehoord, dat me de rillingen over mijn hele lichaam bezorgt en zelfs in staat is om een traan te laten verschijnen in mijn ooghoek. Daarbij ervaar ik dan nog een warm, vrolijk en geborgen gevoel. Een soort geluksgevoel, even een moment waarop je zorgen en andere gedachten na de achtergrond verdwijnen en er alleen nog de muziek overblijft.

Dat, vind ik persoonlijk, een gevoel wat geen enkele drug, van degene die ik tot nu toe al heb gebruikt, kan overtreffen.

Dat liedje kan ik dan dagenlang achter elkaar luisteren, op elk moment dat zich daar voor leent. En telkens krijg ik dezelfde rillingen, weer dat warme, vrolijke en geborgen gevoel en als ik rustig alleen zit ook wel eens een traan.

Na een tijdje heeft het liedje niet meer datzelfde effect, stop ik met luisteren ernaar en bedenk ik me dat ik dringend een volgend liedje zou moeten hebben om de leegte die het andere liedje heeft achtergelaten, op te vullen.

Muziek kan voor mij zo veel doen, zelfs steun bieden in momenten dat het leven minder gaat. Ik kan echter een liedje dat mij steun biedt, achteraf als alles weer soepel loopt, niet meer luisteren voor een tijdje. Het brengt me terug naar dat slechte moment.

Ervaart iemand van jullie hetzelfde of een soortgelijk gevoel ? Muziek die je ziel raakt zou je kunnen noemen. En welk liedje is dat voor jou op dit moment ?

Zo een liedje kun je natuurlijk overal tegenkomen, ik gebruik youtube als voorbeeld omdat ik daar vannochtend dit liedje vond, waardoor ik dit topic heb geschreven.

A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kippevel
op 3:49 dat deuntje dat dan heel even speelt geeft mij een raar kippevel gevoel, die hele cd heeft van die stukjes, zo ook the flower of life
Vanaf 1:40, je moet dat stukje maar eens luisteren als je tript, dan begrijp je ook beter wat het uitbeeld (alleen jammer dat je in nuchtere staat dan niet goed meer kan plaatsen wat het nu precies is)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alle muziek waar ik naar luister doet iets met mij.. :P Wat bedoel je precies? Muziek waar ik van moet huilen ofzo? :P

Edit: Er zijn al zat van dat soort topics.. Uiteindelijk gaat iedereen gewoon weer zijn lievelingsmuziek posten. Doe mij maar een topic met een bep. genre ofzo dat houdt wat meer overzicht.. :confused:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
Alle muziek waar ik naar luister doet iets met mij.. :P Wat bedoel je precies? Muziek waar ik van moet huilen ofzo? :P

Edit: Er zijn al zat van dat soort topics.. Uiteindelijk gaat iedereen gewoon weer zijn lievelingsmuziek posten. Doe mij maar een topic met een bep. genre ofzo dat houdt wat meer overzicht.. :confused:
Klik om te vergroten...
Muziek die je ziel raakt, muziek die je niet zomaar raakt maar heel diep in jezelf. Een soort van spiritueel wakkerschuddertje zeg maar.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
Alle muziek waar ik naar luister doet iets met mij.. :P Wat bedoel je precies? Muziek waar ik van moet huilen ofzo? :P

Edit: Er zijn al zat van dat soort topics.. Uiteindelijk gaat iedereen gewoon weer zijn lievelingsmuziek posten. Doe mij maar een topic met een bep. genre ofzo dat houdt wat meer overzicht.. :confused:
Klik om te vergroten...

Het is geen kwestie van lievingsmuziek, snap je niet wat ik beschreven heb ? :)

@ Aalpoepert: Die eerste heb ik vroeger ook nog geluisterd, krijg ik inderdaad ook kippenvel van, ik vond het toen wel jammer dat de inhoud zo droefgeestig is. All good things come to an end. Van zo een zin wordt ik nu niet direct vrolijk. :grin: Dat zorgde er eigenlijk zelfs voor dat ik het vaker niet luisterde dan wel. Een soort van angst voor gedachten dat het wel eens waar kon zijn.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sublimo zei:
@ Aalpoepert: Die eerste heb ik vroeger ook nog geluisterd, krijg ik inderdaad ook kippenvel van, ik vond het toen wel jammer dat de inhoud zo droefgeestig is. All good things come to an end. Van zo een zin wordt ik nu niet direct vrolijk. :grin: Dat zorgde er eigenlijk zelfs voor dat ik het vaker niet luisterde dan wel. Een soort van angst voor gedachten dat het wel eens waar kon zijn.
Klik om te vergroten...
Het is wel een waarheid als een koe, ik wordt er niet altijd depri van, soms geeft het me dat seintje van "Geniet dan, NU"
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aalpoepert zei:
Sublimo zei:
@ Aalpoepert: Die eerste heb ik vroeger ook nog geluisterd, krijg ik inderdaad ook kippenvel van, ik vond het toen wel jammer dat de inhoud zo droefgeestig is. All good things come to an end. Van zo een zin wordt ik nu niet direct vrolijk. :grin: Dat zorgde er eigenlijk zelfs voor dat ik het vaker niet luisterde dan wel. Een soort van angst voor gedachten dat het wel eens waar kon zijn.
Klik om te vergroten...
Het is wel een waarheid als een koe, ik wordt er niet altijd depri van, soms geeft het me dat seintje van "Geniet dan, NU"
Klik om te vergroten...

Ja, van die kant kun je het ook bekijken. :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb trouwens geen ziel.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aalpoepert zei:
Ik heb trouwens geen ziel.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ?

OT: Verdomme, ik had niet gedacht dat toen ik het topic schreef vanochtend, ik vandaag nog zo een negatief nieuws zou te horen krijgen. Hetzelfde liedje als wat ik gepost heb staat nu op. Ik geloof niet in toeval, maar hoe dit kan...
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
Aalpoepert zei:
Ik heb trouwens geen ziel.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ?
Klik om te vergroten...
Een geintje, man.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aalpoepert zei:
Sublimo zei:
Aalpoepert zei:
Ik heb trouwens geen ziel.
Klik om te vergroten...

Waarom niet ?
Klik om te vergroten...
Een geintje, man.
Klik om te vergroten...

Mijn hoofd staat er even niet naar, vandaar. :)
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kende je Massive Attack niet sublimo?



Toen ik dit jaren geleden vond, heb ik echt letterlijk heel de dag opnieuw geluisterd of het wel echt waar was. Wat een power en emotie. Jammer dat ze nu die blije troep maakt.
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#14

Duidelijk deze twee, terwijl er een wereld van verschil in zit.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Het is geen kwestie van lievingsmuziek, snap je niet wat ik beschreven heb ? :)

@ Aalpoepert: Die eerste heb ik vroeger ook nog geluisterd, krijg ik inderdaad ook kippenvel van, ik vond het toen wel jammer dat de inhoud zo droefgeestig is. All good things come to an end. Van zo een zin wordt ik nu niet direct vrolijk. :grin: Dat zorgde er eigenlijk zelfs voor dat ik het vaker niet luisterde dan wel. Een soort van angst voor gedachten dat het wel eens waar kon zijn.
Klik om te vergroten...
Het is ook waar, niets is blijvend, alles gaat voorbij. Sometimes joyfull, sometimes sad.

Dat is hoe het is en je kunt uiteindelijk wel besluiten om het je aan te trekken en steeds heel sip te zitten zijn maar daar doe je jezelf ernstig te kort mee.

OT: klassieke muziek kan nog steeds mijn hartje laten open gaan. Vooral de blije huppelende piano van chopin (overigens niet altijd blij) kan dat ontzettend doen.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#16
Net speciaal voor dit topic gemaakt haha. Heb het al twee jaar op mijn computert staan maar dus geen idee wie 't speelt .

Maar, W :hearteyes: W

y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#17
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gkMJZKhVFFY?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gkMJZKhVFFY?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

contribuuuuuting, oh wat ben ik vaak losgegaan tijdens trippen op dit nummer, blijft gewoon heerlijk :hearteyes: :hearteyes:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#18
dit is echt een vd prachtigste nummer ooit, miss you :( :( ='(

E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit vind ik toch wel één van de allermooiste nummers ooit. Vooral het middendeel, machtig mooi ondanks de bombast :hearteyes: Melancholie, hoop, agressie, maar ook veel mooiere emoties die niet met woorden te beschrijven zijn :rock:
t
taeknicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Typisch dat je Paradise circus in je OP zet, heb leuke herinneringen aan dat nummer,
de hele godganse zomer bij een vriend in het zwembad liggen, jointje erbij, lekker kletsen, en dat nummer, keer op keer.


Wat ik persoonlijk verschrikkelijk mooi vind (mijn vrienden verklaren me voor gek), is Roy Orbison, en dan voornamelijk nummers als Only the Lonely en In Dreams.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."